GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 35 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1293

Aihe: Alberto Contador - Kirjanpitäjästä pääjohtaja

Kaikki liian ylivoimaiset voisi laittaa pannaan, tulisi jännempiä kisoja.

Tai mitäs jos otettaisiin Ajelu Autojen Ajo Sarjasta mallia ja lisättäisiin aina kärkimiesten fillareihin painoa?

Systeemin vika.

Jos sanktiot saataisiin käytäntöön nopeasti ja kärynneet lusimaan, tällaista tilannetta ei syntyisi kuin nyt. Klentador voisi palata lusimisen jälkeen takaisin ja sen jäkeen pulinat pois. Eihän tämmöistä pelleilyä jaksa kukaan..
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Itse olen tuon tämän vuoden Giron kattonut vaaleanpunaisten lasien läpi. Ne päässä voi katsoa telkkaria näkemättä AC:ta, onhan sitä muidenkin ajamista kiva katella. Puuttuu vaan ne keltaiset lasit Touria varten, vaikka mistä sen tietää jos AC:llä olisikin heikompi meno siellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    ... Klentador...
    Tämä ON hyvä väännös!

Joku tuossa valitteli kun katsojat paikanpäällä ottavat kantaa juoksemalla "Klentadorin" perässä ison piikin kanssa tai pihvi ongen nokassa. Hans on sitä mielipuolta että tällainen tuomitseminen on juuri sellainen uhka joka pelottaa ajajia ehkä enemmän kuin virallinen tuomio... jonka saaminen näyttää olevan vaikeaa. Hienoa että sivistysvaltioissa on mielipiteen ilmaisuoikeus.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Tämä ON hyvä väännös!

Joku tuossa valitteli kun katsojat paikanpäällä ottavat kantaa juoksemalla "Klentadorin" perässä ison piikin kanssa tai pihvi ongen nokassa. Hans on sitä mielipuolta että tällainen tuomitseminen on juuri sellainen uhka joka pelottaa ajajia ehkä enemmän kuin virallinen tuomio... jonka saaminen näyttää olevan vaikeaa. Hienoa että sivistysvaltioissa on mielipiteen ilmaisuoikeus.
    jep, todella älykästä ja sivistynyttä toimintaa.

passo, laita yv.tä, tätä paskaa minäkään en jaksa enää lukea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Ottaisi vaan sen kilpailukiellon kuin mies ja palaisi sitten ja näyttäisi mistä on mies tehty ja moni ottaisi hänet takaisin mielellään, mutta rikoksesta (tai dopingrikkeestä, ettei saivarrella) tulee seurata rangaistus ja sen jälkeen voi palata kuten muutkin.
    Niin no, lynkkausjoukon massahurmiossa on helppo unohtaa se vaihtoehto, että lynkattava olisikin syytön. Sinä nyt vain olet päättänyt olevasi enemmän oikeassa, kuin muut...
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

A.A Guest
    Jos joku jää kiinni aineista, vaikkakin vain vähän, ja vielä muovipussijäämistä, niin oliko ne lehmät syöneet myös muovipusseja?

Ja toisaalta jotkut eivät ole jääneet kiinni mistään, mutta suuri joukko vielä 10 vuotta myöhemmin kertoilee huhupuheita ja tarinoita douppaamisesta...

Kumpi on siis jäänyt kiinni dopingista?

Ja kumpi on lynkattu?

Näinhän se menee, jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä - kunhan se pysyy sanallisessa/jossain kuvallisessa ilmaisussa, ilman fyysistä kontaktia. Muistelen, että Vinon voittaessa ekan kisan kilpailukieltonsa jälkeen hänelle buuattiin, myös Basso ja kumppanit taisi kokea samaa, mutta he saivat omilla esityksillään kerättyä uudestaan osan maineestaan takaisin. Toisaalta Ricco taisi mokata oman paluunsa, vaikkakaan kukaan ei tiedä, mitä hänelle sattui, mutta fudut tuli. (vaan kai hänkin voisi jatkaa uraansa kuin Clentador, vaan kun tallipomo on sellainen tiukkapipo (kukkahattusetä))

Itse en todellakaan kiellä ketään fanittamasta ketään, mutta tää tilanne on p:seestä. Ottaisi vaan sen kilpailukiellon kuin mies ja palaisi sitten ja näyttäisi mistä on mies tehty ja moni ottaisi hänet takaisin mielellään, mutta rikoksesta (tai dopingrikkeestä, ettei saivarrella) tulee seurata rangaistus ja sen jälkeen voi palata kuten muutkin.

Mahtaako pyöräilyn imago Suomessa kestää taas sitä, että kisojen voitot ratkaistaan vuoden parin jälkeen "Urheilun vetoomustuomioistuimessa" Toki kaikki julkisuus on hyvää - tai sitten ei.

EDIT: Anteeksi kaikilta, mutta kun oikeesti potuttaa...
    Samaa mieltä, on mennyt Giron seuraamisesta maku kun Conta on kuin ei mitään olisi tapahtunut eli ajaa loistavasti, mutta onko se 2. sija se voittaja kuitenkin kun Clentador saa tuomionsa. Saxolla lienee varaa siihen, että Conta tekisi tunnustuksen ja saisi taas positiivisen karman pyöräilyyn....
    hatuttaa tämä urheilupoliittinen jahkaaminen .... nahkea ja viileä keli ulkona, mutta lähden lenkille

JT

Luulis Scarponilla olevan kiire tänään ITT:ssä, voi olla kyse Giron voitosta. toisaalta, eihän se sama ole voittaa oikeuskäsittelyn jälkeen kuin ajamalla.

Itse en todellakaan kiellä ketään fanittamasta ketään, mutta tää tilanne on p:seestä. Ottaisi vaan sen kilpailukiellon kuin mies ja palaisi sitten ja näyttäisi mistä on mies tehty ja moni ottaisi hänet takaisin mielellään, mutta rikoksesta (tai dopingrikkeestä, ettei saivarrella) tulee seurata rangaistus ja sen jälkeen voi palata kuten muutkin.
    Eiköhän tuossa ole myös kyse melkoisesta tukusta rahaa eli jos pääsee pälkähästä niin eiköhän siellä pankkitilillä ole muutama miljoona enemmän, kuin jos suostuu kertaheitolla parin vuoden kilpailukieltoon.

Pez Cycling News kiteyttää asian hyvin alla olevan kuvan kuvatekstissä.

https://www.strava.com/athletes/1783871

Klentadorin ja muiden mahdollisten vilpintekijöiden juridinen syyllisyys on eri asia kuin suuren yleisön antama julkinen tuomio. Juridisesti syytetty on syyllinen vasta kun "tuomiovalta" tekee päätöksen asiasta, tämän päätöksen saaminen kestää varsin usein aika kauan, suuri yleisö sen sijaan tuomitsee aika nopeasti. Tähän sillä on täysi oikeus, suuri yleisö maksaa viulut ja se saa myös soittaa sitä.

Tässä ja monessa muusta vastaavasta asiasta voidaan olla ainakin kahta mieltä ja jokaisen pitää saada vapaasti antaa oman tuomionsa. Mielenkiintoista julkisessa tuomiossa on se että se tuppaa pysymään oli virallinen tuomio mitä vain. Tämä on yksi lainkäytön perusprinsiippi, julkinen mielipide muokkaa virallista tuomiota, jos näin ei tapahdu niin ao. tuomiovalta menettää merkityksensä... pyöräilyssä on nyt vaarana käydä juuri näin...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Tämä on yksi lainkäytön perusprinsiippi, julkinen mielipide muokkaa virallista tuomiota, jos näin ei tapahdu niin ao. tuomiovalta menettää merkityksensä... pyöräilyssä on nyt vaarana käydä juuri näin...
    Ei helv... lue tämän päivän hesari.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Ei helv... lue tämän päivän hesari.
    Nyt kun hesari ei kuulu lehtivalikoimiini niin voisitko valottaa mitä siellä lukee, kiitos.
    xs2jammu muokkasi tätä : 29.05.2011 at 18.54 Syy: typo
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Ei mulla ainakaan mene maku ammattipyöräilyn seuraamisesta, mutta ei näitä girotourvueltoja kykene katsomaan enää millään. Tai Touria tulee varmaan katseltua sivusilmällä.

Ja douppi ei näytä fanien kiinnostusta vievän. Kisoissa on entistä enemmän katsojia reitin varrella ja jotkut dorkat tapittavat postimerkin kokoista pätkivää lähetystä tietokoneelta.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ja douppi ei näytä fanien kiinnostusta vievän. Kisoissa on entistä enemmän katsojia reitin varrella ja jotkut dorkat tapittavat postimerkin kokoista pätkivää lähetystä tietokoneelta.
    Onkohan missään luotettavaa dataa siitä, miten katsojamäärät ammattilaispyöräilyssä ovat kehittyneet? Omat kokemukseni ovat lähinnä Saksasta ja Itävallasta ja siellä suosio on pikemminkin romahtanut. Osittain dopingista johtuen juuri.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timi Katso viesti
    Onkohan missään luotettavaa dataa siitä, miten katsojamäärät ammattilaispyöräilyssä ovat kehittyneet? Omat kokemukseni ovat lähinnä Saksasta ja Itävallasta ja siellä suosio on pikemminkin romahtanut. Osittain dopingista johtuen juuri.
    Itse tutustuin ammattilaispyöräilyyn Saksassa asuessa 90-luvun lopulla, silloinhan se hype nousi Saksassa (ja varmaan Ostmarkissa siinä sivussa) pitkälti Jan Ullrichista. Sittemmin Ullrichin kuntokäyrä laski ja käryt tuli huumeista ja doupeista, mutta eiköhän mielenkiinnon väheneminen heillä johdu ihan vaan siitä ettei enää ole sellaista GT-voitoista taistelevaa oman maan miestä. Doping on hyvä tekosyy, mutta turha kuvitella että saksalaiset olisivat jotenkin oleellisesti dopingkriittisempiä kuin perinteiset pyöräilymaat.

Olen ajat sitten sisäistänyt sen faktan että huipputason pyöräily on hienojen douppaajien hieno dopinglaji, minua vaan henk. koht. v***ttaa tällaiset Contador-tapaukset joissa käsittelyä siirretään ties miten pitkälle ja kisojen tulokset on jossain ihmeellisessä välitilassa. Selvät säännöt ja järjelliset käsittelyajat kehiin, Contador pihalle ja kahden vuoden päästä tervetuloa takaisin.
    Vandit muokkasi tätä : 29.05.2011 at 21.57

villatakki Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Tarkoituksella tai ei, niin Alberto on ottanut Lancelta vapaaksi jääneen pelotonin päällikön paikan. Mitä olen artikkeleita Albertosta lukenut vuosien varrelta, niin hän saattaa ihan oikeasti olla mukava kaveri ja käyttäytyä noin ihan luonnollisesti. Ajaa kuin suuri mestari: antaa jalkojen puhua, ei kritisoi faneja vaikka hänelle buuataan, eikä lannista heikompia kilpakumppaneitaan. Talven ajan olin Alberton suhteen tuuliajolla, kun en tiennyt pitäisikö fanittaa enää vai ei, mutta nyt olen taas varma.
    Oma suhtautumiseni Contadoriin on liikkunut jotakuinkin samoja polkuja, joskaan fanittamisesta en omalla kohdallani ole kyse. Musta on aika hienoa, että Contador pääsi mukaan tähän kisaan ja mielestäni tässä todisti olevansa aivan ylivoimainen kuljettaja. Noihin doping-syytöksiin en ota kantaa. Oudolta tosin tuntuu täällä voimakkaasti valloillaan oleva lynkkausmentaliteetti.

Tervehdys hyvät foorumilaiset!

Olen seurannut ammattipyöräilyä aktiivisesti 1990-luvun puolivälistä lähtien ja tätä foorumia jo pitkään lukenut. Nyt kuitenkin sain vasta aikaiseksi tänne liittyä ja alkaa ehkäpä myös ajatuksiani julkistamaan.

Täytyy sanoa omasta puolestani, että täysin käsittämätöntä tämä lynkkausmeininki täällä. Giron tuloksiakin julkistettiin ilman Contadoria?!? Conador saa tällä hetkellä ajaa ja piste sille. Käry tai ei, niin osoitti olevansa aivan ylivoimainen polkija tällä hetkellä. Tervetuloa mun puolesta vaan Touriin, mikäli järjestäjät ja päättäjät niin antavat.

Itse olen suuri kestävyysurheilufani. Pyöräily on vaan viime vuosina joutunut käsittämättömän mustamaalaamisen kohteeksi, vaikka pitkiä kärylistoja olisi toki lueteltavissa myös muistakin kestävyyslajeista. Sinisilmäisyyden olen lopettanut jo ajat sitten ja tullut seuraavaan tulokseen: jos haluat seurata ammattiurheilua ilman dopingia, niin sen seuraaminen täytyisi yksinkertaisesti lopettaa. Aivan ihme meininkiä ja käsittämättömiin mittasuhteisiin on täällä mennyt tämä käryistä meuhkaaminen. Mielipiteensä toki kullakin ja tässä oli omani.

Saksassa etenkin media on ottanut aika mustaavan linjan, Ulle ajettiin ihan Pantani-ilmiön partaalle eikä Klöden puhu tiedotusvälineille...

No joo. sanonpa vaan, että hetki sitten oli aika kun 100m maailmanennätys oli 9.84, sitten jossain välissä voitettiin mm-kulta 10.05 tms (Kim Collins?) ja nyt ei saa edes mitalia 9.75 ajoilla.
    Näyttää olevan hyvää vuosikertaa, edes Ben Johnson ei aineineen olis lähelläkään mitalia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.Perälä Katso viesti
    Täytyy sanoa omasta puolestani, että täysin käsittämätöntä tämä lynkkausmeininki täällä. Giron tuloksiakin julkistettiin ilman Contadoria?!? Conador saa tällä hetkellä ajaa ja piste sille. Käry tai ei, niin osoitti olevansa aivan ylivoimainen polkija tällä hetkellä. Tervetuloa mun puolesta vaan Touriin, mikäli järjestäjät ja päättäjät niin antavat.
    Mä en kyllä ymmärrä mikä niissä ilman-Contadoria tuloslistoissa oikein niin kamalaa oli. Kilpailun voitto ratkesi käytännössä jo Etnalla, joten sen jälkeen mielenkiintoisin seurattava oli taistelu kakkossijasta. Se, että tiukasti dopingsääntöjä noudattamalla kakkonen tulee olemaan voittaja CAS:n päätöksen jälkeen (paitsi jos Contador pystyy todistamaan klenbuterolin todella tulleen pihvistä) on vain lisäsyy seurata tilannetta ilman Contadoria.

sahara Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.Perälä Katso viesti
    Tervehdys hyvät foorumilaiset!

Olen seurannut ammattipyöräilyä aktiivisesti 1990-luvun puolivälistä lähtien ja tätä foorumia jo pitkään lukenut. Nyt kuitenkin sain vasta aikaiseksi tänne liittyä ja alkaa ehkäpä myös ajatuksiani julkistamaan.

Itse olen suuri kestävyysurheilufani. Pyöräily on vaan viime vuosina joutunut käsittämättömän mustamaalaamisen kohteeksi, vaikka pitkiä kärylistoja olisi toki lueteltavissa myös muistakin kestävyyslajeista. Sinisilmäisyyden olen lopettanut jo ajat sitten ja tullut seuraavaan tulokseen: jos haluat seurata ammattiurheilua ilman dopingia, niin sen seuraaminen täytyisi yksinkertaisesti lopettaa. Aivan ihme meininkiä ja käsittämättömiin mittasuhteisiin on täällä mennyt tämä käryistä meuhkaaminen. Mielipiteensä toki kullakin ja tässä oli omani.
    +1

Contadorille soitettiin Francon aikainen kansallishymni... Tourin päätösseremonioissa oli pari vuotta sitten Norjan(?) kansallislaulu ja nyt Franco-versio. Aika hyvä onnistumisprosentti järjestäjillä.

http://www.cyclingnews.com/news/giro...mpion-contador
    vetooo muokkasi tätä : 30.05.2011 at 21.45
    https://twitter.com/ammattipyoraily

2,5i V6 Guest
    En seuraa ammattipyöräilyä riitävästi, mutta joku pv sitten osui pahasti korvaan Selinin lausahdus, että Contador on jo nyt suurempi kuin Lance. Onko tapahtunut jotain mistä minä en ole tietoinen, vai oliko kyseessä Selinin yksi legendaarisimmista heitoista? Käsittääkseni Conta on nyt voittanut 6 GT-kisaa, joista ainoastaan 3 TdF-voittoa? Entä maailmanmestaruus? Ainiin, onkohan Conta suurempi ehkä vain siksi, kun on näkynyt/näkyy enemmän mediassa, saanut enemmän rahaa ja hengannut enemmän vaikutusvaltaisten ihmisten kanssa ? Tai inspiroinut enemmän ihmisiä pyöräilyn pariin tai saanut enemmän aikaan hyväntekeväisyyden saralla? EI!

Aina kannattaa muistaa googlettaa (ero on kieltämättä kaventunut, mutta ei vielä lähelläkään:

"lance armstrong": Noin 24 000 000 tulosta (0,13 sekuntia)
    "alberto contador": Noin 7 480 000 tulosta (0,23 sekuntia)

vertailun vuoksi:

"roger federer": Noin 27 000 000 tulosta (0,07 sekuntia)
    "michael jackson": Noin 249 000 000 tulosta (0,13 sekuntia)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 2,5i V6 Katso viesti
    LA: Noin 24 000 000 tulosta (0,13 sekuntia)
    AC: Noin 7 480 000 tulosta (0,23 sekuntia)
    Eddy Merckx ei ylle 2 miljoonaan, Fausto Coppilla puoli miljoonaa.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

2,5i V6 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leopejo Katso viesti
    Eddy Merckx ei ylle 2 miljoonaan, Fausto Coppilla puoli miljoonaa.
    haha, noita googlen osumia kannattaa käyttää suuruutta mittaavassa mittaristossa ainoastaan www-ajalla (mielellään 2000-luvulla) aktiivisten urheilijoiden kohdalla

Niinhän se on, toisaalta ajajan kansallisuudella ja taustalla (signaturesi livestrong) on merkitystä myös.

Mutta totta on, Contador ei vielä ole lähelläkään Armstrongin saavutuksia.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

Ikäisekseen on. Grand Tour -voitot 28 v 6 kk iässä: AC 6 - LA 1. Armstrongilla toki maailmanmestaruus. Se onkin toinen juttu, kuinka monta noista voitoista katoaa savuna ilmaan...
    https://twitter.com/ammattipyoraily

Riippuu tietysti siitä oikeuden päätöksestä, mutta mikäli se on vapauttava ja AC voittaa joko Tourin tai Vueltan, aletaan olla aika lähellä. AC on kuitenkin vielä nuori mies, jos verrataan saman ikäisen LA:n saavutuksiin, ero on merkittävä, AC:n hyväksi.

Hakemalla vähän lisää massaa hänestä kerkeää kehittyä vielä melkoinen klassikkokuski uransa viimeisiksi vuosiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Ikäisekseen on. Grand Tour -voitot 28 v 6 kk iässä: AC 6 - LA 1. Armstrongilla toki maailmanmestaruus. Se onkin toinen juttu, kuinka monta noista voitoista katoaa savuna ilmaan...
    Katoaa kummalta? Realistisesti uhattuna on AC:n viimeisimmät kaksi GT:tä sekä muutama (tämän vertailun kannalta) merkityksetön pikkukisa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •