ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 18 / 125 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 3734

Aihe: Fillareita muksuille

Olisin kans tilailemassa rothania Tampereelle, eli kimppatilaus vois olla hyvä idea.
    Tosin en oo varma tilaanko yhden vai kaksi kappaletta. Poika täyttää 2v. toukokuussa ja tyttö vuoden päästä heinäkuussa 2v, eli kiinnostais kauanko tollasella suunnilleen potkitaan menemään?

Vanhempi voi varmaan vuoden päästä heinäkuussa eli reilun kolmen vuoden ikäisenä siirtyä cnoc 14 pyörään, jos rothanilla on tämä kesä ja ensi kevät potkuteltu ja tasapaino opittu.

Rothanissa on aika hyvin kasvunvaraa, nuorimmainen pisti sillä menemään vielä nelivuotiaanakin. Reilusti yli metrin mittaisena vasta siirtyi Cnoc 14:ään. Tänä kesänä sitten Cnoc 16:sta kautta Beinn 20 S:ään. Veljen kanssa meillä onkin nyt koko sarja Rothanista Beinn 24:ään neljän kivasti porrastetun lapsen ajettaviksi.
    MoreCowbell++

Peräpyörä

Tietäisikö mistä (verkko)kaupasta löytyisi peräpyöriä 110cm, lähes viisivuotiaan pojan käyttöön..? Kaikki normikaupat olen etsinyt, mutta mitään en ole löytänyt..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppi Katso viesti
    Tietäisikö mistä (verkko)kaupasta löytyisi peräpyöriä 110cm, lähes viisivuotiaan pojan käyttöön..? Kaikki normikaupat olen etsinyt, mutta mitään en ole löytänyt..
    Paikalliselta Trek-kauppiaalta minä omani ostin. Tilatahan se piti, mutta silti. Ylivuotisia Trekkejä (mountain train) näyttää olevan halpaan hintaan useammassakin nettipuodissa. Hae: froogle.co.uk tai froogle.de
    *** The Goat ***

En nyt trekkejä löytänyt mistään noilla hauilla, mutta tällaiseen törmäsin: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=27711

Mahtaakohan olla kokemuksia noista? Hinta ei kuljetuksineen olisi ihan mahdottomia..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppi Katso viesti
    En nyt trekkejä löytänyt mistään noilla hauilla, mutta tällaiseen törmäsin: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=27711

Mahtaakohan olla kokemuksia noista? Hinta ei kuljetuksineen olisi ihan mahdottomia..
    Meillä on tuollainen kompaktimallinen Adams ollut nyt käytössä 4,5 vuotiaan pojan kuljetusvälineenä. Etäisyys satulasta kampiin oli sen verran pitkä, että piti ostaa toinen satulatolppa, jonka lyhensin niin paljon että sai penkin riittävän alas. Satula on mallia "pesusieni", joten senkin tilalle tuli Biltemasta ostettua vettä kestävä penkki. Muuten kyllä loistava kapistus ja ehdottomasti hintansa väärti. Jos aikoo käyttää useammassa pyörässä, niin kannattaa kerralla tilata toinen kiinnityskappale, koska sen vaihtaminen pyörästä toiseen ei ole mikään nopea toimenpide.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Etäisyys satulasta kampiin oli sen verran pitkä, että piti ostaa toinen satulatolppa, jonka lyhensin niin paljon että sai penkin riittävän alas.
    Minkäskokoisesta muksusta on kyse? Meidän 4.5 vuotias on nyt n. 108cm ja sisäsyrjä 47cm.. Pitäisikö harkita tuota pienempää. En löytänyt mittoja valmistajan sivuilta..

SariL Guest
    Cnoc 16 tuli tänään ovelle. Nyt on metsästyksessä sopiva seisontatuki. Onko kenelläkään vinkkiä mistä sellaisen saisi hankittua (tai tuunattua) ko pyörään sopivaksi?

Olisiko vinkkejä erityisesti 20" pyörään sopivista lokasuojista?
    Bilteman 24" malleista veistämällä saanee viriteltyä jos ei löydy parempia valmiina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Olisiko vinkkejä erityisesti 20" pyörään sopivista lokasuojista?
    Bilteman 24" malleista veistämällä saanee viriteltyä jos ei löydy parempia valmiina.
    SKS Rowdy - saa kotimaasta ja ulkomailta. Rosella taisi olla jotakin Hebien mallia myynnissä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SariL Katso viesti
    Cnoc 16 tuli tänään ovelle. Nyt on metsästyksessä sopiva seisontatuki. Onko kenelläkään vinkkiä mistä sellaisen saisi hankittua (tai tuunattua) ko pyörään sopivaksi?
    Tämäntyyppinen olisi varmaan ok ?

http://www.evanscycles.com/products/...small-ec006437
    You'll Never Walk Alone

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    SKS Rowdy - saa kotimaasta ja ulkomailta. Rosella taisi olla jotakin Hebien mallia myynnissä.
    Kiitos. Rowdyt näytti fiksuilta, pitää löytää semmoiset jostain kaupasta. Bikeplanet 35e - Bikeshop 19,90e näytti olevan hintahaitari.

Juuhan Guest
    mites tuo maksupolitiikka tapahtuu tämän islabikesin kans?
    lähettääkö ne jonku laskun vai maksetaanko visalla niinku yleensä verkkokaupoissa ulkomailla?
    kiitos!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juuhan Katso viesti
    mites tuo maksupolitiikka tapahtuu tämän islabikesin kans?
    lähettääkö ne jonku laskun vai maksetaanko visalla niinku yleensä verkkokaupoissa ulkomailla?
    kiitos!
    Eiköhän tuo ole tässä ketjussa jossain jo mainittu, mutta... sähköposti/faksi -tilauksen jälkeen nuo lähettävät sähköpostiin laskun, jonka voi maksaa soittamalla sinne korttitiedot. Ainakaan viime keväänä, kun fillareita itse tilasin maksua ei voinut tehdä suoraan nettikaupassa. Tilata voi myös suoraan soittamalla.

http://www.islabikes.co.uk/how_to_buy.html
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Juuhan Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Eiköhän tuo ole tässä ketjussa jossain jo mainittu, mutta... sähköposti/faksi -tilauksen jälkeen nuo lähettävät sähköpostiin laskun, jonka voi maksaa soittamalla sinne korttitiedot. Ainakaan viime keväänä, kun fillareita itse tilasin maksua ei voinut tehdä suoraan nettikaupassa. Tilata voi myös suoraan soittamalla.

kiitos vastauksesta!
    täytyypä olla puljuun yhteydessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti

^Tilasin tuolta viime viikolla pyörän ja voin vahvistaa, että noin se menee nykyisinkin.

aprillia Guest
    Olen surfannut netissä, käynyt parissa pyöräkaupassa enkä löydä mistään kuopukselle sellaista pyörää, jollaisen hän haluaa. Pyörän tulisi olla uusi 24", 7-8 vaihteinen, jalkajarrullinen poikien pyörä, jossa EI SAA OLLA joustohaarukkaa. Nyt näyttää siltä, ettei sellaista ole olemassakaan. Jos tiedät mistä em. kaltaisen pyörän löytää, niin vinkkaatko. Vinkistä kiitolliset isä ja poika. Jos uutta ei kerta kaikkiaan ole, niin erittäin hyväkuntoinen käytetty kiinnostaa.
    aprillia muokkasi tätä : 06.04.2011 at 07.05 Syy: pieni lisäys

Rothan Tampereelle.

Jotta Tampereella riittäisi tulevaisuudessakin fillaristeja, niin vielä Rothan kimppaan etsisin minäkin kaveria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aprillia Katso viesti
    Olen surfannut netissä, käynyt parissa pyöräkaupassa enkä löydä mistään kuopukselle sellaista pyörää, jollaisen hän haluaa. Pyörän tulisi olla uusi 24", 7-8 vaihteinen, jalkajarrullinen poikien pyörä, jossa EI SAA OLLA joustohaarukkaa.
    Toi voi olla vähän vaikea yhtälö. Mikä ikäinen juniori on kyseessä? Onko jokin erityinen syy miksi pyörässä pitäisi olla jalkajarru?

...itse ostin lähes vastaavilla spekseillä Islabikes Beinn:in (tosin 20") viime keväänä. Erona se, että nimenomaan halusin vannejarrut jotta junnu (silloin 6v) oppii heti ajamaan niillä. Oppihan se varsin nopeasti eikä ajanut kuin kerran ulkovaraston seinään kevään ekalla harjoittelukerralla
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Minun mielipide on, että käsijarrut lasten pyöriin on lähes ehdottomat. Nopeammat käyttää, jalkajarrua tehokkaammat ja lisäksi ainakin omilla pienillä lapsilla helpottaa pysähtymistä, kun on molemmat jalat vapaana ottamassa tukea maasta.

Islabiken Cnoc 16 pyörän etujarrussa on sen verran tehoa, että nelivuotias tyttö saa asfaltilla tehtyä hienon otb:n pelkästään jarrua painamalla Kolhut oli henkisiä ja tapahtuman jälkeen isä sääti jarrua, jottei on/off tyylinen jarrun painaminen aiheuta lisää kauhua äidissä

Olen surfannut netissä, käynyt parissa pyöräkaupassa enkä löydä mistään kuopukselle sellaista pyörää, jollaisen hän haluaa. Pyörän tulisi olla uusi 24", 7-8 vaihteinen, jalkajarrullinen poikien pyörä, jossa EI SAA OLLA joustohaarukkaa. Nyt näyttää siltä, ettei sellaista ole olemassakaan. Jos tiedät mistä em. kaltaisen pyörän löytää, niin vinkkaatko. Vinkistä kiitolliset isä ja poika. Jos uutta ei kerta kaikkiaan ole, niin erittäin hyväkuntoinen käytetty kiinnostaa.
    Ihan hyvästä syystä tuollaista ei ole. Ja se syy on se jalkajarru, josta edellinenkin kommentoija kirjoittaa asiallisesti ja antaa sille ansionsa mukaan. Samasta syystä Islabikes on siirtynyt pienissäkin malleissa täysin käsijarruihin. Meillä on kaksi vanhempaa Cnocia, joissa on vielä jalkajarru ja kyllä on sydäntä kylmännyt, kun viive jarrutuksen syyn ilmaantumisesta itse jarrutukseen mitataan metreissä, kun ei ne pienten jalat heti keksi kumman niistä pitää yhtäkkiä vaihtaa suuntaa.

Speksiesi mukainen pyörä, mutta parempi, on siis Beinn 24, esikoistyttärelle sellainen vastikään tuli, odottelee lumien sulamista kirkuvan punaisena (lila ja sininen on vaihtoehtovärit) varastossa. 415 € kotiin toimitettuna (lokasuojat asennettuina).

Pikkasen iso on, joten alkukesä mennään ehkä kuitenkin 20 Largella.
    finbred muokkasi tätä : 29.05.2012 at 18.38
    MoreCowbell++

aprillia Guest
    Kiitos vastauksista. Poika täyttää 9 v. Itse olen ajanut pitkään pyörillä, joissa on vain käsijarrut, joten minulle käsijarrut kyllä kävisivät. Ensisijainen syy jalkajarruun on henkilökohtainen. Olen huomannut, että tytöille löytyisi em. pyöriä, mutta jostain syystä poikien pyöriin on nykyään "tungettu" joustokeula.

Kiitos vastauksista. Poika täyttää 9 v. Itse olen ajanut pitkään pyörillä, joissa on vain käsijarrut, joten minulle käsijarrut kyllä kävisivät. Ensisijainen syy jalkajarruun on henkilökohtainen. Olen huomannut, että tytöille löytyisi em. pyöriä, mutta jostain syystä poikien pyöriin on nykyään "tungettu" joustokeula.
    Eipä kestä. Oletettavasti poika kasvaessaan haluaa joka tapauksessa menevän pyörän, joten siirtyminen tyystin käsijarrullisiin on joka tapauksessa edessä. 5-vuotias tyttäreni oppi Beinn 20 S:n kanssa sen sekunneissa, joten en näe mitään syytä lykätä siirtymistä 9-vuotiaan kanssa. Pysähtyminen on nyt merkittävästi nopeampaa ja paremmin hallinnassa, kun ylä- ja alaraajoilla on selkeästi omat tehtävänsä. Mutta en tietenkään näe kaikkea, päätän siis asian kommentoinnin tähän. Tuosta vaan. Ja jälleenmyyntiarvo on varmasti kohdillaan.
    MoreCowbell++

Lainaus Alkujaan tämän lähetti finbred Katso viesti
    Speksiesi mukainen pyörä, mutta parempi, on siis Beinn 24, esikoistyttärelle sellainen vastikään tuli, odottelee lumien sulamista kirkuvan punaisena (lila ja sininen on vaihtoehtovärit) varastossa. 415 € kotiin toimitettuna (lokasuojat asennettuina).

Pikkasen iso on, joten alkukesä mennään ehkä kuitenkin 20 Largella.
    Minkä pituinen tyttö on? Pojalle oon tilaamassa isompaa Cnoc 16:sta tilalle. Mittaa on 123cm ja jalan sisämitta 54cm eli Islan taulukon Beinn 24:n minimi jalan mitasta puuttuu 3cm. Beinn 20 Large vaan saattaa käydä nopeasti pieneksi.

Niin ja jos jollain olisi myytävänä Beinn 20 large tai 24 niin voisin olla kiinnostunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti segrei Katso viesti
    Minkä pituinen tyttö on? Pojalle oon tilaamassa isompaa Cnoc 16:sta tilalle. Mittaa on 123cm ja jalan sisämitta 54cm eli Islan taulukon Beinn 24:n minimi jalan mitasta puuttuu 3cm. Beinn 20 Large vaan saattaa käydä nopeasti pieneksi.
    20 L:n maksimi sisämitaksi annetaan 62 cm, joten sanoisin, että se on silti paras ratkaisu. 24:n on huomattavasti isompi kuin 20 S. Veljenpojan 20 L on jossain Hollannin ja Tanskan välillä tulossa, joten voin sanoa siitä tarkemmin viikon päästä. Ja tyttö on siinä 127 pitkä ja sisämitta 60. Satula melkein pohjassa yltää päkiät maahan, mutta keskiö on paljon korkeammalla ja kammet pitemmät kuin aiemmassa, joten polvet nousee kyllä kovin lähelle kainaloita... Eli tod.näk. katras aloittaa kesän pykälää alempaa kuin suunniteltiin (3v:Cnoc 14, 5v:Cnoc 16, 6v:Beinn 20S ja 8v:Beinn 20L). Mutta viikon päästä on varmaan kokeiltu kaikki tositoimissa, joten palaan tarakalle.
    MoreCowbell++

Lainaus Alkujaan tämän lähetti finbred Katso viesti
    20 L:n maksimi sisämitaksi annetaan 62 cm, joten sanoisin, että se on silti paras ratkaisu. 24:n on huomattavasti isompi kuin 20 S. Veljenpojan 20 L on jossain Hollannin ja Tanskan välillä tulossa, joten voin sanoa siitä tarkemmin viikon päästä. Ja tyttö on siinä 127 pitkä ja sisämitta 60. Satula melkein pohjassa yltää päkiät maahan, mutta keskiö on paljon korkeammalla ja kammet pitemmät kuin aiemmassa, joten polvet nousee kyllä kovin lähelle kainaloita... Eli tod.näk. katras aloittaa kesän pykälää alempaa kuin suunniteltiin (3v:Cnoc 14, 5v:Cnoc 16, 6v:Beinn 20S ja 8v:Beinn 20L). Mutta viikon päästä on varmaan kokeiltu kaikki tositoimissa, joten palaan tarakalle.
    Kiitos vastauksesta. Tämä selvensi asian eli Beinn 20 Large lähtee tilaukseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti segrei Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Tämä selvensi asian eli Beinn 20 Large lähtee tilaukseen.
    Pysyn "kannassani", että 20L on paras valinta tähän kohtaan, mutta pitää vähän tarkentaa eilisen valossa. Ensinnäkin sorruin optimismiin tyttäreni mitoissa, ne ovat 125 ja 59 (pitkäsääri). Ja 20L oli juuri sopiva, eli tyttö on pyörän käyttöskaalan osalta keskivaiheilla. Mutta 24 ei ole liian iso, joten aloittelee suoraan sillä. Kesällä 6 vuotta täyttävälle pikkusiskolle 20S istuu jo varsin hyvin alle. 20L on kuitenkin viitisen senttiä korkeampi sekä satulan että tangon kohdalta, joten sen selkään ei ole asiaa.

MoreCowbell++

Tuli tuossa hankittua pojalle ensipyöräksi Spessun hotwalk ja oli kyllä loistava valinta. Islabikesin tilaaminenkin oli mielessä, mutta Spessua kun sai suoraan tuosta vierestä. Suosittelen lämpimästi.

Komppaan finbrediä tässä. Käsitys jalkajarrun helppokäyttöisyydestä on kummallinen (suomalainen) kaupunkimyytti, joka tuntuu istuvan perin sitkeässä, mutta jolla ei ole oikeasti mitään todellisuuspohjaa. Meillä siirryttiin käsijarrulliseen pyörään ilman mitään ongelmia 4-vuotiaana (sen ensimmäisen fillarin hankki isovahemmat, joten siihen väliin en vielä ennättänyt). Kun yritin antaa oppitunnin jarrun käytöstä, niin juniori totesi vain "juu-juu, kyllä minä tiedän miten se toimii" näsäviisas.
    *** The Goat ***

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •