GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 13 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #361
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    152
    Eilen kiikutti DHL kotiin Continental Race King 2.2 Race Sport-versioita. Paino oli molemmilla kappaleilla 474g (ilmoitetun 500 sijaan). UST-kehälle tarkoitus litkuttaa tänään.

    Viime kausi tuli ajeltua noilla UST-versiolla jotka painaa melkein 700g per kappale - tosin ei kyllä ollut mitään rengasongelmia koko kautena ja kyljetkin ovat varsin hyvässä kunnossa. UST-versiossahan ei ole black chiliä ja ne ei oo madeingermany - mielenkiintoista nähdä onko rullavuudessa/pidossa mitään eroa.

  2. #362
    Laittoin ghetto-versioiksi Big Bettyn, Nobby Nicit ja Ardentin. BB:tä ei saanut vanteelle käsipumpulla oli liian kankea ja raskastekoinen. Ardent onkin ollut hieno rengas. Neljä vuorokautta ollut pumpattuna ilman litkuja ja on vielä ajokelpoinen. Ei tarvitse kiirehtiä litkun kanssa, voi vaikka juuri ennen käyttöönottoa kaataa aineet sisään.

  3. #363
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nicce Katso viesti
    Eilen kiikutti DHL kotiin Continental Race King 2.2 Race Sport-versioita. Paino oli molemmilla kappaleilla 474g (ilmoitetun 500 sijaan). UST-kehälle tarkoitus litkuttaa tänään.
    Jalkapumpulla ei noussut millään UST-kehälle (ei litkulla, saippuavedellä). Kompuralla litkujen kanssa sain nousemaan, ilman litkuja ei noussut. Jos vertaa tubeless versioon niin kyllähän kyljet noissa on aika paljon ohkasemmat, että saa nähdä miten menee kivikossa (no jostainhan se 200g:n painoero tulee). Kaikki tubeless renkaat oon tähän asti saanut nousemaan jalkapumpulla (Race Kingeissä taisi tarvita saippuavettä).

    Ajotuntuma testataan rajamäellä viikonloppuna.

  4. #364
    lartsatee Guest
    kyllä menee hermot tubeless touhuun pian!

    Aiemmin kokeilin Bontragerin litkua ja nyt ostin vaihteeksi Hudginsonin litkua ja laitoin spessun sworks renegadet (2bliss) -renkaat xt kiekoille. Illalla duunasin renkaat ja jätin yön yli fillariin kiinni, ja aamulla jännäkakka housuissa menin kattomaan mikä tilanne: EI PIDÄ ILMAA!! Voiko johtua renkaista vai mikä hel...tti täs mättää? Nyt on niin lähellä sisärenkaiden osto!

  5. #365
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    35
    Itse en meinannut uskoa kun kaveri sanoi että aja muutama lenkki niin tiivistyy, mutta näin kävi. Alkuun vain pumppailua aina lähtiessä niin viikon päästä ei enää tarvinnut. Racing Ralph ei-UST, Notubes Crest ja Stanin litkut.
    Pyöriä

  6. #366
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lartsatee Katso viesti
    terves!

    pyöränä hardtail, kiekkot deore xt, renkaat specialized sworks renegade 2bliss tubeless, ja bontrager litkut, kuskin paino 100kg

    siinä resepti kun lähdin ensimmäistä kertaa asentamaan tubelesta. Asensin renkaan ja käytin apuna muovisia rengas rautoja. ok.. sain renkaisiin ilmat ja litkut sisään ja koeajon suoritettua.. sitten seuraavana päivänä 50km lenkki ja puolivälissä huomataan että takarenkaassa reikä, yritän "liottaa" reikää litkussa, silti rengasta piti pumpata 15min välein.
    Seuraavana päivänä rengas oli tyhjentyny melkein totaalisesti, sitten irroitin renkaan ja pesin vanteen ja renkaan fairyllä ja asensin uudestaan. litkut sisään ja ilmaa täyteen ja pakolliset pyöritykset, sen jälkeen hieroin saippua vettä kylkiin, ja huomaan koko kyljen olevan täynnä mikroskooppisen pieniä ilmaavuotavia reikiä, ja kuulen kuinka ilmat vuotaa kumin lävitse..

    Olen miettinyt palaanko sisäkumin käyttäjäksi takaisin...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Älä suotta, vaihda litkuksi Stan's.
    Et sitten uskonut kerralla?
    - Fear is a mindkiller -


  7. #367
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mul on kans pullo tota hutsun litkua ja se maksokin ihan tolkuttomasti. ottaen huomioon, että sillä tiivistää vaan 2 rengasta. Tosin kerkesin Stanin litkuakin ostaa, että sillä meinasin alottaa. Spessun fast trak 2blissit menossa crossmax slr kiekoille, heti kun kiekot vaan saapuu.

  8. #368
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lartsatee Katso viesti
    Illalla duunasin renkaat ja jätin yön yli fillariin kiinni...
    Kikka kutonen: Jätä kiekko ensimmäiseksi yöksi vaaka-asentoon vaikkapa ämpärin päälle. Vuoto tiivistyy paljon nopeammin kuin pystyssä olevasta kiekosta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #369
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nicce Katso viesti
    Ajotuntuma testataan rajamäellä viikonloppuna.
    No ei sitten testattu, kun ei perjantai-iltaan mennessä suostunut paineet pysymään kuin 30 minuuttia no ehkä aika ja kärsivällisyys loppu kesken. Ja mitä nyt jenkkifoorumeilta luin niin vaatii hieman aikaa, että saa tiivistymään. Eli en uskaltanut lähteä kisaan leikkimään ja rajamäki mentiin ihan normi tubeless-versioilla mikä jälkikäteenkin tuntui oikealta vaihtoehdolta kun jonkinverran niitä kivikkopaikkoja siellä oli.

    Tubeless-version kyljen on varmaan kolme kertaa paksummat kuin Race Sportin- no on ne kyllä sen 200g painavammatkin. Paremmalla ajalla pitää yrittää uudestaan.

  10. #370
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    71
    Laitoin ensimmäistä kertaa renkaat tubeleksina ja on pakko vähän jakaa kokemuksia.

    Varusteet:

    Kiekot: XT M776 UST
    Renkaat: WTB Stout 2,3" ei UST
    Litku: Stan's NoTubes
    Pumppu: WERKSTATT (Robin Hoodin halpiskama)

    Hyvällä fiiliksellä lähdetiin liikkeelle, sisurit pois, renkaat ja vanteet pesuun. Sitten sisurin kanssa rengas vanteelle ja sisuri pois. Werkstat hieman oireili tässä vaiheessa mutta en siihen kiinnittänyt liikaa huomiota. Toinen puoli renkaasta siis jäi uraan ja toinen puoli "auki". Litkut sisään ja rengas paikalleen. Sitten homma meni mielenkiintoiseksi.

    Aloin pumpata ilmaa renkaaseen ja pumppu tuntui jotenkin oudolta. Ilmaa ei mennyt renkaaseen vaan pumpaajalle alkoi tulla armoton hiki ja huomasinkin vaihtavani renkaita kohta kalsarisillani. Homma ei kertakaikkiaan meinannut onnistua joten ryhdyin tutkailemaan pumppua joka herätti epäilyjä. Purkaessani liitoksia huomasin että kaikki liittimet olivat MUOVIA ja SULANEET kitkasta muodottomaksi! Ihme ettei ilma oikein kulkenut... No, pienellä modauksella (ohitin painemittarin) sain pumpun kuitenkin toimimaan. Tämän jälkeen renkaat pamahtivatkin kivasti vanteelle, ilmavuoto asettui ja odottelevat nyt koeajoa.

    Mitä tästä siis jäi käteen? Sisurittomien kumien asentaminen onnistuu aloittelijaltakin ilman mitään erikoisia työkaluja mutta pumpussa ei kannata ruveta säästemään!!!
    Hanaa, hanaa! Ku ei tiedä mihi menee...

  11. #371
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Mä tiivistelin Contin rubberqueen kumeja vissiin viikon ennen kuin rupes pitämään ilmaa. Kyljistä vuoti läpi joten joutui makuuttamaan kylellään ja sitä ravistelua ja vatkausta, no nyt pitää mutta en suosittele.

  12. #372
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Varmaan täälläkin puitu, mutta onko muilla ollu ongelmia ghettotubeleksien kanssa jossa rengas suht alhaisilla paineilla hörppää ilmaa, tai siis tietty päinvastoin, eli pois? Siis esim sellaisessa tilanteessa jossa polkasee vauhtia ylämäkeen niin, että takarengas on vinolla alustalla. Tai sitten vastaavasti sellaisessa tilanteessa jossa paineleee loivan kupan pohjan kautta ja samalla joutuu kääntää suuntaa, jolloin takarenkaaseen tulee sivuttaisvoimaa.

    Vanteena NoTubes Flow ja renkaana NN 2,25":na siis ei tubeless versiona. Onko mitään tehtävissä kuin laittaa vaan lisää painetta tai vaihtaa UST:iin?

    Tilasin kyllä jo uuden UST gummin taakse, sen luulis ainakin auttavan kun kumi tarraa tiiviimmin vanteeseen ja runko on tukevampi.
    Ride and Smile!

  13. #373
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    71
    Testilenkki takana ja hyvin ilmat pysyi sisässä. So far, so good...
    Hanaa, hanaa! Ku ei tiedä mihi menee...

  14. #374
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lartsatee Katso viesti
    kyllä menee hermot tubeless touhuun pian!

    Aiemmin kokeilin Bontragerin litkua ja nyt ostin vaihteeksi Hudginsonin litkua ja laitoin spessun sworks renegadet (2bliss) -renkaat xt kiekoille. Illalla duunasin renkaat ja jätin yön yli fillariin kiinni, ja aamulla jännäkakka housuissa menin kattomaan mikä tilanne: EI PIDÄ ILMAA!! Voiko johtua renkaista vai mikä hel...tti täs mättää? Nyt on niin lähellä sisärenkaiden osto!
    Kuten täällä on jo sanottu niin se Stan's on se litku joka ne kyljet tukkii jos joku on tukkiakseen.

    Ei se silti mitään hätäsen miehen hommaa välttämättä ole, varsinkaan tuollaisten makkarankuorikumien kanssa. Useampikin lenkki voi mennä että kunnolla tiivistyy, ja sitten voi olla että kun ajat renkaan kyljen pari kertaa terävään kiveen niin ei tiivisty enää ikinä.

    Helpoiten sujuu kuitenkin vähän painavammilla kumeilla nää litkutouhut, mutta ihan kaikki nakitkin on saatu litkulla tiiviiksi, paitsi jo valmiiksi kyljistä puhki kulutetut yksilöt.

  15. #375
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    71
    Fillari oli yön varastossa ihan pystyasennossa ja ilmat on pysyny hyvin sisällä. Tarkennusta vielä noihin kumeihin, kyseessä siis WTB Stout Race Fr.
    Hanaa, hanaa! Ku ei tiedä mihi menee...

  16. #376
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Spessun 2Bliss fast trak 490g, nous slr kiekoille helposti stanin litkuilla.
    Ilmatkin oli yöllä pysyny. Ihmetyttää vaan ku painoks oli ilmoitettu 400g noille gumeksille.

  17. #377
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Noh jaellaan kokemuksia.
    Kokeilin asentaa vuorikunkut vol.1 mavic 317 kehälle.
    Oli oikein stanin nauhat.
    Mutta ei noi supersonicit noussu sitte millään paikalleen, vaikka töissä laitto kompuralla ilmaa jota kanssa riitti.
    Joten totesin että tuo 317 kehä on ilmeisesti keskeltä senverta syvä ettei tullut riittävää tiiveyttä että olis noussu paikalleen.
    Eli suosiolla nakkasin sisurit sitten taistelun jälkeen.
    www.mckramppi.com

  18. #378
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Määkin jaan kokemuksia kun eilen illalla saapui kiekko.

    1. otin ö-kiekosta sisärenkaan kera olleen ei-UST 2.3 Nokian NBX:n (=Gazza AM) irti
    2. asensin tubeless-venttiilin
    3. asettelin renkaan Mavic XM819 UST-vanteelle
    4. totesin, että täähän istuukin aika tiukasti, nousiskohan ilman liukasteita
    5. pumppasin tornipumpulla ilmaa ja vähän falskasi, mutta painoin toisella kädellä rengasta kasaan vuotokohdasta niin sitten nousi vanteelle
    6. painetta 3 bar
    7. asentelin pakan ja jarrulevyn... sitten paineentarkistus: edelleen 3 bar
    8. venttiilin sielu irti ja 2 kuupallista Stania sisään lääkeruiskulla
    9. sielu ja paineet takaisin & ravistelu

    Ei ollut vaikeaa eikä aikaa kulunut paljoakaan. Helppoa ja hauskaa, laatuaikaa harrastuksen parissa!


  19. #379
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hulluko Katso viesti
    Noh jaellaan kokemuksia.
    Kokeilin asentaa vuorikunkut vol.1 mavic 317 kehälle.
    Oli oikein stanin nauhat.
    Mutta ei noi supersonicit noussu sitte millään paikalleen, vaikka töissä laitto kompuralla ilmaa jota kanssa riitti.
    Joten totesin että tuo 317 kehä on ilmeisesti keskeltä senverta syvä ettei tullut riittävää tiiveyttä että olis noussu paikalleen.
    Eli suosiolla nakkasin sisurit sitten taistelun jälkeen.
    Samalla setupilla iteki yritin ja totesin, ettei vuorikunkut ainakaan mulla sovellu tubeless-käyttöön. Vaikka harmittikin, niin päädyin seuraavaan toimenpiteeseen: vuorikunkut möin lankomiehelle ja kävin paikallisesta kivijalkapuodista (Schwalben maahantuoja) hakemassa Fat Albertit (mitkä on tubeless ready) ja heitin ne vanteelle, litkut perään, lainasin paikallisen huoltamon/rengaspajan kompuraa ja poks kumit tiivisty vanteelle. Laitettiin vielä vähän yläkanttiin paineet, että varmasti asettuu paikalleen.

    Sain todella ystävällistä palvelua rengaspajalta, ei tarvinu hikoilla ja tubeless-ongelma poistui samantien.

    Yön jälkeen paineet on pysyny ihan just siinä mihin ne kompuralla paineistettin ja illalla pääsee heittää ekat ajot uusilla kumeilla. Sitten voi varmaan jo laskea paineet normilukemiin ja pääsee kunnon kivikkorymistelyjä testaamaan.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  20. #380
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hulluko Katso viesti
    Mutta ei noi supersonicit noussu sitte millään paikalleen, vaikka töissä laitto kompuralla ilmaa jota kanssa riitti.
    Joten totesin että tuo 317 kehä on ilmeisesti keskeltä senverta syvä ettei tullut riittävää tiiveyttä että olis noussu paikalleen.
    Eli suosiolla nakkasin sisurit sitten taistelun jälkeen.
    Noin 99% varmuudella kehtaan heittää että oli vaan kyljet vinossa renkaissa, ja olis mennyt paikalleen ihan ilmankin kompuraa jos olisit tehnyt noitten toimenpiteitten mukaan:

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=316

    Nyt kun sulla on renkaat olleet sisurien kanssa vanteella niin voisit yrittää uudelleen.

    Ja tosiaan ton edellisen kirjoittamisen jälkeen olen MK supersonicitkin pariin kertaan nostellut vanteelle käsin pumppaamalla. Ja uudet X-Kingit myös.

  21. #381
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Noi renkaat ehti olla crossride kiekkosetissä teipillä ja irtoventtiilillä kiinni litkulla.
    Ja näille asettui ihan jalkapumpulla, yllättävän helpostikkin vielä
    Joten aivan pakasta ei ollut vedetty päälle noille 317 kehille
    Eli kyllä jotain eroa on vanteen sisäosan profiililla.
    Täytynee joskus koittaa
    www.mckramppi.com

  22. #382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hulluko Katso viesti
    Noi renkaat ehti olla crossride kiekkosetissä teipillä ja irtoventtiilillä kiinni litkulla.
    Ja näille asettui ihan jalkapumpulla, yllättävän helpostikkin vielä
    Joten aivan pakasta ei ollut vedetty päälle noille 317 kehille
    Eli kyllä jotain eroa on vanteen sisäosan profiililla.
    Täytynee joskus koittaa
    OK. Oli se puoli kunnossa siis.

    Sori jos tulee itsestäänselvyyksiä kysyttyä, mutta olihan sulla sitä keltaista teippiä siellä vannenauhan alla? Jotkut vanteet tarvii jopa useamman kierroksen että sopiva kontakti löytyy.

    http://messageboard.notubes.com/view...t=2839&start=0

  23. #383
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Teippiä oli ja tuli lisättyäkin muutama kierros tuloksetta
    www.mckramppi.com

  24. #384
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mulla on nyt sellainen tubeless ongelma, että noita turhia sisuskumeja on nurkat täynnä
    Ei taida olla paluuta enää sisuskumeihin.

  25. #385
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Mulla on nyt sellainen tubeless ongelma, että noita turhia sisuskumeja on nurkat täynnä
    Ei taida olla paluuta enää sisuskumeihin.
    Vanhoihin Ice Spiker Pro:hon vielä noita kuluu, mutta noistakin ainakin Schwalben mukaan on tullut Tubeless Ready versio.

  26. #386
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nicce Katso viesti
    Vanhoihin Ice Spiker Pro:hon vielä noita kuluu, mutta noistakin ainakin Schwalben mukaan on tullut Tubeless Ready versio.
    Kyllähän litkuilla saa tiivistettyä renkaat vaikkeivat olisikaan TL versiot. Mulla takana normi NN. Tosin pienillä paineilla riski, että "haukkaa" ilmaa on olemassa, seuraavaksi kyllä testaan takana aitoa UST:ia.
    Ride and Smile!

  27. #387
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hulluko Katso viesti
    Noh jaellaan kokemuksia.
    Kokeilin asentaa vuorikunkut vol.1 mavic 317 kehälle.
    Oli oikein stanin nauhat.
    Mutta ei noi supersonicit noussu sitte millään paikalleen, vaikka töissä laitto kompuralla ilmaa jota kanssa riitti.
    Joten totesin että tuo 317 kehä on ilmeisesti keskeltä senverta syvä ettei tullut riittävää tiiveyttä että olis noussu paikalleen.
    Eli suosiolla nakkasin sisurit sitten taistelun jälkeen.
    Otitko venttiilistä sisuksen irti? Venttiili jarruttaa ilman läpimenoa niin paljon, ettei kompurakaan auta, jos ei rengas ota noustakseen. Ilman ydintä ilmaa menee renkaaseen moninkertaisella vauhdilla.

    Ensimmäisen noston voi siis tehdä ilman litkuja, niin ei tule sotkua. Litkut sisään vasta, kun kumi on napsahtanut vanteen reunan alle.

  28. #388
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nicce Katso viesti
    Vanhoihin Ice Spiker Pro:hon vielä noita kuluu, mutta noistakin ainakin Schwalben mukaan on tullut Tubeless Ready versio.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Kyllähän litkuilla saa tiivistettyä renkaat vaikkeivat olisikaan TL versiot.
    Niimpä. Ice Spiker Pro on muistikuvani mukaan melkoisen löysä rengas asentaa vanteelle ja tubeless-hommat menee melkoiseksi kikkailuksi, mutta onnistuu kuitenkin.

    Jyrkkä ei sisäkumeille näidenkin renkuloiden kohdalla.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  29. #389
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ar Katso viesti
    Otitko venttiilistä sisuksen irti? Venttiili jarruttaa ilman läpimenoa niin paljon, ettei kompurakaan auta, jos ei rengas ota noustakseen. Ilman ydintä ilmaa menee renkaaseen moninkertaisella vauhdilla.
    Kiitti, hyvä vinkki! Pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla. Omassa UST-asennuksessa mies ja Spessun jalkapumppu hehkuivat lämmöstä punaisena ja loppuun kalusto alkoi nikottelemaan. NBT litet sain tiivistettyä kuitenkin hyvin stanilla ja schwalben litkuilla ja on pitäny ilmat.

  30. #390
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Litkujen kanssa kikkaillessa, suosittelen panostamaan muutaman euron lisää ja hakemaan apteekista esmes 60ml injektioruiskun jolla voi tuupata litkut sieluttomasta venttiilistä renkaan sisään. Vähentää kummasti äheltämistä ja sotkua... Yksi stanin "korkillinen" on noin 50ml...

    Eli kompuralla(josei jalkapumpulla mene) napsauttaa rengas esti paikoilleen ja injektioruiskulla litkut tupaan, sielu takasin kiinni, reippaasti painetta tupaan ja ravistelua...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •