Minä yleensä lopetan lukemisen siinä vaiheessa kun joku puhuu “ikärasismista”. Kutsuttakoon sitä vaikka termirasismiksi… Ikäsyrjintä on ihan hyvä suomenkielinen termi.
Asian vierestä sen verran että faktuaalisesti sekä nuoremmilla että vanhemmilla on enemmän ongelmia liikenteessä. Asiaa voisi parantaa niin että molemmissa päissä, sanotaan <30 ja >65, olisi tiheämpi taitojentestausväli sekä teorian että käytännön osalta, vaikkapa viiden vuoden välein. Pahoittelut herra Pulkkiselle mutta näkisin mielummin hänen hyvänä ajajana käyvän turhaan osoittamassa taitonsa kuin herra Parkkisen ajelevan miten sattuu kun kukaan ei ole hänen ajokykyään jaksanut varmistaa.
…
Asiasta sen verran että hyvä kun tärkein pyöräyksikön osa säästyi suuremmilta vahingoilta! Nyt on todellakin tiukka paikka: joutuuko vaihtamaan nimimerkkiä vai löytyykö tilalle uusi tai vanha Orbea? Minä en itse tuosta 2011-mallista niin pidä…2010 kannattaa ehkä kysellä Probiken kautta, tehtaallahan saattaa olla vielä joitain kappaleita.
Edit: vaikka jos nyt pitäisi tehdä valinta uudestaan, luulen että kotiin lähtisi Look 695.
Kirjanmerkit