Jos pyörä on kovin kurainen, pesen sen ulkona eka. Hieman on ihmetyttänyt kun kehoitettiin käyttämään takapihan kukkapenkin takana olevaa pesuhanaa; mihin etupihan pesuhana sitten on tarkoitettu? Enämpi siitä haittaa tulee jos pesasen pyörää kukkapenkin edessä. Kesällä sitä hanaa ei edes löydä kasvien takaa.
Ja pelkällä vedellä pesasen. Etupihalla oon pesassu edelleen, jos tarvis.
Pyöräkellarin seinällä roikkuu pesuhanan avain, ja sen vieressä on pieni harja. Kerran harjasin sillä harjalla vähä mononsuojia.
Seuraavana päivänä harjan viereen oli ilmestynyt pieni lipuke "PESKÄÄ KURASET SAAPPAANNE MUUALLA". Mihin sitä harjaa sitten saa käyttää?
Sain myös noottia kun kellariin vievän käytävän lattialle oli ilmaantunut jotain pyöreitä jälkiä, että ne tulee mun METALLISISTA pyöräkenkien pohjista. Että jos voisin kulkea sukkasillani.
No en ala kulkea kellariin sukkasillani. Tosin menen raput alas sukkasillani jos oon liikenteessä öiseen aikaan,ettei kolistele.
Klossithan on muovia, ja ne ruuvit ei ota lattiaan kiinni. Tutkin asiaa, ja ne jäljet oli selvästi sellaisista kenkiin laitettavista liukastus-suojista, joissa on pieniä nastoja ympyriäisessä muodossa.
Talvi- ja kurapyöriä säilyttelen kellarikopissani. Ferrari /parempi pyörä tuodaan kämppään. On monta kertaa tarjottu sitä pyörävarastoa, ja ihmetelty että kannanko, ja jaksanko kantaa, pyörän ylös asti? Eihän se mahdu hissiin?
Kirjanmerkit