Meinaatko jättää pinnan valkoiseksi vai tuleeko teippauksia/lisämaalia?
Tuossa kuva omasta HongFu FM001-fillarista.
Kyllä kai niillä jonkun aikaa ajelee, ihan suorat ovat ja pyörii herkästi. Pinnoja kyllä kiristin varttikierroksen kun tuntuivat vähän löysiltä.
Sen verran googletin että noista vanteista Alexrims ACE24 ei löytynyt mitään tietoa valmistajalta mutta joissain jopa 1000€ pyörissä sellaiset löytyy vakiona.
Etunapa on aivan nimetön ja takanapa merkkiä KT HiStop. Siitä löytyi sellaista juttua että KT tekee myös Shimanon jalkajarrunavat.
Periaate on kuulemma se että jos sattuu erä onnistumaan niin niihin painetaan Shimanon tekstit ja niihin huonompiin KT:n logot.![]()
Moromoro.
Kyllä minä siihen vaihteet asentelen. Samoin joustokeulaa suunnittelen myös. Kyseessä ensimmäinen maastopyörä siitten vuoden ~1990 Scott Peakin, joten haluan sen jo periaatteesta näyttävän maastopyörältä sellaisena kuin minä sellaisen tunnistan.
Srammia ja Shimanoa sievasti sekoitellen, putkikiksi kait jotain perusjöötiä. Tuosta tulee aika möhkäle, mutta niin se on kuskikin satakiloinen ja nivelistä jo kangisunut, joten turha tässä on enää mistään muusta kuin nautiskelusta rauhallisen harkitun liikkein haaveilla. Palvellee siis tuota tarkoitusta.
On se nätti, vaikka itse sanonkin.
Ei mystillisyys ollut mitenkään negatiivinen ilmaus tässä, oikeastaan päinvastoin; tuo (mystinen) blanko runko todella erottuu edukseen tässä kaiken maailman brändeillä kuorrutettujen runkojen ajassa. Itse tykkään paljon enemmän komponentti-estetiikasta, joten täysin logoton/tarraton runko antanee paremmin sijaa palikoiden yksityiskohdille.
-Lauri
Jeh,
Tarkoitus olis tosiaan jättää ihan blankoksi. Ehkä jonkun tarran korkeintaan liimaan head badgen paikalle. Toi FM001 on nätti kuin sika pienenä. Kiva, että näitä Kiinan ihmeitä on enempikin Suomen maassa.
Trailipyörä alkaa muotoutua, kiirettä pukkaa perhana kun ajokelit on jo oven takana. Aihiona -07 Canyon Nerve ES. Kuvassa takana laakeriremppa, nyt on SKF:t joka nivelessä. Edelliset lakut kesti kolmisen vuotta, katsotaan nyt onko japanialainen laatu autuaaksitekevää
. Osaa muuten sakemannit tehdä pirullisia palapelejä, linkustoa rassatessa alkoi tuntua että usko loppuu ja toivokin on mennyt...
Vakioiskari Pearl vaihtui CRC:n alesta poistettuun Maniskan Swinger X3:en ja uusi tolpan clamppi KCNC:ltä. Valtaisia hankintoja !. On muuten hankala löytää tuohon passelia tolpan pantaa, mittasin halkaisijan olevan 36mm, KCNC Road Lite SC-7 35,6 -millisenä upposi kuitenkin paikalleen.
Asennusta odottaa mm. XT kammet, x7 vaihtaja, Revelation Race, X-Kingit, Pro II / XC717 -kiekot ja muuta pientä. 1x9 setup tulollaan.
![]()
Fat and Furious member of #tou mtb team
Cyclocrosspyörä levyjarruilla -projekti sai alkunsa.
![]()
Saako kysyä paljon maksoi toimitettuna Suomeen? X:ää on tullut kuolattua ja jos osasta nurkkiin kertyneistä fillareista pääsee eroon niin taitaa olla projektin paikka.
Ja minua kiinnostaa mitä mahtaa painaa tuo X runko. Yli vai ali 2 kg
Ride harder - Ride a totally rigid.
Kyllähän tuohon yli kuussataa meni ohjainlaakerin kanssa tuolla hiilarihaarukalla. Postien osuus reilu 60 e.
Rungon koko on 56. Runko ilman jarrutappeja ja jarrutapin kiinnikkeitä, ohjainlaakerin kuppien kanssa 2230 g, eli kyllähän se rauta painaa.
Haarukka ilman jarrutappeja täydellä putkella 705 g.
Hieno on Coticci! Mitäs speksejä olet kaavaillut?
hmm. Medium/long Roadrat oli ilman leekeriä jotain 20xx g ja teräshaarukka 10xx g.
Hieno kyllä on.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
No voimansiirto tulee olemaan Rivalia. Jarrut löytyy käytettynä (BB7), samoin kuin kiekot (XT+Mavic A317). Tolpaksi tietenki Thomsonia ja jakkaraksi SLR. Ohjaamo on vielä hakusessa, kun ei näistä käyräsarvisista ole pahemmin kokemusta. Mutta laitetaan nyt jotain, ja vaihdetaan sitten sopivampaan
Näillä lääkkeillä pitäisi saada aikaiseksi jonkinlainen yleiskulkine kaikenmoiseen ajoon.
Huomasin tuossa että maasturista on runko päässyt murtumaan.
Mistä nyt saisi halvalla 29er rungon, sellaiseen "kakkospyörä -projektiin"?
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
http://www.rczbikeshop.com/englishue...s-size-18.html tuossa on edullisin mihin olen törmännyt. En tiedä sitten millainen on. Talvipyörää olen tuollaisen ympärille harkinnut.
Projektista lähti ylimääräinen vaihtaja sekä ratas ja ohjuri tuli tilalle varmistamaan ketjun paikallaanpysymisen.
"When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin
Hieno on Jatsimiehen prokkis.
Pitäiskös minunkin ruveta ruuvailemaan Aeroon osia paikoilleen? Ohj.laakeri ja keskiö ovatten jo paikoillaan, mutta aloittamisen kynnys on vaan noussut nousemistaan. Eikä sitä näin kauniilla ilmalla sentään ....Kunhan Lohjanjärven kiertoon valmistuu.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Kirjanmerkit