Diatech napa ja vapaaratas
Irrotin Diatechin vapaarattaan liuotinpesua ja rasvausta varten. Se on kiinni suoraan navassa kierteillä, normaalit kierteet. Kiinnityksestä johtuen vapaaratas kiristyy melkoisen tiukkaan ajaessa, kun polkuvoima kiristää sitä. Kierteissä oli kyllä hyvin rasvaa, mutta se oli silti turkasen tiukassa, vaati jatkovartta ja kahta äijää irrottamaan.
Vapaarataspaketti on kiinni 12 mm kuusiokololla (kyllä, ei 10 vaan 12), ja kuusiokolo on aika lyhyt ja hyvin syvällä, käytännössä navan sisällä saakka, eli ostamani L-avaimen lyhyempi pää ei yltänyt lähellekään - joutui tunkemaan sen pidemmän pään sisään ja käyttämään pitkää putkea vääntövartena.
Tossa kuva, valitan huonoa laatua, oli heikohko kamera käytössä - kuusiokolo-osa siis on vasta samassa kohtaa kuin nuo leveät kierteet millä paketti napaan kiinnittyy, ja prikka navan ja paketin välissä:

Napa:

En purkanut vapaaratasta kokonaan, mutta laakerikupissa näyttäisi olevan samanlaiset kolot kuin Shimanon kamppeissa, joten luulen sen purkamisen olevan samanlainen operaatio kuin shimpan kanssa.
Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.
Kirjanmerkit