Ainakin viime vuonna nuo täyspitkät ajohousut olivat todellakin pitkät. Itse olen melko pitkäkoipinen, mutta silti noita M-koon ajohousuja saa rullata lahkeesta pikkuisen sisään. Ei varsinaisesti mikään ongelma ainakaan itselleni, mutta lyhytjalkaisten kannattaisi ehkä aloittaa kokeileminen capri-mallista, jos sitä on tänä vuonna saatavana.
Itse kävin poimimassa termospullon, kaksi valkoista lyhythihaista paitaa, kuusi paria sukkia, alushousut ja paketin suklaakeksejä.
Termospullon tilavuudeksi ilmoitetaan 0,5 dl ja valmistusmaana näyttäisi yllättäen olevan Portugali. Ilmoitetaan pitävän juoman kylmänä/kuumana kaksi tuntia, mikä kuullostaa jotenkin realistiselta arviolta - eristekerros ei ole kovin paksu. Tuo suojakupu näyttää ihan kätevältä kurakeleille. Suukappale tuntui istuvan hieman tiukassa, mutta se saattaa olla vain alkujäykkyyttä. Täytynee jossakin vaiheessa testata noita eristysominaisuuksia käytännössä.
Valkoiset paidat olivat leikkaukseltaan samanlaisia kuin viime vuonna, mitä nyt vetoketjullinen pikkutasku oli vaihtanut paikkaa. Materiaalissa tosin tuntuu olevan hieman eroa. Musta ja valkoinen paita näyttävät eroavan vetoketjun suhteen, mustassa ilmeisesti täyspitkä vetoketju alas asti.
Sukkia oli saatavana sekä lyhyemmällä että pidemmällä varrella. Itse valitsin pitkävartiset, etteivät nilkat pääse palelemaan. Ainakin istuvat aika napakasti jalkaan, saa nähdä miten toimivat ajossa.
Pyöräilyalushousut olivat mielenkiintoinen tuote. Hieman mietitytti että tuo M koko saattaisi olla omalle kohdalle turhankin reilu, mutta ne istuivat hyvinkin naftisti. Eli kunnolla sai kiskoa jalkaan, että haarukset tulivat riittävän ylös. Mutta sen jälkeen istuivat aika mukavasti. Ainakin reisien kohdalta tuntuu (ja näyttää) hyvältä ja lämpimältä. Sen sijaan nuo toppaukset tuntuvat turhan reiluilta ainakin arkikäyttöön - tulee melkein mieleen kokeilla niiden ratkomista irti.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Kirjanmerkit