HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 51 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1501
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Kun noista cosmiceista on ollut vähän puhetta, niin alkaa olla jo vähän psykoottiset fiilikset kun en osaa päättää kiekoista. Olen varmaan lukenut miljoona arvostelua noista kolmesta. Olen muutamaan otteeseen törmännyt väitteeseen, että kannattaa mieluummin ostaa luokkansa paras. kuin luokkansa halvin / huonoin(?). Eli vertailtaessa aluvannetta ja sitten deeppejä kuitu clinchereitä. 3 Vaihtoehtoa:

    - Cosmic Carbon SL = 699 eur
    - Fulcrum racing zero = 670 eur
    - Shimano Dura-Ace 7850 C24 (2010) = 539 eur

    Tekniikaltaan varmaan fulcrumit parhaat (keraamiset laakerit jne). Dura-acet kaikista tylsimmät. Fulcrumit ja cosmicit on omalla tavallaan molemmat yhtä mageet. Äh... Tarkoitus hoitaa yhdet all-around vanteet. Treeniin, kuntoajoihin jne jne.
    D-A:t on noista parhaat allrounderit.

  2. #1502
    Markku N Guest

    Roval Fusée

    http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kiekot&id=54

    Olisiko tässä hyvä kauppa? Olisko hyvät pitkillä lenkeillä?

  3. #1503
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    3 Vaihtoehtoa:

    - Cosmic Carbon SL = 699 eur
    - Fulcrum racing zero = 670 eur
    - Shimano Dura-Ace 7850 C24 (2010) = 539 eur

    Tekniikaltaan varmaan fulcrumit parhaat (keraamiset laakerit jne). Dura-acet kaikista tylsimmät. Fulcrumit ja cosmicit on omalla tavallaan molemmat yhtä mageet. Äh... Tarkoitus hoitaa yhdet all-around vanteet. Treeniin, kuntoajoihin jne jne.
    Mulla on yhdessä pyörässä CC SL:t ja toisessa Shamal Ultrat, jotka ovat siis G3-tyyppistä puolaustaan lukuunottamatta samat kiekot kuin Fulcrum Racing Zero. Tykkään molemmista, mutta jos niistä pitäisi valita vain toiset kaikkeen mahdolliseen ajeluun, niin valintani olisi Shamal.

    Shamalit ovat kestävät, avokiekoiksi kevyet ja niissä on kaikkiin olosuhteisiin soveltuva keskitien vanneprofiili (26/30 mm). Muutaman kuukauden ajojen perusteella en vielä uskalla arvioida Cosmicin kestävyyttä, mutta mitkään joka paikan höylät ne eivät ole. Cosmiceilla mennään suoralla kovaa ja mieluiten suotuisissa tuuliolosuhteissa.

    Shamalin/Fulcrum Racing Zeron viimeisimmästä sukupolvesta on vielä todettava, että ne USB-hybridikeraamiset laakerit taitavat olla suunnilleen parasta, mitä tuon hintaluokan tehdaskiekoista löytyy.

  4. #1504
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku N Katso viesti
    http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kiekot&id=54

    Olisiko tässä hyvä kauppa? Olisko hyvät pitkillä lenkeillä?
    Hinta tuntuu painoon ja ominaisuuksiin nähden aika korkealta. Siis tuo Roval-settihän painaa yhtä paljon kuin yllä mainitsemani Cosmic Carbone SL.
    TuH muokkasi tätä : 23.03.2011 at 12.55

  5. #1505
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Onko merkkikiekot niin haluttavia että sen takia haluaa maksaa 600 euroa 1750g painavista kiekoista?
    Ostin viime kesänä alle 350 eurolla uuden 1350 g painavan avokiekkosetin, joka on mitoitettu 85 kiloiselle vaikka painan vain 68 kg. Lisäkevennystä olisi saanut pinnoja vähentämällä. Pekka L:n viestejä lukemalla saa vinkkejä että mistä noita saa. Tarrojen valinta jää itselle tehtäväksi.

  6. #1506
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku N Katso viesti
    http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=kiekot&id=54

    Olisiko tässä hyvä kauppa? Olisko hyvät pitkillä lenkeillä?
    Aksiumit maksaa 150€ ja ovat vain 40g painavammat. Ja paljon paremman näköiset.

  7. #1507
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Onko merkkikiekot niin haluttavia että sen takia haluaa maksaa 600 euroa 1750g painavista kiekoista?

    750g

    980g

    ja vain 5k€ ihan vain tarrojen takia ostaisin, mutta vaimon luottokortin ostoraja on turhan pieni
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  8. #1508
    Markku N Guest
    Olette oikeassa, en minä noita Rovaleja. Yhtä hyvää ja parempaakin tosiaan saa halvemmallakin. Vaikka näyttihän noissa olevan hyväkin alennus. Hauskan näkösethän ne on, mutta sehän olisi vain varastanut katseet ja kuski olisi jäänyt huomaamatta. ;-). Mikä lie oli kun sai hetken noista haaveilemaan.

  9. #1509
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku N Katso viesti
    Mikä lie oli kun sai hetken noista haaveilemaan.
    Sitä ei aina muista ostavansa vain virtuaalikavereita mielyttääkseen ja vain virtuaalikavereiden vuoksi.

    Pyörivässä liikeessä oleva massa toimii vauhtipyöränä ja vastustaa muutoksia niin hitaampaan kuin nopeampaan suuntaan.

    Toisaalta täällä on henkilöitä, jotka eivät aja ylämäkiä alle 30km/h harjoittelumielessä ja kuitenkin parhaimmatkin ammattilaiset ajavat kilpaa ylämäkiä jopa alle 20km/h.

    Olen toki vain kade, kun en pääse ylämäkiä edes 15km/h ja olen maksanut yli 1700g:n kiekoista yli 1000€ ja molemmat ihan vain omaa tyhmyyttä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  10. #1510
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Muistelen takavuosina, että näistä Fulcrum racing kiekoista peloteltiin, ettei kannata ostaa kun pinnat katkeilee ja kestää kauan saada kiekot ajokuntoon. Onko tämä enää oleellinen asia huomioon otettavaksi uusimmissa malleissa?
    HET Cycling

  11. #1511
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    1.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Muistelen takavuosina, että näistä Fulcrum racing kiekoista peloteltiin, ettei kannata ostaa kun pinnat katkeilee ja kestää kauan saada kiekot ajokuntoon. Onko tämä enää oleellinen asia huomioon otettavaksi uusimmissa malleissa?
    Mulla ollu Fulcrum Racing 5 Evo kiekot ajossa kaks kesää, ilman minkäänlaisia ongelmia. (kilsoja noilla ajettu sen vajaa 7000)
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

  12. #1512
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Muistelen takavuosina, että näistä Fulcrum racing kiekoista peloteltiin, ettei kannata ostaa kun pinnat katkeilee ja kestää kauan saada kiekot ajokuntoon. Onko tämä enää oleellinen asia huomioon otettavaksi uusimmissa malleissa?
    Mulla on ollut noin viiden vuoden aikana ajossa eri pyörissä Campagnolon/Fulcrumin kiekoista Campagnolo Scirocco (vastaa FR5), Campagnolo Zonda (FR3), Campagnolo Eurus (FR1), Campagnolo Shamal Ultra (FR0) ja Fulcrum Racing 5. Yhdestäkään koskaan katkennut pinnaa.

    Mutta kuskin painostahan nuo tapaukset kai eniten riippuvat.

  13. #1513
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Onko merkkikiekot niin haluttavia että sen takia haluaa maksaa 600 euroa 1750g painavista kiekoista?
    Ostin viime kesänä alle 350 eurolla uuden 1350 g painavan avokiekkosetin, joka on mitoitettu 85 kiloiselle vaikka painan vain 68 kg. Lisäkevennystä olisi saanut pinnoja vähentämällä. Pekka L:n viestejä lukemalla saa vinkkejä että mistä noita saa. Tarrojen valinta jää itselle tehtäväksi.
    Grammat ja eurotko ovat sitten ainoat mitä pitää katsoa?

  14. #1514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Muistelen takavuosina, että näistä Fulcrum racing kiekoista peloteltiin, ettei kannata ostaa kun pinnat katkeilee ja kestää kauan saada kiekot ajokuntoon. Onko tämä enää oleellinen asia huomioon otettavaksi uusimmissa malleissa?
    Liittyisikö tuo siihen, että kalliimmissa Fulcrumeissa on alu-pinnat. "Varma" huhu kertoo, etteivät ne voi kestää. Sama tietolähde kertoo myös, etteivät nuo vähäpinnaiset voi kestää tai olla riittävän jäykkiä. On olemassa myös luonnonlaki, jonka mukaan kaikki alle 100-vuotta vanhat pinnausvariaatiot ovat täysin toimimattomia. Lopputulemana on siis, etteivät Fulcrumit voi kestää.

    Käytännössä nuo Fulcrumit tuntuvat kestävät oikein hyvin ja jäykkyyskin on oikein hyvä. Kumma juttu.

  15. #1515
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Kumma juttu.
    Ja lisäksi niissä taitaa olla 100kg painoraja
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  16. #1516
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Liittyisikö tuo siihen, että kalliimmissa Fulcrumeissa on alu-pinnat. "Varma" huhu kertoo, etteivät ne voi kestää. Sama tietolähde kertoo myös, etteivät nuo vähäpinnaiset voi kestää tai olla riittävän jäykkiä. On olemassa myös luonnonlaki, jonka mukaan kaikki alle 100-vuotta vanhat pinnausvariaatiot ovat täysin toimimattomia. Lopputulemana on siis, etteivät Fulcrumit voi kestää.

    Käytännössä nuo Fulcrumit tuntuvat kestävät oikein hyvin ja jäykkyyskin on oikein hyvä. Kumma juttu.
    Onhan se kumma

    Jep, siihen se liittyy. Racing 1 ja zerossa alu pinnat. Racing 3:ssa teräspinnat. No, ehkei pinnojen matskulla ole sitten ole niin kauheasti väliä. Miksi ovat tehneet alupinnat, luulisi ettei painosäästö voi niin kauheasti olla.
    HET Cycling

  17. #1517
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Muistelen takavuosina, että näistä Fulcrum racing kiekoista peloteltiin, ettei kannata ostaa kun pinnat katkeilee ja kestää kauan saada kiekot ajokuntoon. Onko tämä enää oleellinen asia huomioon otettavaksi uusimmissa malleissa?
    Mulla on nykyisinä varakiekkoina eräänkin kauppiaan mollaamat pousauspinnalliset Fulcrum R0:t. Ovat olleet kovassa kohtelussa ja käytössä. Kolmen kesän ajon jälkeen yhä täysin luotisuorat eikä pinnojakaan ole mennyt. Luulen että kestävät niin kauan kunnes niillä crashaan jos crashaan. Tosin tuli niillä jo ajettua kivikkoon viime vuonna Espanjassa serpassa kun lähtivät pyörät tienpinnasta alta.

    Enempi on pitänyt rihdata eräitä hiilikuitusia kehiä suoraksi.

  18. #1518
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Mulla on ollut Fulcrum 3:t ja niissä ei tahtonut pysyä pinnat suorassa. Niissähän on suoravetopinnat, tämän tästä sai oikoa niitä suoraan. Litteä pinna ei ole kovin aero kun se on poikittain. Kyllä, niitä oli välillä jopa täysin poikittain. Kaverilla tuli Bianchin mukana samanlaiset, ei se niillä viitsinyt kauaa ajaa kun sama homma.
    Kumpikaan ei olla pikkupoikia, siinä kiekon painorajalla (85kg) molemmat ja ajokin muutakin kuin sunnuntailenkkiä.

    Siinä mielessä perinteisen mallinen taivutettu pinna on parempi, että se ei voi pyöriä. (eikä napojen laipat ainakaan painavampia ole, kuin ne alumiinijöötit joihin tuollaiset suoravetopinnat ankkuroidaan)

    Ei minunkaan korviin ole pinnojen katkeiluja kuulunut.
    Kaar ittelles vaa

  19. #1519
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Racing 1 ja zerossa alu pinnat. Racing 3:ssa teräspinnat. No, ehkei pinnojen matskulla ole sitten ole niin kauheasti väliä. Miksi ovat tehneet alupinnat, luulisi ettei painosäästö voi niin kauheasti olla.
    Luulen, en tiedä, että eroa voi olla pinnojen jousto-ominaisuuksissa. Alumiini ei tunnetusti paljoa jousta. Saattaa vaikuttaa aivan snadisti ajotuntumaan, tai sitten ei.

  20. #1520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mulla on ollut Fulcrum 3:t ja niissä ei tahtonut pysyä pinnat suorassa. Niissähän on suoravetopinnat, tämän tästä sai oikoa niitä suoraan. Litteä pinna ei ole kovin aero kun se on poikittain. Kyllä, niitä oli välillä jopa täysin poikittain. Kaverilla tuli Bianchin mukana samanlaiset, ei se niillä viitsinyt kauaa ajaa kun sama homma.
    Kumpikaan ei olla pikkupoikia, siinä kiekon painorajalla (85kg) molemmat ja ajokin muutakin kuin sunnuntailenkkiä.

    Siinä mielessä perinteisen mallinen taivutettu pinna on parempi, että se ei voi pyöriä. (eikä napojen laipat ainakaan painavampia ole, kuin ne alumiinijöötit joihin tuollaiset suoravetopinnat ankkuroidaan)

    Ei minunkaan korviin ole pinnojen katkeiluja kuulunut.
    Jos pinnojen pyöriminen pelottaa, niin onneksi Fulcrumilta löytyy ratkaisu tuohon, joka on luovasti annettu nimi Spoke anti-rotation system. Racng 3:sta tuo on 2-Way fit versiossa. Minkä Fulcrumin painoraja on 85 kiloa?

  21. #1521
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    No noiden kolmosten käyttöohjeessa se 85kg luki. Tosin todettiin siinä myös että saa ajaa painavampikin, mutta suoruutta pitää tarkkailla. Ne oli 2006 mallia, siitä on jo pari vuotta kun myin ne pois ja ikävä ei ole tullut. Samalla rahalla saa parempaakin.
    Kaar ittelles vaa

  22. #1522
    moi.

    tommonen asia on askarruttanut mieltä, että mites tuubit lenkkikäytössä? snakebiteja tulee varmaan (paljon) pienemmällä todennäköisyydellä kuin clincherillä MUTTA entä sitten kun rengasrikko tulee? jääkö tien päälle vaiko mitä? varakiekko? taxilla kotiin? viisaammat taas jos viitsisitte valistaa..

  23. #1523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    No noiden kolmosten käyttöohjeessa se 85kg luki. Tosin todettiin siinä myös että saa ajaa painavampikin, mutta suoruutta pitää tarkkailla. Ne oli 2006 mallia, siitä on jo pari vuotta kun myin ne pois ja ikävä ei ole tullut. Samalla rahalla saa parempaakin.
    Suurin piirtein noin lukee käyttöohjeissa edelleenkin:

    http://www.fulcrumwheels.com/reposit...ng_1_12-10.pdf

    82 kiloa painavamman pitää tsekkailla kuntoa vähän tiuhempaan ja 106-kiloiset etsikööt järeämmät kiekot.

  24. #1524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buttonfly Katso viesti
    moi.

    tommonen asia on askarruttanut mieltä, että mites tuubit lenkkikäytössä? snakebiteja tulee varmaan (paljon) pienemmällä todennäköisyydellä kuin clincherillä MUTTA entä sitten kun rengasrikko tulee? jääkö tien päälle vaiko mitä? varakiekko? taxilla kotiin? viisaammat taas jos viitsisitte valistaa..
    Itse en edes muista milloin lenkkikäytössä olisin onnistunut käärmeenpureman hankkimaan avorenkailla. Ehkä noin kävi joskus ensimmäisiä lenkkejä maantiepyörällä ajaessa kun en odottanut renkaiden vaativan pumppaamista muutaman päivän välein. Kuinka paljon muiden lenkkireiteillä käärmeitä vilisee?

    Tuubien kanssa on paljon vaihtoehtoja tuossa tilanteessa. Helpoimmillaan homma korjaantuu paikka-aineilla vähällä vaivalla.

  25. #1525
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Onkos se sitten niin, että Cosmic carbonet sopii paremmin isommalle kuskille +90 kg?
    HET Cycling

  26. #1526
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Suurin piirtein noin lukee käyttöohjeissa edelleenkin:

    http://www.fulcrumwheels.com/reposit...ng_1_12-10.pdf

    82 kiloa painavamman pitää tsekkailla kuntoa vähän tiuhempaan ja 106-kiloiset etsikööt järeämmät kiekot.
    Voi olla että nissä kolmosissakin luki silloin 82kg, en ole varma. Ulkomuistista heitin tuon 85, mutta siitä on tosiaan useampi vuosi kun sitä prujua tavasin. Noiden myös mainitsema 180lbs tukisi sitä 82:aa.

    Mä oon ajanut muutaman lenkin + yhden kisan laina-Cosmic Carboneilla. Ne on omalla tavallaan ihan hauskat kiekot. Profiilikuvassa muuten alla. Vois senkin kuvan joskus vaihtaa...
    Kaar ittelles vaa

  27. #1527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Onkos se sitten niin, että Cosmic carbonet sopii paremmin isommalle kuskille +90 kg?
    Kyllä ne menee hyvin kevyemmälläkin kuskilla. Ja ovat mukavat ajaa.

  28. #1528
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elcondorpasa Katso viesti
    Kyllä ne menee hyvin kevyemmälläkin kuskilla. Ja ovat mukavat ajaa.
    Ajattelin vaan kun itse en ole se kevyempi kuski
    HET Cycling

  29. #1529
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jousi Katso viesti
    Mulla ollu Fulcrum Racing 5 Evo kiekot ajossa kaks kesää, ilman minkäänlaisia ongelmia. (kilsoja noilla ajettu sen vajaa 7000)
    kukas tarvis tämmöset kiekot? uudet ja halvat...

  30. #1530
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buttonfly Katso viesti
    moi.

    tommonen asia on askarruttanut mieltä, että mites tuubit lenkkikäytössä? snakebiteja tulee varmaan (paljon) pienemmällä todennäköisyydellä kuin clincherillä MUTTA entä sitten kun rengasrikko tulee? jääkö tien päälle vaiko mitä? varakiekko? taxilla kotiin? viisaammat taas jos viitsisitte valistaa..
    Mulla tuubit normaali lenkkikäytössä. Ei mitään tollaisia ongelmia. Jos arveluttaa, niin ota ne tuubit alle ja aika nopeasti käytäntö pakottaa oppimaan .

    Kannattaa lukea weightweenies.starbike.com -foorumilta tuubien liimausketjua. Siellä on käyty varmaan kaikki oleellinen useita kertoja läpi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •