Onko tällä rintamalla mitään raportoitavaa? Hiljaisuudesta päätellen jotain äärimmäisen kevyttä tulollaan???![]()
Onko tällä rintamalla mitään raportoitavaa? Hiljaisuudesta päätellen jotain äärimmäisen kevyttä tulollaan???![]()
Allekirjoittaneen toimesta ei ole lähitulevaisuudessa tapahtumassa mitään. Tällä vetreähköllä vanhuksella mennään siis edelleen. Uuden kisakauden kynnyksellä ainoastaan renkaat ja ketju ovat uusia, muuten ajellaan vanhoilla osilla.
Koska talonrakennushanke syö ainakin vielä jonkin aikaa kaikki liikenevät ja myös liikenemättömät varat, hiilikuituostoksiin on ollut pakko yrittää ottaa järkeä mukaan, mikä on toki surullista.DT:n hiilarikeulan osalta olin jo hilkulla painaa ostonappia, mutta nekin rahat tuli sitten kuitenkin käytettyä runko- ja viimeistelynaulaimeen sekä kompuraan, joista jälkimmäinen on onneksi edes jossain määrin hyödyllinen myös fillaritouhuissa.
Onhan se toki selvää, ettei tällä vanhalla romulla voi enää kisoissa pärjätä. Positiivisesti ajateltuna tilanne on nyt kuitenkin se, että huonosti menneiden koitosten jälkeen voi helposti harrastaa "kunnollisella pyörällä olisin voittanut" -spekulointia.Kisoissa tavoite on edelleen se sama kuin ennenkin, eli "p-olkisin olisi voitettava edes yhdessä kisassa". Mutta koska välinepuolella ei ole tapahtunut mitään ja mies vaan kangistuu vuosi vuodelta, tavoite lausutaan tällä hetkellä muodossa "toivottavasti p-olkisin keskeyttää edes yhdessä kisassa".
Eli alkakaapa nyt joku muu vaihteeksi viritellä mahdollisimman kevyttä maastopyörää. Itselläni tullee olemaan hiljaiseloa vielä jonkin aikaa, mutta viimeistään kisakaudelle 2014 pitää saada jotain uutta ja überkevyttä alle, sillä kyseisenä vuonna tapahtuu kunniakas M40-sarjaan siirtyminen. Sitä odotellessa keskitytään virittämään mies parhaaseen mahdolliseen iskuun.
![]()
Olet vakavasti hankkimassa elämää.![]()
viskaali muokkasi tätä : 29.04.2011 at 13.57
Ei tässä nyt varsinaisesti sen enempää olla elämää hankkimassa.Ja sehän on selvää, ettei treeneistä tingitä. Joku roti pitää sentään elämässä olla. Miehen virittäminen on kuitenkin siinä määrin vähemmän rahaa kuluttavaa kuin Sparkin saattaminen seitsenkiloiseksi, että viime aikoina on väliaikaisesti keskitytty vaihtoehdoista ensimmäiseen. Mutta paino on sanalla väliaikaisesti...
Ja mitä tulee kalikulan kampiin, niin tärkeysjärjestys on tietenkin oltava kohdallaan: talo menee myyntiin ennen kampia.
Kerrohan sitten kokemuksia! Jos sitä vaikka itsekin tilaisi. Millä satuloilla oot aikasemmin ajanut eli minkä muotonen jakkara tuntuu sulle parhaalta? Ootko Speedneedlellä ajanut?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
oho mitäs täällä tapahtuu....pitänee komentoida paremmalla ajalla. Nyt pakko pistää puhelin kii. Nopeasti voin todeta että msc ei ole keventynyt, no saint runko on kunnossa ja osat kasassa pitää vielä niputtaa kasaa ja tärkein eli uusi pyörä kotiutui juuri...noin 13kg!
www.hypy.fi
Mikä ei oo paha kun ajattelee että siinä on 195g sisurit + 790g renkaat (per pää), kerkesin meinaan jo vähän punnitsee osia... ja myös ajamaan... Mutta koska se pyörä ei oo alle kymppikilonen maratontäysjousto niin en viitsi sen enempää kommentoida tähän ketjuun
Jos haluut lisää painoja ni laita vaikka yv:tä tai tekstaria.
Ai se päätyikin kiinni The Tolppaan.Hieno on!
Mun oli pakko antaa periksi, ja heittää kiinankuitusatula mäkeen Scalesta. Kyllä tuo jäykkiksellä rytyyttely ainakin mulla vaatii sen, että satulan runko joustaa edes vähän. Tosin se ei ollut sama satula kuin tuo yllä olevissa kuvissa, vaan peräti 90 gr ANKKURI.![]()
Ananasakäämä!
Itelläkin on ollut tilauksessa puolasta jo kuukauden verran satula, tolppa ja pullotelineet. Lupaili lähettää kaikki könttänä tässä piakkoin kun saa tolpan valmiiks. Ilmeisesti tolpan kiskokiinnitys pitäis olla sellainen, että uskaltaa satulan siihen asettaa. Mielenkiinnolla odotan 27.2x400mm tolpan painoa ja kestävyyttä.
No jokos on kertynyt sanottavaa (hyvää taikka huonoa) tuosta Puolalaisesta jakkarasta?
Lainaus Korpelan nettisivuilta: "rungon katkeamiseen katkennut Korson XCM-kisa"
Voisiko tästä päätellä, että tämä keskustelu tulee sittenkin taas puhkeamaan kukkaan myös ketjun aloittajan toimesta vaikka Aki ehtikin vähän väläytellä tästä ketjusta syrjään hyppäämistä? Spekulaatiot käyntiin, mistä uusi runko? Kuukausi aikaa Tahkoon, joten nopeita liikkeitä tehtävä (eihän millään reenipyörän rungolla voi Tahkolle lähtä?).
Tilanne on kieltämättä vähintäänkin kinkkinen.Laajavuoreen täytynee lähteä vanhalla Scott Strikella, mutta Tahkoon mennessä olisi kyllä saatava jotain uutta alle. Jonkinlaisia viritelmiä on jo olemassa, mutta kaikki on vielä kovin epäselvää... Palailen asiaan, kun aihetta on.
![]()
Olin kuulemassa sen pamahduksen, mikä siitä rungosta kuului. Mistäs kohtaa se tarkalleen laukes? Eikös uuden Sparkin julkistus oo muuten ihan oven takana?
Keskiön alle tuli poikittainen halkeama. Oikeanpuoleinen poljin napsahti oikealle kaartuvassa mutkassa juureen kiinni, ja siitä tuli sitten riittävästi vääntöä runkoon, kun takarengas oli maassa. Ihan oma moka siis.
Aki Korpela muokkasi tätä : 31.05.2011 at 11.40 Syy: typo
Ensin kuvittelin, että nyt katkesi vanne. Ei olisi uskonut, että rungon voi saada vahvimmasta kohdastaan poikki.
High Modulus-kuituhan on kuin lasia...
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Itse luulin ensin, että Claviculan kampi räsähti. Mutta totuus selvisi aika nopeasti, kun vähänkään voimakkaampi polkeminen aiheutti kammen kolinaa takaharukkaan.![]()
Kyllähän se olis jo tähän ikään mennessä pitänyt oppia, että jos kantataan reippaasti oikealle, oikea kampi kannattaa silloin pitää jossain muualla kuin ala-asennossa.
Tää taitaa olla takuukeissin rajamailla... Ajallisesti takuu on vielä voimassa, mutta odotellaan, mitä ovat Scottilla asiasta mieltä.
Harmillinen juttu oli tuo, onko korvaava tuote jo löytynyt? Itsekin olen tuollaisella rungolla nyt kurvaillut vähän aikaa ja mielestäni aika kestävältä vaikuttaa eli aika kovaa on tainnut osua? Nyt tosin on mielessä, josko sittenkin siirryn 29 maailmaan eli taitaa sparkki jäädä lepoon.
Kyllä se aika kovaa kai osui, mutta nyt jälkikäteen on tullut vähän sellainen olo, että osuiko se sittenkään erityisen kovaa. En kaatunut enkä osuman takia pudonnut edes junan kyydistä. Toisaalta kaatuminen olisi saattanut pelastaa rungon.
Paras vaihtoehto olisi saada samanlaisella geometrialla oleva Sparkki tilalle, sillä muussa tapauksessa Signature-combosta tullee käyttökelvoton... Scottin kantaa takuuasiaan ei ole vielä kuulunut, joten odotellaan.
[QUOTE=Aki Korpela;1625615].....Toisaalta kaatuminen olisi saattanut pelastaa rungon.[QUOTE]
Muttei välttämättä miestä. Kun tuli itseltä murrettua kylkiluut viime kesänä samanlaisesta tilanteesta ja mentiin kyljelleen ja liutiin kantoon. Vauhtia kun on niin aina jotain sattuu.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Runko on ostettu kolme vuotta sitten nettikaupasta (väliviivaton bikediscount.de), johon lähetin heti sunnuntai-iltana kisasta kotiuduttuani sähköpostia. Yllätys oli melkoinen, kun vastasivat noin viiden minuutin viiveellä vielä samana iltana. Pyysivät lähettämään neljä kappaletta valokuvia, jotta voivat viedä asiaan eteenpäin Scottille. Ja viesti Scottille lähti vielä samana sunnuntai-iltana, joten tässä tapauksessa ei ole varaa moittia jälleenmyyjää.
Scott pyysi maanantaiaamuna vielä yhtä valokuvaa lisää, joten eiköhän siellä ainakin jonkinlainen pohdinta ole käynnissä...
Lähettivät hetki sitten viestiä Bikediscount.com:sta:
"Today we got a new Spark 10 front frame for you. We will send it out on Monday. Is this OK for you? Please destroy the broken frame!!!"
Aika hyvältä siis vaikuttaa. Ja taitaa tosiaankin olla niin, että Scottin heikohko maine takuuasioissa johtuu lähinnä Suomen maahantuojasta.
Kirjanmerkit