ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 14 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti waariz Katso viesti
    Kertokaas joku kokeneempi kaveri ratkaisu tähän. Minulla on Roadlite 6.0 ajettu reilu 700km. Nyt on ruvennut kampi/keskiö natisemaan, ehkä hieman enemmän vasemmalta puolelta. Onko nyt siis kampi löysällä vai keskiö? Vai mikä mahtaa olla homman nimi? En ole vielä hirveästi perehtynyt näihin maantiepyörän osiin ja muissakin pyörissä jäänyt nuo kampien vaihtelut kohtalaisen vähille. Näytti se päätypultti olevan joku erittäin iso kuusiokolo/torx. Olisi kiva jos joku saisi vähän neuvottua, niin ei tarttisi osaamattomuuttaan välttämättä viedä liikkeeseen katsottavaksi.. Kiitos!
    Mitkä polkimet? Itse kummastelin samanlaista natinaa, joka korjaantui teflon sprayn suihkauksella Look Keo Classic polkimiin ja klosseihin.
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

Lainaus Alkujaan tämän lähetti andeprkl Katso viesti
    Mitkä polkimet? Itse kummastelin samanlaista natinaa, joka korjaantui teflon sprayn suihkauksella Look Keo Classic polkimiin ja klosseihin.
    En nyt muista olisiko welgon kaksipuoleiset sdp-polkimet. Look keo classicit odottavat vielä kaapissa, kun ei ole kenkiä. Pitäisikö hankkia?

Mutta tuosta natinasta. Jotenkin epäilen, että tulee keskiöstä/kammesta, kun joskus aikaisemminkin (bmx:llä) ollut vastaavaa. Polkimet pitää kyllä vielä tarkistaa, voihan se siitäkin johtua. Mutta jos keskiö/kammet on löysällä, niin miten se kuuluu oikeaoppisesti kiristää?

Kertokaas joku kokeneempi kaveri ratkaisu tähän. Minulla on Roadlite 6.0 ajettu reilu 700km. Nyt on ruvennut kampi/keskiö natisemaan, ehkä hieman enemmän vasemmalta puolelta. Onko nyt siis kampi löysällä vai keskiö? Vai mikä mahtaa olla homman nimi? En ole vielä hirveästi perehtynyt näihin maantiepyörän osiin ja muissakin pyörissä jäänyt nuo kampien vaihtelut kohtalaisen vähille. Näytti se päätypultti olevan joku erittäin iso kuusiokolo/torx. Olisi kiva jos joku saisi vähän neuvottua, niin ei tarttisi osaamattomuuttaan välttämättä viedä liikkeeseen katsottavaksi.. Kiitos!
    Mikä keskiö? eipä noissa kai kauheasti vaihtoehtoja ole jos uusi kanjoni on, eli kaiketi ulkoiset keskiökupit ja shimano tai sram kammet= Hollowtech2 tai GXP?

Jos ei ole "sopivan kireällä" niin keskikupitkin on ihmisen tekemiä eli voi siellä joku tekovika olla. Heiluttele sivuttain ja vaikka löysää pultti ja kiristä uudestaan että saa väljät pois. jossei vieläkään toimi niin kuppeja ihmettelemään.(Maksaa ehkä 25€ uudet jossei takuun kanssa jaksa taistella)

edit_ oikeaoppinen kiristys on kai semmoinen, että kiristää sen (40Nm muistaakseni eli about puolet autonvannemomentista) ohjeen mukaan, löysää vähän ja kiristää uudestaan. Ei se mihinkään karkaa vaikka ei rautakankea jatkovartena käytäkään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Mikä keskiö? eipä noissa kai kauheasti vaihtoehtoja ole jos uusi kanjoni on, eli kaiketi ulkoiset keskiökupit ja shimano tai sram kammet= Hollowtech2 tai GXP?

Jos ei ole "sopivan kireällä" niin keskikupitkin on ihmisen tekemiä eli voi siellä joku tekovika olla. Heiluttele sivuttain ja vaikka löysää pultti ja kiristä uudestaan että saa väljät pois. jossei vieläkään toimi niin kuppeja ihmettelemään.(Maksaa ehkä 25€ uudet jossei takuun kanssa jaksa taistella)

edit_ oikeaoppinen kiristys on kai semmoinen, että kiristää sen (40Nm muistaakseni eli about puolet autonvannemomentista) ohjeen mukaan, löysää vähän ja kiristää uudestaan. Ei se mihinkään karkaa vaikka ei rautakankea jatkovartena käytäkään
    Shimanon 105 keskiö on. Löytyikin netistä aika paljon keskusteluita kaikennäköisestä natinasta. Pitää ruveta tutkimaan asiaa.. Täytyy varmaan ostaa noi kampi ja keskiötyökalut tai sitten vain tyytyä huoltoon. Onko muuten kellään muulla ollut natinoita kanjoneissa? Entä onko kellään kokemuksia takuuvaihtojen toiminnasta? Ei olisi kyllä nyt kesällä aikaa odotella, joten varmaan itse vaihdettava jotain jos tarvitsee..

En usko että on niinkään kanjonin vika/ominaisuus vaan shimpan laakerien (joissa ei sinänsä mitään isompia ongelmia pitäis olla,ihan hyviä ne on) tai kasauksen tehneen henkilön.

postimyyntiputiikin nurjia puolia tuo takuuhomma. mä en jaksais alkaa säätämään mistään alle 50€ osasta vaan vaihtaisin omaan piikkiin ja ajaisin tyytyväisenä...
    Siis jos vika sinne paikallistuu. Ei turhaan kannata vaihtaa.

HT2 (sama käy Sramin gxp:hen) keskiöavain maksaa 10-15€ ebayssa, Biltemastakin saattaapi löytyä.
    Ei kai Shimpan akseli mitään työkalua tarvitse? Se suojakuppi irti vaikka taltalla kääntäen ja sitten isolla kuusiokololla kammen pultti auki. siis tämä kannattaa tehdä ihan ekana, löysätä vähän ja kiristää uusiksi.

En usko että on niinkään kanjonin vika/ominaisuus vaan shimpan laakerien (joissa ei sinänsä mitään isompia ongelmia pitäis olla,ihan hyviä ne on) tai kasauksen tehneen henkilön.

postimyyntiputiikin nurjia puolia tuo takuuhomma. mä en jaksais alkaa säätämään mistään alle 50€ osasta vaan vaihtaisin omaan piikkiin ja ajaisin tyytyväisenä...
    Siis jos vika sinne paikallistuu. Ei turhaan kannata vaihtaa.

HT2 (sama käy Sramin gxp:hen) keskiöavain maksaa 10-15€ ebayssa, Biltemastakin saattaapi löytyä.
    Ei kai Shimpan akseli mitään työkalua tarvitse? Se suojakuppi irti vaikka taltalla kääntäen ja sitten isolla kuusiokololla kammen pultti auki. siis tämä kannattaa tehdä ihan ekana, löysätä vähän ja kiristää uusiksi.
    Kiitos nopeista vastauksista!

Sain tänään Intersportissa hyvää palvelua. Menin sinne etsimään kammen avaus työkalua. Niillä ei kuitenkaan ollut sitä vielä myynnissä, niin ongelman kerrottuani huollon kaveri otti fillarin ja avasi kammen ja keskiön ilman veloitusta. Kuulemma oli molemmat tiukalla ja ongelman ei pitäisi johtua ainakaan niiden löysyydestä.

Kotiin päästyäni rupesin sitten pähkäilemään, mistä naksuminen johtuu, kun ei lähtenyt vielä pois. Vaihdoin polkimet, koska tein heräteostoksen ja ostin maantiekengät 15 eurolla tarjouslaarista. Vieläkin naksui. Sitten tulikin mieleen, että olin viimeksi pesun yhteydessä ottanut eturattaat irti ja puhdistanut ne. Tietenkään en saanut niitä tarpeeksi tiukalle ilman oikeaa työkalua. Otin rattaat irti, rasvasin välit ja kiinnitin uudelleen. Testilenkki ilman natinoita! Pidemmällä testillä natina kuitenkin taas alkoi, kun en saanut niitä vieläkään tarpeeksi kireälle..

Onko mitään kotikonsteja, miten nuo rattaan pultit saisi kireälle ilman oikeaa työkalua? Tai sitten täytyy vaan hankkia sekin työkalu jostain..

Ostat vaan sen torxivääntimen, ei maksa paljoa sellainen joka sopii tavallisen hylsysarjan jatkeeksi.

Onko mitään kotikonsteja, miten nuo rattaan pultit saisi kireälle ilman oikeaa työkalua? Tai sitten täytyy vaan hankkia sekin työkalu jostain..
    Piti oikein googletta 5700 techdocs ja katsoa millainen se on. Torxin näyttävät vaihtaneen rattaisiin juu. Se sulta kai löytyykin kun olet kiristeltyä saanut mutta onko takana talttaura vai? Niitä vastamuttereita on 6-koloavaimellekin. Kyllä isolla meisselillä (tai pellin palalla, kulmaraudalla, whatever) pitäis saada pidettyä kiinni niistä vastakappaleista, taitavat kiristyä itsekseenkin kun vähän saavat kitkaa.
    Jossei ota onnistuakseen niin pöllit työpaikan pyöräparkista tms 6-kololliset vastamutterit
    kontio muokkasi tätä : 11.05.2011 at 23.42

Piti oikein googletta 5700 techdocs ja katsoa millainen se on. Torxin näyttävät vaihtaneen rattaisiin juu. Se sulta kai löytyykin kun olet kiristeltyä saanut mutta onko takana talttaura vai? Niitä vastamuttereita on 6-koloavaimellekin. Kyllä isolla meisselillä (tai pellin palalla, kulmaraudalla, whatever) pitäis saada pidettyä kiinni niistä vastakappaleista, taitavat kiristyä itsekseenkin kun vähän saavat kitkaa.
    Jossei ota onnistuakseen niin pöllit työpaikan pyöräparkista tms 6-kololliset vastamutterit
    Torxi löytyy joo ja mun mielestä siihen käy kuusiokolokin ihan yhtä hyvin. Takana on just sellanen "talttaura", mutta siinä on se reikä keskellä. Koitin ties millä työkalulla, mutta en vain saanut sitä pysymään paikallaan. Kaksi niistä taisi kiristyä ittestään, kun saivat tarpeeksi kitkaa, mutta muita ei saanut kireälle kun rupesivat pyörimään. No mutta ainakin työmatka meni ilman natinoita, joten tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen.

"Torxi löytyy joo ja mun mielestä siihen käy kuusiokolokin ihan yhtä hyvin."

Just joo, sopii varmasti koloon. Tosin näin tuhoat pultin kannan tai avaimen.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

sehngeer Guest
    Kuulin paikalliselta pyöräliikkeen myyjältä pelottelua, että "pyörän myyminen laatikossa" ei oikeuttaisi johonkin takuuseen tai vakuutukseen tai johonkin, koska itse kasattuna pyörä ei ole valtuutetun henkilön saati asiantuntijan kasaama.

Onko tässä jutussa perää, onko netistä ostetulla ja itse kasatulla (kiekkojen laittaminen pikalinkuilla ja satulan ja tangon paikalleen laitto) pyörällä huonommat oikeudet kuluttajasuojan silmissä kuin liikkeestä ostetulla?

Siis mitvit?

Ja mikähän lukuisista Canyonin jälleenmyyjistä niin osasi kertoa?

Ps.
    Tarkistin tänään erään suomalaisen ketjun myymän ja ensihuoltaman pyörän. Se oli hengenvaarallisessa kunnossa vaikka tuosta "huollosta" oli veloitettu 70€. Onneksi pyöristä tietämätön tuttu ymmärsi tuoda fillarin näytille ennen kuin lähti ajelulle lapsi istuimessa...

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sehngeer Katso viesti
    Kuulin paikalliselta pyöräliikkeen myyjältä pelottelua, että "pyörän myyminen laatikossa" ei oikeuttaisi johonkin takuuseen tai vakuutukseen tai johonkin, koska itse kasattuna pyörä ei ole valtuutetun henkilön saati asiantuntijan kasaama.

Onko tässä jutussa perää, onko netistä ostetulla ja itse kasatulla (kiekkojen laittaminen pikalinkuilla ja satulan ja tangon paikalleen laitto) pyörällä huonommat oikeudet kuluttajasuojan silmissä kuin liikkeestä ostetulla?
    Myyjä vastaa myymästään tuotteestaan. Ihan vitun yksinkertaista. Näitä juttuja kun täällä lukee, niin kaiken maailman toropaiset luulee rakentavansa (kiekkojen laittaminen pikalinkuilla ja satulan ja tangon paikalleen laitto) koko fillarin. Sen jälkeen kun vaihteet napsuu ja jarrut huutaa, niin mikään takuu ei niitä korvaa. Tangon paikalleen laitto vaati myös lakrujen kirityksen ainakin kerran asennuksen jälkeen (ensihuolto tms). Jos asennat itse, korjaat itse.. Diy maailman hieno puoli.

Joo. Jotta takuu olisi voimassa, kaikki pultit, mukaanlukien pikalinkut, pitää olla asianmukaisesti sinetöity. Jos ne aukaisee itse, takuu ei ole enää voimassa. Samoin takuu ei ole enää voimassa, jos kiristät yhdenkään pinnan kiekoista itse.

Not.

Kuulin paikalliselta pyöräliikkeen myyjältä pelottelua
    Yllättävältä taholta tuli tämä pelottelu...

Olen miettinyt Roadlite 7.0 ensimmäiseksi omaksi maantiepyöräksi.

Hieman kuitenkin runkokoon kanssa menee pähkäilyksi, laskurin mukaan oon aivan 56cm/58cm rajalla. Pituus 181cm ja inseam 85cm. Ehdotuksia?

-Ville-

sehngeer Guest
    Kiitoksia huiman nokkelista postauksista! Voidaanko vastauksia tulkitsemalla siis päätellä myyjän heittäneen huultaan yrittäessään vaikuttaa ostopäätökseni, vai onko itse ajokuntoon saatetulla pyörällä jotain oikeudellista alakynttä verrattuna liikkeen "avaimet käteen"-pyörään?

Vääntäkääpä rautalangasta.

Kiitoksia huiman nokkelista postauksista! Voidaanko vastauksia tulkitsemalla siis päätellä myyjän heittäneen huultaan yrittäessään vaikuttaa ostopäätökseni
    Arvasit oikein. Kivijalkaliikkeet ovat ahdingossa näiden saksanputiikkien kanssa, koska ihmiset tilaavat mieluummin halvalla ulkomailta.

sehngeer Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Arvasit oikein. Kivijalkaliikkeet ovat ahdingossa näiden saksanputiikkien kanssa, koska ihmiset tilaavat mieluummin halvalla ulkomailta.
    Kiitoksia vastauksesta!

Muistaako joku oliko viime kesänä Tourin aikaan alennuksessa pelkät rungot vai koko pyörät?

Joo, paskaa puhuivat. Itse olen ostanut kivijalkaliikkeestä kokonaisen fillarin silleen, että se oli vielä samanlailla laatikossa osina, kuin nettikaupoista ostaessa (kiekot, stonga, tolppa ja satula irti jne). Sanoin, että saan kyllä nippuun kotonakin ja oli helpompi kuljettaa se autossa silleen. Takuuseen ei vaikuttanut millään tavalla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0pa Katso viesti
    Muistaako joku oliko viime kesänä Tourin aikaan alennuksessa pelkät rungot vai koko pyörät?
    Oli molempia, muistaakseni. Rungoista isommat prossat...

Toivottavasti eivät ole liian halpoja tänä vuonna, lompakko tärisee jo nyt pelosta. Mut olishan se Aeroad hieno.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0pa Katso viesti
    Mä kuolasin kokonaista jotain n.2000€ pyörää joka oli Tour-alennuksessa. elikka suora vastaukseni on että kyllä molemmat olivat alennuksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Oli molempia, muistaakseni. Rungoista isommat prossat...

Toivottavasti eivät ole liian halpoja tänä vuonna, lompakko tärisee jo nyt pelosta. Mut olishan se Aeroad hieno.
    rungon sai viime vuonna yhtena paivana puoleen hintaan. Silloin ei paljoa lompakolta kyselty :-)

Runkojen ale laskettiin tour-tallin menestyken mukaan joka päivä erikseen. Prosentti nousi 50%:een melkein heti ja varastot tyhjeni vuorokaudessa. Ite emmin liikaa ehtiäkseni ekaan aaltoon, mutta hermot piti kunnes prosentti nousi uudelleen 45%:een ja itelle sopiva sattui edelleen olemaan varastossa, ni johan hiiri heilahti. Kokonaiset pyörät oli kiinteällä alennuksella koko kamppanijan ajan. Harmittaa vaan kun en ottanut kuitu Lux:n runkoa tuon maantierungon lisäksi.

Vääntäkääpä rautalangasta.
    Suomipyörä on aina Suomipyörä. Jälleenmyyntiarvo on ihan toista luokkaa kuin puolirikollisella, epämääräisellä, oletettavasti väärennetyllä ja usein myös vaarallisella harmaatuodulla.

Ja tämä on Canyon -threadissa?

Kysykääpä Canyonin asiakaspalvelusta ensiksi.

Jo myy netissä, pitää vastata moneen huutoon. Voi olla että Canyon vastaakin.

Kysykää ihmeessä.
    Pyöräily tuntuu tärkeältä.

Raijkaard Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vakaup Katso viesti
    Hieman kuitenkin runkokoon kanssa menee pähkäilyksi, laskurin mukaan oon aivan 56cm/58cm rajalla. Pituus 181cm ja inseam 85cm. Ehdotuksia?
    Ehdottaisin 56:sta. Itse ostin 188/84 spekseillä 58:n. Viiskutoseen aiemmin tottuneena ja tuolla uudella 500km ajaneena olen nyt vähän kahden vaiheilla, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa se pienempi. Väittäisin, että asento löytyy helpommin tuolla pienemmällä rungolla ja siinä on enemmän säätövaraa.

e: Sen verran vielä omista kokemuksista, että 58:n reachi on passeli, mutta satulan paikan kanssa joudun tekemään hiukan enemmän töitä.
    Raijkaard muokkasi tätä : 15.05.2011 at 09.18 Syy: Lisäinfoa ja typo

Kannattanee tosiaan soitella asiakaspalveluun, varsin ystävällistä palvelua. Mulla oli outo hässäkkä koon kanssa kun soiton perusteella ja laskurissakin suosittivat kokoa 60. Sitten kun tein varauksen tuli kuitenkin maili jossa kehoitettiin tarkistamaan inseam ja suositeltiin kokoa 58. Soitto taas ja kuitenkin koko 60 jäi sitten lopulliseksi valinnaksi, mutta sanoivat että aja 1,5km ja kato sopiiko. Lyhyempi stemmi maksaisi 16e. Mitat siis 183/89cm. Nyt tuo 60 runko tuntuu ehkä hitusen pitkältä ja pitänee hommata se 100mm stemmi (tuossa 110mm), mutta muuten on kyllä varsin passeli.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •