ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 6 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

  1. #151
    Raparipa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Valovuosia parempi laite kuin nyt äärimmäisen kankean tuntuinen Edge 705.
    Olin etukäteen aivan varma, että kaikista ennakkotiedoista huolimatta Edge 800:n käyttöliittymä on kuitenkin aivan paska. Niitähän insinöörit osaavat tuottaa yhä edelleen yllättävän usein.

    Niinpä olikin tosi iloinen yllätys, miten simppeli ja looginen Garminin kosketusnäyttöön perustuva systeemi on. Jos saan arvata, käyttöohje ei paljon käytössä kulu.

    Täältä löytyy nyt tuore inventaarioni boksin sisällöstä + valokuva koko kasasta: http://bit.ly/fLFlUL
    Raparipa muokkasi tätä : 18.02.2011 at 16.36

  2. #152
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Tämäkin olis varmaan löytyny käyttöohjeista mutku eihän suomalainen mies....

    Eli aamulla löysin laitteesta mukavan lisäominaisuuden. Tietokenttien valinta on ollu jotenkin työlään oloista, mutta huomasin, että noitahan voi vaihtaa "lennosta" kun painaa sormella muutaman sekunnin haluamaansa tietokenttää. Ihan vaan tiedoksi muillekin

  3. #153
    Raparipa Guest
    Erinomainen huomio! Fakta löytyy näköjään jo käsikirjan sivulta 3, mutta ohitin sen tietenkin sujuvasti. Tuohan on tosi kätevä ominaisuus.

    Muutenkin on ollut hauska huomata, miten monipuolisesti mittarin näyttöjä voi mulkata oman makunsa mukaan. Kirjoitin siitä tarkempaa kuvausta tänne: http://bit.ly/hO0elO

  4. #154
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Tukeeko 800 erillisiä näyttösettejä eri pyöräprofiileille? Krossarissa ja puksussa kun ei tee tehokentillä esim. mitään.

  5. #155
    mrLoirot Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tukeeko 800 erillisiä näyttösettejä eri pyöräprofiileille? Krossarissa ja puksussa kun ei tee tehokentillä esim. mitään.
    En ole ainakaan löytänyt tuollaista ominaisuutta. Näyttöjen asetukset ovat omassa valikossaan eivätkä pyöräprofiilin alla, pyöräprofiilin vaihto ei vaikuta näytön asetuksiin.

  6. #156
    Raparipa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tukeeko 800 erillisiä näyttösettejä eri pyöräprofiileille? Krossarissa ja puksussa kun ei tee tehokentillä esim. mitään.
    Näyttösetit ovat tosiaan kaikille pyörille yhteisiä. Mutta ehkä kannattaa nikkaroida useita erilaisia näyttöjä vaikka niin, että esimerkiksi kolmelle pyörälle on kullekin oma "päänäyttönsä".

    Lisäksi jää jäljelle pari yleistä näytöllistä, jotka voivat sisältää käytössä olevasta pyörästä riippumatonta mittaustietoa (kuten vaikka lämpötila tms.)

    Ei tuo tietenkään ole täydellinen ratkaisu, mutta lienee tyhjää parempi.

    Toki sitten olisi järkevää, että turhia näyttöjä voisi esimerkiksi piilottaa valitusta pyörästä riippuen vaikka niin, että niitä jäisi jäljelle vaikka vain kaksi tilanteeseen sopivaa.

    Näin voi tehdä kyllä käsin, sillä näyttöjä voi piilottaa tai ottaa käyttöön asetuksista erikseen. Mutta automaattista, pyöräprofiilin mukaan toimivaa piilotus/paljastus-toimintoa ei näytä löytyvän - ainakaan toistaiseksi.

  7. #157
    Raparipa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Alustavia Edge 800:n käyttökokemuksia:

    https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=245

    Ainakin kalorilaskenta taitaa yhä olla pielessä
    Testasin tänään sekä Garmin Edge 800:aa että Polarin CS600 -mittaria samoissa harjoituksissa yhtäaikaa. Olikin tosi kiinnostavaa verrata, miten laitteet arvoivat kalorien kulutuksen: http://bit.ly/hN85YU

  8. #158
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raparipa Katso viesti
    Testasin tänään sekä Garmin Edge 800:aa että Polarin CS600 -mittaria samoissa harjoituksissa yhtäaikaa. Olikin tosi kiinnostavaa verrata, miten laitteet arvoivat kalorien kulutuksen: http://bit.ly/hN85YU
    Järjestäin ne mittarit jotka laskevat energiakulutuksen sydämentoiminnan ja Firstbeatin algoritmien perusteella antavat huomattavasti alhaisemmat lukemat kuin perinteellisellä tavalla energiakulutusta arvioivat mittarit.

    Mutta, mikä on oikea? Itse olisin taipuvainen luottamaan Firstbeatin menetelmään koska onhan se laajassa käytössä kaikenmaailman fysiologisissa testeissä.

    Eron näkee hyvin kun esim. 310XT tai Edge mittarista jättää sykevyön pois, niin tällöin mittari laskee kalorit perinteellisellä tavalla ja antaa huomattavasti suuremmat lukemat.

  9. #159
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Eron näkee hyvin kun esim. 310XT tai Edge mittarista jättää sykevyön pois, niin tällöin mittari laskee kalorit perinteellisellä tavalla ja antaa huomattavasti suuremmat lukemat.
    Käsittääkseni Firstbeatin algoritmi on käytössä vain Edgeissä 500 ja 800, rannemalleista en tiedä. 705 ainakin näyttää laskevan melkein täysin nopeuden ja matkan perusteella 3.1-firmiksellä.

  10. #160
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Käsittääkseni Firstbeatin algoritmi on käytössä vain Edgeissä 500 ja 800, rannemalleista en tiedä. 705 ainakin näyttää laskevan melkein täysin nopeuden ja matkan perusteella 3.1-firmiksellä.
    705 laskee ilmeisesti nopeuden ja matkan (ja mahdollisesti jollakin tavoin nousumetrien) mukaan ja siksi kesäisillä maantielenkeillä lukemat heittävät reilusti ylöspäin.

    En normaalisti noita energialukemia seuraa mitenkään, mutta nyt ihan mielenkiinnosta vilkaisin kertymiä muutamalta lenkiltä, joilla oli mukana sekä Edge 705 ja 800. Olen mainospuheiden perusteella kuvitellut, että 800:n algoritmi olisi tarkempi. Eräälläkin helmikuun lenkillä 800 näytti kokonaiskulutukseksi 2100 kcal, 705 3400 kcal ja tehomittarin lukemien perusteella oletetulla 25 % hyötysuhteella kulutus olisi ollut n. 3500 kcal.

  11. #161
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    705 laskee ilmeisesti nopeuden ja matkan (ja mahdollisesti jollakin tavoin nousumetrien) mukaan ja siksi kesäisillä maantielenkeillä lukemat heittävät reilusti ylöspäin.
    Väittäisin että 705:n algoritmi on lähinnä oikeaa lukua juuri noilla lenkeillä, omat mittaukset tukisivat sitä teoriaa (vaikka pelkistä jouleista puuttuukin rullailunaikainen rasitus). Voisin veikata että algo on tähdätty maanteille ja maantievauhteihin oletuskäyttäjän tarpeisiin.

    Krossissa, metsässä ja talvella mittaus heittelee paljonkin.

  12. #162
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Väittäisin että 705:n algoritmi on lähinnä oikeaa lukua juuri noilla lenkeillä, omat mittaukset tukisivat sitä teoriaa (vaikka pelkistä jouleista puuttuukin rullailunaikainen rasitus). Voisin veikata että algo on tähdätty maanteille ja maantievauhteihin oletuskäyttäjän tarpeisiin.

    Krossissa, metsässä ja talvella mittaus heittelee paljonkin.
    Onko matka mitattu GPS:llä vai normaalilla tavalla?

  13. #163
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti robink Katso viesti
    Onko matka mitattu GPS:llä vai normaalilla tavalla?
    Kummallakin. Eikä GPS:ssä kuitenkaan niin paljon virhettä ole kun tässä ei ole kyse kymmenistä vaan sadoista kcaloreista. Ihan ekstreeminä voitaisiin ottaa tämä esimerkki:

    24.01., melkein nollakeli, lumisadetta ja sohjoa (http://vimeo.com/rbrb/lifeonthestreets):

    Aika: 3:02:51 (ajoaika 2:40:50 kun joutui tunkkaamaan ja pari juomataukoa)
    Matka: 33,82km (eli 12,6km/h)

    Keskisyke: 148 (76%, mukaanlukien jalkautumiset ja tauot)

    Kulutus: 1226kcal.

  14. #164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Käsittääkseni Firstbeatin algoritmi on käytössä vain Edgeissä 500 ja 800, rannemalleista en tiedä. 705 ainakin näyttää laskevan melkein täysin nopeuden ja matkan perusteella 3.1-firmiksellä.
    Itselläni on sekä FR 310XT että Edge 500 ja molemmissa huomaa hyvin selvästi sen suuremman kalorinäyttämän kun jätetään sykevyö pois, siis silloin kuin vehkeet eivät käytä Firstbeatin algoritmia.

    Garminin kaikki uudemmat rannelaitteet käyttävät siis sykevyön kanssa Firstbeatin algoritmia.

  15. #165
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Väittäisin että 705:n algoritmi on lähinnä oikeaa lukua juuri noilla lenkeillä, omat mittaukset tukisivat sitä teoriaa (vaikka pelkistä jouleista puuttuukin rullailunaikainen rasitus). Voisin veikata että algo on tähdätty maanteille ja maantievauhteihin oletuskäyttäjän tarpeisiin.
    Vaikka algoritmi olisikin räätälöity maantielle, niin ei se silti tarkoita, etteivätkö tulokset olisi puhdasta höpsismiä. Kesälenkeillä maantiellä Garmin 705 laskee kalorini noin 50 % yläkanttiin Firstbeatilla rouskuttavaan Suunnon sykemittariin nähden. 800 vs 1200 kcal tunnissa on jo naurettavan iso heitto ja Garminin virhe vain kasvaa, jos lenkki ajetaan myötätuuleen tai porukalla peesaillen (kun nopeus kasvaa, mutta rasitus laskee).

  16. #166
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Kyllä Edge 705:n kalorialgoritmi näyttäisi olevan viritetty Suomen talveen lenkeille, joilla keskinopeus on n. 20 km/h samalla teholla, jolla kesäisellä maantiellä keskinopeus liikkuu 30 tuntumassa.

    Viime keväänä kiinnitti huomiota Edge 705:n laskema kcal-lukema yhdellä vuorokauden lenkillä. 23006 kcal tuntui aika uskomattomalta lukemalta ja silloin tehomittarin lukemien perusteella laskettu vertailuarvo oli n. 10000 kcal.

  17. #167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Vaikka algoritmi olisikin räätälöity maantielle, niin ei se silti tarkoita, etteivätkö tulokset olisi puhdasta höpsismiä. Kesälenkeillä maantiellä Garmin 705 laskee kalorini noin 50 % yläkanttiin Firstbeatilla rouskuttavaan Suunnon sykemittariin nähden. 800 vs 1200 kcal tunnissa on jo naurettavan iso heitto ja Garminin virhe vain kasvaa, jos lenkki ajetaan myötätuuleen tai porukalla peesaillen (kun nopeus kasvaa, mutta rasitus laskee).
    Tämä on aivan normaalia! Painoon, matkaan ja aikaan perustuvat algoritmit laskevat todella paljon enemmän kaloreita kuin sydämen toimintaan perustuvat. Jos pystyt käyttämään Suuntoasi ilman sykevyötä kalorilaskennassa, niin todennäköisesti se antaa saman suuntaisia lukuja kuin se Edge 705.

    Suuntosi kanssa pääset samalle tontille kaloreiden suhteen Garminien rannelaitteiden (310XT, 110, 4xx jne.) sekä Edge 500 & 800 mallien kanssa. Siis, ne jotka käyttävät Firstbeatin laskentamenetelmää.

  18. #168
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Yksi älyttömyys laitteesta tuli havaittua. Kun käytössä on kadenssi/pinna-anturi niin Edge 800 mittaa nopeuden/matkan/"kaiken muun mahdollisen" kiekon pyörimisestä eikä gps-jäljestä. Eilen ihmettelin kun vauhti putos nollaan ja matkaa ei tahtonu enää kertyä vaikka gps-jälkeä piirtyi kartalle normaalisti. Syyksi paljastui hieman kääntyny pinnamagneetti josta kadenssianturi ei saanu enää signaalia.

  19. #169
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Tuo matkan mittaaminen ensisijaisesti takapyörän pyörimisestä on varsinkin talvikelissä aivan älytöntä (ei olisi iso työ lisätä uutta valintaa, jolla itse voisi määritellä ensisijaisen mittaustavan). Onneksi Edge 800 osaa mitata etenemän pyörän kierroksella GPS-datan perusteella automaattisesti ja säätää sitä myös matkan aikana, joten todennäköisesti virhe jää pieneksi. Tänäänkin vaihteli renkaan mitta lenkin aikana 2085 - 2148 mm välillä (riippuen irtolumen ja jään määrästä).

    Edge 705:n viimeisessä firmwaren päivityksessä tuli tuohon automaattiseen renkaan koon mittaamiseen virhe (ainakin PowerTapin kanssa) ja siinä renkaan koko on pakko asettaa manuaalisesti.

  20. #170
    Ensimmäisissä softaversioissa sekä rannelaitteissa että ainakin Edge 500 vehkeessä laite mittasi aina matkan ja nopeuden GPS:n kautta jos se vain oli saatavilla. Esim. vain tunneleissa ja sisätiloissa se siirtyi käyttämään pyörän anturia.

    Tästä oli Garminin foorumilla aika paljon porua kun jengi halusi, että myös taivasalla käytettäisiin fillarin anturia, koska sen avulla mitattu matka on ainakin huolellisesti kalibroidulla anturilla tarkempi. No, Garmin muutti sitten oletuksen päinvastaiseksi ja joissakin kalliimmissa laitteissa käyttäjä voi itse valita mittaustavan. Rannelaitteissa tuota mittaustapaa ei ilmeisesti vieläkään voi valita.

  21. #171
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Vilkuilin viikonlopun lenkkien kulutuslukemia vähän tarkemmin (herätteenä uusimman Tourin juttu energiankulutuksesta - artikkelin mukana olleen taulukon perusteella olisi meikäläisen massan liikutteluun pitänyt kulua reilusti yli 600 kcal/h).

    keskimääräiset kcal/h-lukemat olivat la ja su lenkeillä
    la 705:523 800:394
    su 705:569 800:390
    Lauantain lenkillä keskiteho oli hiukan korkeampi ja sunnuntaina nopeus aavistuksen kovempi (kuitenkin pienemmällä teholla - keskitehosta lasketut suuntaa-antavat lukemat oletetulla 25 % hyötysuhteella olisivat 520 ja 502 kcal/h)
    Se, että 705 näyttää näillä talvikeleillä suhteellisen järkeviä lukemia, on enempi sattumaa kuin osaamista.

    Edge 800:n arvio tuntuu olevan aivan metsässä (vaikka siinä olisikin hyödynnetty Firstbeatin huippuosaamista).
    Sunnuntain lenkillä tuli 800:n lukemia seurattua matkan aikanakin ja alku näytti hyvältä.
    1. tunti 520 kcal
    2. tunti 380 kcal
    3. tunti 310 kcal
    seuraavien tuntien kulutus vaihteli 350 ja 380 kcal/h välillä (1. tunnin vähän alempaa tehoa lukuunottamatta oli kuormitus suhteellisen tasainen).
    Minulle noilla lukemilla ei ole mitään väliä, mutta jotkut tuntuvat ottavan eri mittareiden lukemat hyvinkin tosissaan (joskus ollut vääntöä jonkun peruskuntoilijan kanssa askelmittarin näyttämien kcal-arvojen luotettavuudesta).

  22. #172
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Pornainen
    Viestit
    320
    Itsellä on tuo 800 nyt ostettu, siinä on citynavigator tiekartta+ suomipro ja toimii hienosti, mutta miksi en saa
    saa näkymään tietokoneelta mapsourcella siirrettyjä reittejä? Ilmoittaa onnistuneesta siirrosta mutta laitteen baner kansioon ei tule uusia reittejä.
    On kokeiltu gpx tiedostoja sekä gbd tiedostoja.
    Olis paljon uusia polkuja koneella odottamassa ja pääsis ajamaan niitä kun vaan sais ne tohon purkkiin.
    -Lumikolalla stongan yli, vauhti kohdillaan

  23. #173
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti thethent Katso viesti
    Itsellä on tuo 800 nyt ostettu, siinä on citynavigator tiekartta+ suomipro ja toimii hienosti, mutta miksi en saa
    saa näkymään tietokoneelta mapsourcella siirrettyjä reittejä? Ilmoittaa onnistuneesta siirrosta mutta laitteen baner kansioon ei tule uusia reittejä.
    On kokeiltu gpx tiedostoja sekä gbd tiedostoja.
    Olis paljon uusia polkuja koneella odottamassa ja pääsis ajamaan niitä kun vaan sais ne tohon purkkiin.
    Tsekkaappa oletko tallentanut reitit muistikortille vai laitteen muistiin. Olikos se niin että vaan jompi kumpi toimi tässä?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  24. #174
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Tsekkaappa oletko tallentanut reitit muistikortille vai laitteen muistiin. Olikos se niin että vaan jompi kumpi toimi tässä?
    Ja silleen ainakin onnistuu, että siirrät suoraan tiedostonhallinnan kautta gpx-tiedoston laitteen omaan muistiin "new files" -kansioon.

  25. #175
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Pornainen
    Viestit
    320
    Kiittää kumartaa, toimii nyt sain gps albumista siirrettyä reittejä ja ne löytyi sieltä baner kuvakkeen alta.
    Pätevä laite
    -Lumikolalla stongan yli, vauhti kohdillaan

  26. #176
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Jos sitä pähkäilyn jälkeen innostuu ostamaan edge 800 gps-sekakäyttöön, mikä versio kannattaisi ostaa? Mistä saa edullisimmin?

  27. #177
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Pornainen
    Viestit
    320
    Kattelin bikeradarista, crc:stä ja hantecistä mutta totesin
    ei kannata parinkympin takia lähtee tilaamaan mistään ulkomaalaisista nettikaupoista, on sen verran arvokas laite että jos hajoo niin saan takuu asiat kuntoon helposti ja varmasti, eli hain marineasta.
    Mulle oli selvää ostaa performance bundle + navigation, siinä setissä oli kaikki tarvittava.
    -Lumikolalla stongan yli, vauhti kohdillaan

  28. #178
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Pornainen
    Viestit
    320
    Ensimmäiset käyttökokemukset:
    +Ajossa laite on toimiva ja kätevä käyttää ja kartalta näkee missä mennään.
    +Sykkeet on omalla kohdalla oikeaa luokkaa.
    +Asennus ja laiteparien muodostukset onnistui heittämällä.
    -Laitteeseen siirrettäessä MTB reittejä oli ongelmia, enkä olis ilman
    apuja saanut varmaan vieläkään.
    -Ajettu lenkki tallennettu, sitäpä ei voi tarkistella enää laitteessa saati ajaa takaisin päin, reittiä kun ei löydy muistista, ainoa data mitä on tallessa on sykkeet matkan
    pituudet yms yleistä.
    -Ajettua ja tallennettua reittiä ei voi siirtää kuin connectiin missä siitä ei ole juuri iloa.
    mapsourceen reittiä ei saa siirrettyä kun laite tallentaa reitin *FIT*muotoon
    ja mapsource ei sitä tunne.
    +Laitteeseen saa siirrettyä gpx tiedostoja mitkä voi halutessaan ajaa maastossa.

    Ehkä tämä tökkiminen johtuu osittain osaamattomuudesta mutta ohjekirjat ja käyttöoppaat on luettu eikä apua hirveästi ole ollut.
    thethent muokkasi tätä : 22.03.2011 at 19.16
    -Lumikolalla stongan yli, vauhti kohdillaan

  29. #179
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti thethent Katso viesti
    Ensimmäiset käyttökokemukset:
    +Ajossa laite on toimiva ja kätevä käyttää ja kartalta näkee missä mennään.
    +Sykkeet on omalla kohdalla oikeaa luokkaa.
    +Asennus ja laiteparien muodostukset onnistui heittämällä.
    -Laitteeseen siirrettäessä MTB reittejä oli ongelmia, enkä olis ilman
    apuja saanut varmaan vieläkään.
    -Ajettu lenkki tallennettu, sitäpä ei voi tarkistella enää laitteessa saati ajaa takaisin päin, reittiä kun ei löydy muistista, ainoa data mitä on tallessa on sykkeet matkan
    pituudet yms yleistä.
    -Ajettua ja tallennettua reittiä ei voi siirtää kuin connectiin missä siitä ei ole juuri iloa.
    mapsourceen reittiä ei saa siirrettyä kun laite tallentaa reitin *FIT*muotoon
    ja mapsource ei sitä tunne.
    +Laitteeseen saa siirrettyä gpx tiedostoja mitkä voi halutessaan ajaa maastossa.

    Ehkä tämä tökkiminen johtuu osittain osaamattomuudesta mutta ohjekirjat ja käyttöoppaat on luettu eikä apua hirveästi ole ollut.
    Ohjekirja on kyllä tosiaan täysin surkea, siitä ei ole paljonkaan apua. Harjoituksia saa ainakin ulos gpx/tcx muodossa connectin kautta exportoimalla. Mahtaako siinä kadota matkalla jotain oleellista harjoitusdataa. Mutta tietenkin hankala kiertoreitti, jos connectia ei muuten käytä. Luultavasti Garminin softat pian päivittyy tukemaan kunnolla myös 800:sta.

    Ainoa tapa tarkastella gps-jälkeä jälkeenpäin on tehdä siitä "route" jolloin jälkeä voi tarkastella. Harvinaisen epäkätevää, eikä tosiaan sovellu varsinaisesti reittien tarkasteluun laitteessa. Ei luulisi olevan vaikea toteuttaa.

  30. #180
    Tuon ajetun ja tallennetun reitin (.FIT muodossa) voi kyllä kätevästi siirtää esim. mainioon Zonefivesoftwaren SportTracks ohjelmaan. Tässä ohjelmassa on mm. vielä käytössä Googlen kunnon kartat eikä niitä MS:n onnettomia Bing karttoja mihin Garmin Connect hiljan siirtyi! Ohjelman voipi hankkia täältä: http://zonefivesoftware.com/sporttracks/. Tässä ohjelmassa voi myös tehdä niitä "courseja" entisten ajojen perusteella ja lähettää ne takaisin Edge 800, jossa niitä sitten voi ajaa. Ohjelma on siis monin verroin monipuolisempi kuin nettipohjainen Garmin Connect tai se vanha Garminin Trainig Center.

    Yleensä Garminin maasto/kapulagepsit osaavat toistaa opastaen aikaisemmin tallentunutta ja historiaan vietyä reittiä. Oletko yrittänyt valikkokohdan "Courses" ja sieltä kohdasta "New" etsiä se historiatietoihin tallentamasi ajo? Sieltä pitäisi myös sen reitin kääntö onnistua.

    Tästä en siis ole ihan varma kun meikäläisellä ei tuota Edge 800 ole, mutta kylläkin mm. GPSMAP 60CSX, joka on reititys- ja navigointiominaisuuksiltaan hyvin lähellä tätä uutta Edge 800 mallia.

    ps. Garminin Forumilla heidän edustajansa on ilmoittanut viime vuoden lopulla, että mitään suunnitelmaa ei ole tuoda .FIT tiedostojen tuki MapSourceen. Mutta ainahan sen Edge 800 .FIT tiedoston voi viedä vaikkapa ensiksi siihen ilmaiseen vanhaan Garmin Training Centeriin, siitä tallentaa .GPX muotoon ja ladata edelleen MapSourceen. Paljon infoa ei pitäisi hävitä - mutta kokeile. Itse siis käytän sitä em. SportTracksia missä ei tarvita mitään näitä ylimääräisiä "kommervenkkejä".
    magnuken muokkasi tätä : 22.03.2011 at 20.55

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •