Oho! Hienoa toimintaa, niin Bikediscountilta, kuin Scottilta.
Oho! Hienoa toimintaa, niin Bikediscountilta, kuin Scottilta.
Jaajaa, että nyt sitten lasketaan päiviä, jotta ehtiikö laajavuoreen uudella Sparkilla![]()
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Katohan, loistavaa o/![]()
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
"Ei kantsi tilaa netistä mitään, kun takuut ja kaikki jälkipyykki on niin monimutkaista."![]()
Kieltämättä oivaa toimintaa toistaiseksi. Jos se runko sieltä joskus kotiin asti pääsee, rakentaminen on tehtävä rakkaudella, mikä poissulkee kiireen.Laajavuoreen lähdetään siis joka tapauksessa Strikella. Onpa sitten taas yksi tekosyy lisää, miksei kulkenut.
![]()
Holokki auki ku H. Moilane.
Hieno homma että palvellaan! Itsekkin olen saannut kyseisestä kaupasta loistavaa palvelua kun sekoilin twinlockkeja tilaillessani....
www.hypy.fi
Hyvää palvelua kyllä! Onkohan tuo ulkomaalaisten scottia myyvien liikkeiden palvelualttius periytyvää sorttia, sillä oma liike on westbrookcycles ja sieltä ovat lähettäneet yhden kappaleen linkun akseleita ja twinlocin ilman mitään maksua, kun ovat käytössä hajonneet. (no akselin kiristysmutterin kanta nyt hajosi ihan omaa tyhmyyttäni mut enivei) Saas nähä millon oma fillari on taipunu puunrungon ympäri, kun on tullut lähiaikoina sen verran reikä päässä ajettua tuntemattomilla poluilla...
Sekä Scott- että Trek-kauppoja webissä tehneenä voin vain kompata sujuvia takuukommentteja. Tässä esimerkissä aikaa meni hieman Akin vastauksia pidempään, mutta lopputulos tyydytti. Syksyllä 2009 Top Fuelin laakerien/linkkujen hajottaessa rungon sain tällaisen pahoittelevanviestin Fun Cornerista: "I'm sorry, but today I get following information from Trek Bicycles: You get a new frameset. But at this time they haven't a delivery date for this frame 2010. So it could bee that you have to wait 2 month." Aikaa meni n. kk ja uusi 2010 runko tuli 2006:n tilalle.
Ihan mielenkiinnosta; olisko kuvia rikkinäisestä rungosta saatavilla yleiseen jakoon? Kiinnostaisi nähdä miten tuo kuitu on antautunut tuollaisen väännön alla.
Tältä se näyttää:
![]()
Kiitos.. aika selvä peli. No onneksi tulee uusi. Täytyy toivoa, että Cuben takuu pelaa yhtä hienosti jos siihen joskus on turvauduttava.
Oma moka oli siinä, että, että poljin napsahti juureen kiinni, mutta ei siinä, että runko ratkesi. Kyllähän rungon pitäisi tuollaiset tilanteet kestää, koska näitähän sattuu aika usein kun kantatessa aletaan pistää jo hanaa. Jotkut letkut kammet olisivat ehkä pelastaneet rungon, mutta kun ne Claviculat eivät satu notkumaan...![]()
Offtopikkia:
On vissiin foorumi verissä kun aamulla töihin ajaessa edellä ajoi pakettiauto missä isolla takaluukussa luki XXXXXX-KORPELA.COM. Heti tuli mieleen että kuinkahan kevyt tuolla pakun sisällä oleva Scotti nyt tällä hetkellä onkaan...
Tuskin oli kuitenkaan oli Aki liikenteessä ko rakennusliikkeen autolla tai ainakaan Scotti kyydissä...![]()
Kyllähän vastaavia tilanteita tulee vastaan varmaan joka kisassa, mutta tällä kertaa tälli sai rungon melko luonnottomaan asentoon... Eli en ihan heti menisi laittamaan halkeamista rungon heikkouden piikkiin. Mun mielestä olisikin ollut ihan perusteltua, jos olisivat sanoneet Scottilla, että "ei mene takuuseen". Mutta parempi näin.
--> Vesa
Foorumipyöräily on toki keskeinen osa lajia. Välillä ihmetyttää, miten pyöräilyä on ylipäätään voitu harrastaa aikana ennen foorumia.En kuitenkaan tiedosta ajaneeni kyseistä autoa.
2012 aihio...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Löytyykö specsejä?
RC mallissakaan ei ole enää integroitua tolpaa?
Onkohan satulaputki halkaisijaltaan pienempää?
Iskarin malli on vaihtunut ja varmaan tapered steerer...
www.hypy.fi
Hieno kyllä, mutta näyttäisi vaativan e-tyypin etuvaihtajan, mikä on grammanviilausmielessä harmillista...
^^ Ei taida olla Denkin suunnittelema?
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Aki, sama "vika" on Spessuissa, mutta tehdastallin pyörissä runkoon on niitattu uusi kiinnitys muille vaihtajatyypeille & mahdollisuus helpompaan korkeussäätöön.
http://www.bikeradar.com/gear/articl...ed-epic-17193/
Eli eiköhän Treelta löydy hiilikuituosaamista, jolla ko säätö saada tehtyä, jos näin haluaa![]()
Tuolta bongattu
http://www.bikerumor.com/2011/06/08/...er/#more-32298
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Uuteen sparkkiin ei sitten saa enää 140mm jarrulevyä taakse. 120mm joustoa edessä! Se on hyvä.
Sauserilla näytti olevan Stanin 140/160 levyt ja alupulteilla takajarrun satula kiinni.
Eggbeatereistä näytti olevan viilattu tavaraa pois mikä vain entisestään heikentää tukevuutta.
Tosin kuva on aika kaukaa eikä oikein erota.
www.hypy.fi
Aika yllättäviä valintoja tuossa uudessa Sparkissa, siis e-tyypin vaihtaja ja minimissään 160-millinen takalevy. Ajamiseenhan ne eivät tietenkään vaikuta millään lailla, mutta vakavimmin sairastuneita grammaniiloja Scott taitaa näillä valinnoilla karkottaa...
Toki Panu on asian ytimessä, eli itsehän voi sitten yrittää viritellä mitä vain.![]()
Uusi eturunko tuli tänään, joten tästä se taas lähtee, vaikka askarteluhuone yhä kovin keskeneräinen onkin... Titaaninen King Cage hiilikuitupultteineen ei kuulunut runkotoimitukseen, vaan ne tarttuivat mukaan Signature-pitstopilta.
![]()
Uusi etukolmio on harmillisesti kammottavat 20 g vanhaa painavampi, sillä vanhan rungon massa oli DT:n kuituiskarin ja titaanipulttien kera 1680 g. Ja on tuossa ohjainlaakerin kupitkin mukana. Mutta kammet laihtuivatkin sitten 25 g, kun päädyin kokeilemaan kahta etulehteä (26x40) kolmen sijaan. 40-piikkinen ratas on samassa paikassa kuin keskiratas vanhassa kolmelehtisessä systeemissä, joten ketjulinjan pitäisi ainakin suoristua mukavasti. Ja maantie-etuvaihtajakin toiminee nyt ilman irvistelyä.
Koska takana on edelleen tarkoitus käyttää DA:n 12-25-pakkaa, pienin välitys on nyt 26/25. Saattaa alkaa El Grandessa ahdistaa viimeistään kolmannella kierroksella.Tosin KariV taisi viime vuonna vääntää Granden ylös neljästi sinkulallaan, joten miehen heikkoutta tää tällainen kitinä vain on...
![]()
Noni ja sit vielä litkut!
Kai sä muuten sieltä Signature visiitiltä sait, jonkun uuden ohjainlaakerin? Muistaakseni vanhassa kokoonpanossa ainoa ankkuri oli Ritcheyn ohjainlaakeri.
www.hypy.fi
Kun tarkemmin alkaa asiaa miettiä, kotoa kyllä löytyy jo nykyisellään litkutuskamat ja kompurakin... Mutta ei kai sitä nyt enää ennen Tahkoa uskalla alkaa säätää, vai uskaltaako?
Ankkurilaakerista voisi tosiaan vielä tämän kauden aikana hankkitua eroon. Mikäköhän olisi luotettavista ohjainlaakereista se kevein vaihtoehto?
Kirjanmerkit