GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 19 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1907

Aihe: HePon naisten lenkit = tammaravit

  1. #541
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Avaan nyt vielä hieman kun ei muutakaan tekemistä juuri ole:

    (Tämä on siis vain yleistä jorinaa, ei kritiikkiä koska 1. sille ei tunnu olevan juurikaan aihetta ja 2. en ole ollut paikalla voidakseni kritisoida jos olisikin.)

    Mielestäni peruslenkeillä on ensiarvoisen tärkeää että ajetaan ainakin speksin mukainen lenkki jos yksikin niin haluaa. Monelle voi tulla sellainen tunne että ei halua hidastaa muita joten ikään kuin tahaton ryhmäpaine aiheuttaa sen että ajetaan liian kovaa; olisi hyvä jos pystyttäisiin tuomaan esille että lähtökohtaisesti mennään sitä hidasta.

    Nopeampia ryhmiä voi tosiaan ajattaa (Viikin lenkeillähän on esim. vaikka kuinka monta eri nopeusryhmää), mutta tässäkin on tärkeää että pidettäisiin huoli siitä että speksiryhmään jää tarpeeksi ajajia ja vetäj(i)ä. Kovemmalla rasituksellahan voi ajaa vaikka kaksistaan. Tämä toki vaatisi tiettyä solidaarisuutta muilta osallistujilta silloin jos speksiryhmä olisi jäämässä kovin pieneksi. Tietenkään ketään ei olla pakottamassa “väärään” ryhmään.

    Toiselta näkökantilta: jos kukaan ei koskaan halua ajaa speksin mukaan, on syytä muuttaa speksiä.

  2. #542
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Länsi-Vantaa
    Viestit
    1.259
    Iso käsi Pirtille lenkin vetämisestä Ylämäet mentiin tosi hienosti, hyvin jaksoi. Tosin loppumatkasta meikälläkin hyytyi jalat runsaisiin ylämäkiin, mutta se ei ole lenkin vetäjän vika. Ainoa vinkki, jonka keksin antaa on se, että alamäissä vetäjien pitäisi polkea, ettei takajoukon tarvitsisi jarruttaa.

    Kiitos mukavasta lenkistä! Oli hyvä aloitus tälle kaudelle.

    Jaa niin, se mun sportstrackerini ei kait tallentanut mitään. Taisi olla virraton kapine.
    Festina lente

  3. #543
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Katila Katso viesti
    Ainoa vinkki, jonka keksin antaa on se, että alamäissä vetäjien pitäisi polkea, ettei takajoukon tarvitsisi jarruttaa.
    Olen muuten harvinaisen samaa mieltä ja näin toimin normaalisti. Nyt vaan oli niin että alkuun tein näin ja aina vedin hillittömän kaulan kun kakkospari ei ottanut peesiä kiinni. Sitten aloin vaan rullailla ja silti tuli se kaula. Olisi pitänyt seurata paremmin homman kehittymistä ja palata normaaliin kuvioon jossain vaiheessa.

    Tähän vähän viittasin kun taisin kirjoittaakin, että alamäet ja helpot osuudet olisi helposti voitu ajaa lujempaakin, nostamatta kuormitusta oleellisesti.

    Eli se ei siis paljon auta jos vetäjät polkee ja kakkospari ei tule perään...

  4. #544
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    769
    Ison ryhmän vetäminen alamäessä on oma taiteenlajinsa.
    Vetäjän pitää kuvitella mitä vauhtia letkan keskivaiheilla on mukava ajaa, ja kiihdyttää sen perusteella pikku hiljaa alamäessä.
    Näin ehkä ylimääräinen jarruttelu- ja kiihdyttelytarve keskimäärin minimoituu.

  5. #545
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Vaikka lenkillä en ollutkaan, mutta kauden ekalla tammaravi-lenkillä olin. Se oli jokseenkin samaa reittiä.
    Teillä on sen verran railoa ja kuoppaa, että parijonossa en kauheasti tuota vauhtia alkaisi nostattamaan. Tammaporukoissa on sen verran "kokematonta" joukkoa mukana johtuen pienemmästä keskarista.

  6. #546
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    453
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirtti Katso viesti
    Olen muuten harvinaisen samaa mieltä ja näin toimin normaalisti. Nyt vaan oli niin että alkuun tein näin ja aina vedin hillittömän kaulan kun kakkospari ei ottanut peesiä kiinni. Sitten aloin vaan rullailla ja silti tuli se kaula. Olisi pitänyt seurata paremmin homman kehittymistä ja palata normaaliin kuvioon jossain vaiheessa.

    Tähän vähän viittasin kun taisin kirjoittaakin, että alamäet ja helpot osuudet olisi helposti voitu ajaa lujempaakin, nostamatta kuormitusta oleellisesti.

    Eli se ei siis paljon auta jos vetäjät polkee ja kakkospari ei tule perään...
    En minä tiedä, miten me niin jäätiinkiin, erityisesti minä Yritystä polkea mäkiä oli kyllä, mutta vauhtia ei... Ehkäpä pienen alamäkiharjoittelun paikka, kenties.

    Speksivauhtiahan nytkin mentiin, mutta ylärajoilla (kuten hepo-lenkeillä näyttää olevan tapana, harvemmin on niitä speksin alarajalla olevia lenkkejä). Speksivauhtia katsellessa mielestäni voi soveltaa vähän reitinkin mukaan; raskailla reiteillä tai kovalla vastatuulella ei niin pitäisi katsella nopeutta, ja sama taas tasaisella ja mukavalla myötätuulella, silloin varmasti kaikilla kulkee hyvin (lisäys: ei taaskaan koske suoraan eilistä lenkkiä, vaan on ihan oma subjektiivinen havainto kevään aikana ajetuilta lenkeiltä, millään ajamallani lenkillä ei olla jääty vahingossakaan hippustakaan ilmoitetun speksin alle, vaikka olosuhteet on vaihdelleet. Mukana on silti pysytty.)

    Joka tapauksessa oli kiva käydä polkemassa. Mukavasti tuntuu jaloissa vieläkin, että eilen on työskennelty. Ehkä tässä ollaan taas asteen timmimmässä kunnossa

  7. #547
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Vaikka lenkillä en ollutkaan, mutta kauden ekalla tammaravi-lenkillä olin. Se oli jokseenkin samaa reittiä.
    Teillä on sen verran railoa ja kuoppaa, että parijonossa en kauheasti tuota vauhtia alkaisi nostattamaan. Tammaporukoissa on sen verran "kokematonta" joukkoa mukana johtuen pienemmästä keskarista.
    Osaan ne alamäkien railot ulkoa tolla kiepillä ja ne kierrettiin metrin päästä

  8. #548
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirtti Katso viesti
    Eli se ei siis paljon auta jos vetäjät polkee ja kakkospari ei tule perään...
    Osoititko mulle ja Tipsulle tämän? Meillä massaa on vähemmän ja yritystä oli ainakin pysyä peesissä alamäissä...Mielestäni pysyttiin alkumatkasta ihan nätisti perässä. Enemmän mun mielestä sitä rakoa tuli loppulenkistä, ihan niinkuin muissakin pareissa.

    Mutta ens kerralla taas viisaampi, vaihdan ne maantienakit alle suosiolla.

  9. #549
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    88

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tipsu Katso viesti
    Tuo puolivälissä jakautuminenkin on hyvä idea. Ainahan ei välttämättä hitaita ajajia löydykään, mutta ehkä ainakin osalle uusista voi olla rauhallinen vauhti paikallaan. Nopeampikin ryhmä on mielestäni ihan perusteltu, koska osalle taitaa tulla näissä 25-vauhdeissa jo vilu, kun toiset puskee hikeä valuen

    Kiva olisi, jos mahdollisimman moni saisi tästä torstain kevyestä lenkistä mukavan pk-treenin, mutta ei menisi ihan löysäilyksi kovempikuntoisillekaan. Itselleni vauhti ei ole muuten ongelma, olen ajanut 28-lenkkejäkin (pari, en tänä keväänä), mutta mäet hyydyttää, jos niitä on runsaasti, vaikka yksittäisinä eivät edes olisi mitään "pahoja". Kai se pitää Rinnekodin mäkeen mennä harjoittelemaan mäkikuntoa Kunto ei ole sitä luokkaa, että jaksaisin aina tasaisen varmasti, väliin sattuu vähän heikompiakin päiviä. Tästä se lenkkeilemällä kuitenkin nousee

    Mäkikuntoa kannattaa mennä harjoittelemaan Solvallan mäkiin,ovat lähempänä.

  10. #550
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Länsi-Vantaa
    Viestit
    1.259
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Katila Katso viesti
    Jaa niin, se mun sportstrackerini ei kait tallentanut mitään. Taisi olla virraton kapine.
    Tekniikan ihmelapsi esittäytyy (jälleen kerran): sportstrackeri olikin Mylogger eikä siinä todellakaan ollut virtaa. Olin sen ladannut joku aika sitten, mutta jäljestä päätellen jättänyt virran päälle Ehkä mä jostain lenkistä saan tälläkin kaudella jäljen muidenkin iloksi...

    Lisään: ylämäkiajo on todellakin naisille haastavampi paikka kuin miehille. En ole siinä lajissa koskaan pärjännyt enkä edes elättele toiveita, että pärjäisin miesten vauhdissa. Silti voi toki harjoitella. Mäkiä riittää siellä sun täällä.
    Festina lente

  11. #551
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Kannattaa nostaa massaa niin pääsee alamäet nopeemmin.

  12. #552
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Länsi-Vantaa
    Viestit
    1.259
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Kannattaa nostaa massaa niin pääsee alamäet nopeemmin.
    Ja ylämäet entistäkin hitaammin
    Festina lente

  13. #553
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Siksi massaa kasvatetaankin reisiin.

  14. #554
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Kannattaa nostaa massaa niin pääsee alamäet nopeemmin.
    Mä oon satsannut tähän koko talven ja tulokset näkyy!

  15. #555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Katila Katso viesti
    Lisään: ylämäkiajo on todellakin naisille haastavampi paikka kuin miehille.
    Ehkä lievästi yleistystä ilmassa. Mäennousukykyyn vaikuttaa erityisesti tehopaino-suhde, jonka komponenteista tehoa on yleensä enemmän miehillä, mutta painoa vastaavasti vähemmän naisilla.

    Millaisia eroja teho-painosuhteessa on miesten ja naisten välillä, en tiedä, mutta veikkaan että miesten eduksi jonkin verran. Kuitenkin tasamaalla saati alamäessä eron täytyy silloin olla vielä suuremmpi, sillä pienemmästä painosta ei saa vastaavaa hyötyä kuin isommasta tehosta.

    Mutta asiaan. Tulin itse asiassa kertomaan, että mäennousukykyä voi paitsi harjoitella, niin myös selvittää itselleen mikä on omaan kehoon ja kuntotasoon paras mäennousutapa.

    Jotkut ajaa putkelta, jotkut satulasta, kolmannet käyttäen molempia tapoja. Toiset ajaa kevyellä välityksellä ja korkealla kadenssilla, toiset jyystää isolla välityksellä harvalla pyörityksellä. Jotkut ajavat mäen samalla teholla, toiset ajavat eri tahoilla esim alun, keskivaiheen ja lopun.

    Kannattaa selvittää oma paras tapa nousta lyhyitä/pitkiä versus loivia/jyrkkiä mäkiä esim ajamalla samaa mäkeä eri tavoin ja tutkimalla sykettä sekä tuntemuksia rasitustasosta. Voi löytyä yllättävän suuria eroja.
    apuajaja muokkasi tätä : 20.05.2011 at 12.17

  16. #556
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.661

    Peukalo ylös Mäkiajo on enemmän sisu- ja sitkeys- kuin voimalaji

    Mäkien ajamiskyky liittyy suoraan yleiseen kestävyyskunnon kehittymiseen. Kyse on siten enemmän riittävän harjoituksen - ts. ihan tavallisen ajamisen - yhteydessä lihaksiin kertyvästä "energiareservistä" - kuin erillisen voima- ja/tai mäkiharjoittelun tuomasta "mystisestä" ominaisuudesta

    Miehillä tätä tavallisen harjoittelun myötä tulevaa "mäkireserviä" kertyy lihaksiin jonkin verran enemmän (saman) harjoituksen seurauksena kuin naisilla (selitys: miesten lihakset ovat isompia/vähärasvaisempia). Mutta kyllä naistenkin on mahdollista mäkikuntoaan (lue. yleistä kestävyyskuntoa) nostaa harjoittelulla

    Jos haluaa, voi mäkiä toki erikseen treenata, mutta yhtä hyvin mäkiharjoitteluksi käy se, että ajaa mahdollisimman usein porukkalenkeillä, joilla mäet ajetaan vauhdikkaammin - kuin jos yksin & jatkuvasti niitä ns. mukavuusalueella ajaisi

    Parhaiten (mäki)harjoitus tarttuu, kun joutuu ajamaan suorituskykynsä äärirajoilla, esim. parempikuntoisten kanssa.

    Huonoiten harjoitus tarttuu, kun ajaa samankuntoisten kanssa, esim. yksin itsensä kanssa - ja mäissä aivan liian aikaisin "hellittäen" ja/tai liian kevyellä välityksellä. - Ylisummaan & lyhyesti: Jos mäkien ajamista haluaa parantaa, niin mäkiä tulee ajaa joka kerta sitkeästi ylös saakka. Ei mäkikunnon hankkiminen tämän "mystisempää" ole

    Kuten lenkillä muutoinkin, veto tulee ketjussa säilyttää myös mäissä kuntotasoon sopivalla vaihteella - ei liian raskaalla eikä liian kevyellä (Tästä seuraavassa yksityiskohtaisemmin.)

    Erillisessä mäkiharjoittelussa - jos sellaista tehdään erikseen normaalista lenkkeilystä - tärkeintä on, että ei hellitetä tasaista vetoa (ja pyöritystä) missään vaiheessa mäkeä ajettaessa. Toisin sanoen: mäkiharjoituksessa pyritään pitämään pyöritys & veto ketjussa niin pitkään kuin mahdollista, ideaalitapauksessa jaksetaan juuri ja juuri mäen päällä saakka. Ja niin raskaalla välitysellä kuin on mahdollista, näin "opitaan" ajamaan mäet tasaisen - lue. riittävän - rasittavasti, jotta niistä saadaan harjoitusvaikutusta. Muistisääntö on, että pyöritys ja veto säilyy ja pidetään mäen päälle saakka sekä ketjussa ja lihaksistossa. - Jos mäen viimeisellä viidenneksellä on vielä voimia jäljellä, pitää ne puristaa "ulos" vauhtia hieman kiihdyttämällä.

    Jos mäkiä ajetaan porukassa tavallisen lenkkeilyn yhteydessä - ja etenkin parempikuntoisten kanssa - voimien säästäminen mäissä tulee pääasiaksi, ei erityinen mäkiharjoittelu. (Porukalla mäkien ajamisesta seuraavassa tarkemmin.) Kunto kehittyy, vaikka voimia säästäisi, kunhan lenkin kokonaisrasitus on tarpeeksi suuri - parhaiten tämä siis toteutuu, kun ajaa hieman parempikuntoisten kanssa

    Varsin yleisesti näkee mäkeen tultaessa ajettavan liian suurella eli raskaalla välityksellä (tai kevyemmälle välitykselle vaihdetaan liian myöhään), jolloin vauhti nopeasti hidastuu mäen jyrkentyessä. Siten kuluu paljon (myöhemmin ajossa tarvittavia) voimavaroja, kun tällä tavalla yritetään pitää pyöritystä (ja vetoa) yllä mäki toisensa jälkeen... mäkiajo alkaa "syödä" kuskia...

    Tämä virhe - liian raskaalla vaihteella mäkeen - toistuu enemmän miehillä kuin naisilla. Naisilla puolestaan on havintojeni mukaan kaikkein yleisin virhe ajaa aivan liian kevyellä välityksellä mäkiä ylös - vrt. ed. kappaleen ohje ajaa mäkiharjoitukset niin raskaalla välityksellä, että sillä pääsee juuri ja juuri mäen ylös ilman että rasitus tulee tasaisen pyörittämisen ylläpitämiselle liian suureksi (ts. pyöritystekniikka pitää pysyä "kasassa", ei "hajota").

    Jos sen sijaan vaihdetaan kevyelle välitykselle jo hyvissä ajoin mäen alkaessa, ei lihaksiin kohdistuva vastus mene "voima-alueelle", vaan enemmän kestävän voiman ja silkan kestävyyskunnon alueella ajellaan. Tällöin kyse on siitä, kuka kuski jaksaa pitää pyöritysnopeuttaan (melko) kevyellä välityksellä pisimpään. - Katsokaa vaikka suurten ympäriajojen mäkiosuuksia: tasainen veto on päällä lähes kaikilla kuskeilla koko ajan!!! Vauhti ei päästä huimaa, mutta sitkeästi mäkimiehet (ja osa kirikuskeistakin) pitää vetoa/ pyöritystä yllä koko mäen ajan!!! Katsokaa myös mäkiajajien otetta ohjaustangosta - kevyt, mutta jäntevä kosketus, tavallisimmin yläottella, eikä turhaa hartioiden tai käsien jännittämistä!!!

    Miesten näkee usein ajavan pienempiä "nyppylöitä" ns. voimalla eli vaihtamatta kevyempään välitykseen. Usein ko. nyppylää ennen on ajettu varsin vauhdikkaasti, joten tämän vauhdin perustelle päästään jo yli puoleen väliin mäkeä. Loppu ajetaan sitten "voimalla". Tämä on hyvä mäkiharjoitus, kunhan mäki eikä välitys ole liian suuri, ja vauhti mäen alkaessa on riittävä, jotta suuremman vaihteen aiheuttama rasitus ei ala liian aikaisin.

    Yleensä polvissa ekax huomaa, jos on ajanut kuntoonsa nähden liian raskailla välityksillä lenkin/ ylämäet. Ratkaisu tavallisimpiin pyöräiljän polvivaivoihin on yleensä keventää välitystä (lisätä pyöritystä) - ja ajaa mäet luonnollisesti aiempaa kevyemmillä välityksillä.

    ---

    Itse olen huomannut hyödylliseksi (ja minulle sopivaksi) ajaa mäkiä siten, että siirryn hieman satulalla taaksepäin, jolloin tuntuu siltä, että vipuvoima jaloissani hieman kasvaa. Hyödyllistä (ja energiaa säästävää) on ajaa mäkiä satulasta tai siten, että mahdollisimman myöhään nousee putkelle. Näin mäen ajamisen "rytmi" - tasainen, sopivalla, mutta samalla riittävän raskaalla välityksellä tehtävä "vääntö" (lue. pyöritys) - tulee helpommin omaksutuksi "selkärankaan".

    Yleinen ohje - muistelen jo juniorivuosina valmentajakurssilla sen kuulleeni - on aloittaa ajamisen keväällä hyvin kevyillä välityksillä Ja vasta myöhemmin, kunnon kohotessa, vaihtaa vähitellen raskaampiin (mutta ei liian raskaisiin) välityksiin. Näin kunto kehittyy kauden edetessä tasaisesti, eikä jää paikoilleen "junnaamaan", mitä helposti tapahtuu, jos ajetaan samalla vauhdilla "tasaista 3-kymppiä" - kuten tavataan sanoa - koko ajokauden. (Tämä on, btw, yleisin harjoitteluvirhe kymmenen yleisimmän harjoitteluvirheen listalla; näistä perusvirheistä lisää joskus myöhemmin.)

    J.k. Jari K. voinee kertoa mäkiajamisesta vielä tarkemmin, esim. miten mäkiä ajetaan Focus Ladies -lenkkien yhteydessä - kun pyritään ns. huippukuntoon ...jolloin mäkiharjoitusten rasitustaso pyritään vaihtelemaan (myös nousun aikana) edellä kuvattua perus-tasaista-harjoitusta enemmän...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  17. #557
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirtti Katso viesti
    Mä oon satsannut tähän koko talven ja tulokset näkyy!
    No nyt mä ymmärrän, miksi se alamäki meni niin rivakasti

    Itselläni on taas tavoite kaventaa tätä ruhoa, joten pitää vissiin panostaa oikeasti rullaaviin renkaisiin, että pysyy peesissä

  18. #558
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    769
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    [--]
    J.k. Jari K. voinee kertoa mäkiajamisesta vielä tarkemmin, esim. miten mäkiä ajetaan Focus Ladies -lenkkien yhteydessä - kun pyritään ns. huippukuntoon ...jolloin mäkiharjoitusten rasitustaso pyritään vaihtelemaan (myös nousun aikana) edellä kuvattua perus-tasaista-harjoitusta enemmän...
    IK-32:n yhteislenkit (nykyisin nimellä Focus Ladies -yhteislenkki) on ainakin viimeisen 20:n vuoden aikana ajettu paino sanalla "yhteis". Eli lenkeillä ajetaan niin että kaikki pysyvät mukana. Tämä tarkoittaa että yhteislenkit ajetaan tasaisen kuormituksen lenkkeinä. Huonompikuntoisilla sykkeet menevät yli PK:n ja kovakuntoisilla sykkeet pysyvät PK:n alarajoilla. Parempikuntoiset hoitavat vetotyöt ja menevät parijonossa tuulen yläpuolelle ja tarjoavat työntöapua jos jollakulla sykkeet menevät ylämäessä punaiselle.
    Jari Kulmala muokkasi tätä : 20.05.2011 at 23.00 Syy: typos

  19. #559
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    157

    Ylämäet (onko niitä?) ja tasainen rytmi

    Tasaisen kuormituksen käsite on aika moniuloitteinen. Ryhmäajossa ylämäissä (peesihyöty vähenee) voi olla aika haastavaa rajoittaa tehoja samalle vaihteluvälille kuin tasamaapeesissä (maksimaalinen peesihyöty). Esimerkiksi jonossa ajettaessa tämä korostuu mikäli kärki lopettaa vedon niin aikaisin, että jonon loppuosa joutuu jarruttelemaan mäen alkuosassa. Tästä voi seurata ryhmän ajautuminen koko kaistan leveydelle kun kovimmilla olevat haluavat välttää ylämäessä jarruttamista.

    Tasaisen rytmin säilyttämiseksi voi tien tasaisuuden / ylämäki / alamäki -vaihtelun ajattelun sijasta kokeilla ensisijaisesti polkemisen (pyörittämisen ) rasittavuuden (tarvittava teho) vaihtelun ajattelemista. Ylämäen ei aina tarvitse tuntua raskaalta...

    Mikäli ylämäet alkavat tuntua raskaammilta erityisesti lenkin loppuvaiheessa, kannattaa kiinnittää erityistä huomiota energiatäydennykseen lenkin aikana. Kun yhteislenkkiä edeltää siirtyminen Bemböleen, niin itselle ajoa voi kertyä yli kolme tuntia ennenkuin yhteislenkki on päätöksessään.

    -- Hyvä keino rajoittaa tehoja Velskolankin mäissä on se, että vetovuorossa oleva pari ajaa mäet satulasta. Putkelle noustessa myös tehot nousevat helpsti...
    42x17 muokkasi tätä : 29.05.2011 at 17.08

  20. #560
    Terve!
    Ajattelin lähteä ensimmäistä kertaa HePon lenkeille mukaan, ja kalenterin mukainen "tyttöjentahti" sopisi ehkä tänään parhaiten mulle. Pysyn varmaan kyllä kovemmassa kyydissäkin mukana (yksin ajan ~28-30 keskarilla), mutta eipähän sitten tarvi olla muun ryhmän ankkurina jos käy kunnon päälle.

    Kysymys kuuluukin, onko lähtö siis bembölen kahvituvalta 18:00 kuten kalenterissa lukee, vai 17:45 niinkuin tuolla "espoon lenkit"-keskustelussa on mainittu (vai onko ne sitten taas eri porukan ajot)?

    -Otto

  21. #561
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Eri, pojat ajaa omatoimilenkin.
    Ville Ilves


  22. #562
    Alright, kiitokset ripeästä vastauksesta.

  23. #563
    Tälle päivälle oli kyllä laitettu fillarikalenteriin hieman kovempi versio tammaraveista (28km/h). Matkaan meitä lähti kokonaiset kolme kuskia, ja vauhti pyrittiin pitämään speksien mukaisena. Ihan tarkkoja lukemia en saanut, kun onnistuin näköjään pysäyttämään endomondon jossain Velskolan tienoilla, mutta kartasta näppäilemällä sain Etelä-Haagasta alkaneen lenkkini pituudeksi 73km ja ajaksi aika tasan 2:30 --> 29km/h.

  24. #564
    sini09 Guest
    Kyllä tiistaina järjestetään myös omaehtoinen tammaravit 2 johon ei virallista vetäjää. Myös torstaina on tammaravien lenkki jossa varma ryhmä 23-25km/h johon vetäjä ja toinen vauhdikkaampi ryhmä järjestetään tarvittaessa jos halukkaita kovempaan menoon löytyy.

  25. #565
    sini09 Guest
    Tässä torstaille reitti ehdotus. Myötäpäivään olis tarkotus mennä.

    http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...,0.338173&z=12

  26. #566
    sini09 Guest
    18 ajan voimin ajettiin tuulisessa, mutta aurinkoisessa kelissä speksein 25.8 km/h, matkaa tuli noin 58 km. Itselläni hieman jalat hapotteli mäkisessä maastossa, johtuen varmaankin eilisestä kovasta mäkitreenistä joo selityksiä riittää..

    Tänään olikin minun osaltani viimeinen lenkki vähäksi aikaa. Lähden Lohjan suunnalle kesäkuun ajaksi, jospa sieltä löytyisi peesi apua. Palaan tammaraveihin heinäkuun alusta. Porukkaa onkin mukavasti riittänyt joten eiköhän lenkit toimi itsestään.

  27. #567
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Tammaravit tänään. n. 60 km ja 25,7 km/h. Mää otan sit haukut vastaan, jos meno oli liian hapokasta, tosin matkalla sanottiin, että yli 26 ei saa mennä. Silti kiitän luottamuksesta vetojuhtana, kivaa oli.

    http://connect.garmin.com/activity/88158062

    edit: sini kerkes enste.

  28. #568
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    157

    Hymy

    Mukavaa iltalenkkeilyä tänään, kiitos

    Vaikka lenkki meni hyvin, niin on hyvä vielä kerrata vaaranpaikat...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari_T Katso viesti
    Joukko ajoi välillä koko tien (kyllä, molemmat kaistat) leveydeltä jopa pimeisiin paikkoihin. Tällaisella menolla saadaan vielä vahinkoja aikaan.
    Tällä kertaa joukko pysyi yhdellä kaistalla paitsi ennen Klaukkalaa kun ylämäessä mentiin keskiviivan väärälle puolelle vaikka auto tuli vastaan. Tilaa onneksi riitti.

    Toinen vaaranpaikka oli Klaukkalan jälkeen kun ryhmän keskiosa teki äkkinäisen takaa katsottuna yllättävän väistön keskiviivalle kun samaan aikaan auto oli ohittamassa ryhmää. Heti ensimmäisen auton jälkeen tullut toinen auto pärisytteli äänimerkkiä toisaalta varoittaakseen ryhmää ja toisaalta (ilmeisesti) menetettyään hermonsa mainitussa tilanteessa. (Ilmeisesti) mainitusta syystä kyseinen auto teki vaarallisen ohituksen tarpeettoman läheltä ryhmää.

  29. #569
    MerviS Guest
    Upea lenkki, minulle pisin ikinä
    Kiitos vetäjille ja koko porukalle, ensi viikolla uusiks

  30. #570
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Länsi-Vantaa
    Viestit
    1.259
    Kiitos taas, oli mukavaa

    Tässä mun jälkeni lenkistä http://www.traxmeet.com/traxmeet/sho...eid=3564101757

    Tuo Lahnuksentie (1324) on kyllä sen verran vilkkaasti autoliikennöity, että sitä kannattanee välttää näin viikolla.

    Ja toiset saa jatkaa lenkin spekulointia Niinhän me Sinin kanssa todettiin, että p*ska lenkki jos ei tule kahta sivua jälkipuheita, etenkin niiltä, jotka eivät ko. lenkillä mukana olleet
    Festina lente

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •