GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 51 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Kyllä kädet vilahtelivat tänään työmatkalla. Vastaan tuli cyclocrossaria, maantiepyörää ja hybridiä jotka kaikki moikkasivat. Yhdellä maantiepyöräilijällä oli ilmeisesti niin hieno geelitukka ettei viittinyt laittaa kypärää päähän, moikkasin silti. Varusteina oli succiksia, verkkareita, seuravaatteita jne...

Tämä kaikki siis ihan KLV:llä, maantiellähän tuo on normaalia.

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Hinta.
    Ne laputhan on niin pieniä ettei niitä nää. Ja kai ne yleensä irrotetaan? Ja eihän kukaan ole kuitenkaan maksanut sitä hintaa mikä siinä lapussa on lukenut...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Mä aika harvoin jaksan enää moikkalla. Syynä se että 90% miehistä ei vaan moikkaa takas.
    Nainen, yksikseen ajava: harvemmin moikataan takas. Kun olen mieheni kanssa ajamassa niin kyllä moikkauksia tulee takas, hänelle
    No, joka tapauksessa moikkailen, kelpasipa vastaantulijalle tai ei

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rituli Katso viesti
    Nainen, yksikseen ajava: harvemmin moikataan takas. Kun olen mieheni kanssa ajamassa niin kyllä moikkauksia tulee takas, hänelle
    Kyll mää ainakin moikkaan, jos tuut vastaan......
    Taitaa Urheilla Ilokseen
    Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta.

Mä en osaa (vielä?) arvioida, onko jotain tilastollisesti merkityksellistä eroa sillä kuinka usein moikataan kun oon avokkeen kanssa lenkillä ja kun oon yksin. Mut tällä viikolla itse asiassa kahdella yksin ajetulla lenkillä tuli vastaan ei-moikkaavia.

Kieltämättä vähän hönöltä tuntuu morottaa kun takasin tulee vain tuijotus. Mut mä oon nuori ja innokas ja moikkaan kaikille...

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Omat kokemukset erilaiset. Moikkaan, sukupuoleen katsomatta, kaikki VOMPin oloiset fillaristit. Useimmat vastaantulleet naiset (ilmeisesti sitten hämmentyvät?) vain tuijottelee ajolinjaansa. Yksi piristävä poikkeus osui viime kesänä usein vastaan; aina iloinen hymy ja reipas moikkaus. Toivottavasti osutaan taas tällä sesongilla vastakkain!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Mulla alkoi nyt eräänlainen kokeilu, raportoin myöhemmin tuloksista Nyt ainakin autoilijat ja jalankulkijat suhtautuvat suuremmalla rispektillä, katsotaan nouseeko lapa herkemmin vastaantulevilla.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Moikkaan, sukupuoleen katsomatta, kaikki VOMPin oloiset fillaristit.
    Mitäs tuollaiset VOMPatit ovat?

Itse kyllä tervehdin / vastaan tervehdyksiin ihan yhtäläisesti, riippumatta vastaantulijan sukupuolesta tms.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Vakavasti otettava maantie/maasto pyöräilijä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Vakavasti otettava maantie/maasto pyöräilijä?
    Yup

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=35805
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Kiitos tiedosta, nyt tuli taas uusi termi opittua.

Varmuuden varalta mainittakoon, että itse tuskin olen tuollaiseen VOMPattiin sekoitettavissa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Terve taas! Nyt kone kii ja viimeinen snookerpelin seuranta . Sit nukkuun.....
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Tänään lenkillä vastaantuleva pyöräilijä moikkasi Lahelassa ja sitten toinen Keravalla Keravantien x Alikeravantien valoissa. Kiitos.

Ja sit oivalsin, että M60 ja korkeammissa sarjoissa pyöräilevät (lenkkeilevät) ei moikkaa tällasta keski-ikää lähestyvää ylipainoista kuskia. Tai vastaa moikkauksiin. Ikinä.

Kiitokset kohteliaalle Bianchi-kuskille, joka pahoitteli taaksepäin sylkemistään aamulla. Olisipa aika hauskaa jos aiemmalla avautumisellani samasta aiheesta olisi osuutta asiaan.

Ei tervehditä maantiellä ei. Maastossa kylläkin lähestulkoon jokainen vastaantulija sanoo morot.
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Kiitokset kohteliaalle Bianchi-kuskille, joka pahoitteli taaksepäin sylkemistään aamulla. Olisipa aika hauskaa jos aiemmalla avautumisellani samasta aiheesta olisi osuutta asiaan.
    Tämä taisi tapahtua Oulunkyläntiellä torstaina? Sulla oli alla Cervelo? Eli allekirjoittanut aamujumissa sylkäisi ja heti perään huomasin, että takana oli joku. Nolotti ihan hirveästi, joten ei muuta kun pyytämään anteeksi. Ja tässä vielä julkinen anteeksipyyntö

Viimeisen kahden viikon ajojen aikaisista tervehtimisistä olen ollut huomaavinani seuraavaa:

Moikkaamisprosentti yleisesti on noin 75% eli mielestäni aika hyvä.

Jos maastofillarilla on siirtymällä liikkeellä asfaltilla ja tervehtii maantiekuskia, niin eipä moikata takaisin. Toisinpäin moikataan kyllä.

Mitä kireämmät ajovarusteet, sitä heikommin räpylä heilahtaa.

Yksinäinen naispuolinen maantiekuski ei moikkaa ikinä.
    Wannabe-mies monessa lajissa!
    http://www.vikunja.fi
    http://www.isannointiapteekki.fi
    http://www.lumileopardi.fi

ai ei moiccaa naismaantie-eläjät....tämä moiccaa ja PERKELE vielä hymyileekin (jos ei oo tukehtumaisillaan liian innokkaan alun jälkeen tai liian pitkäksi venähtäneen lenkin loppuosassa...)niin ja juuri minua tervehti naispuolinen pyöräilijä kun vetelin maastopyörällä siirtymää...
    kaikki kai johtuu siitä, että pidän niin kovin paljon...

Cool

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nakili Katso viesti
    Ei tervehditä maantiellä ei. Maastossa kylläkin lähestulkoon jokainen vastaantulija sanoo morot.
    Maastossa toki kannattaa vähän miettiä missä kohtaa irroittaa kättä stongasta tervehdysasentoon(joka toki on reipas "oikea käsi suoraksi yläviistoon", eikö...).

Tänään nähdyn reilun 10 maantiepyöräilijän otoksella moikkaamisprosentti on noin 20%. Itse tervehdin miltei kaikkia ja paria lukuunottamatta tähän myös vastattiin. Muutama intensiivisemmin treenaavan näköinen jätti vastaamatta, mutta toisaalta, jos on kova treeni päällä, niin saattaa olla, ettei ulkomaailma niin kiinnosta. Toisin sanoen ihan ymmärrettävää ja tervehtimisprossa oli aika hyvä.

Olipas tympeitä maantiepyöräilijöitä tänään Nastolassa liikenteessä. yksikään ei morjestanu takasi, vaikka riittävän ajoissa hanskaa heilautin.
    Maastopyörällä liikenteessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    ....kättä stongasta tervehdysasentoon(joka toki on reipas "oikea käsi suoraksi yläviistoon", eikö...).
    Kyllä !
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Tänään tuli iloisen runsaasti pyöräilijöitä vastaan jotka moikkailivat. Omat "vastamoikkaukset" vaan jäivät odottamaan itseään oman jäätyilyn ja ajajien aika viime tippaan jätettyjen "sormet irti jarrulta"-moikkausten takia. Toivottavasti en aiheuttanut kovin suurta mielipahaa heille tämän takia. Ens kerralla sit skarpataan.

5/7 moikkasi takaisin, naisilla täysi 100% (1/1), oli kyllä vaan semmoinen pieni nyökkäys mutta kai lasketaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    5/7 moikkasi takaisin, naisilla täysi 100% (1/1), oli kyllä vaan semmoinen pieni nyökkäys mutta kai lasketaan.
    Kuten tossa yllä mainittiin, monasti se käsimoikkaus jää niin viime tinkaan, että nyökkäys on ihan hyvä vastamoikkaus.

Vastaan tuli tänään (50km) niin maantie-, maasto- kuin hybridi/retki pyöräilijöitä. Moikkausprosentti tasan sata.

Tukkirekkakin tööttäs fanfaarit kun tiukassa paikassa sopivasti väistin bussipysäkille.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timi Katso viesti
    Tämä taisi tapahtua Oulunkyläntiellä torstaina? Sulla oli alla Cervelo? Eli allekirjoittanut aamujumissa sylkäisi ja heti perään huomasin, että takana oli joku. Nolotti ihan hirveästi, joten ei muuta kun pyytämään anteeksi. Ja tässä vielä julkinen anteeksipyyntö
    Näinhän se oli. Ajelen tuota kautta joka aamu Vantaalle. Oikeasti anteeksipyynnölle ei ole tarvetta, koska mitään vahinkoa ei tapahtunut.

Eilen kaksi VOMPattia moikkasi jopa tällaista t-paidassa fitnes fillarilla ajelevaa kuntoilijaa. Taitaa tämä ketju motivoida moikkaamiseen. Ei ole ennen kukaan tervehtinyt lenkillä. Olin niin yllättynyt, etten oikein kunnolla meinannut keritä vastaamaan tervehdykseen, kun ei ole ennen tuollaista tapahtunut.
    Ketä lie olleet? yksi oli kehä3:n varrella juvanmalmin kohdalla ja toinen lähellä Klaukkalaa 130:n viereisellä pyörätiellä.
    Ja kolmas sitten ystävällisesti ilmoitti umpikujasta kehä3:n varrella.

Tämä tervehtiminen on näköjään aihe, joka jaksaa puhuttaa. Jos haluaa tietää pyöräilijöiden tervehtimisestä jotain, niin silloin pitää mennä pyöräiilemään Tonavan rannoille, kuten tein kahden kaverin kanssa kesällä 2007. Siellähän on erityisesti Itävallassa joen varsilla hyvät pyörätiet. Kun ajoimme Itävallassa kohti Saksaa, niin vastaan tuli runsaasti kaikenkokoista ja -ikäistä pyöräilijää. Jokainen vastaantulija lausui joko "Guten Morgen" tai "Guten Tag".
    Kun vertaa asiaa pyöräilijöiden tervehtimiseen Suomessa, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Itselle on tullut mieleen, että meillä pyöräilijöissä on paljon tosikkoja, jotka hampaat irvessä puskevat eteenpäin ikäänkuin kaikki maailman murheet olisivat niskassa.

Toi tervehtiminen on vähän kaksijakoinen juttu. Kun ajelen moottoripyörällä , alkaa välillä tympiin ajaa käytännössä koko ajan "lapa" ojossa. Jaksaahan sen toki tehdä ...................... Toisaalta huonompiakin tapoja on , joten tervehditään mieluummin. Fillareja tulee vastaankin vähemmän.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •