GarminGiantElectrobike
Sivu 15 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vakaup Katso viesti
    Olen miettinyt Roadlite 7.0 ensimmäiseksi omaksi maantiepyöräksi.

Hieman kuitenkin runkokoon kanssa menee pähkäilyksi, laskurin mukaan oon aivan 56cm/58cm rajalla. Pituus 181cm ja inseam 85cm. Ehdotuksia?

-Ville-
    Pituutta 182cm ja inseam 83cm, olen erittäin tyytyväinen 56cm runkoon. Edellisen fillarin hajoamisen takia jouduin ajamaan Canyonilla lähes kylmiltään 240km Myllyn pyöräilyn eikä tuottanut mitään ongelmia.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sehngeer Katso viesti
    Kuulin paikalliselta pyöräliikkeen myyjältä pelottelua, että "pyörän myyminen laatikossa" ei oikeuttaisi johonkin takuuseen tai vakuutukseen tai johonkin, koska itse kasattuna pyörä ei ole valtuutetun henkilön saati asiantuntijan kasaama.

Onko tässä jutussa perää, onko netistä ostetulla ja itse kasatulla (kiekkojen laittaminen pikalinkuilla ja satulan ja tangon paikalleen laitto) pyörällä huonommat oikeudet kuluttajasuojan silmissä kuin liikkeestä ostetulla?
    Oi joi. Täytyykin huomenna talsia kauppaan ostamaan aito ja turvallinen suomipyörä. Huoliskohan joku tuon vaarallisen sakemannin ilmaiseksi vai pitääkö se kantaa suoraan roskalavalle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vakaup Katso viesti
    Olen miettinyt Roadlite 7.0 ensimmäiseksi omaksi maantiepyöräksi.

Hieman kuitenkin runkokoon kanssa menee pähkäilyksi, laskurin mukaan oon aivan 56cm/58cm rajalla. Pituus 181cm ja inseam 85cm. Ehdotuksia?

-Ville-
    Ilman muuta 56. Mulla on 58 ja olen 189cm, jalatkin sentään pari senttiä pidemmät. Sulla on hyvät mittasuhteet!

Raijkaard Guest
    Canyonia tulossa testiin Road.cc -saitille.

Sopiva hintaluokka uusimman fillarilehden testiä ajatellen.

Olen harkinnut tilaavani tämän http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2112 Ykkös vaihtoehto olisi ollut CF 8.0 Ultegran osilla, mutta siinä on toimitus vasta vk29, joten on "tyydyttävä" Campagnolon Athenaan, joka sekään ei huono osasarja luultavasti ole Asia jonka takia tarvitsen hieman neuvoja on runkokoon valinta. Eli millä mitoilla olevat on tilanneet koon 54, jonka arvioin itselleni sopivaksi? Omat mitat ovat pituus 175cm ja inseam n.85.. eli pitkät jalat ja ehkä kädetkin muuhun kroppaan nähden. Canyonin laskurit suosittelee jopa 58:sia , koska inseamia on noin paljon, mutta uskoisin kuitenkin 54:sen olevan lähempänä totuutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Olen harkinnut tilaavani tämän http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2112 Ykkös vaihtoehto olisi ollut CF 8.0 Ultegran osilla, mutta siinä on toimitus vasta vk29, joten on "tyydyttävä" Campagnolon Athenaan, joka sekään ei huono osasarja luultavasti ole Asia jonka takia tarvitsen hieman neuvoja on runkokoon valinta. Eli millä mitoilla olevat on tilanneet koon 54, jonka arvioin itselleni sopivaksi? Omat mitat ovat pituus 175cm ja inseam n.85.. eli pitkät jalat ja ehkä kädetkin muuhun kroppaan nähden. Canyonin laskurit suosittelee jopa 58:sia , koska inseamia on noin paljon, mutta uskoisin kuitenkin 54:sen olevan lähempänä totuutta.
    54nen sopii luultavasti hyvin, mutta uskoisin että 56kin sopisi vielä tuolla inseamilla ihan hyvin, varsinkin jos kädetkin ovat pitkät.

Mun alumiinikanjoni on kokoa 54 ja mitoiltani olen 177cm / 83cm.

Mulla on CF 7.0 koko 56,mitat on 176/84.varmaan maku asia kumman ottaa,molemmissa löytyy ajo-asento.
    edit:siis 54 tai 56.
    HL69 muokkasi tätä : 21.05.2011 at 20.39

Kiitokset vastauksista. Kyllä tuo 54 varmaankin menee tilaukseen... ehkä jo ensiviikolla. Toivottavasti toimitus tulisi parin viikon sisällä, niin kerkiäis tottuun/sääteleen pyörän Pirkan Pyöräilyä varten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HL69 Katso viesti
    Mulla on CF 7.0 koko 56,mitat on 176/84.varmaan maku asia kumman ottaa,molemmissa löytyy ajo-asento.
    edit:siis 54 tai 56.
    Paljonko sulla on satulatolpassa vielä säätövaraa? Se tolppa on nimittäin aika lyhyt.

tolpan asteikko näyttää 25mm,on siinä vissii vielä vähän varaa.

... joten on "tyydyttävä" Campagnolon Athenaan, joka sekään ei huono osasarja luultavasti ole...
    http://www.pelotonmagazine.com/Teste...d-Video-Review

Peukalo ylös

Hyvä video.. tuon perusteella uskaltaa pyörän Campagnolla tilata. Paljonkohan tuota satulantolppaa on jäljellä 25mm jälkeen?

pitipä ihan tarkistaa,asteikko 80mm asti,eli kyllä riittää..

AION Guest
    Itse olen tässä muutaman viikon ajellut Canyonin Roadlitella Ultegran vehkeillä.
    Runkko 58cm, mitat 181/87 (pitkät jalat) Ja ihan passeli, satula kyllä aika alhaalla.

Maanantaina saapui Roadlite 6.0 56cm rungolla (omat mitat 179/84). Vaikuttaa juuri sopivalta - ainakin kun on pyörän säätänyt eri sivustoilta löytyvillä ohjeilla. Satula tosin on minimissään alhaalla. Eli kohtalaisen hyvin piti paikkansa Canyonin oma laskuri, kunhan vain mittaa kehonsa tarkasti avustajan kanssa! Pykälää pienempi runko olisi varmasti ollut liian ahdas - erot 54-56 välillä on isompia, mitä luvut ("2 cm ero") antaisi ymmärtää.

Yli parin tunnin ensilenkki sujui loistavasti ja pyörä tuntui hyvältä - ei puutumisia, kipuja tai muutakaan. Kylläpä voi olla pyöräily nautinnollista parin sadan tunturiromun jälkeen.. vauhtia vaan pitäisi saada enemmän

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmi Katso viesti
    Satula tosin on minimissään alhaalla.
    Isolta kuulostaa korkeuden suhteen, mutta sait ainakin rennon ajoasennon kun ei ole tanko liian alhaalla. Yleensä satula on 1" tankoa korkeammalla. Ei se kuitenkaan ole niin vakavaa eikä muotipoliiseja kannata kuunnella. Ei kun kovaa ajoa vain.

Pykälää pienempi runko olisi varmasti ollut liian ahdas - erot 54-56 välillä on isompia, mitä luvut ("2 cm ero") antaisi ymmärtää.
    Tarkkuuden vuoksi mainittakoon että 54:n vaakaputki on vain 10 mm 56:n vastaavaa lyhyempi. Tärkeintä kuitenkin että sopiii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tarkkuuden vuoksi mainittakoon että 54:n vaakaputki on vain 10 mm 56:n vastaavaa lyhyempi. Tärkeintä kuitenkin että sopiii.
    Aivan joo, seat tubessa ero onkin sitten 45 mm, kun muiden kokojen välillä 20-30 mm.

Satula on siis satulatolppaan merkatussa minimissä ja ainakin silmämääräisesti sentin pari ylempänä kuin tanko. Tiedostin kyllä heti pyörän saatuani kasaan, että aika rajoilla mennään, mutta kerta tuntuu itsestä (vielä..) hyvältä niin se riittää. Ens pyörää sitten paremmalla kokemuksella ja tiedoilla hakemaan.

Edit: Pyörä muuten 11-25-takapakalla, kun sitä täällä foorumilla suositeltiin, ja aikamoinen mäki saa olla, että 25-piikkisellekään olisi käyttöä. Puijolle en ole kyllä vielä kokeillut kiivetä.

AION Guest
    Ja tarkeentaakseni vielä, että kokoni on 181/87 ja runko on 58.
    Satula on kohdassa 16mm, stonga tiputettu 5mm (varaa vielä 20mm) ja satulaa siirretty eteenpäin noin 10mm.

Eli todella passeli, ja stongaa saa tosiaan vielä todella paljon alaspäin kun selkä tottuu ja jos alkaa tuntua siltä. Onhan tuo nyt jo tollasen ~10cm alempana kuin satula.

Oonko oikeassa jos väitän, että Canyonilla on 58cm koko ensimmäinen, jota ei ole slopettu yhtään?

Broidilla on 54cm ja se on slopettu aika rajusti, ei meinaa kahta pulloa mahtua millään

Ja niin Canyonin halpiksilla ajelijat, kattokaas niitten Axiumien kunto heti paketista ja jos tuntuu pinnat löysältä niin viekää rihdattavaksi johonkin.

Broidin takakiekko on pikkasen (0.5mm) heitto suoraan paketista ja itsellä on tässä ekojen satojen aikana tullut kanssa sellanen 0.5mm heitto tohon kiekkoon. Ehkä itseasiassa vähän enempi, eikä sitä ole mihinkään kolisteltu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Satulaputken kulma muuttunee noitten kokojen välillä, joten vaikutus on 10mm isompi. Toisin sanoen kun kulma jyrkkenee rungon reach kasvaa.

Maanantaina saapui Roadlite 6.0 56cm rungolla (omat mitat 179/84). Vaikuttaa juuri sopivalta - ainakin kun on pyörän säätänyt eri sivustoilta löytyvillä ohjeilla. Satula tosin on minimissään alhaalla.
    Miten on mahdollista 84cm jaloilla että satula on niin alhaalla kuin se menee? Katselin kuvaakin tuolta enkä hoksaa: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2105 Kuinka alhaalla se minimi on ja mikä sitä rajoittaa?
    tienlaita muokkasi tätä : 26.05.2011 at 08.46
    what can be said at all
    can
    be said clearly

Kokeilin huvikseni tuota laskuria ja hämmästyin. Ehdottaa nimittäin 62 koon runkoa, vaikka yläkroppa on suhteellisen lyhyt eli ei tunnu ottavan sitä lainkaan huomioon. Tuloksena olisikin liian pitkä pyörä, sillä stemmi tulisi olla tuon rungon reachilla jotain 70mm paikkeilla, mikä tuskin painopisteenkään takia on yhtään hyvä. 184/89

(No tämä muuten vain, sillä tiedän kyllä että tarvitsen suhteessa lyhyen rungon.)

edit. taytyypä tarkistaa tuo asia. Ehkäpä se reach ei olekaan verraten niin paljoa kuin luulin....

edit2 joopa joo, muistin ihan väärin! Mulla on XL Salsa Fargossa reach 394,9 ja sopiva stemmi 110mm. 62 Roadlitessa reach 397, joten ihan hyvähän se sittenkin!

Fargossa stack 670,9, jolla tanko on aika tasan satulan korkeudella ilman spacereitä -6 asteen stemmillä. Roadlitessä stack 637, joten sillä tulisi tanko noin 35mm alemmaksi (tai toki vähän enemmän vielä stemmin kulmaa valitsemalla.)

edit3. Toisaalta tanko alemmaksi tarkoittaa samalla että stemmi vähän lyhyemmäksi.. joten tiedä tuosta "ihan hyvä". Ei uskaltaisi kokeilematta ostaa.

edit4 Emäputken kulmakin jäi huomioimatta, jossa on iso ero 71 vs 74,5 astetta, ja kun Fargon emäputki nousee enemmän stackin päälle, tuo se tankoa lähemmäs. (tämä muuttaa myös sitä että Roadlitessa saisi myös tankoa enemmän alemmas kuin tuon 35mm..) Aika paljon huomioitavaa virtuaalisessa sovituksessa! Jo riittää, onneksi selväksi tuli! Summa summarum: ensimmäinen huomio oli ihan aiheellinen että oudon tuloksen laskuri antoi. Eikä 60cm runko muuttaisi juuri tilannetta - siksi pieni on reachin ero siinä vielä.

Oikein kiva laskuri, mutta ei hyvä. Hyvä se olisi, jos varoittaisi: "Kyseenalaisen lyhyt stemmi meidän rungoillamme - ehkäpä olisi hyvä katsella kilpailijoitten geometrioita?" Heh.
    tienlaita muokkasi tätä : 26.05.2011 at 10.30
    what can be said at all
    can
    be said clearly

176 pitkä ja tuo 54 koko tuntuu sopivalta. En ainakaan isompaa haluaisi.

Compact Ultegran 25 (/39) ratas riittää kyllä paikallisissa mäissä mutta isossa alamäessä tahtoo välitykset loppua (12 / 53)

PPU Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Compact Ultegran 25 (/39) ratas riittää kyllä paikallisissa mäissä mutta isossa alamäessä tahtoo välitykset loppua (12 / 53)
    12/53 kulkee 100 kadenssilla 56kmh.
    http://www.sheldonbrown.com/gears/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PPU Katso viesti
    12/53 kulkee 100 kadenssilla 56kmh.
    http://www.sheldonbrown.com/gears/
    Yhteislenkillä on samoilla välityksillä kokeiltu 68 km/h, mutta siinä vaiheessa jalat eivät olisi enää lujempaa menneetkään. Kadenssia en huomannut tilanteessa katsoa mutta pitkälle päälle sadan mentiin (120-125). Usko pois että ihan riittävästi kulkee. Tasaisella omin voimin, ilman peesiapua 50 km/h on tiukassa.

Jos tosiaan on kompakti-kammet, niin niissä on sitten 50/34-rattaat edessä Canyonin sivujen mukaan. Jos olet kierroskone, niin 12/50-välityksellä kulkee 100-kadenssilla 52 km/h ja hieman isompi mies runttaa 90-kadenssilla 47 km/h. Silloin välitykset voi loppuakin, jos tykkää ajaa lujaa.

PPU Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Usko pois että ihan riittävästi kulkee.
    En toki epäile.
    Edellinen kommenttini oli vain toteamus.

Täällä valitettavasti 46 eturieska riittää mainiosti ja tiedän kyllä miksi..

Tuolla alempana Kuntoilussa ja ajotekniikassa on aktiivinen ketju "Neuvoja vauhdin lisäämiseksi". Kun sen näin tietenkin ajattelin että pitää sotkea lujempaa. Mutta näköjään oikea neuvo voi joskus olla myös isompi välitys.

Tuota noin niin, mitäs sitä alamäessä... kun muutenkin matka etenee...
    tienlaita muokkasi tätä : 26.05.2011 at 14.37
    what can be said at all
    can
    be said clearly

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    Kokeilin huvikseni tuota laskuria ja hämmästyin. Ehdottaa nimittäin 62 koon runkoa, vaikka yläkroppa on suhteellisen lyhyt eli ei tunnu ottavan sitä lainkaan huomioon. Tuloksena olisikin liian pitkä pyörä, sillä stemmi tulisi olla tuon rungon reachilla jotain 70mm paikkeilla, mikä tuskin painopisteenkään takia on yhtään hyvä. 184/89
    Tuosta laskurista (ja sähköpostineuvonnasta) olen itsekin Canyonia halajavia varoitellut. Siihen ei kannata luottaa, jos mittasuhteet ovat vähänkään "epästandardit". Mulla on 60-senttinen runko 191/93 mitoilla ja se on just passeli, kun vaihdoin stemmin 90-milliseksi. Laskurin kauppaama 62 olisi ollut jo liian iso ja 64:aakin suosittelivat sähköpostitse, kun kysyin...

Laskurilla tulee helposti liian iso pyörä. Siihen ei kannata sokeasti luottaa. Mulle (187/91) 60 koko sopii kuin hansikas 100mm stemmillä, laskuri ehdotti muistaakseni 62 kokoista.

edit:
    Oho, ehdottaakin 64 kokoa...

Miten on mahdollista 84cm jaloilla että satula on niin alhaalla kuin se menee? Katselin kuvaakin tuolta enkä hoksaa: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2105 Kuinka alhaalla se minimi on ja mikä sitä rajoittaa?
    Satulaputkessa on "asteikko", jossa taitaa lukea jopa min/max asteikoin päissä. "Minimissäänkin" siis satula on ylempänä kuin tanko. Mutta ei hätää, nostin jo satulaa hiukan, kun alkoi kilometrien myötä siltä tuntumaan..

Käytin itse apuna myös tätä(kin) laskuria: http://www.competitivecyclist.com/za...LCULATOR_INTRO

Ja vertasin tuloksia Canyonin geometritaulukkoon + Canyonin laskuriin. Samoihin päätyivät..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •