HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 61 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 2535

Aihe: Kuopion maantielenkit

*Ändi* Guest
    Hyvä lenkki, tykättiin. Ehkä vähän turhan kovaa vastatuuleen alku, mutta lystiä. Porukasta liukeni osa kesken pois menoihinsa ja Justus teki irtioton lopussa.126km ja noin 30km/h. Hieno keli.

Se kyllä vähän jäi syäntä kaivelemmaan, että kaikki ei osallistuneet organisoimiini vedenheittotaukoihin. Perustan oman yhteislenkin 35-vuotiaille eturauhasvaivoista kärsiville. Sitten otetaan ravistuskisoja.
    *Ändi* muokkasi tätä : 05.06.2011 at 17.36 Syy: kirotus kannykalla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti *Ändi* Katso viesti
    Se kyllä vähän jäi syäntä kaivelemmaan, että kaikki ei osallistuneet organisoimiini vedenheittotaukoihin. Perustan oman yhteislenkin 35-vuotiaille eturauhasvaivoista kärsiville. Sitten otetaan ravistuskisoja.
    Sama vika torstaina. Sai oikein anoa, että pidetään pieni tauko. Koeta siinä sitten virtsata, kun kanssapyöräilijät jää katsomaan eivätkä osallistu toimintaan ollenkaan.
    Pääseekö alle kolmevitoset tuohon sinun porukkaan ja tarviiko lääkärintodistusta?

jannek Guest

No voi hyvät hyssykät

Morjens!

Pari yhteislenkin verran tälle keväälle Kuopion seudun teillä pyörineenä vaikuttaisi siltä, ettei sieltä yhteislenkiltä muuta puutu kuin ne pyöräilijät, jotka haluaa ajaa sitä yhteislenkkiä. Tosin nyt sattu tämä koulujenpäätösviikonloppu ja porukkaa oli varmasti buukattuna myös kumminkaiman kahvikutsuille ja siskon kissan ristiäisiin, mutta yrittäkäähän tulla paikalle ja mukaan ajamaan.

Joka sunnutaisen yhteislenkin järjestämisen tarkoituksenahan on tarjota kaikille maantiepyöräilyä harrastaville mahdollisuus päästä kokemaan, oppimaan ja nauttimaan ryhmässä ajamisesta, mikä kuitenkin on jossain määrin on pyöräilyn suola. Tarkoituksena on vain ajaa ryhmässä, mikä mahdollistaa jokaiselle hieman kovemman matkavauhdin yksin ajettuihin lenkkeihin verrattuna ja tuo harjoitteluun tai kuntoiluun tarvittavaa vaihtelua.

Se vähän kisakireä maine, mikä näillä Kuopion yhteislenkeillä on männävuosina ollut pitää kyllä osittain paikkansa. Toisaalta rennompaa meininkiä kaipaaviakin alkaa olla sen verran iso porukka, että jos kaikki vaan lähtee mukaan niin meillä olisi vallan mainio yhteislekki organisoituna. Tosin kylttikirejä ja yksittäisiä mäkikirejä voidaan ja on ihan mielekästäkin ajaa, mutta sellainen irtiottomeininki ei yhteislenkeille kuulu vaan kirin jälkeen odotellaan porukka aina uudestaan kokoon.

Sen varalta jos tätä palstaa eksyy lukemaan joku joka miettii yhteislenkille lähtemistä niin todettakoon, että normaalisti ajetaan sellainen 3,5 - 4,5 tunnin mittainen lenkki ja keskivauhti on pyörinyt välillä 28-31 km/h riippuen ryhmän koosta ja tuulen suunnasta. Kahvitauko on ollut tapana pitää myös.

Tulkaahan nyt ihan rohkeasti ens sunnuntaina mukaan kun ei sitä yhteislenkkiä synny jos te ette tule sitä tekemään ja ajamaan. Nauretaan vaan sitten yhdessä niille jatkuvasti irtiottoon pyrkiville temposioille ja jatketaan tarinan kertomista ajokaverille. Siinä se, ei se niin vaikeeta ees oo.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannek Katso viesti
    Asiaa
    +1! Tätä itsekin koettanut kirjoittaa, mutta Janne teki sen vain huomattavasti selkeämmin ja yhdessä viestissä.

Joo, juniori kirjoitti hyvin. Kaksi asiaa lisäsin mikä "meillä" ei oikein onnistu.

1. Mäet - niissä tulee liian suuret erot esim. minä verrattuna muut.
    2. Alun pyörätieajo / alun ajo yleensä. Mielestäni "vauhtiajo" pitäisi aloittaa vasta maantiellä turvallisuus ja "lämpeämissyistä". Itsekin ajan kyllä hyvänä päivänä alun porukassa vetomiehenä liian lujaa.

Näiden takia- varsinkin kohdan yksi en oikein kykene osallistumaan hyvillä mielellä yhteislenkille. Minua joutuu odottamaan muut kohtuuttoman kauan, että viluhan siinä tulee.

Ja onhan se huima ero aktiivikilpailijoiden ja puolitukevien kuntoilijoiden välillä perusvauhdissa. Suosittelen kyllä kahta porukkaa, kuten nyt sunnuntaina tapahtui (vaikka yksin toisen porukan yksin muodostinkin).

Minun seuraan pääsee kyllä ikävystymään ja joskus myötämäessä jopa lujaakin ajamaan. Mutta mäet nousevat takuuhitaasti ja hartaasti.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Sama vika torstaina. Sai oikein anoa, että pidetään pieni tauko. Koeta siinä sitten virtsata, kun kanssapyöräilijät jää katsomaan eivätkä osallistu toimintaan ollenkaan.
    Pääseekö alle kolmevitoset tuohon sinun porukkaan ja tarviiko lääkärintodistusta?
    Joko a) lääkärintodistus prostatitiksesta, b) kofeiiniaddiktio, c) nesteenpoistolääkitys, d) mäyräkoira keskiolutta nautittuna ennen lenkkiä tai e) mäyräkoiramainen vietti merkitä reviiriä lenkkireitille. Kohdan d) perehtymisen voi jo hyvin aloittaa M/N-16-juniorina, eli paljon ennen 35 vuoden ikää.

Joko a) lääkärintodistus prostatitiksesta, b) kofeiiniaddiktio, c) nesteenpoistolääkitys, d) mäyräkoira keskiolutta nautittuna ennen lenkkiä tai e) mäyräkoiramainen vietti merkitä reviiriä lenkkireitille. Kohdan d) perehtymisen voi jo hyvin aloittaa M/N-16-juniorina, eli paljon ennen 35 vuoden ikää.
    Myönnän been ja een, mutta luultavasti en jaksa rasittaa yleistä terveydenhuolto-organisaatiota aalla. Cee ja dee jää pois laskusta elämänvalintoihin vedoten.

-jones- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Helatorstaina tai perjantaina startti 600 kilometrille. Ajoaika max 39 h 59 min. Suunta ja starttiajankohta riippuu tuulista. Tällä reissulla ei vauhti tapa, joten kaikki rauhallisen vauhdin ystävät mukaan!
    Öö, ää, öö Nyt ei selvinnyt minulle, että ajoitko sinä tämän JÄRKYTTÄVÄN PITKÄN 600km lenkin, vai jäikö se syystä/toisesta ajamatta? Eihän tuommoiseen kukaan pysty en ainakaan minä.

Jäi kesken. Ajoin vain 400 km (olen ajanut kolme kertaa kuukauden sisään 400 km). 600 km on jo ns. isojen poikien matka, johon meikäläisen rahkeet eivät vielä riitä yksin ajettuna. Ei tuo 600 km joillekin ole matka eikä mikään. Minulle on vielä hyvinkin liikaa (yksin ajettuna siis. Kaverin kanssa ei niinkään). Loppukesästä uusi yritys.

Kahdesti olen 600 kilometriä yksin yrittänyt ja tahto on riittänyt 400 km kohdalle. Kerran ollaan TKT:n kanssa (eli viime kesänä) se ajettu.

-jones- Guest
    Ajoit "Vain 400km" just Todella sitkeä kammenpyörittäjä jokatapauksessa, en voi muuta sanoa.

Tänään oli kovassa tuulessa ja helteisen alun jälkeen vähän viilenevässä kelissä 11 kuskia liikkeellä, joista kisakuskit ( 2 kpl ) jatkoivat keskenään kun muut menivät kahville. Alapitkän kautta Kinnulanlahteen ST1:lle kahville ja takaisin Kuopioon. Mulla näytti matkaksi 102,9 ja keskari 29+. Vetovuoroihin löytyi halukkaita ja kaikki pysyi kyydissä mukana. Hyvä lenkki ja innokkain kuusikko jatkoi vielä Puijolle. Itse läksin juoksemaan. Yksi rengasrikko Vuorelan louhoksessa.
    TKT muokkasi tätä : 12.06.2011 at 20.32
    Parempi kulua kuin ruostua.

*Ändi* Guest
    Ihan hyvä lenkki sunnuntaina, lystiä oli. Loppu oli suht leppoisaa hissuttelua.

Ajattelin lähteä kiertämään Vehmerin lenkin, mutta taukopaikat mietityttävät ensikertalaista. Jännevirran sillalla on kauppa ja Puutossalmen lossin kahvila taitaa olla kesäisin auki kymmeneen asti illalla. Onko Vehmersalmen puolelle mitään paikkaa, mistä saisi ostettua virvokkeita ja ehkä pientä purtavaa perjantaina alkuillasta?

En tiedä ehditkö jo lähteä, mutta onhan Vehmerissä kauppoja parikin. Tosin siitä Jännevirralle onkin sitten "autiota erämaata". Tosin ilman katastrofeja tuo 40km menee kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKT Katso viesti
    Tänään oli kovassa tuulessa ja helteisen alun jälkeen vähän viilenevässä kelissä 11 kuskia liikkeellä, joista kisakuskit ( 2 kpl ) jatkoivat keskenään kun muut menivät kahville. Alapitkän kautta Kinnulanlahteen ST1:lle kahville ja takaisin Kuopioon. Mulla näytti matkaksi 102,9 ja keskari 29+. Vetovuoroihin löytyi halukkaita ja kaikki pysyi kyydissä mukana. Hyvä lenkki ja innokkain kuusikko jatkoi vielä Puijolle. Itse läksin juoksemaan. Yksi rengasrikko Vuorelan louhoksessa.
    Hyvin toimi porukka tällä kertaa, vaikka tuuli oli paikoitellen vähän hankala. Jopa väli Alapitkältä Siiliin porukka pysyi kasassa ilkeässä sivuvastaisessa.
    Tuon kokoisella porukalla 29 keskari ei ole vielä mitenkään paha edes minulle. Eli kaikki reippaasti vaan mukaan, ei sinne kuole!

Kiitos tiedosta. Lähden vasta perjantaina, mutta tauot pyörivät mielessä jo hyvissä ajoin.

Vehmersalmen sillan tienoilla on Millibaari Vehmersalmen "satamassa". Se taitaa olla auki suht myöhään, jos asiakkaita riittää.

Moro!

Terveiset pitkästä Pirkasta Tampereelta. Kuumaa oli, mittari näytti 32.9 astetta. Olin mukana hyvin organisoidussa kanuunoiden vetoporukassa. Porukassa oli 4-8 vetomiestä ja ryhmässä mukana yhteensä 45-50 pyöräilijää.

Jos säätila suotuisa, niin su 19.6. kaikki "yhteislenkin idean" sisäistäneet mukaan klo 9. rastaantien teboililta. Ajetaan 80-100 km, noin 28 km keskarilla.
    "Perinteinen" Tahkolle 2.7. pyöräily myös suunnitelmissa.
    The Race is not always to the swift!

jannek Guest
    Perhana. Ette nyt kyllä ala jakamaan porukkaa kahdelle eri lenkille ja ryssimään koko hommaa. Viime sunnuntain lenkki oli vallan mainio, kuten muutkin ovat yllä todenneet. Vaikuttaisi siltä, että suurimmaksi osaksi yhdessä ajamisen ongelmat, kuten esim. epätasainen vauhti johtuu juuri vähäisestä ryhmässäajokokemuksesta. Mutta mitenkähän ajattelitte, että kukaan kehittyy ryhmäajossa jos jokainen perustaa oman, ehkä kolmen hengen, yhteislenkin?

Jos kyse on vain lähtöajasta niin sitähän varmaan voidaan muuttaa kympistä yhdeksään, mutta yritetään kuitenkin keskustella siitä ensin vaikka täällä foorumilla tai sitten siellä yhteislenkillä. Joten tulisiko Seppokin vielä ensi sunnuntaina klo 10 siihen TB:lle niin voitaisiin vaikka siinä lenkin aikana pohtia tätä yhteislenkin ideaa?

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannek Katso viesti
    Perhana. Ette nyt kyllä ala jakamaan porukkaa kahdelle eri lenkille ja ryssimään koko hommaa. Viime sunnuntain lenkki oli vallan mainio, kuten muutkin ovat yllä todenneet. Vaikuttaisi siltä, että suurimmaksi osaksi yhdessä ajamisen ongelmat, kuten esim. epätasainen vauhti johtuu juuri vähäisestä ryhmässäajokokemuksesta. Mutta mitenkähän ajattelitte, että kukaan kehittyy ryhmäajossa jos jokainen perustaa oman, ehkä kolmen hengen, yhteislenkin?

Jos kyse on vain lähtöajasta niin sitähän varmaan voidaan muuttaa kympistä yhdeksään, mutta yritetään kuitenkin keskustella siitä ensin vaikka täällä foorumilla tai sitten siellä yhteislenkillä. Joten tulisiko Seppokin vielä ensi sunnuntaina klo 10 siihen TB:lle niin voitaisiin vaikka siinä lenkin aikana pohtia tätä yhteislenkin ideaa?

Samaa mieltä Jannen kanssa!!! Ja ei nyt ainakaan ennen kymmentä aloiteta. Itse en pääse tällä viikolla kun on taas hommia uimakisoissa, mutta minunkin mielestä jatketaan entiseen malliin.
    Parempi kulua kuin ruostua.

Höpö höpö! Kaksi ryhmää ei riitä mihinkään. Tehdään näin:

1. Tavikset, läskit ja lievästi alkoholisoituneet (esim. Minä) keskari 25. Lähtö 8
    2. Talvella hiihtäjät ns. Kilpakuntoilijat (esim. seppo) keskari 28. Lähtö 9
    3. Kilpa - Elite (jannek ja suurin osa nykyisistä yhteislenkkiläisistä) keskari 30+. Lähtö 10

Näillä mennään. Itse ehdin seuraavan kerran päivittelemään ja ajamaan yhteislenkkejä vasta Juhannuksen tienoilla.

Tästä yhteislenkkikokemuksesta sen verran, että meikäläisen ennätys on muun porukan perässä n. 50-100 metriä ajaen, ja välillä lähes muun porukan kiinni saaden, 70 kilometriä. Lisäksi olen tippunut porukasta, vaikka olen ajanut 35-40 km/h mäen jälkeiset 5 kilometriä, kun vähän mäessä jäin jålkeen. Tai kun kerran peesissä syke oli jo alkumatkasta 168, kun maksimi on 173. Kasvattaa luonnetta

Tästä yhteislenkkikokemuksesta sen verran, että meikäläisen ennätys on muun porukan perässä n. 50-100 metriä ajaen, ja välillä lähes muun porukan kiinni saaden, 70 kilometriä. Lisäksi olen tippunut porukasta, vaikka olen ajanut 35-40 km/h mäen jälkeiset 5 kilometriä, kun vähän mäessä jäin jålkeen. Tai kun kerran peesissä syke oli jo alkumatkasta 168, kun maksimi on 173. Kasvattaa luonnetta
    Onpa siellä "yhteislenkkiporukassa" ehdotettu mm. että jätetään se, kun joku on hieman jäänyt ylämäessä muusta porukasta!
    Minusta siinä kasvaa kiukku luonnetta enemmän!

*Ändi* Guest
    Höpö höpö! Kaksi ryhmää ei riitä mihinkään. Tehdään näin:
    1. Tavikset, läskit ja lievästi alkoholisoituneet (esim. Minä) keskari 25. Lähtö 8
    2. Talvella hiihtäjät ns. Kilpakuntoilijat (esim. seppo) keskari 28. Lähtö 9
    3. Kilpa - Elite (jannek ja suurin osa nykyisistä yhteislenkkiläisistä) keskari 30+. Lähtö 10
    No höpö höpö ja löyhin löydin! Tarvitaan lisäksi seuraavat ryhmät:
    4. Rappioalkoholistit (tämä on Jorman ryhmä). Lähtö Poliisilaitokselta.
    5. Fillarinappularyhmä (esim. Janne kuuluu tänne ikänsä perusteella)
    6. Naisten ryhmä (minä koordinoin tätä ryhmää; muiden miesten osallistuminen ehdottomasti kiellettyä).

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo Katso viesti
    Onpa siellä "yhteislenkkiporukassa" ehdotettu mm. että jätetään se, kun joku on hieman jäänyt ylämäessä muusta porukasta!
    Voinet varmaankin selventää, missä ja milloin tämä tapahtui?

Voinet varmaankin selventää, missä ja milloin tämä tapahtui?
    No tarkkaa päivämäärää en muista, mutta eka kerran sen kuulin Airakselaan suuntautuneella yhteislenkillä ja toisen kerran Räimä-Koivusaari yhteislenkillä! Totesin, eikun kirosin, että nyt ollaan p****le yhteislenkillä ja jäin odottamaan!

Juu. Taidanpa jatkaa yksikseen ajelua. Reilulta meiningiltä kuulostaa.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Edelleen se yhteislenkin laatu on paljolti itsestä kiinni. Näillä osallistumismäärillä ei ole mahdollista sellainen ison maailman johdettu sunnuntailenkki. Siellä on avatta itse suunsa mikäli on tyytymätön sen hetkiseen menoon. Puna-armeijan huutoäänestys toimii vallan hyvin, kun ajajia ei ole (monestikaan) kymmentä enempää.
    Rohkeasti lenkille, ja jos meno yltyy liian kovaksi niin suuta auki. Vaatii opettelua kuten porukassa ajo muutenkin.
    Eikä tuolla taida olla oikeasti kovaa ajamaan kykeneviä Aki ja Juho, jotka kumpikin ovat fiksuja nuoria miehiä ja osaavat välillä ajaa hiljaakin, vaikka kahvitauot taitavat olla myrkkyä.

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Eikä tuo mitä Seppo tuossa kirjoitti ole tavallista.

Moro!

Terveiset pitkästä Pirkasta Tampereelta. Kuumaa oli, mittari näytti 32.9 astetta. Olin mukana hyvin organisoidussa kanuunoiden vetoporukassa. Porukassa oli 4-8 vetomiestä ja ryhmässä mukana yhteensä 45-50 pyöräilijää.

Jos säätila suotuisa, niin su 19.6. kaikki "yhteislenkin idean" sisäistäneet mukaan klo 9. rastaantien teboililta. Ajetaan 80-100 km, noin 28 km keskarilla.
    "Perinteinen" Tahkolle 2.7. pyöräily myös suunnitelmissa.
    No tämä klo 9 yhteislenkki ei ole pelkästään minun idea. Olen jutellut muutaman muunkin ajajan kanssa ja he ovat olleet samaa mieltä, että jotain tarvii tehdä! Minä tein siitä vain näkyvän, otan vastuun!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •