ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 53 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1561
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142


    Tommoset hankin.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  2. #1562
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073

    Nauraa voi morjes

    Että tämmönen tapaus. Ensin sitä tekee itselleen mieluisat kiekot, sitten tulee joku nouseva kilpasarjalainen ja ostaa ne väkisin pois ja lyö vielä tommoset tarrat kylkeen

    Eli joo, edellisen sivun kiekothan noi on.
    Kaar ittelles vaa

  3. #1563
    wannabee Guest
    Löytyykös täältä isompaa (lähes tai yli 100 kg) kuskia, jolla olisi Shimanon WH-7900 tai 7850 C24 kiekuroista kokemusta - tai no ainakin mielipidettä?

  4. #1564
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Tommoset hankin.
    Tarran tekstistä puuttuu etuliite Pullo-
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  5. #1565
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tuo mattapintainen hiilarivanne on kyllä hieno, kaikessa yksinkertaisuudessaan herättää vahvaa omistamisen halua...

  6. #1566
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    16

    Työpaja?

    Nyt kun täällä foorumilla on näkynyt makeita itse kasattuja kiekkosettejä niin tietenkin tässä heräsi ajatus myös itse kiekkojen kasaamisesta... ja sitten tulee se mutta eli ei taida olla riittävästi osaamista että saisi vanteet, pinnat, nippelit yms speksattua saatika sitten läjään omin neuvoin...
    Tästä sitten tuli ajatus että esim pyöräilyseura tms taho voisi järjestää työpajan jossa talven aikana speksattaisiin ja yhdessä kasattaisiin porukalle kiekot ensi kesää varten! Vois veikata että tämmöiseen löytyisi kyllä osallistujia

  7. #1567

    Uudet kiekot.

    Punnasimpa huvikseni etukiekot renkaineen
    Vanha: Mavic R-Sys + Michelin latex + kulunut Pro3Race =879g
    Päivitys: FFWD F6R Neutral 240s + Tufo teippi + Continental Competition =892g


  8. #1568
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Hankin jokin aika sitten brandaamattomat 50mm-hiilariavokiekot Miracle Tradesta. Ajoin niillä ensiajot kuukausi sitten Teneriffalla ja hyvinhän ne rullasivat mutta eräässä laskussa (n. parin kilometrin laskun jälkeen) takakiekon seinämät aukesivat kuvien osoittamalla tavalla:






    Johtopäätöksiä: En ole sulkenut pois valmistusvirhettä mutta luulen, että jarrukitka kuumensi ohutta hiilikuituseinämää niin että joko töyssy tai rengaspaine puski tuon kohdan ulos. On siis paljon mahdollista, että välinevalinta oli vain väärä tuolle ympäristölle ja jarrutusmäärälle(otin laskun aika turvallisesti). Kai tämä sama asia koskee siten kaikkia hiilarijarrutuspinnalla olevia avokiekkoja.

    Olin jo heittämässä näitä mäkeen ja takuuasiathan eivät toimi Miracle Traden ja vastaavien kanssa. Huvikseni koitin laittaa kyseisen kohdan ruuvipuristimeen ja näytin vähän lämpöpuhallinta niin kyseinen kohtahan oikesi. Jokunen sata kilometriä takana ja ei ongelmaa.

    Suomessa tämä tuskin on kenellekään ongelma, kun jarrutusmatkat ovat lyhyitä mutta jos joku päättää ajella hiilariavokiekoilla vuoristossa ja myös jarrutella niin kannattaa ottaa yllä oleva huomioon.

  9. #1569
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Yhdellä jenkkifoorumilla joku oli kyllä sitä mieltä, että hiilikuitu ei olisi "muovailtavaa" lämmön avulla. Ovatko nämä siis kirjaimellisesti muovikiekot vai onko jollain hiilikuituasiantuntijalla vielä näkemystä mitä tässä on tapahtunut? Ja onko näillä kuinka vaarallista ajaa moisen muodonmuutoksen jälkeen? Vuorillehan nämä eivät siis enää lähde.

  10. #1570
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Taas yksi hyvä syy olla ottamatta/ostamatta hiilariavokiekkoja. Olipa siten bränditön tai brändillinen valmistaja.

    Vuoristossa en kyllä käyttäisi minkäänlaisia avokiekkoja, en aluja, en hiilarisia.

    nm. kerran juuri Teneriffalla lipat ottaneena, kun atuavosta hävisi ilmat alapuolelta sekunnin murto-osassa rapiassa 50km/h vauhdissa.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  11. #1571
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SeWentwenty Katso viesti
    Punnasimpa huvikseni etukiekot renkaineen
    Vanha: Mavic R-Sys + Michelin latex + kulunut Pro3Race =879g
    Päivitys: FFWD F6R Neutral 240s + Tufo teippi + Continental Competition =892g
    Mitähän olisi ollut erotus jos verrokkina olisi ollut Mavic Cosmic carbone avona ja FFWD F6R? Jotain 150g FFWD hyväksi?

    PS. Heitä nyt ihmeessä nuo venttiilinhatut mäkeen!!!

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  12. #1572
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    Taas yksi hyvä syy olla ottamatta/ostamatta hiilariavokiekkoja. Olipa siten bränditön tai brändillinen valmistaja.

  13. #1573
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reif Katso viesti
    Yhdellä jenkkifoorumilla joku oli kyllä sitä mieltä, että hiilikuitu ei olisi "muovailtavaa" lämmön avulla. Ovatko nämä siis kirjaimellisesti muovikiekot vai onko jollain hiilikuituasiantuntijalla vielä näkemystä mitä tässä on tapahtunut? Ja onko näillä kuinka vaarallista ajaa moisen muodonmuutoksen jälkeen? Vuorillehan nämä eivät siis enää lähde.
    Eikös hiilikuidun valmistuksessa puhuta sadoista tai tuhansista asteista? Epäilisin että kyseessä saattaa olla muovisekoite tai jopa hiilikuitupäällyste… Mitään en tietysti tiedä enkä nopealla etsimisellä tietoa löytänyt.

    Muutenkaan tosiaan hiilikuituavot eivät liene se paras vaihtoehto.

  14. #1574
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Eikös hiilikuidun valmistuksessa puhuta sadoista tai tuhansista asteista?
    Puhutaan, mutta käyttö on eri kuin valmistus, ja lämmönjohtuminen jarrutuksessa on insinööreille suurempi haaste kuin keveys.

    Haittaa se yhtä lailla tuubikehiäkin, kas kun liima irtoaa lämmittämällä.

    Onneksi ei ole Suomen ongelmia nuo.

  15. #1575
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Haittaa se yhtä lailla tuubikehiäkin, kas kun liima irtoaa lämmittämällä.
    Totta, mutta lämpiävä vanne tuubeissa tuskin puhkoo sisuria...
    Belokia ei tuubivanne kylläkään pelastanut aikoinaan. Avokiekolla olisi saattanut käydä toisin eli ei kuinkaan, tai sitten ei.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  16. #1576
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    Belokia ei tuubivanne kylläkään pelastanut aikoinaan. Avokiekolla olisi saattanut käydä toisin eli ei kuinkaan, tai sitten ei.
    Mutta saatiinpahan youtubeen katseltavaa tuon accidentin myötä

  17. #1577
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Mielenkiinnosta kysyn mitä tuo avokiekkopari painaa? Kun veikkaan että ne ei ole edes kevyet.
    Jos korkeilla avoilla haluaa ajaa, niin ne Cosmic Carbonet on varma valinta eikä ne edes maksa enää paljoakaan. Alle 600?
    Kaar ittelles vaa

  18. #1578
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mielenkiinnosta kysyn mitä tuo avokiekkopari painaa? Kun veikkaan että ne ei ole edes kevyet.
    Jos korkeilla avoilla haluaa ajaa, niin ne Cosmic Carbonet on varma valinta eikä ne edes maksa enää paljoakaan. Alle 600?
    Muistaakseni painavat n.1550g.

  19. #1579
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reif Katso viesti
    Suomessa tämä tuskin on kenellekään ongelma, kun jarrutusmatkat ovat lyhyitä mutta jos joku päättää ajella hiilariavokiekoilla vuoristossa ja myös jarrutella niin kannattaa ottaa yllä oleva huomioon.
    Kyse taitaa olla ihan hiilariavojen rakenteellisesta perusongelmasta, ne eivät ylikuumenemisen vuoksi kerta kaikkiaan sovellu vuoristoteille ja pitkiin jarrutuksiin. Henk. koht. seuraan mielenkiinnolla minkälaisia kokemuksia Zippin uusista Firecrest-avokkaista saadaan. Niidenhän pitäisi kestää kuumenemista kilpailijoita paremmin.

  20. #1580
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    WW foorumilla (muistaakseni) oli vuosi tai pari sitten juttua saman kohtalon kokeneesta Edgen avovanteesta. Tokkopa se hiilikuitu tossa mihinkään pehmenee vaan epoksi ottaa kuumasta itseensä eikä sitten jaksa pitää muotoaan kun rengas painaa jollain 8 bar vanteella ulospäin.

    Paljon sulla oli painetta kumissa kun toi pullahti?
    6.7 WTF/kg


  21. #1581
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Paljon sulla oli painetta kumissa kun toi pullahti?
    Lähtiessä oli 8 bar ja tapahtumapaikka 2km korkeampana, jos sillä nyt on merkitystä.

  22. #1582
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Ilma laajenee lämmetessään, ja siellä voi olla aika paljonkin painetta siinä vaiheessa. Onko jollakulla faktaa vaikutuksesta? Ilmanpaine ulkona ei vaikuta mitenkään oleellisesti..

    Epoksi pettää totaalisesti jossain 150*C lämmössä tjsp, en muista tarkkaan mutta golfmailaan kun minuutin Black&Deckerillä täysillä hönkii niin lapa nousee käsivoimin irti.

    Mikään kuituasiantuntija en ole, mutta se avokiekon rakenne vaan on aika hankalan oloinen toteuttaa kuidusta.
    eikä se kiekko nyt 150 lämpöastetta saavuta vaikka mitä tekisi, mutta avokiekon hankala rakenne ja kitkalämpö kyllä varmaan riittää tuhoa saamaan aikaan jos huono tsäkä käy.

    Procyclingissa (vai missä se nyt oli) joku vanha stara varoitteli jostain pyreineiden tai alppien laskusta että helposti pamauttaa renkaan jos on liikaa jarruilla->selkä ylös ja air brakea. Varmaan se ilman lämpölaajeneminen just kyseessä.

    edit_ vähän googlettelin, niin kyllä jengi oikeasti taitaa baarin tai pari päästää ilmaa pois vuoren huipulla renkaista.
    kontio muokkasi tätä : 06.05.2011 at 16.27

  23. #1583
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Maailman nopein mies ja pyöreät Sapimin Race pinnat a`50snt/kpl. Eikä ole edes suoravetoja.



    koko juttu http://www.cyclingnews.com/features/...-mclaren-venge

  24. #1584
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Maailman nopein mies ja pyöreät Sapimin Race pinnat a`50snt/kpl. Eikä ole edes suoravetoja.
    Ja pyörä painaakin melkein 8 kg, mikä ankkuri... Eihän Fillarifoorumin konsensuksen mukaan tuollaisella pyörällä pitäisi päästä metriäkään eteenpäin

  25. #1585
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    100
    Aihealuetta sivuten haluaisin kuulla mielipiteitä kevyestä avokehästä, alumiinisestä sellaisesta. Erityisesti myös paikasta, josta sellaisen voi hankkia. Mikä on kevein alukehä tällä hetkellä? Rakentaisin mieluiten kiekot 28-32 reikäisinä.

  26. #1586
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pultti Katso viesti
    Aihealuetta sivuten haluaisin kuulla mielipiteitä kevyestä avokehästä, alumiinisestä sellaisesta. Erityisesti myös paikasta, josta sellaisen voi hankkia. Mikä on kevein alukehä tällä hetkellä? Rakentaisin mieluiten kiekot 28-32 reikäisinä.
    Kohta vuoden verran on ollut tuollaiset käytössä (edessä 24, takana 28 pinnaa):

    XXLight RR-Felge,"Niobium" by KinLin, 28L, 373 +/- 5gr.*, sehr stabile Bremsflankeähnlich American Classic
    http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd...?categoryId=53

    Muut kuin valmiskiekot kuuluisivat ehkä tuohon kiekon rakentaminen -ketjuun paremminkin:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=38026

  27. #1587
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    FRM 373 nimellä lienee sama rinkula. Oisko joku 60€/ketale hinta. Aika sopuisa mielestäni.
    edit_ no joo, mode vois siirää nämä 3 viimeisintä viestiä sinne kiekonrakennusketjuun ettei tämä rönsyile.

  28. #1588
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Muut kuin valmiskiekot kuuluisivat ehkä tuohon kiekon rakentaminen -ketjuun paremminkin:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=38026
    Kysellään siellä osavinkkejä ym., kyllä täällä voi sitten esitellä lopputuloksia.
    Kiekko kuin kiekko
    Kaar ittelles vaa

  29. #1589
    Ahonen Guest
    Olen päivittämässä Mavic Aksiumeja parempiin ja ehdolla on Fulcrum 3 tai Fulcrum 1. Hintaeroa on 270€ ja kuuluisa kysymys kuuluukin, onko hintansa väärti?

    Kuskin paino n 84kg. Fillari on Cannondale Super Six (105 osasarjalla) ja tuntuu ehkä vähän överiltä laitaa "liian" kalliit kiekot - vai onko sellainen edes mahdollista (Fulcrum 1 maksaa kolmanneksen mitä koko muu fillari vakiokiekolla).

  30. #1590
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ahonen Katso viesti
    tuntuu ehkä vähän överiltä laitaa "liian" kalliit kiekot - vai onko sellainen edes mahdollista (Fulcrum 1 maksaa kolmanneksen mitä koko muu fillari vakiokiekolla).
    ois tuolla logiikalla markkinat aika vähissä 3k€ Lightweighteille

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •