GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 12 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #331
    mutanaama Guest
    Vähän kuin kiristäisit venttiilihatun. Kiinni ja inan verran päälle puristusta.

  2. #332
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Niin kireelle ku ilman työkaluja menee.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #333
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noob Katso viesti
    Joo, ne on alkuperäiset ja ehjät. Otan nyt kumet pois vanteelta ja putsaan + tsekkaan vannenauhan uusiksi. Sitten uusi ponnistus ja litkua huomenna.

    Venttiili on tämännäköinen

    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=18721

    Miten kireelle ton uskaltaa vetää?

    Hampaat irvessä?
    Sen nauhan pitäisi näyttää suurin piirtein tältä: http://bontrager.com/model/02566

    Mitkä kiekot sinulla on? Yleensä ensiasennus nauhoina on ihan norminauhat, jotka eivät ole tarkoitettu tubeless käyttöön, mutta pitää yleensä ilmat. Oikeissa nauhoissa on reunoilla ura, johon kumin reuna uppoaa. Bontragerin venttiili toimii oikean nauhan kanssa moitteetta, ei sen sinisen.

    PS. kahdet ylimääräisetkin saattaisi löytyä, jos ovat oikean malliset.

  4. #334
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Toi sun venttiilis istuu ihan jees Mavicin UST-vanteeseen, mutta muissa se ei oikein toimi. Tuollaista suosittelen - http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=38826 - löytyy hyvällä tuurilla useemmastakin pööräkaupasta ihan suomenniemeltä. Kummi tiivistää venttiilin aukon hyvin eikä kiristystä irveen asti tarvita.

    Ittellä oli yks setti B:n Race X Lite- kiakkoja ja mulla siinä sinisessä vannenauhassa luki myös "Tubeless Ready Rim Strip - use with Bontrager Juicy sealant only" - voipi toki olla et noitakin on monenlaisia.

    @noob - sun edittis perusteella vannenauhas on tavan vannenauha => menee vaihtoon tai virittelyks...

  5. #335
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    92
    Noniin, viritellin nyt sitten oikeen urakalla.

    Kakkos/kaupunkipyörässä on Fulcrumin redmetal3 vanteet ja niiden mukana noi venttiilitkin tuli. Vedin kokeilun vuoksi toisen kumin fulcrumeihin ja se nousi nätisti vanteelle ja näyttäisi olevan tiivis.
    En tiiä miten toi redmetal kolmoset kestää rymistelyä keskuspuistossa mutta taidan nyt heittää ne tohon täpäriin ja ajelen niillä kunnes jaksan yrittää noita bontragereita uudelleen.
    Jos jollain on nurkissa bontragerin vaneisiin sopivia venttiileitä niin olen kiinnostunut.

    Tossa se alkuperäinen vannenauha

    Noob muokkasi tätä : 17.05.2010 at 22.08

  6. #336
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Noniin. Nyt nousi RQ iloiseseti vanteelle kun ei ollut -10 asteen pakkasia jäädyttämässä sormia ja saippuavesiä. Itseasiassa harva kumi on noin helposti noussutkaan (tämä liittyen aikaisempaan vuodatukseen).

  7. #337
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Viime kesänä Race King 29x2.2:t nousi ZTR-vanteille melko kivuttomasti jalkapumpulla. Nyt, kun jouduin raottamaan renkaita sen verran, että sain korvasienet pois renkaista pyörimästä, olikin jo huomattavasti enemmän haastetta. Reunanauha oli selvästi löystynyt ja valskasi joka puolelta. Lopulta onnistui, kun sain käsin vedettyä reunaa pois vanteen keskiurasta, jolloin reuna kiristyi ja tiivistyi. Kovasti vaan yritti aina luiskahtaa takaisin sinne keskelle.

  8. #338
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Ittellä oli yks setti B:n Race X Lite- kiakkoja ja mulla siinä sinisessä vannenauhassa luki myös "Tubeless Ready Rim Strip - use with Bontrager Juicy sealant only" - voipi toki olla et noitakin on monenlaisia.

    @noob - sun edittis perusteella vannenauhas on tavan vannenauha => menee vaihtoon tai virittelyks...
    Minä kävin paikallisesta merkkiliikkeestä oikeat, Bontragerin tubeless vannenauhat, sinisten tilalle ja samasta paikasta löytyi myös Bontragerin tubeless venttiilit. Nuo tubeless vannenauhat ovat kovaa muovia eli täysin erilaiset verrattuna joustaviin norminauhoihin. Symmetrisille ja ei symmetrisille vanteille on olemassa omat versiot, sillä nauhan profiili on kopio vanteesta. Näillä sain omat tubeless kumit paikoilleen ja tiiviiksi ilman ongelmia.

  9. #339
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Kumikylä
    Viestit
    381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -mustikka- Katso viesti
    Äsken vaihdoin Rocket Roneja Mavicin CrossMaxeilta Bontragerin Race Disk kiekoille. Toinen rengas nousi kehälle melko hyvin, jalkapumpun paineilla, mutta toinen ei.
    Saippuaveden avittamana toinenkin lähti nousemaan hyvin mutta kun paine oli n 2,5bar, ja rengas ei ollut vielä paikallaan kehällä, niin iso PAM ja renkaan toinen puoli pullahti kokonaan kehältä pois.
    Tämä sama toistui 4 kertaa peräkkäin ja selvää syytä tapahtuneelle en keksi. Vinkkejä?
    Sain sitten uuden Rocket Ronin vioittuneen tilalle, tosin kiekotkin vaihtuivat jo ZTR kehäisiin.
    Seuraavaksi kokeiluun Rocket Ron Evot samoille kehille.

  10. #340
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Tänään lenkillä jokin viilsi sen verran pahasti Fat Albertin nappulan juuresta että monen tunninkin jälkeen vuotaa vaikka litkua on reilusti. Jos hetkeksi tiivistyy niin aukeaa heti uudelleen jos istuu pyörän päälle tai pumppaa lisää ilmaa. Litkusta tulee nopeasti lammikko renaan alle...

    Meneekö suosiolla roskikseen, vai tuleeko siitä vielä peliä?

  11. #341
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Tänään lenkillä jokin viilsi sen verran pahasti Fat Albertin nappulan juuresta että monen tunninkin jälkeen vuotaa vaikka litkua on reilusti....

    Meneekö suosiolla roskikseen, vai tuleeko siitä vielä peliä?
    Sitähän on joku kova liima millä saa nappulan liimattua pirkule ku ei vaan tuu mieleen mutta Zippo liimaillu hyvin tuloksin.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  12. #342
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti

    Meneekö suosiolla roskikseen, vai tuleeko siitä vielä peliä?
    Kokeile paikata rengas sisäpuolelta tip-top tms. paikalla. Karhennus, vulkkineste ja paikka päälle. Pelastin itse NBX:n tuolla konstilla, kun kylki oli halki ja vekki aukesi aina painon alla uudelleen.

  13. #343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Tänään lenkillä jokin viilsi sen verran pahasti Fat Albertin nappulan juuresta että monen tunninkin jälkeen vuotaa vaikka litkua on reilusti. Jos hetkeksi tiivistyy niin aukeaa heti uudelleen jos istuu pyörän päälle tai pumppaa lisää ilmaa. Litkusta tulee nopeasti lammikko renaan alle...

    Meneekö suosiolla roskikseen, vai tuleeko siitä vielä peliä?
    paikkaa kunnon paikallla, kun limat ei skulaa. jos ei, niin roskiin. simple
    "...kiipii vuoria, päivän läpi rahisten puksuttaa - ei hyydy, mutta vauhti putoaa aina ylämäessä..." - stella

  14. #344
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Moniin uusiin Tubeles kumeihin ei voi paikkaa laittaa,materiaali sellaista että liima kuahahtaa ja ei pysy tai kankaat niin pinnassa ettei voi hioa.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  15. #345
    M.P. Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Tänään lenkillä jokin viilsi sen verran pahasti Fat Albertin nappulan juuresta että monen tunninkin jälkeen vuotaa vaikka litkua on reilusti. Jos hetkeksi tiivistyy niin aukeaa heti uudelleen jos istuu pyörän päälle tai pumppaa lisää ilmaa. Litkusta tulee nopeasti lammikko renaan alle...

    Meneekö suosiolla roskikseen, vai tuleeko siitä vielä peliä?
    Tuohon voisi kokeilla jotain syanoakrylaatti-superliimaa. Sellaisella Gazza G:n paikkasin aikanaan. Niistä on nykyään monenmoisia joustavampia versioita - ehkä sellaisella. Perussuperliima kovettuu kovaksi ja hauraaksi, mutta piti sekin em. renkaan kasassa.

  16. #346
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No jos joku haluaa kokeilla saa melkein uuden taka-lihavan-albertin 2.4" koossa. En itse jaksa sählätä. Ei reikä kädessä pyöritellessä edes näytä kovin isolta, hyvä kun tulee läpi sisäpinnasta. Kumman paljon litkua siitä ulos kuitenkin pursuaa.

  17. #347
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Mä voin hakee pois. Seiskalta tänään? Puuttuu just yks takausti, mut en saa aikaiseksi investointilupaa pyydellä iteltäni kun ajot on niin vähäsiä enkä talvella tarvii. Mulla olis yks autonrengaskin, mikä pitäis paikata ja koiranpaskapaikkaa siihen suositteli noi autoharrastajat. Ei kai se sama tossa toimi, mutta jotain muuta vois koittaa.

  18. #348
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    90

    Päinvastainen ongelma

    Onko kenelläkään vinkkejä, millä liian tiukkaan tiivistyneen renkaan saa pois vanteelta?

    Ehdin jo vaihtaa ja litkuttaa eteen nastakumin (kesän pyörinyt litkutettu tubeless kumi lähti suhtellisen kivuttomasti pois paikoiltaan ja ice spiker tiivistyi ongelmitta tilalle). Nyt ahertelen takarenkaan kimpussa. Ensimmäinen reuna lähti pois paikoiltaan, mutta toinen reuna on tiivistynyt hel#*tin tiukasti vanteeseen kiinni, ettei lähde paikaltaan ei sitten millään!

    Vaikuttaa siltä, että tiivistyslitku on liimannut reunan niin huolella, ettei normaalit konstit riitä.

    Voiko noita litkuja liuottaa tai jotain? Onko muita irrotusvinkkejä, ennenkuin revin renkaan pikkupalasina ja samalla vaurioitan vanteenkin pilalle?

  19. #349
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanDamme Katso viesti
    ...että tiivistyslitku on liimannut reunan niin huolella, ettei normaalit konstit riitä.
    Voiko noita litkuja liuottaa tai jotain? Onko muita irrotusvinkkejä, ennenkuin revin renkaan pikkupalasina ja samalla vaurioitan vanteenkin pilalle?
    Mullon yks hillityn punainen kiekkosetti, DTSwissin E2200, jossa tuohon ilmiöön ei tartte ees litkua.
    Melkein kaikki kummit mitkä noilla vanteilla on käyny, jämähtää kiinni siihen reunauraan. Hyvää sormitreeniä...
    sit ku sormet, aika tai kärsivällisyys on loppunu, niin oon laittanu kiekon kantin makaamaan säätämön
    kynnyksen päälle niin että jumiva reuna on ylöspäin ja sit oon raakasti kovapohjaisen popon kantapään
    sijoittanu kumille vanteeseen kiinni ja siirtäny elopainoni äkkiliikkeellä ko. jalalle ... yleensä irtoaa.

  20. #350
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Mullon yks hillityn punainen kiekkosetti, DTSwissin E2200, jossa tuohon ilmiöön ei tartte ees litkua.
    Melkein kaikki kummit mitkä noilla vanteilla on käyny, jämähtää kiinni siihen reunauraan. Hyvää sormitreeniä...
    sit ku sormet, aika tai kärsivällisyys on loppunu, niin oon laittanu kiekon kantin makaamaan säätämön
    kynnyksen päälle niin että jumiva reuna on ylöspäin ja sit oon raakasti kovapohjaisen popon kantapään
    sijoittanu kumille vanteeseen kiinni ja siirtäny elopainoni äkkiliikkeellä ko. jalalle ... yleensä irtoaa.
    Kiitokset neuvosta, pitää muistaa keväällä. Nyt turvauduin sivuleikkureihin, kun kumi oli jo vaihtokunnossa muutenkin. Reunasta kuitunauha varoen poikki ja kerralla tuli useampi milli kantin halkaisijaan lisää. Rengas oli Mountain Kingin Tubeless versio, jotka taitavat olla tiukkojen renkaiden maineessa.

    Ice Spikereiden ensimmäinen tubeless lenkki jäi huomisiltaan

  21. #351
    lartsatee Guest

    tubeless tuottaa harmaitahiuksia!

    terves!

    pyöränä hardtail, kiekkot deore xt, renkaat specialized sworks renegade 2bliss tubeless, ja bontrager litkut, kuskin paino 100kg

    siinä resepti kun lähdin ensimmäistä kertaa asentamaan tubelesta. Asensin renkaan ja käytin apuna muovisia rengas rautoja. ok.. sain renkaisiin ilmat ja litkut sisään ja koeajon suoritettua.. sitten seuraavana päivänä 50km lenkki ja puolivälissä huomataan että takarenkaassa reikä, yritän "liottaa" reikää litkussa, silti rengasta piti pumpata 15min välein.
    Seuraavana päivänä rengas oli tyhjentyny melkein totaalisesti, sitten irroitin renkaan ja pesin vanteen ja renkaan fairyllä ja asensin uudestaan. litkut sisään ja ilmaa täyteen ja pakolliset pyöritykset, sen jälkeen hieroin saippua vettä kylkiin, ja huomaan koko kyljen olevan täynnä mikroskooppisen pieniä ilmaavuotavia reikiä, ja kuulen kuinka ilmat vuotaa kumin lävitse..

    Olen miettinyt palaanko sisäkumin käyttäjäksi takaisin...

  22. #352
    mutanaama Guest
    Olitko sekoittanut litkua?
    Toisaalta heitä roskiin tollaset renkaat, tai vie takuupalautukseen.

  23. #353
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Älä suotta, vaihda litkuksi Stan's.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  24. #354
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    34
    Juu ei ne omatkaan Schwalbet Bontragerin litkuilla tiivistyneet. Stania vaan kehiin.

  25. #355
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Saas nähä mitä itelle käy. S-works fast trak 2blissit menossa XT UST kiekoille kohta. Stanin litkuilla. Kohta siivotaan taas

  26. #356
    lartsatee Guest
    Kyllä ravistin litkua ennen käyttöä. Toivottavasti asia korjaantuu staniin vaihtamalla. Mutta mitä mieltä renkaista kuuluuko palauttaa liikkeeseen? vai onko muilla ollut saman laisia "mikroreikiä" entä korjaantuiko oikeanlaisella litkulla? Muuten renkaat oli kevyet ja hyvin rullaavat!

  27. #357
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Joissain tavallisissa (ei tubeless) kevyissä kisarenkaissa on niin ohuet kyljet, että litkut puskee läpi. Jos ne haluu tiivistymään niin se ottaa oman aikansa, jos silloinkaan onnistuu. Tubeless-renkaat ei pitäisi kyllä vuotaa tuolla tavalla kyljistä eli jotain vikaa tuntuisi olevan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #358
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lartsatee Katso viesti
    Kyllä ravistin litkua ennen käyttöä. Toivottavasti asia korjaantuu staniin vaihtamalla. Mutta mitä mieltä renkaista kuuluuko palauttaa liikkeeseen? vai onko muilla ollut saman laisia "mikroreikiä" entä korjaantuiko oikeanlaisella litkulla? Muuten renkaat oli kevyet ja hyvin rullaavat!
    Itse laittelin hiljattain Stan's Crest 29" vanteille Small Block 8 ei-UST -renkaat Stanin tubeless -kamoilla. Eturengas piti hyvin (eli muutaman tunnin) jopa ilman litkua. Litkuilla sitten ihan normaalisti, nyt on ollut viikon ilman pumppauksia.

    Takarenkaan seinämässä sen sijaan oli pieni "mikroreikä", josta ilmat tuli ilman litkuja pihisemällä pihalle. Yhden asiantuntevan pyöräliikkeen mukaan tämä ei ole ko. renkaalle normaalia, toisen mukaan oli. Litkuilla toikin vuoto näyttää talttuneen hyvin. Pari päivää makuutin kiekkoa kyljellään. Ajamaan en ole vielä päässyt takakiekolla, muttta veikkaan että pitää.

  29. #359
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Ymmärtääkseni nämä "Tubeless ready" renkaat, joista eri valmistajilla on erinäisiä nimityksiä(2bliss, TL-ready, etc...), eroavat tavallisista taittuvakylkisistä kumeista lähinnä tämän "reunanauhan" muodon ja rakenteen osalta, kun taas kykien rakenne on sitten samanlainen kuin normaalissa taittuvakylkisessä sisäkumikäyttöön tarkoitetussa renkaassa. Eli tämä "tubeless reunus" aikaansaa(tai ainakin pitäisi) sen että kovempaa kantatessa tai renkaan muuten voimakkaasti taittuessa tai vääntyessä ilmaa ei pääse pihalle vanteen ja renkaan välistä suhahtamaan, mikä tuntuu olevan isohko ongelma tavallisella taittuvakylkisellä.

    Näissä tubeless-ready renkaissa kyljet sitten taasen voivat vuotaa hyvinkin reilusti ilmaa läpi ilman litkuja(samoin kuin normi taittuvakylkiset). Sen mitä olen lyhyen kokemukseni perusteella huomannut, on jotta lähestulkoon kaikista ei-oikeista-UST renkaista on ilman litkuja "tuullut" ilmat läpi kyljistä ihan reippaasti, mutta litkun(stanin) laittamisen jälkeen ovat sitten tiivistyneet vaihtelevalla nopeudella, useimmat ovat tiivistyneet melko nopsaan pienen ravistelun ja heiluttelun jälkeen. Kokemuksia on kertynyt ainakin Schwalben, Contin, Spessun, Panaracerin ja Maxxiksen renkaista...

    Disclaimer, tämä on sitten hyvinkin puhtaasti mutuilua, mutta empiiriset kokeet ovat ainakin toistaiseksi vahvistaneet teoriaa...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  30. #360
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    ainakin surullisen kuuluisat contin raceking supersonicit suorastaan vaahtoavat kyljistä, oli sitten litkuna stania tai caffelatexia tai omaa sotkua. Kyllä ne on kuitenkin aina tiivistyneet, yleensä ajamalla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •