Toi on hyvä vinkki, että kannattaa ryhtyä itse oman selän spesialistiksi.
Tein ihan samoin ja "kuuntelin" missä vaiheessa selkä kipeytyy ja milloin kipu helpottaa. Huomasin hyvin nopeasti, että reipas liikunta on aina parasta kipulääkettä minulla.
Omalla kohdalla oli virhe lähteä siihen työterveyslääkäreiden määräämään hoitorumbaan. Tulehduskipu+särky+relaksanttilääkitys ei vienyt kipua pois, vaan korkeintaan ne auttoivat sietämään kipua. Vähitellen ja huomaamattomasti ne koukuttivat siihen turtuneisuuden tunteeseen ja tarpeeksi kauan kun olin ollut tolla myrkkykuurilla, "laitostuin" (kuten Heikkilä sanoo) siihen tilaan.
Heräsin itse vasta siinä vaiheessa, kun huomasin voivani fyysisesti todella pahoin. Vatsaongelmat, yleinen voimattomuus ja pahoinvointi, heikkolaatuinen uni ja monet muut oireet olivat täysin tuon lääkityksen aikaan saamaa.
Lopulta lopetin lääkityksen kesken, enkä suosutunut enää syömään mitään lääkkeitä, mitä minulle määrättiin. Aina kun minulla oli kipua, kävin pyöräilemässä ja nauttimassa luonnosta, hoidin venyttelyt ja hakeuduin oikeanlaiseen fysikaaliseen hoitoon.
Nyt tosiaan viimeiset kaksi vuotta ovat olleet täysin oireettomia ja pystyn rasittamaan selkää ihan niin kuin haluan. Raskaiden painojen nostaminenkaan ei aiheuta mitään ongelmia.
Jazman muokkasi tätä : 03.06.2011 at 09.08
"When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin
Kirjanmerkit