HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 54 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 154 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1591
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675

    Kiekkojen huolto?

    Hommasin maantiefillariin toiset kiekot, Mavic Ksyrium Elite. Olen ajanut niillä nyt 500 km. Onko tarpeen kiristellä pinnoja tai tehdä niille mitään muutakaan? Ne ovat edelleen suorat, mutta "metelöivät" enemmän kuin ykkös kiekot.

  2. #1592
    Schöne Scheisse Guest
    Fulcrumeista en osaa sanoa mitään, mutta haluan aivan välttämättä olla sitä mieltä, että muita liian hyviä komponentteja voi pyörässä kuin pyörässa olla muttei kiekkoja!

    Tämä syvä ja kiihkeä vakaumus syntyi sen jälkeen kun hommasin uudet kiekot, jotka maksoivat juuri sen kolmanneksen vanhan pyörän hinnasta. "Liian hyvät" kiekot voivat olla halvin tapa hankkia "uusi pyörä"!

  3. #1593
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ahonen Katso viesti
    Olen päivittämässä Mavic Aksiumeja parempiin ja ehdolla on Fulcrum 3 tai Fulcrum 1. Hintaeroa on 270€ ja kuuluisa kysymys kuuluukin, onko hintansa väärti?
    Jos hintaeroa on niinkin paljon kuin 270 euroa, niin olet saamassa joko tosi hyvää diiliä Fulcrum-kolmosista tai tosi huonoa Fulcrum-ykkösistä.

  4. #1594
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Seuraavassa Pro Cycling lehdessä on 5 sivun juttu Enven uusista maantiekiekoista. Niitä tulee 3 erilaista settiä. Luin tossa jutun etukäteen ja täytyy sanoa että jos normaalit tuotantoon liittyvät rajoitteen unohdetaan ja aletaan vain funtsimaan nopeinta mahdollista kiekkoparia ,tulokset ovat varsin loogisia mutta eipä niitä ole aiemmin muissa,minkään merkkisissä, kiekoissa näkynyt.

  5. #1595
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ahonen Katso viesti
    Olen päivittämässä Mavic Aksiumeja parempiin ja ehdolla on Fulcrum 3 tai Fulcrum 1. Hintaeroa on 270€ ja kuuluisa kysymys kuuluukin, onko hintansa väärti?

    Kuskin paino n 84kg. Fillari on Cannondale Super Six (105 osasarjalla) ja tuntuu ehkä vähän överiltä laitaa "liian" kalliit kiekot - vai onko sellainen edes mahdollista (Fulcrum 1 maksaa kolmanneksen mitä koko muu fillari vakiokiekolla).
    Viime kesänä tuli tehtyä päivitys Aksiumeista Fulcrum 1:iin. Vieläkin lenkeillä hymy nousee huulille kiekkojen ansiosta. Vastaus kysymykseen: On hintansa väärti! Ei kannata pähkäillä, tilaus vetämään...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  6. #1596
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Ilma laajenee lämmetessään, ja siellä voi olla aika paljonkin painetta siinä vaiheessa. Onko jollakulla faktaa vaikutuksesta? Ilmanpaine ulkona ei vaikuta mitenkään oleellisesti..
    Jos asia jäi jotakuta vaivaamaan:

    Ideaalikaasulle vakiotilavuudessa pätee
    P1/T1 = P2/T2 eli
    P2 = P1*T2/T1

    P1 = 8 bar
    T1 = 25 C = 298 K
    T2 = 125 C = 398 K

    P2 = 8 bar * 398 K / 298 K = 10,68 bar

  7. #1597
    Ahonen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Jos hintaeroa on niinkin paljon kuin 270 euroa, niin olet saamassa joko tosi hyvää diiliä Fulcrum-kolmosista tai tosi huonoa Fulcrum-ykkösistä.

    Viesti on kohtuullisen selvä: liian kalliita kiekkoja ei olekaan vaan lähtökohtaisesti ostetaan niin kalliit kuin lompakon nyörit kestää. Mutta pointti onkin siinä, onko tuo saamani tarjous ihan metsässä. Tarjous on Velosportista, mistä sain uuden fillarin tilauksen yhteydessä molemmista kiekkopareita n 25% alennusta. Listahinnat näille ovat 799€ ja 449€ eli katteet olisivat huomattavasti paremmin kohdillaan ykkösissä ja jos "järkevästi" ajattelis, niin parempi hinta-laatusuhde olis kolmosissa.

  8. #1598
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ahonen Katso viesti
    Viesti on kohtuullisen selvä: liian kalliita kiekkoja ei olekaan vaan lähtökohtaisesti ostetaan niin kalliit kuin lompakon nyörit kestää. Mutta pointti onkin siinä, onko tuo saamani tarjous ihan metsässä. Tarjous on Velosportista, mistä sain uuden fillarin tilauksen yhteydessä molemmista kiekkopareita n 25% alennusta. Listahinnat näille ovat 799€ ja 449€ eli katteet olisivat huomattavasti paremmin kohdillaan ykkösissä ja jos "järkevästi" ajattelis, niin parempi hinta-laatusuhde olis kolmosissa.
    Niin, noilla hinnoilla ja alennuksilla ottaisin ehdottomasti ne kolmoset. Säästyneet rahat voisit sijoittaa vaikka parhaisiin mahdollisiin renkaisiin.

  9. #1599
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    Hommasin maantiefillariin toiset kiekot, Mavic Ksyrium Elite. Olen ajanut niillä nyt 500 km. Onko tarpeen kiristellä pinnoja tai tehdä niille mitään muutakaan? Ne ovat edelleen suorat, mutta "metelöivät" enemmän kuin ykkös kiekot.
    Minulla on ollut elitet kohta 10v eikä niille olepinnojen kiristystarvetta tullut.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  10. #1600
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    14
    Aiheeseen kevyesti liittyen:
    Tietäisikö joku foorumin arvovaltainen jäsen, onko uusien Mavic Aksiumien ja viimevuoden mallin välillä joitain oleellisia eroja, minkä vuoksi vuoden 2011 mallista kannattaisi maksaa n. 25€ lisää? CRC:n mukaan kiekkojen painot ja speksit ovat jotakuinkin samat?

  11. #1601
    Mä laitoin alle uudet DT Swiss 1450 Triconit. Pinnoja on tarpeeksi paljon, en uskaltanut kokeilla vähäpinnaisia kevyempiä halpiksia. Jäi aero- ja tuubikiekotkin ostamatta, jospa sitten joskus tulee noitakin kokeiltua.

  12. #1602
    Epäilyksen Lohi Guest
    Onko jossain kaupassa pääkaupunkiseudulla Campan kiekkoja hyllyssä? Olisi kiva hiplailla ja vaikka ostaa kivijalasta vaikka Eurukset myöhemmin syksyllä.

  13. #1603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Epäilyksen Lohi Katso viesti
    Onko jossain kaupassa pääkaupunkiseudulla Campan kiekkoja hyllyssä? Olisi kiva hiplailla ja vaikka ostaa kivijalasta vaikka Eurukset myöhemmin syksyllä.
    Mahtaako Best Brakes -likkeessä Lauttasaaressa olla näytillä, ainakin web-sivuilla näkyy iso valikoima.
    Pirkka muokkasi tätä : 17.05.2011 at 14.07

  14. #1604
    Mick Guest
    Kolmoset on kohtuuhintaiset. Ykkösten sijaan ottaisin jo nollat

    http://www.velo-motion.com/product_i...-Clincher.html

    Jos Ahonen asuu Vantaalla niin Nurmijärvelle on lyhyt matka polkea koeajamaan kolmoset (MichelinPro3Race+lateksit)... laita yv tai kilauta niin speksaillaan lisää!

  15. #1605
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    SRAM S27AL Comp taitaa jäädä kyllä vaihtoehdoista pois. Tuosta en ole löytänyt yhtään testiä netistä, mutta olen törmännyt pariin kommenttiin kritisoiden noita S-sarjan kiekkoja yleensä, kestävyys on kuulemma kyseenalainen.

    Miten kova tuo Ksyrium Elite on ajaa? Tuntuuko Equipet ihan verkonpainoilta ajaessa?
    Ei ole vertailupohjaa kuin campan khamsineista, mutta ei nuo ksyrret ainakaan minulle tuoneet muuta kuin sopivasti jäykkyyttä lisää, itse en ole pystynyt havaitsemaan epämukavuutta tai kovuutta "väärällä" tavalla.

  16. #1606
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Seuraavassa Pro Cycling lehdessä on 5 sivun juttu Enven uusista maantiekiekoista. Niitä tulee 3 erilaista settiä. Luin tossa jutun etukäteen ja täytyy sanoa että jos normaalit tuotantoon liittyvät rajoitteen unohdetaan ja aletaan vain funtsimaan nopeinta mahdollista kiekkoparia ,tulokset ovat varsin loogisia mutta eipä niitä ole aiemmin muissa,minkään merkkisissä, kiekoissa näkynyt.
    Mun edellinen vastaus taisi kadota jonnekin. Jätetään tällä kertaa kommentit pois. Tästä artikkelista taitaa olla kyse.

    Tai jos nyt vähän jotain kommenttia. Nyt on halpishiilareilla jokunen kilsa alla ja jopa noi halvat 50 mm kiinanrinkulat rullaavat ihan erilailla kuin mun omistamat alumiinikiekot. Pitää päästä kokeilemaan noita uutuuskiekkojakin kun niiden pitäisi olla geneerisiä aerokiekoilta näyttäviä nopeampia.
    6.7 WTF/kg


  17. #1607
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Miten kova tuo Ksyrium Elite on ajaa?
    Kiekko voi joustaa pystysuunnassa karkeasti millin verran ilman, että siitä seuraa vääjäämättä ongelmia kiekon suorassa pysymisen kanssa. Ehkä tuossa suuruusluokassa olevia eroja on vielä mahdollista havaita, mutta kovin pientä kiekon joustaminen on verrattuna renkaiden, etuhaarukan, satulan, ohjaustangon tai jopa satulatolpan joustamiseen.

    Tässäkin ketjussa moni tuntuu kehuvan kovasti erilaisia korkeaprofiilisia hiilikuitukiekkoja. Niiden luulisi olevan muotonsa puolesta äärimmäisen jäykkiä, ellei sitten se hiilikuitu ole taas tuonut kyytiin taianomaista pehmeyttä jäykkyydestä yhtään tinkimättä...

  18. #1608
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Tässäkin ketjussa moni tuntuu kehuvan kovasti erilaisia korkeaprofiilisia hiilikuitukiekkoja. Niiden luulisi olevan muotonsa puolesta äärimmäisen jäykkiä, ellei sitten se hiilikuitu ole taas tuonut kyytiin taianomaista pehmeyttä jäykkyydestä yhtään tinkimättä...
    Mä laitan noiden hiilareiden paremman tuntuman hyvien tuubien piikkiin. Vanteethan ovat halpaa höttöä, mutta Veloflexin tuubit ovat vaan ihan pirun loistavia. Ja kyllä varmaan painoerokin vaikuttaa ajotuntumaan ainakin vähän.

    OT: Tuli tossa viimeisimmässä maantiekisassa huomattua miten paljon tien pinta vaikuttaa rullaavuuteen. Suoralla tasaisella tiellä pinta muuttui rupisesta sirotepinnasta vuoden vanhaan asfalfttiin, niin vauhti nousi 42 km/h -> 46 km/h samoilla tehoilla jatkaessa. Silkkaa mutua, mutta nopeusero on tosi iso, eli jotain vaikutusta tien pinnalla on oltava. Samaa väittää mun kotteron kulutusmittari, joka ei tietenkään mikään tarkka ole, mutta ero on siinäkin aika järkyttävä tien pinnasta riippuen.
    6.7 WTF/kg


  19. #1609
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Ksyrium Eliteillä on nyt tullut ajettua reilu 500km ja ihan hyvälaatuisilta vaikuttavat. Paino on avoiksi ihan hyvällä tasolla ja kestää ajaa rouheampaakin pintaa eikä tarvi varoa. Liukkaat navat tunnostaisi myös olevan. Hyvät kiekot kaikkinensa.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  20. #1610
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Viime kesänä tuli tehtyä päivitys Aksiumeista Fulcrum 1:iin. Vieläkin lenkeillä hymy nousee huulille kiekkojen ansiosta. Vastaus kysymykseen: On hintansa väärti! Ei kannata pähkäillä, tilaus vetämään...
    Tätä on aivan pakko kompata. Ostin vajaat pari vuotta sitten Fulcrum ykköset heräteostoksena, kun halvalla (n. 500 egellä Saldenilta) sain. Vieläkin hymyilyttää joka lenkillä. Enpä tiennyt ennen, mitä rullaavuudella oikeasti tarkoitetaan

  21. #1611
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Olenpa nyt tullut siihen tulokseen, että kinkkihiilarikiekot ja tuubirenkaat,
    Schwalbe Stelvio 25 mm, ovat sellainen yhdistelmä, että avot eivät pärjää.
    Nucleonit(Neutronit), jotka minulla on ovat avokiekoista parhaimmistoa, eivät pärjää näille hiilareille. Niinpä hiilarikiekot ja tuubit niin on jäykkyyttä, mukavuutta ja rullaavuutta kuntoilijalle enemmän kuin tarpeeksi.

    Noita Schwalbe Stelvioita ei vain tehdä enää, joten uudet 25 milliset tuubit ovat etsinässä, mutta sitä ennen ajetaan Vittoria Open Corsilla kun näistä aika jättää.
    Jos et aja et voi ottaa!

  22. #1612
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Omat kokemukset Archteks 38m hiilarikehät + Novatech navat + Sapim x-ray pinnat -kiekoista ovat yhden pinnankiristyskierroksen jälkeen pelkästään positiivisia. Veloflexin tuubeja voisi seuraavaksi kokeilla. Ei paluuta avokkaisiin...

  23. #1613
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    RS80 on ollu ny vuoden alla ja ei oo tarvinnu rihtailla vaikka painoakin on satanen.

  24. #1614
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Mulle ei ole kyllä vielä tuo tuubihomma avautunut, tosin en ehkä ole niin valistunutkaan asiasta. En vaan voi kuvitella sählääväni joidenkin rikkoutuneiden tuubien kanssa tuolla tien vieressä.
    Tuubin vaihtaminen toiseen käy noin parissa minuutissa.
    Jos olisin ajanut elämäni ensimmäisen ja viimeisen täyden tri-matkan avoilla niin voi olla, että olisi pitänyt keskeyttää. Tuubi puhkesi 10 kilsaa ennen maratonin vaihtoa ja olin niin kohmeessa, että avoa en olisi saanut ährättyä päälle. Puhjenneen tuubin poisrepiminen onnistui ja uuden laittaminen oli pikkujuttu.
    Jos et aja et voi ottaa!

  25. #1615
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Eli teippaus onkin ollut noissa mullistava asia sitten, ok.
    Tämä on muuten asia, joka meikäläistäkin kiinnostaisi. Minulla on ratapyörässä kiinni tuubit tufon sillä järeämmällä teippiversiolla. Joku tiesi kertoa, että moisella kiinnitetyn tuubin repiminen vanteelta käsivoimin olisi erittäin työlästä. Kokemuksia kellään?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  26. #1616
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Eli teippaus onkin ollut noissa mullistava asia sitten, ok.
    Ymmärtääkseni tuubin paikkaus on silti edelleenkin kai vähintään työlästä, tai onko tuohon tullut jotain muutosta?


    Onko tuubit vain spesiaali tapahtumia varten, vai ajetteko niillä myös peruslenkkiä?
    Ei teippaus mitenkään erityisen mullistava keksintö ole. Tuubien paikkaus on melko hankalaa, mutta ei niitä monikaan paikkaa vaikka se mahdollista onkin.
    Pekka S taitaa vielä tehdä sitä.

    Tuubin sisään laitetaan sealanttia, joka paikkaa pienet reiät itsekseen ja mukana kuljetetaan toista paikkausainetta tai vaahtoa, jolla voi myös saada vuodon loppumaan.
    Pitkillä lenkeillä on mukana varatuubi, jossa on liimaa valmiiksi ja se laitetaan lopullisesti puhjenneet renkaan tilalle hetkessä.
    Itse ajelen nykyisin tuubeilla kaikki lenkit. Uudet tuubit on melko hyvin pistosuojattuja ja puhkeamisia sattuu erittäin harvoin, jos ajaa pistosuojatuilla tuubeilla.
    Jos et aja et voi ottaa!

  27. #1617
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Tämä on muuten asia, joka meikäläistäkin kiinnostaisi. Minulla on ratapyörässä kiinni tuubit tufon sillä järeämmällä teippiversiolla. Joku tiesi kertoa, että moisella kiinnitetyn tuubin repiminen vanteelta käsivoimin olisi erittäin työlästä. Kokemuksia kellään?
    Kyllä se ihan “tarpeeksi” tiukassa oli kun tuossa irroittelin joku päivä. Alkuun pääseminen on hankalaa mutta lähtee kuitenkin käsivoimin, keinutellen edestaas. Parinkymmenen sentin jälkeen loppu irtoaa helposti.



    Tuubit ja korkeaprofiilit on käytössä aina paitsi sadekelin pyörällä ajaessa. Ne ovat ajamista varten ostetut.

  28. #1618
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Kyllä se ihan “tarpeeksi” tiukassa oli kun tuossa irroittelin joku päivä. Alkuun pääseminen on hankalaa mutta lähtee kuitenkin käsivoimin, keinutellen edestaas. Parinkymmenen sentin jälkeen loppu irtoaa helposti.
    Mites sitten tuolla tien päällä jos näihin hommiin joutuu niin meneekö varatuubi siihen vanhaan teippiin kuinka tukevasti paikalleen? Eli säilyttääkö teippi ominaisuutensa riittävästi repimisen jäljiltä?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  29. #1619
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Okei, no hyvä tietää. Taisivat tulla sulle ihan suorina uutena?
    Juu tietysti. Itä-Helsingin Pyörähuollosta ostin vuos sitten 350:llä eurolla.

  30. #1620
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Mietin nyt jonkun päivän tuon valinnan kanssa, joko tuo Shim RS80 tai Mav Ksyr Elite. RS80 lähtee 240 eurolla ja Elite musta 269 eurolla.
    Ai kiekkopari? Haluatko paljastaa, että mistä lähtee tuohon hintaan?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •