ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 20 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #571
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei ole kokemusta... mutta eikös DT:n 240 kävis tuohon sun tarkoitukseen paremmin?
    Noilla otin kuitenkin. Mietin että eiköhän näillä tule pidemmän päälle halvemmaks. Ei tarvi sit vuoden kahen päästä miettiä että mistä niitä grammoja sais poies. Olivat kuitenkin yhteensä +200g kevyemmät speksien mukaan. Ja noitahan nyt ainakin on kehuttu. Hinta meni pari euroa hintahaitarin ylitse.

  2. #572
    Hakusessa olisi työlle maasturiin, toiset asfallilenkeille alle vaihdettavat, mahdollisimman kapeat ja kohtuullisen kevyet kiekot , renkaina olisi esim Contin Sport Contact 26x1.3, pyörässä levyjarrut.

    Hinta saisi tietysti olla vielä edullinen, mutta ymmärrän kyllä, että nuo tavoitteet (kevyt, kapea) eivät ala toteutua juuri millään tavoin alle 200 € hinnan.

    Tehkääpä esityksiä.

    Mielessä on kyllä ollut sekin, että rakentelisin ne tarjouspalikoista itse, mutta miten tässä tapauksessa saisin selville oikean pinnojen pituuden ?

  3. #573
    Kevään varustelukierre tuntuu olevan taas vaihteeksi menossa ja uusien kiekkojen hankkiminen polttelee.

    Kuskilla on painoa tällä hetkellä noin 88kg ja mieltä askarruttaa kiekkosetin pinnojen ja nippelien kestävyys. Kiikarissa olisi setti, joka sisältää DTSwiss 240s Disc, DTSwiss XR400, Sapim D-Light ja alu-nippelit.

    Jos hankin tuon setin, onko todennäköisemmin tiedossa huolettomia kilometrejä vai katkeilevia pinnoja ja pettäviä nippeleitä? Toinen vaihtoehto olisi Sapim Race -pinnat ja messinki-nippelit.

    Kiekot tulevat xc/trailitäpäriin, jolla ajetaan pääasiassa normimaastolenkkejä ja sitten Tahkolla 60km.

  4. #574
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Kiekkosettiä olen Cannarin kolmisen vuotta vanhaan profeettaan etsimässä... Vaatimuksena on tukevuus, kestävyys, 20mm etunapa, pikalinkulle sopiva takanapa, tubeless ja tyylikäs ulkonäkö (musta-valko-punainen -värimaailma olisi pop ). Keveyskään ei ole pahitteeksi. Shimanon WH-M776:sia olen katsellut sillä silmällä, mutta suurena miinuksena niissä on irtokuulalaakerit. Onko hyviä ehdotuksia hintaluokassa 300-400e?

  5. #575
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Kiekkosettiä olen Cannarin kolmisen vuotta vanhaan profeettaan etsimässä... Vaatimuksena on tukevuus, kestävyys, 20mm etunapa, pikalinkulle sopiva takanapa, tubeless ja tyylikäs ulkonäkö (musta-valko-punainen -värimaailma olisi pop ). Keveyskään ei ole pahitteeksi. Shimanon WH-M776:sia olen katsellut sillä silmällä, mutta suurena miinuksena niissä on irtokuulalaakerit. Onko hyviä ehdotuksia hintaluokassa 300-400e?
    Hope 2 navat punaisina + Notubes kehät? Esim https://www.bike-components.de/produ...ell-2011-.html tai https://www.bike-components.de/produ...ell-2011-.html.

    Eikä ne Hope:n räikät nyt niin hirveesti meteliä pidä ja polkemaanhan sitä lähdetään eikä rullailemaan.
    Ride and Smile!

  6. #576
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Hope 2 navat punaisina + Notubes kehät?
    Tai Mavicin UST-kehä... XM819...

    ...Eikä ne Hope:n räikät nyt niin hirveesti meteliä pidä...
    Mää sain eilen käsiini elämäni ensimmäisen Hope Pro II -takanavan (EVO) ja olen otettu. Luulin, että cycloni vapaaratas on äänekäs... mutta mutta... Aiwan mahtavaa! Tykkään!

    Vähän etukäteen pelkäsin, että EVO-napa olis jotenkin liian hiljainen kun niissä on Pro III -navan vapaaratas, mutta ei hätää

    Merlinillä näköjään kasasivat hyvin (tänään tosin eka lenkki, katsotaan nyt) ja sieltä mä löysin halvimmalla (VIP-asiakkaalle heti -10%). Hieman harmitti, että DT supercomp-pinnoja ei ollut valikoimassa eikä anodisoituja nippeleitä.


  7. #577
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trifon Katso viesti
    Posti toi Superstarilta 29" Stans Crest/Switch EVO -kiekot. Omronin henkilövaaka antoi painoksi 1600g.

    Minkä seikkojen perusteella voi todeta ovatko kiekot hyvin (tai huonosti) kasatut? Suorat ovat ainakin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Pari lenkkiä ja ajotyyli 'Sääli on sairautta'.. tarkista onko vielä suorat.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Omissa noiden kasaamissa Flow/Switch EVO-setissä etukiekko piti rihdata ensimmäisen lenkin jälkeen, sen jälkeen ei ole tarvinnut. Takakiekko pysynyt suorana vaikka olen paiskonut sitä ihan huolella, sen mitä talvipoluilla on pystynyt. Ihan hyvin oli itselle ainakin kasattu.
    Viime viikolla sain kiekot alle ja kilometrejä noin 100, joista 64 Rajamäen maastoissa. Tuloksena että useampi pinnoja löystynyt aika lailla, muutama lähes kokonaan irti. Eikun kiekot huoltoon ja diagnoosi että on kasattu liian pitkillä pinnoilla.

  8. #578
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trifon Katso viesti
    Viime viikolla sain kiekot alle ja kilometrejä noin 100, joista 64 Rajamäen maastoissa. Tuloksena että useampi pinnoja löystynyt aika lailla, muutama lähes kokonaan irti. Eikun kiekot huoltoon ja diagnoosi että on kasattu liian pitkillä pinnoilla.
    Mulla kilometrejä noin 200 takana ja kiekot kaks kertaa rihdattavana, pian kolmannen.

    Pinnankireysmittarilla kävin läpi kiekot kun ne saapuivat ja aivan päin perseitä kireydet. Hyvät komponentit, huonosti kasattu.

    Superstarssiin oon ollut yhteydessä, mutta aika teflonia tuntuvat olevan.
    Etäpohjalainen banaanijänis.

  9. #579
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Hope 2 navat punaisina + Notubes kehät? Esim https://www.bike-components.de/produ...ell-2011-.html tai https://www.bike-components.de/produ...ell-2011-.html.

    Eikä ne Hope:n räikät nyt niin hirveesti meteliä pidä ja polkemaanhan sitä lähdetään eikä rullailemaan.
    Hieman päivitystä aiheeseen (tässä ei kohta saa yötä nukuttua kun punnitsee eri vaihtoehtoja )

    Vaihtoehdot:

    Shimano wh-m776 (344e bike24.de dt swissin c-lock adaptereiden kanssa postikuluineen)
    - todella hienot , mutta näissä on paskat laakerit jotka sulkevat käytännössä tämän vaihtoehdon pois. Lisäksi painavat (2050g)

    Hope Pro II evot ja Stanin Crest tai Flow -kehät (Crestin kestävyys on arvoitus kun kuski painaa 89kg) (Merliniltä postikuluineen 380e)
    - holkittamattomat vanteet arveluttaa kasaamisen kannalta ja Flowlla setti ei ole mikää keijukainen (1900g dt comp, pro2evo, flow mustana)...

    Fulcrum Red Zonet (bike-componentsista postikuluineen 450e)
    - ilmeisesti kestävät ja suht kevyet (1790g), rumat tarrat

    Fulcrum Red Metal 1 XL:t (bike24.de:sta postikuluineen 550e)
    - hienoimman näköiset ja kevyimmät (1650g)

  10. #580
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Savo
    Viestit
    132
    (Crestin kestävyys on arvoitus kun kuski painaa 89kg)


    Kestänyt on vaikka kuski on lihonut lähelle tuota.
    Prolock nippelit ja supercomp pinnat, ei ole tarvinnut kertaakaan rihtailla.
    ZTR navat , painoa alle 1500 ilman linkkua ja etuakselia, hintaa noin 460 posteineen.

    http://www.justridingalong.com/shop.php?product=200

  11. #581
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luu Katso viesti
    (Crestin kestävyys on arvoitus kun kuski painaa 89kg)


    Kestänyt on vaikka kuski on lihonut lähelle tuota.
    Prolock nippelit ja supercomp pinnat, ei ole tarvinnut kertaakaan rihtailla.
    ZTR navat , painoa alle 1500 ilman linkkua ja etuakselia, hintaa noin 460 posteineen.

    http://www.justridingalong.com/shop.php?product=200
    Jep, samat kiekot täälläkin (paitsi ilman Prolock:eja). 300 km polkua on takana, eikä mitään ongelmia. Kuskilla painoa ilman ajovarusteita 82 kg
    Huomenna lenkille...

  12. #582
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mulla on nyt kahdet kiekot, joilla settien painot on 3.85kg ja 3.4kg (eli kiekot, linkut, jarrulevyt, kumit ja pakka.)

    Testaillu noita nyt vuorotellen, nii aika vaikea sanoa, että huomaako tota painoeroa missään.

    Että missä sen painoeron pitäisi näkyä? muuta kuin lompakossa.

  13. #583
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Mulla on nyt kahdet kiekot, joilla settien painot on 3.85kg ja 3.4kg (eli kiekot, linkut, jarrulevyt, kumit ja pakka.)

    Testaillu noita nyt vuorotellen, nii aika vaikea sanoa, että huomaako tota painoeroa missään.

    Että missä sen painoeron pitäisi näkyä? muuta kuin lompakossa.

    Moni huomaa sen kiihdyttäessä. Ja kai se käsiteltävyyteenkin vaikuttaa jonkin verran. Tuskin kannattaa keventää jos ei huomaa itse eroa, ottaisin kyllä raskaamman, varmaankin ovat kestävämmät. Toki jos tuo 450g:n painoero tulee pelkistä navoista, levyistä ja linkuista, niin sillon eroa ei taida niin helposti huomata...

  14. #584
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Mänttäsin red zonen tänään kiveen kotipoluilla, aika pahan flatspotin sain aikaiseksi, huvittavaa on että kiekko kesti hyvin DH pätkät Espanjassa ja omilla poluilla rikoin sen, veikkaan että tämä ei kyllä ollut kiekon vika vaan pitää katsoa ihan peiliin, paineet tais olla liian alhaalla.

  15. #585
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luu Katso viesti
    (Crestin kestävyys on arvoitus kun kuski painaa 89kg)


    Kestänyt on vaikka kuski on lihonut lähelle tuota.
    Prolock nippelit ja supercomp pinnat, ei ole tarvinnut kertaakaan rihtailla.
    ZTR navat , painoa alle 1500 ilman linkkua ja etuakselia, hintaa noin 460 posteineen.

    http://www.justridingalong.com/shop.php?product=200
    Epäilen kyllä tuota Crestin kestävyyttä takakiekkona, jos yhtään vauhdikkaammin/alamäkipainotteisesti ajaa. Tässä erään palstalaisen lainaus toisaalta : "Kuten useammat veikkaili, Stanin Crest kehä ei kestä takana. Edessä on pelittänyt hyvin, mutta takakiekkoa joutui rihtamaan eilen kaksi kertaa lenkin aikana että se pysyi kasassa =) Ja tämä ei siis vielä ollut mitään hissipyöräilyä vaan ihan normi keskuspuistokurvailua, ei sitä varmaan uskalla hissimäkeen viedäkkään. Ei muuta kuin flowta ruuvvaamaan tilalle." Kyseinen kuski ei paina silmämääräisesti edes 89kg

    Kannattaa siis tosiaan miettiä arvostaako äärimmäistä keveyttä vai kestävyyttä. Noista muista Anaxagoren vaihtoehdoista vaan päättelin, että ei tässä ihan mitään XC-rimpuloita haeta.
    Love me, love my bike.

  16. #586
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    488
    Tosiaan noihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna nuo Crestit voi jäädä vähän rimpuloiksi. Itse tulee ajeltua melko konservatiisissa maastoissa sunnuntaipyöräilyvauhtia
    Huomenna lenkille...

  17. #587
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti

    Shimano wh-m776 (344e bike24.de dt swissin c-lock adaptereiden kanssa postikuluineen)
    - todella hienot , mutta näissä on paskat laakerit jotka sulkevat käytännössä tämän vaihtoehdon pois. Lisäksi painavat (2050g)
    Mikä tekee noista laakereista huonot? Tottahan se toki on, että wh-m776:n etunavan laakerien säätöön tarvitaan hieman erikoisempia työkaluja, mutta lieneekö se riittävä peruste?

    Tämä Shimano on myöskin ainut UST-vanne tuossa listassa, Fulcrumilla on oma tubeless-standardinsa ja Notubes on sitten luku sinänsä. Toimivia lienevät kaikki, mutta seikka lienee syytä huomioida jos suunnittelee ajavansa UST-renkailla ilman litkuja.

    - Tomi

  18. #588
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Mikä tekee noista laakereista huonot? Tottahan se toki on, että wh-m776:n etunavan laakerien säätöön tarvitaan hieman erikoisempia työkaluja, mutta lieneekö se riittävä peruste?

    Tämä Shimano on myöskin ainut UST-vanne tuossa listassa, Fulcrumilla on oma tubeless-standardinsa ja Notubes on sitten luku sinänsä. Toimivia lienevät kaikki, mutta seikka lienee syytä huomioida jos suunnittelee ajavansa UST-renkailla ilman litkuja.

    - Tomi
    Irtokuulat, toinen laakerikartio kiinteästi navassa, jne. Kun noihin laakereihin pääsee vettä tai kuraa niin koko kiekko on entinen. Jo laakereiden kireyssäätö vaikuttaa laakeripintojen kulumiseen ja siten koko kiekon kestävyyteen. Erikoiset työkalut ei ole se peruste, kun kaiken säätämiseen tuntuu olevan erikoiset työkalut aina.

  19. #589
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Epäilen kyllä tuota Crestin kestävyyttä takakiekkona, jos yhtään vauhdikkaammin/alamäkipainotteisesti ajaa. Tässä erään palstalaisen lainaus toisaalta : "Kuten useammat veikkaili, Stanin Crest kehä ei kestä takana. Edessä on pelittänyt hyvin, mutta takakiekkoa joutui rihtamaan eilen kaksi kertaa lenkin aikana että se pysyi kasassa =) Ja tämä ei siis vielä ollut mitään hissipyöräilyä vaan ihan normi keskuspuistokurvailua, ei sitä varmaan uskalla hissimäkeen viedäkkään. Ei muuta kuin flowta ruuvvaamaan tilalle." Kyseinen kuski ei paina silmämääräisesti edes 89kg

    Kannattaa siis tosiaan miettiä arvostaako äärimmäistä keveyttä vai kestävyyttä. Noista muista Anaxagoren vaihtoehdoista vaan päättelin, että ei tässä ihan mitään XC-rimpuloita haeta.
    Kiekkojen tulisi kestää kyllä pieniä droppeja, sekä kivikkoa ja juurakkoa (tyyliin Hallainvuori). Koska kuskin ajotaidot on mitä on niin kiekot joutuvat koville. Tuon lainauksen perusteella tuntuu typerältä lähteä noihin Stanin kehiin. Melkeinpä suoraan Mavicin 819:ä alle niin paino on about sama ja plussana tulee UST.

    Shimano olisi toinen varmaankin hyvä vaihtoehto, mutta olen rikkonut 2 kpl xt-napoja niin arveluttaa.

  20. #590
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    No ei se XM mikään jööti vanne myöskään ole, miinuksena vammainen leveys (19mm), suoraan EX823 jos haluaa kestävän kehän.

  21. #591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Irtokuulat, toinen laakerikartio kiinteästi navassa, jne. Kun noihin laakereihin pääsee vettä tai kuraa niin koko kiekko on entinen. Jo laakereiden kireyssäätö vaikuttaa laakeripintojen kulumiseen ja siten koko kiekon kestävyyteen.
    Tarkoittanet kuitenkin laakerikehää sillä kartiohan on akselilla? Tiedän useita tapauksia joissa Shimanon laakeri*kartiot* on pilattu väärillä säädöillä tai laiminlyödyllä huollolla, mutta kertaakaan ei ole käynyt niin että itse laakerikehä (jota ei voi vaihtaa) olisi mennyt ajokelvottomaksi.

    Laakereiden kireyssäätö vaikuttaa laakeripintojen kulumiseen kaikissa kiekoissa joissa laakereiden kireyttä ylipäätään voi säätää. Varsinkin Shimanon laakereiden säätö vaatiii huolellisuutta, tarkkuutta ja kokemustakin. Lisäksi Shimanon napojen säädöt ovat vain harvoin tehtaan jäljiltä kohdallaan, joten ymmärrän hyvin sen, että monet pitävät Shimanoja liian työläinä ja valitsevat sen vuoksi ns. konelaakeroidut navat.

    Varaosien saatavuus on tärkeää muistaa kun pohditaan näiden tehdaskiekkosettien käytettävyyttä. Saako varaosan lähikaupan hyllystä päivässä vai kuukaudessa jos jotain menee rikki? Jopa uutta pinnaa katkenneen tilalle saattaa joutua odottelemaan ja metsästämään kissojen ja koirien kanssa.

    - Tomi

    ps. olisipa kiva, jos noita Shimanon ust-kehiä saisi irtotavarana vaikka 32-reikäisinä... niistä voisi helposti koota kivan setin mielestensä napojen ympärille.

  22. #592
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    olen rikkonut 2 kpl xt-napoja niin arveluttaa.
    Mitä niistä hajosi ja miten?

    - Tomi

  23. #593
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Mitä niistä hajosi ja miten?

    - Tomi
    Toinen oli etunapa mallia 765 ja siitä ruostui toiselta puolen laakerit (ja samalla tuo laakerikehä ja kartio). Ajoin siis uudesta pitäen vajaan vuoden avaamatta kertaakaan niitä. Toinen tapaus oli 775 takanapa, joka vajaan vuoden ajelun jälkeen ns. "hirtti" kiinni jolloin toiselta puolelta meni sekä laakerikehä ja -kartio sekä kuulat. Tämäkin oli avaamatta tuon ajan. Noista viisastuneena olen avannut muut xt-napani, täyttänyt piripintaan vaseliinilla ja säätänyt kireyden mahdollisimman oikeaksi.

    Samassa ajassa (3 vuotta) esim. Dt swissin 370 -navat ovat pyörineet ongelmitta kelissä kuin kelissä huoltamatta kertaakaan.

  24. #594
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Varsinkin Shimanon laakereiden säätö vaatiii huolellisuutta, tarkkuutta ja kokemustakin. Lisäksi Shimanon napojen säädöt ovat vain harvoin tehtaan jäljiltä kohdallaan
    Käytetyn pyörän mukana tuli Shimanon navat, jotain deore/slx-tasoa, jotka pyörivät nihkeästi. Purin navat ja siellä oli laakerien seassa mustaa töhnää ja vettäkin. Putsasin osat ja laitoin uudet vaseliinit.

    Kasaaminen olikin sitten hankalampaa, kun oikeaa kireyttä ei löydä millään. Aavistuksen kireämmälle ja pyörä ei pyöri vapaasti kolmea kierrosta. Aavistuksen löysemmälle ja pyörään ilmestyy millin sivuttaisklappi.

  25. #595
    jarit Guest
    Meni vähän suunnitelmat kiekkojen kanssa pieleen joten täytyi ottaa plan-B käyttöön. Nyt on edessä Hadleyn 20mm napa + DTSwiss EX500 kehä. Takana Novatech QR ja sama kehä. Kestääkö noilla ajaa telamiinaan? Vai pitäsikö laittaa tubeless -setti jotta matka jatkuu varmasti ?

  26. #596
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Hi5bikesillä näyttäis olevan tarjolla hifi-luokan kiekkosarjoja muutama setti, mm. Eastonin Haven ja EA -sarjaa, XTR:t ja Ritcheyta kuituvanteella.
    300e oli joskus paljon kiekkosetistä...

  27. #597
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Käytetyn pyörän mukana tuli Shimanon navat, jotain deore/slx-tasoa, jotka pyörivät nihkeästi. Purin navat ja siellä oli laakerien seassa mustaa töhnää ja vettäkin. Putsasin osat ja laitoin uudet vaseliinit.

    Kasaaminen olikin sitten hankalampaa, kun oikeaa kireyttä ei löydä millään. Aavistuksen kireämmälle ja pyörä ei pyöri vapaasti kolmea kierrosta. Aavistuksen löysemmälle ja pyörään ilmestyy millin sivuttaisklappi.
    itse olenkin juuri tuon v**maisen säätämisen takia siirtynyt pelkästään konelaakerillisiin napoihin
    silloin aikanaan sain aika hyvin tuollaisenkin kiristettyä kun kiristi sen kuitenkin hieman nihkeäksi ja sitten vain kovaa ajoa niin se hakee paikkansa ja rupeaa toimimaan pikkuhiljaa herkemmin...
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  28. #598
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    itse olenkin juuri tuon v**maisen säätämisen takia siirtynyt pelkästään konelaakerillisiin napoihin
    silloin aikanaan sain aika hyvin tuollaisenkin kiristettyä kun kiristi sen kuitenkin hieman nihkeäksi ja sitten vain kovaa ajoa niin se hakee paikkansa ja rupeaa toimimaan pikkuhiljaa herkemmin...
    Se on vähän herkkää sen säätämisen kanssa, menee muutama yritys saada kohdalleen, mut ei se nyt mitenkään mahdotonta ole.
    http://www.parktool.com/blog/repair-...and-adjustment

    Ne kumisuojattomat, luokkaa 475-numerolla merkityt Deorenavat ovat kyllä kuraa, kannattaa jättää ostamatta. 525 tms. numeroidut ovat jo parempia kun niissä on kumisuojat. Silti en näe syytä oikein ostaa Shimanon mallistosta alle XT:n, koska eipä hinta vielä päätä huimaa.

    Kyllähän konelaakereissa etunsa on, en sillä.
    juminy muokkasi tätä : 27.05.2011 at 17.35

  29. #599
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    159
    http://www.bike-discount.de/shop/a11...ferer=pdbasket

    Onko mistään kotoisin tollanen setti talvikäyttöön? Aika rauhallisessa käytössä tulee olemaan, työmatkoja kelissä kuin kelissä. Vai pitäskö ottaa noi tuolla olevat XT navat ja mavicin 317 kehät.

  30. #600
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Räpsähti pinna poikki Fulcrumin RZ XLR:stä. Samalla meni takavanne hienoiseen solmuun. Yllättävän helposti meni pienellä paiskomisella. Uusi 8 kpl:een pinnasetti vain 70 € kuluineen.
    No italialainen laatu maksaa......
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •