The trailirengas märälle juurakolle ja kivikolle: Continental Der Baron 2.3
http://www.conti-online.com/generato.../baron_en.html
The trailirengas märälle juurakolle ja kivikolle: Continental Der Baron 2.3
http://www.conti-online.com/generato.../baron_en.html
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Kuinka jäykät kyljet noissa Contin dh-renkaissa (2,5" Der Baron) on verrattuna esim. Maxxis 2-ply tai Intense 2-ply?!?! Entä onko rengas kudoksiin asti pehmeää kumia vaiko vain kovempaa pehmeämmällä pinnoitettua kumia?
..makes Jack a dull boy...
Ilmeisesti 2.3" versiossa tullaan käyttämään kovempaa seosta, sekä single-ply -kylkiä (lähde: Singletrack), toisin kuin alkuperäisessä 2.5" Rain King (pehmeämpi seos, dual-ply). Samalla Continental sekoittaa pakkaa muuttamalla mallien nimiä.
kyprok muokkasi tätä : 13.10.2010 at 13.09
Continental ottaa mallia Nokiasta, saadaan malli tunnetuksi -> vaihdetaan nimi.
Ja tosiaan, noissa eri black chili sekoituksissa on aika valtava ero kumin pehmeydessä, Rain King ollut kai siitä pehmeämmästä päästä.
Toverit isorengaspyöräilijät.
Kellään mitään hajua kuinka ahtaaksi käy Domain 32mm vanteelle asennetun 2,6" Ardentin kanssa? 66mm olis nappulasta nappulaan Shiggyn mukaan, mutta, mutta... toki ainahan tommonen Ardentti takapäähän mahtuu jos niikseen on iso olevinaan.
..makes Jack a dull boy...
Tänä aamuna yllätyin melkoisesti, kun poljin kaverin kanssa töihin jäistä asvalttia (12km) ja weirwolf piti myös jäällä.
Kaveri nimittäin liukasteli ja ruopi koko matkan NBT:illään ihmetellen renkaitteni pitoa.
Ilmeisesti tuo nappuloissa oleva "lamelli" toimii kuten kitkarengas.
Tolleen kun alkaa tulee kunnolla liukasta pisti miettimään pitäneekö noilla niljakkailla juurakoilla mikään rengas...
Kallioilla, märillä ja sammaleisillakin toi RQ on aika luotettavan tuntuinen, mut noihin juuriin ei kyllä taida purra muu kuin ruuvirengas... Liukasta oli.
Kyl noi schwalben pehmeät pitävät yllättävän hyvin, mutta rullaavuus on perseestä. Voin lainata sulle yhden testiin jos kiinnostaa.
harkitsin eteen minionin dhfää näille keleille, sellainen löytyis eteisestäkin supertackynä
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						GG- kumi pitää jotenkin, mutta aika muoviselta se tuntuu juurakoissa. Maxxiksen SuperTacky pitää yli +5 kelissä selvästi paremmin, mutta muuttuu kylmemmällä saippuaksi. Kannattaa katsella jotain muuta kun noita dual/triple-compound-renkuloita näillä keleillä - 45-50D kovuiset single-compound Geaxit, Intenset ym toimii noita paremmin...
Big Betty GG seoksella tuntui menevän kovinkin muoviseksi(ja pito sitämukaa) kun lämpötila oli nollan tuntumassa, rullaavuus pysyi kuitenkin yhtä huonona... :/
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Tuntemattomissa juurakkoisissa kallioalamäissä Intensen Intruder ainakin pelasti kädetöntä kuskia pariin kertaan. Lähti kyllä ihan pingispallona eturengas poikittaisesta kaltevasta piilojuuresta, mutta puri kiinni karikkeeseen (ekalla isolla lipsulla mahd. jopa rosoiseen kallioon?!?!) ja matka jatkui, joskin ajolinja vähän tuppasi häiriintymään. Järki päässä ajamalla toki olis jäänyt lipsut pois.
Hankala sanoa varmaksi, mutta 2,5" pehmytkylkinen 60a Minioni ei mielestäni lähde yhtälailla härösti alta, tosin tiedä pureeko kiinnikään enää jos samalla tapaa lähtee. Ja olihan tuo Intruder ihan väärä valinta perjantain ajeluihin joka tapauksessa... että näin meillä taas välillä.
Takana oli samoissa ajoissa 2,35" 60a DHF Minion 2-ply:na. Kaikki ylämäet olisi menneet juurineen päivineen jos ei pahamaineinen rider error olisi aina välillä iskenyt päälle kuin yleinen syyttäjä.
2,6" Ardenttikin tuossa jo odottelee jäykän keulan paluuta etukiekolla ajovalmiina sekin.. ei mahdu trailikeuloihini, ei... tuohon Domainiin luultavasti menisikin(ellei sitten korkeus..), mut pitäkööt 2,7" 40a Minioninsa.
..makes Jack a dull boy...
Sumua, maan pinnassa ilma hiukan pakkasella. Kuorettomaksi kalutut juuret pinnaltaan märkiä ja jäässä. Siinäpä vasta vekkuli keli, koettu tänä syksynä jo kertaalleen.
Ihan varmaan joltakin löytyy rengas jonka kuvittelee siinä pitävän.
What's in it for me?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Eipä ole litkut vielä inspanneet. Lateksia siellä tensen sisällä oli.. vihreää sellaista. Yritin siirtää sitä lateksisisuria tuohon 2,6" Ardentiin, mutta sehän vuotaa kuin seula noin suureksi venyessään.
..makes Jack a dull boy...
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Pakko myöntää että Fat Albert 2.4 rear ja Muddy Mary 2.35 GG on pitävä yhdistelmä märässä metsässä. Takarengas lipsuu jonkin verran, mutta pitää kuitenkin riittävästi. Painetta melko vähän, mutta käytössä kuitenkin sisurit. En saanut omalla pumpulla nousemaan vanteelle, niin en ole jaksanut alkamaan säätää. Saa nähdä kuin pidon kanssa käy, kunhan tulee nollakelit.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Michelinin Comp 24 DH on tuntunut muutaman päivän ajeluilla aika pitävältä renkaalta kostealla ja yli 5 asteen lämpötiloissa. Tosin tolla on hyvä olla jonkunlaisessa kunnossa kun vierintävastus on "hieman" normaalia rengasta suurempi ja hiekkateillä ei porukka halua ajella perässä kun hiekkaa lentää sen verran renkaista...ovat myös tietenkin tubelessit ja stanin kanssa muuten aika puhkeamaton setti. Painoakaan ei ole 2.2" leveänä kuin ~1200gr....
Antti Kuitto muokkasi tätä : 02.11.2010 at 23.24
https://www.instagram.com/xtranza/
Intruder FRO on sen verran järeää ja harvaa nappulaa ettei kyllä pehmeällä pinnalla rullaa yhtään mihinkään.. saa polkea ihan niin paljon kuin haluaa.
Edge FRO ei ollut yhtä paha, mutta ei ainakaan maantiesiirtymätempoon takarenkaana mikään ehdoton ykkönen sekään. Kyllä se nyt selvästi paremmin rullaa kuin Maxxiksen pehmeät, mutta joo..
Mun kokemukset rajoittuu 2-ply sticky versioihin, joten YMMV.
Taisin ajaa Tour de Tamperetta Intenseillä, mutta keli oli sen verran kuiva ja polut kovia ettei hommaan fyysisesti tarvinnut kuolla ainakaan Tesomaan mennessä.
..makes Jack a dull boy...
Tiiäkkö et määki kattelin noita renkaita tänään töissäMulla menee ainakin sormi suuhun kun SuperSonic:t lipsuu, lipsuu ja lipsuu lenkeillä.. Siis kyllähän niillä ajaa, mutta kun ei niihin hirveästi voi luottaa ja tietyissä paikoissa pitää olla tooodella varovainen. Olis vaan tosi hienoa löytää rengas, joilla vois ajaa nää limakelit huoletta..
Still rides with 26er
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						Tänään tuli roiskittua pari tuntia eessuntaas kosteanniljaisaa tsadin keskuspuistoa MK2,4" BlackChili (Protection) kumeilla ja voi hésus mikä pito vinoilla juurilla, kivillä ja kallioilla. Ja vielä (lateksisilla) sisäkumeilla joissa paineita 1,6 - 1,7bar
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Hyvä kuulla, 2,4 RQ normi-taittuvana on tulossa crc:stä. Litkuilla meinasin eteen 2 vuotta ajetun 2,2 UST:n tilalle. Uusi TLR 2,4 fat Albert front vaikutti vieläkin paremmalta, mutta eipä niitä mistään järkevästä paikasta saanut. Joutunee tuohon perusversioon tyrkkäämään kovemmat paineet kuin USTiin, ja jännä nähdä muuten tuon paljon hehkutetun black chilin taika "tavallisen" jälkeen.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Samat täällä espoossakin tuntemukset ku Shimulla, sillä erolla että paineet 1.4/1.5 e/t köykänen kun oon.
Loput on ajotaidosta kiinni. Suosittelen.
-J-
Ketjut venyy, paukkuu tai sit ne k a t k e e !!!
Heitin tossa Konaan kevennyskiekot alle (2575g/pari), takana Big Betty Evo Freeride. Kolme lenkkiä ko. kumilla nyt takana. Eka lenkki meni rutikuivalla kelillä ja ihan ok se siellä pelasi. Niinkuin nyt melkein mikä tahansa kumi sillä kelillä. Eilen ja tänään kosteaa/märkää ja täytyy sanoa että kyllä on onneton esitys tuo nakki. Kyllä sillä jo sen verrran ajotunteja takana on että alkuliukkaus pitäisi olla tiessään, mutta eihän tuo perkele pidä paskaakaan edes kostealla kivellä, märästä puhumattakaan. Juurissa lipsuu ihan hulluna.
Edessä on WTB Dissent 2,5", jonka hommasin enempi kuivan kelin renkaaksi, mutta toimi tyydyttävästi/hyvin kosteallakin. Paljon luotettavampi kuin tuo Schwalbe.
Järeämmillä kiekoilla (2600g/pari) oli edessä Intensen AM Invader 2,5" (sticky rubber) ja aika järeistä klopeistaan huolimatta on oikein oivallinen rengas. Pitää melkein missä vaan. Takana oli Maxxis Ardent 2,4" joka tuntuu myös toimivan kivasti melkein missä vaan. Molemmat hyviä am-yleisrenkaita ja rullauskin ok.
Täytyy jatkossa skipata järjestään nää sakemanni kumit. Ei niillä tee maastossa™ yhtään mitään. Rubber Queen ehkä poikkeuksena, siinäkin heikonlaiset kyljet. Pulleita ja näyttäviä ja hienot logot. No, joillekin sekin lienee tärkeää...
Kaar ittelles vaa
Mulla on ollut jäykkäperässä takana 2,4" Big Betty Downhill (tuli joskus vahingossa, painaa jotain) ja mun mielestä se on ollut varsin hyvä märällä. Voi toki olla, että fiilis johtuu siitä, etten paremmasta tiedä. Nyt sit hankin - ku ha-la-val-la sain - USTikehälle just tommosen BB EVO Freeriden, ans sentään kattoa huomaanko niissä jotain eroa, pidon kanssa. Eipä sillä, vaatimustaso on mitä on ja ymmärrys vielä vähäisempi, niin sitä ajaa melkeen millä vaan.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Kirjanmerkit