ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 6 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #151
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239
    Mulla on aika paljon ajetut Vittoriat sunnuntaikiekoissa kiinni ja ollut kyllä tuuria niitten kans, niissä on varmaan jo aika paljon kilsoja sekä edellisen omistajan että jokunen munkin toimesta.

    Tän ketjun innoittamana sitten haluan seuraavaksi 25mm tuubit, oma paino karvan alle satku. Oliko sitä konsensusta mikä merkki/malli tossa leveydessä on se Holy Grail ja mistä kaupasta?

  2. #152
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Vierelä Katso viesti
    Tän ketjun innoittamana sitten haluan seuraavaksi 25mm tuubit, oma paino karvan alle satku. Oliko sitä konsensusta mikä merkki/malli tossa leveydessä on se Holy Grail ja mistä kaupasta?
    Jos ei Tufoja halua niin Schwalbe Stelvio on niitä ainoita, joita saa helposti 25 millisenä.
    Hibikesta saa. Firmalla on hyvä palvelu, mutta kannattaa katsoa, että tuotetta on varastossa. Muuten menee pariviikkoa odotellessa.
    Näyttäisi olevan nyt varastossa.

    Itse otin Ultremoita parin ja laitan Stelviot taakse ja Ultremot eteen.
    Stelviot ovat kyllä erittäin mukavat ajaa ja kaippa ne rullaavatkin hyvin.
    En ole päässyt ainakaan niiden takia letkasta tippumaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

  3. #153
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    376
    Laitoin sit 2x Schwalben ultermo ht-tuubeja tilaukseen. Lisäks tempopyörään menee taakse vittorian corsa evo sc-tuubi kun veloflex tais sit jäädä sinne sveitsin puolelle. Luulis ton vittoriankin rullaavan paremmin kuin competiton. Toivotaan että kestävyys olis edes tyydyttävällä tasolla.

    Edit: velo-motion yllätti ja uus rengas on tulossa
    MikiV muokkasi tätä : 04.05.2011 at 21.20
    Puserra,puserra...

  4. #154
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    Contin Competitionit ovat tiukat vetää vanteelle, mutta siinä on sitten se hyvä puoli, että rengas on tasaisesti (=tiukasti) vannetta vasten joka puolelta. Löysemmillä renkailla pyrkii noviisilla rengas jäämään jostakin kohdasta koholle. Vittorian tuubien kanssa opin vihdoin, että ne on helpointa asentaa venyttämättä suoraan paketista.
    Täällä ollut muutenkin puhetta noista Contin Competitioneista, miten ne ovat tiukkoja vetää vanteelle. Eilen punnasin tuon GP4000:sen takavanteelle ja olihan helpotus laittaa Competitioni tuohon etukiekkoon. "Pikkasen" oli Competition löysempi...

  5. #155
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Nyt on kiinancarbonit alla. Edessä 22 millinen ultremo ja takana 25 millinen stelvio. Helekutin tiukkaan imee tuo Contin carbonliima kiinni. Kun on saanut renkaan vanteelle niin oikominen vaatii sormivoimia.
    Takakiekko keveni Nucleoniin verrattuna 150 grammia, pakka ja kumi paikalla. Etukiekko 50 grammia rengastettuna. Sekä edessä, että takana on 28 dt:n ohennettuja pyöreitä.
    Nucleonit ovat aika keposet.
    Tufon litku on sisällä. Huomenna pääsee koittamaan ajamista. Vähän kokeilin jo 8 kilon paineella ja melko mukavilta tuntuivat. Mitenkähän sitä käytännössä tuota paikkauslitkua tienpäällä renkaaseen laittelee? Paikkausvaahto on helpompi laittaa kun venttiilin sielua ei tarvitse ottaa irti, mutta kaipa sekin onnistuu. Uskaltaakohan sitä oikeasti ilman vararengasta tienpäälle lähteä.
    Kaikkea sitä vanha mies temppuileekin
    Jos et aja et voi ottaa!

  6. #156
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Suoraan näemmä mahdollisesti saa…laitoin tilauksen 25mm silkkiversiosta, katsotaan tuleeko niitä ja miten ne toimivat jos tulee.
    Välihuomautuksena 10.4. Dugastilta tilatuista eikä 21.4. FMB:ltä tilatuista ole kuulunut vielä mitään tilausvahvistuksen jälkeen. Ilmeisesti “hieman” on tavisten kasaumaa tyhjennettävänä kun P-R:n aikaan taisivat pro-tiimit tilailla enemmänkin gummeja.

    Edit: olisikin pitänyt valittaa aiemmin. Iltasella ilmoittivat Dugastilta että nyt niitä saa…pankkisiirtoa odotellessa, siis.
    rhubarb muokkasi tätä : 30.04.2011 at 02.18

  7. #157
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Eka lenkki kinkeillä takana. Pyörän ajotuntuma muuttui herkemmäksi, XL-carbonin junamaisuus muuttui raaserimaisemmaksi. Ajoin kerran kunnon monttuun ja voi olla, että vähän pystyheittoa tuli takakiekkoon.
    Ultremo toimii hyvin eturenkaana ja Stelvio takana. Voisi varmaan vähän pudottaa paineita 8 barista, jotta mukavuus lisääntyisi. Jarrutusteho on carboneissa korkkipaloilla tosihyvä.
    Hauska saada jotain uutta piristystä maantiellekin.
    Jos et aja et voi ottaa!

  8. #158
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Tuubeissa saa olla näköjään kunnon paineet. Ensituntuma oli Tufon Elite Ride 23:sta että jo on ´kele tahmeat rullaavuudessa (8 kilon paineilla). Mutta kun pani 10 kilon paineet niin jo alkoi maisema vaihtua oikein mukavasti. Eikä ne nyt niin epämukaviksi muuttuneet.

    Roues Artisanales:

    "When pumped up very hard in excess of 9.5 bar (~140 psi), rolling perfomance will improve quite dramatically. Comfort on the other hand will decrease by the same extent. No optimal balance between pressure and rolling performance can be found for normal road riding conditions with these types of tires. They quite literally put you between a rock and a hard place"

  9. #159
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Välihuomautuksena 10.4. Dugastilta tilatuista eikä 21.4. FMB:ltä tilatuista ole kuulunut vielä mitään tilausvahvistuksen jälkeen. Ilmeisesti “hieman” on tavisten kasaumaa tyhjennettävänä kun P-R:n aikaan taisivat pro-tiimit tilailla enemmänkin gummeja.

    Edit: olisikin pitänyt valittaa aiemmin. Iltasella ilmoittivat Dugastilta että nyt niitä saa…pankkisiirtoa odotellessa, siis.
    Uuuh.

    FMB:n versio saapui tänään* ja on muuten herkullisen tuntuinen ihan noin sormin hypisteltynä. Nyt on tuossa venymässä. Ainoa kysymysmerkki on että sopivatko luonnonvalkoiset kyljet fillariin vai joutuuko vähän maalailemaan


    * Lähettivät vahingossa yhden P-R:n ja yhden Competition CX:n, toivottavasti saan pitää jälkimmäisen kun reklamoin toisen P-R:n.

  10. #160
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Tuubeissa saa olla näköjään kunnon paineet. Ensituntuma oli Tufon Elite Ride 23:sta että jo on ´kele tahmeat rullaavuudessa (8 kilon paineilla).
    Tufot ovat kaikkien testien mukaan yhdet huonoiten rullavista ja yleisen mielipiteen mukaan myös yhdet epämukavimmista tuubeista mitä on, joten onneksi olkoon vaan...

  11. #161
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Tufot ovat kaikkien testien mukaan yhdet huonoiten rullavista ja yleisen mielipiteen mukaan myös yhdet epämukavimmista tuubeista mitä on, joten onneksi olkoon vaan...
    ...kiitos, kiitos. Mutta tuntuu nämä olevan aika tukevaa tekoa/kunnon pistosuojaus. Ja eipä näy mitään viiltoja näiden damn sepelien jälkeen. Ja onhan ne aika kevyet.

    Mutta seuraavat donitsit ovat sitten varmaankin jotkut muut...

  12. #162
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    ...kiitos, kiitos. Mutta tuntuu nämä olevan aika tukevaa tekoa/kunnon pistosuojaus. Ja eipä näy mitään viiltoja näiden damn sepelien jälkeen. Ja onhan ne aika kevyet.

    Mutta seuraavat donitsit ovat sitten varmaankin jotkut muut...
    Mielipiteitä on monia ja Tour voi mitata justiinsa mitä huvittaa. Oma persetuntuma ratkaisee. +1 kuitenkin Tufon (Elite Pulse) tosi hyvälle pistosuojaukselle.

