Kyllä tuollaisella Tähtipyörällä retkeilee varmasti ihan sujuvasti, ainakin aluksi. Itse olen neljänä kesänä heittänyt viikon mittaisia pyöräreissua HobbyHallin Sarda-merkkisellä pyörällä ja Bilteman laukuilla. Pyörän ostin opiskeluaikoina viidelläkympillä tuttavaltani, opiskelijana kun ei tosiaan ollut varaa satsata tonnin retkipyörään ja satojen eurojen laukkuihin. Pyörä on kestänyt reissut hyvin ja laukutkaan eivät ole menneet vielä vaihtoon. Parhaimmillaan tavaraa on ollut matkassa yli 20 kiloa. Tietenkin pyörä täytyy aina ennen reissua huoltaa perusteellisesti ja tarkistella kuntoa retken aikana. Välineiden kestävyyteen vaikuttaa minun mielestäni paljon myös se miten niitä käyttää, eli ajaa sievästi ja katsoo ettei ajele joka montun ja lasinsirujen yli.

Länsirannikon reitistä vinkkinä "Länsirannikonreitti"- kirja, jonka reittiohjeita ei kannata seurata turhan tarkkaan. Monessa kohtaa reitti on tehty menemään surkeakuntoista tietä pitkin vain sen vuoksi että saadaan reitti kulkemaan jonkun kyläkioskin tai majoituspaikan ohi.