  13. #163
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Tuolla edellä on jossain linkitetty rullaavustesti. Kaikki tuhvot eivät rullaa huonosti, niitä mallejahan on kymmeniä.
    Tufoilla on kyllä huonosti rullaavien maine.
    Ajelin tänään Ultremo Stelvio yhdistelmällä. Edessä 6 kiloa painetta ja takana 7. Kivasti rullasi perstuntumalla. En oikein usko tuohon kovien paineiden autuuteen.
    Pitää olla ajajalle sopivat mahdollisimman matalat paineet.
    Jos et aja et voi ottaa!

  14. #164
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    En oikein usko tuohon kovien paineiden autuuteen.
    Pitää olla ajajalle sopivat mahdollisimman matalat paineet.
    Laitetaas tänne vielä linkki tuohon toisessa ketjussa mainittuun painelaskutaulukkoon (tämä on muunneltu versio joka ilmoittaa myös bareissa PSI:n lisäksi): http://mypi.cx/data/tire_pressure_setup_si.xls. Pyrkii siis laskemaan optimaaliseksi arvellun 15% painauman renkaan leveyden, koko ajopainon ja painojakauman avulla.

  15. #165
    Liittynyt
    07/2000
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tuolla edellä on jossain linkitetty rullaavustesti. Kaikki tuhvot eivät rullaa huonosti, niitä mallejahan on kymmeniä.
    Tufoilla on kyllä huonosti rullaavien maine.
    Lisää mielipidettä ja faktaa. Suomalaisella roudan ja nastojen raiskaamalla maantiellä Tourin tahi minkään muun tekemä arvio ei paina tuon taivaallista - eikä tällainen harrastajakuski huomaisi muutenkaan eroa ns. parempien tuubien välillä. Minä kun en kaahaa suoralla 50 km/h lasissa, aerokypärä päässä. Ei pysty.

  16. #166
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Roudan ja nastojen raiskaamilla teillä eron laadukkaan tuubin ja puutarhaletkun välillä juuri huomaa... Sileällä asfaltilla kaikki varmaan tuntuu mukavalta.

  17. #167
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Kyllä nuo Schwalbet vaikuttaa aika mukavilta.

    Asiasta kolmanteen: Minulla on hiilarikiekoissa BBB:n carbonjarrupalat.
    Jarruttavat kyllä hyvin mutta vinkuvat kovemmin jarruttaessa myös kuivalla kelillä. Auraustakin on riittävästi. Onko muilla samanlaisia huomioita vai kuuluuko se Ehtaa Kuraa kiekkojen ominaisuuksiin.
    Jos et aja et voi ottaa!

  18. #168
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Tour sai näköjään Contin Competitioneille ja Tufon Elite Ride 23lle 9 kilon painella rullaavuudessa huiman 2,9 watin eron. Jotkut hyvin rullaavat aika-ajoletkut ilman pistosuojausta on sitten eri juttu.

  19. #169
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Asiasta kolmanteen: Minulla on hiilarikiekoissa BBB:n carbonjarrupalat.
    Jarruttavat kyllä hyvin mutta vinkuvat kovemmin jarruttaessa myös kuivalla kelillä. Auraustakin on riittävästi. Onko muilla samanlaisia huomioita vai kuuluuko se Ehtaa Kuraa kiekkojen ominaisuuksiin.
    FFWD + keltainen SwissStop ei vingu ensimmäisen parinkymmenen kilsan jälkeen. Muusta en tiedä.

  20. #170
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Vittoriat eivät kerenneet viikonlopulle saapumaan. Tufo kehälle, 37km rauhallista ajoa, jonka jälkeen pyörän pesu kisaa varten. Kappas vaan, Tufossa ei ole ilmaa! #€%&"%

    Kisan ajoin toisella tufolla. ainahan kumi voi puhjeta vaikka alle kilsan ajolla, mutta kuitenkin...
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  21. #171
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Saapuivat Dugastitkin. Molempien laatuvaikutelma on erittäin hyvä. Dugastissa (alempana) on selvästi rouheampi kuviointi kuin FMB:ssä:




  22. #172
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Eka tuubi sökötetty. Alkoi vuotaa venttiilin juuresta eikä paikkautunut sealantilla. Tuo Tufon sealant taitaa olla vekkuli aine. Luulen syyn tähän puhkeamiseen olevan se, että tuubi oli kehällä tyhjänä venttiili alaspäin ja tuubin sisuri tarttui yhteen tuon sealantin takia. Kun en huomannut ja pumppasin heti voimalla niin sisuri puhkesi.

    Toinen ongelma on se, että carbonliima tarttuu heti kiinni kuin takiainen.
    Rengasta ei oikein voi paikallelaiton jälkeen siirrellä ja painella.25 millinen ei solahda kehälle niinkuin ohuempi ja nyt sitten tuubin huono asettuminen aiheuttaa pystyheittoa.

    Kokeilenpa vielä tavallisella tuubiliimalla, jos saisin paremman tuloksen.
    Pitänee tilata teippiä kun nyt joutuu taas parit tuubit tilaamaan.
    Alkukankeutta.
    Jos et aja et voi ottaa!

  23. #173
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Ööh, kuulemma contin mekaanikotkin käyttää vittorian mastikkia.
    Kannattaa kokeilla. On paras liima. Teippiin en ota kantaa, olen liian konservatiivi.
    Tumppi muokkasi tätä : 09.05.2011 at 22.15

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  24. #174
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Teipistä sen verran että oli aivan tarpeeksi tiukassa kun vanhaa rengasta kampesin irti tänään. Tosin siinä vaiheessa kun rengasta oli irti n. 25 cm kappale, loppu irtosi helpommin kuin muistan liimatun tuubin irronneen.

  25. #175
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    FFWD + keltainen SwissStop ei vingu ensimmäisen parinkymmenen kilsan jälkeen. Muusta en tiedä.
    Keltaiset SwissStopitkin saa vinkumaan. Mallorca Classicin pidemmät mäet hieman jarrutellen samalla kehä- ja palayhdistelmällä laskettuna vingunta oli taattu juttu. Lämpöongelmia?

    Mistä muuten hankit noi FMB:t? Kiinnostavat kovasti. EDIT: no internetistä tietysti... Onko minkälaiset saumat liimapuolella?
    nga muokkasi tätä : 12.05.2011 at 19.10

  26. #176
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Girossa vinguttivat oikein porukalla jarruja. Jos se on hiilarikiekkojen ominaisuus niin ei hjuva.
    Jos et aja et voi ottaa!

  27. #177
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Girossa vinguttivat oikein porukalla jarruja. Jos se on hiilarikiekkojen ominaisuus niin ei hjuva.
    Just kattelin, että ääni oli ihan samanlainen kuin mulla noissa pidemmissä mäissä. Omassa tapauksessa ne tulivat kyllä paloista. Toisilla vähän pehmeämmillä paloilla vastaavaa mölyä ei synny. Suomen teillä en ole noilla SwissStopeilla saanut vingutettua paitsi jossain hätäisissä lukkojarrutuksissa tietenkin.

    SwissStopit tuntuvat aika kovilta verrattuna korkkeihin. Gir'sin palat jotka joskus olivat käytössä, ovat samankaltaiset kuin keltaiset SS-palat, eli kovat ja ujelsivat.

    Eikai ääni sinänsä ole huono asia, vaikkei sitä tavoitella kannatkaan. Tämä liittyi tuubirenkaisiin...

  28. #178
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Keltaiset SwissStopitkin saa vinkumaan. Mallorca Classicin pidemmät mäet hieman jarrutellen samalla kehä- ja palayhdistelmällä laskettuna vingunta oli taattu juttu. Lämpöongelmia?
    Voi hyvin olla mahdollista, tarkennetaan tosiaan niin että minulla ei ole täällä Suomen maastoissa ole vinkunut!

    Mistä muuten hankit noi FMB:t? Kiinnostavat kovasti. EDIT: no internetistä tietysti... Onko minkälaiset saumat liimapuolella?
    Joo, Fransun pajalta suoraan. Todella, todella hyvältä on tuntunut. 25 mm kumissa liimapinta on n. 22 mm leveä ja pari milliä paksu, selkeästi erotettu, keskellä 4-5 mm leveä melko matala ja pehmeä kohouma (Dugastit ovat melkein identtiset tuolta osalta). Oma on kiinni ihan Tufon teipillä.

  29. #179
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Todella, todella hyvältä on tuntunut. 25 mm kumissa liimapinta on n. 22 mm leveä ja pari milliä paksu, selkeästi erotettu, keskellä 4-5 mm leveä melko matala ja pehmeä kohouma (Dugastit ovat melkein identtiset tuolta osalta). Oma on kiinni ihan Tufon teipillä.
    Mitkäs FMB:t sulla onkaan? Pistosuojauksen toteutustapa kiinnostaa.

  30. #180
    Kullervo Guest
    Joku kirjoitti, että Giro on kuraa. Näin 1km kokemuksella voisin allekirjoittaa tämän...vajaan sentin vekki takakumin reunaosassa. No koska edessä vielä upouusi kumi, niin täytynee antaa toinen mahdollisuus ja hakea samanmoinen uusi taakse....halpojahan ne on kuin saippua

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •