GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 69 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 169 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

http://www.sports-tracker.com/#/work...eg0mebl969knp4 Tuossa tän päivän setti. Ilolan aakkos asemalla käytiin syömässä, Kelatiellä munkkikafeella, kelikin ihan kohillaan. Hyvät polut oli Heccu skautannu, oppaalle toksia kii.
    Kuis polvi(Hecun) jakselee, kolahti nasevasti o-tankoon? Toivottavasti ei sairastuvalle enää enempää porukkaa.?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Kuis polvi(Hecun) jakselee, kolahti nasevasti o-tankoon? Toivottavasti ei sairastuvalle enää enempää porukkaa.?
    no ei tässä nyt ihan koko aikaa tartte llä. eiköhän toi tosta.
    onneksi ei tullut vettä polveen.

parissa kohdassa jouduttiin etelään mennessä kiertää tien kautta kun ei ollut polut ihan ajokunnossa ja takas tullessa oli tarkotus kierrellä enempi Kvan etelä- ja länsipuolen polkuja mutta sen verran oli polvi pipi että palailtiin suht suoraan autolle.

Onko tännään lähtiöitä?? Taitaa olla plussakeli. Kestääko polut??

Minä taijan ainakkii lähtee kokkeilemmaan miten se hybridi näin kevätkeleillä innostuu kulukemmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ARJ Katso viesti
    Onko tännään lähtiöitä?? Taitaa olla plussakeli. Kestääko polut??

Minä taijan ainakkii lähtee kokkeilemmaan miten se hybridi näin kevätkeleillä innostuu kulukemmaan.
    Varmaan lähden illalla uuden otsalampun kanssa lemmenlaaksoon leikkimään kunhan sen postista pääsen hakemaan Polut tuskin kestävät mut pitää lähtee yrittää. Mites tuo Hallainvuori 13.2 onko porukkaa lähdössä?

MInä ja ARJ kahdestaan ajeltiin yhteislenkillä, minä 29 km, ARJ enemmän. Polut olivat loistokunnossa. Jos nyt ei tulisi lunta liikaa lisää, niin lähipäivinä olisi hyvät ajot
    Paha kyllä sääennuste väittää että tänään vielä tulee runsaasti lunta

Ette kukaan vastannut gps-laitteita koskevaan kysymykseeni. Kysytään uudestaan: oletteko tyytyväisiä Nokioihin tai kuka mihinkin omaansa ja ovatko mukana tulevat kartat hyvät?
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    oletteko tyytyväisiä Nokioihin tai kuka mihinkin omaansa ja ovatko mukana tulevat kartat hyvät?
    Minulla on ollut Nokian E52 ja siinä navigointi ja kartat. Kyllähän sillä nyt jotenkin auton kanssa pärjää, mutta kartathan ovat huonommat kuin esim. TomTomissa. Nokia käyttää ymmärrettävästi ostamansa Navtechin karttoja

Jos taas tarkoitus on "navigoida" pyörällä ja varsinkin metsässä, käyttäisin kyllä SportsTrackeria. Sen saa ilmaiseksi imuroitua Ovi -palvelusta ja siinä on jopa joitakin polkuja ja kevyen liikenteen väyliä.

MInä ja ARJ kahdestaan ajeltiin yhteislenkillä, minä 29 km, ARJ enemmän. Polut olivat loistokunnossa. Jos nyt ei tulisi lunta liikaa lisää, niin lähipäivinä olisi hyvät ajot
    Paha kyllä sääennuste väittää että tänään vielä tulee runsaasti lunta
    Juu oli loistolenkki vaikka polut vähän upottikin paikoitellen. Raskasta oli vääntää. Huommiselle ja viikonlopuksi luppailaan pikkupakkasta, mikä tekee poluista sairaan nopeita.

Onko kukkaan lähössä huomenna ajelemmaan siinä 19:30 kieppeillä? Olen lähössä yöajelulle, vauhdikaalle sellaiselle, mutta pakkasta pitää olla. Muuten homma menee tilsimiseksi.

oletteko tyytyväisiä Nokioihin tai kuka mihinkin omaansa ja ovatko mukana tulevat kartat hyvät?
    Vastaanpa minäkin, kun yleensä noita ohjelmia käytänkin. Enkä juuri muuta pysty vieläkään tekemään kuin kirjoittamaan...
    Nokian omalla karttaohjelmalla olen pärjännyt auton kanssa ihan hyvin. Ja työssäni jonkin verran reissailen ja "seikkailen" uusissa paikoissa. Toki yleensä ennen lähtöä tarkistan hieman isommalta ruudulta (tietokoneelta jollain kartta- ja reittipalvelulla) minne päin pitäisi noin karkeasti ajella, ja sitten Nokialaista käytän siihen, että tiedän missä olen, ja jos meinaan suuntavaistoni kadottaa, katson myös minne pitikään mennä. Ulkomaillakin olen mm. kävellessä käyttänyt Nokialaisen karttaa kaupunkinähtävyyksien löytämiseen.
    Pyöräillessä tallennan reitit ja muut tiedot Sports trackerilla, mutta tarkempaan suunnistukseen metsässä olen käyttänyt joko oikeaa karttaa (paras vaihtoehto), tai sitten Nokialaiseen lataamaani Karttaselain -ohjelmaa (suunnistuskartat, ja siitä myös näkee missä itse on).
    Yleisesti ottaen Nokialaisella siis pärjää - itse en ainakaan ole muuta kaivannut, ja myös pidän siitä, että yhdellä laitteella on monta hyötykäyttötarkoitusta.

Jos aiot puhelimen hankkia, niin kannattaa tuota monipuolista hyötäykäyttöä silmälläpitäen ottaa niin isolla ja tarkalla näytöllä varustettu, kuin vain pystyy mukanaan kantamaan (siis siten, että se myös tulee otettua mukaan).

Ja puhelimen mukanahan tulee vain osa ominaisuuksista, mutta lataamalla ja kokeilemalla kyllä löytää itselleen sopivia ohjelmia lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Jos taas tarkoitus on "navigoida" pyörällä ja varsinkin metsässä, käyttäisin kyllä SportsTrackeria. Sen saa ilmaiseksi imuroitua Ovi -palvelusta ja siinä on jopa joitakin polkuja ja kevyen liikenteen väyliä.
    No nyt heräsi mielenkiinto!
    Itse olen käyttänyt S-Trackeria vain lenkkien tallentamiseen, mutta voiko ohjelmaa käyttää myös maastossa navigointiin? Ts. saako siihen esim. ladattua reittejä jollain tavalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patman Katso viesti
    No nyt heräsi mielenkiinto!
    Itse olen käyttänyt S-Trackeria vain lenkkien tallentamiseen, mutta voiko ohjelmaa käyttää myös maastossa navigointiin? Ts. saako siihen esim. ladattua reittejä jollain tavalla?
    Kyllä tuon Sports trackerin kartalla metsästä pois löytää (lähimmälle tielle), mutta ei sillä maastosta reittejä löydä...
    En ole kokeillut saisiko siihen ladattua pohjalle jonkun muun käyttäjän reittiä, mutta käynnistäessä uutta harjoitusta voi tavoite -kohtaan valita ainakin omista harjoituksista tiedot. En kyllä ole sitäkään käytännössä kokeillut, enkä siis tiedä näkyykö vanhan harjoituksen reitti myös kartalla. Tietäiskö joku tarkemmin?

Omia harjoituksia voi kyllä export:ata muihinkin tiedostomuotoihin ja lähettää eteenpäin, mutta varsinaista reittien "import":taus kohtaa ei ole tuon tavoite -kohdan lisäksi.

Polut mahtavia, pyörä sairaan hyvä ja kunto ultimate Pari kertaa meni vaan kakkaan, kivasti toi nastakummi sen heittää ympäriinsä

Haluaisin juuri sellaisen laitteen, jolla voi seurata toisten tallentamia reittejä maastossa ja maanteillä. Maanteillä myös etukäteen itse suunnittelemiaan reittejä ulkomailla, niin että vehje toimisi samantyyppisesti kuin autonavigaattorit. Autoiluun en tätä kaipaa.
    Rautapellon Garminilla seurattiin viime kesänä jonkun tallentamaa maasto-trackia ihan hyvin, ei eksytty tuntemattomissa paikoissa, vaikka välillä vähän ihmeteltiin, missä se polku menee.
    Uusi känny tulisi mulle halvemmaksi. Kännykän tankoon kiinnittäminen niin ettei se putoa kivikossa tai maantiellä 70:n tuntivauhdissa olisi sitten oma murheensa.
    Gps-vaihtoehto olisi varmaankin Garmin edge 800 - sille löytyy ihan omat speksailunsa tuolla vempainosastolla. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=40152
    Niin ja onhan tuolla sekoilua Sportstrackeristakin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=26422
    Timbe(r)man muokkasi tätä : 03.02.2011 at 21.58
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fourtour Katso viesti
    Kyllä tuon Sports trackerin kartalla metsästä pois löytää (lähimmälle tielle), mutta ei sillä maastosta reittejä löydä...
    Näinhän se on, mutta mielestäni siinä on kuitenkin isommat maastoväylät ja myös kevyen liikenteen väylät paremmin kuin esim. Nokian kartoissa. Monesti tulee muuten autollakin käytettyä sitä Nokian navigaattorin sijaan pienemmillä kylillä, jos ei välttämättä tarvitse "kääntymisohjeita".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Näinhän se on, mutta mielestäni siinä on kuitenkin isommat maastoväylät ja myös kevyen liikenteen väylät paremmin kuin esim. Nokian kartoissa. Monesti tulee muuten autollakin käytettyä sitä Nokian navigaattorin sijaan pienemmillä kylillä, jos ei välttämättä tarvitse "kääntymisohjeita".
    Nonniin... Vaihdoin asetuksia ja sain näkymään kunnoliset kartat. Mukavasti näyttää lähipolkujakin. KIITOS VINKISTÄ!
    Itselläni on E71, mutta siinä on vähän pieni (nykymittapuun mukaan) näyttö ohjaustankoon kiinnitettäväksi navigointivälineeksi. Voisi vähän tarkkaavaisuus herpaantua, jos ajon aikana pitäisi sellaisesta polkua seurata.

Olipa loistofiilis ajaa paukuttaa pikku pyryssä hautuumaan ja pellonkulman pikataipaleilla. Nyt kunhan keli kääntyy pakkaselle niin se pulkkamäki pellonkulmassa menee molempiin suuntiin heittämällä, jos ei muuten niin sitten kantamalla.

Onko huomenna iltapäivästä kellään ajohaluja? Vois raapasta kolomosen menemään vauhdin ollessa rivakka ja sunnuntaina toisen niin sehän tekkee yhteesä kuusi.

Taidan mennä huomenna pikasee kokeilee miten noilla kesärenkailla menis tuolla hankessa. Keskiviikon lenkki meni niin ketulleen että kokeilen jos tuo leveempi kumi toimis paremmin. Vaikka kyl ajamisessakin on vielä paljon harjoiteltaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ARJ Katso viesti

Onko huomenna iltapäivästä kellään ajohaluja? Vois raapasta kolomosen menemään vauhdin ollessa rivakka ja sunnuntaina toisen niin sehän tekkee yhteesä kuusi.
    Mä voin ehkä lähtee parille, jos ei pidetä taukoja ja vauhti on malitillista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petterii Katso viesti
    Mä voin ehkä lähtee parille, jos ei pidetä taukoja ja vauhti on malitillista.
    No eipä tuo keli näytä suosivankaan mihinkään nopeaan kun on lumisohjoräntäkökköä taas pukannut. Ajetaan ekana pari ja katotaan sitten mikä fiilis. Taktikoidaan sen verran että painuis pakkaselle tuo keli eli startataan 1300 maalikaupalta. Elisen perusteella hautuumaa ja pellonkulma on ainut vaihtoehto, muualla menee rämpimiseksi ja tunkkaamiseksi.

Vauhti on semmoinen että kammet pyörii myös tekniikkaosuuksien aikaan, juomaan toki pysähdytään pari kertaa

Ei millään kerkee klo 13:00 lähtöön.

Peukalo ylös

Jos joku luulee olevansa liian vanha polkupyörätrialiin, niin pffft: http://www.youtube.com/watch?v=J2tM4MRpub4

Tai liian huononäköinen, niin pffft: http://www.youtube.com/watch?v=WwUeV...e_gdata_player

Tänään oli lemmenlaakso todella hyvässä kunnossa Tuli 2h ajeltua ristiin rastiin pitkin laaksoa. Huomenna maalikaupalle taas kello 10.00.

Näin jälkikäteen kartasta tutkiessa huomaan, että olimme tänään Tuomalansuolla jossa olen suunnistanut useampaankin kertaan kesällä. Silti en kyllä osaisi osoittaa missä siellä tuli pyörittyä. Vähän eri näköistä talvella pyörän selästä kuin kesällä jalan.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

Tuomaalansuo on loistopaikka kesät talvet. Minäkin, joka koko alkutalven olen narissut talvipyöräilyn surkiudesta, aloin tänään pitää tätä mainiona lajina. Sitä, että ajoin kengän maata koskettamatta siitä Haarajoen myllyltä, tukinkin yli, sinne mäen päälle, pidänkin koko pyöräilyurani kovimpana suorituksena
    38 km yhteislenkkiä tänään.

tänään kannattaa lähteä iltalenkille jos haluaa ajella talven tähän asti parhaita polkuja. Järvenpään polut priimakunnossa, jopa Ainola-Ristinummi rytöpolku ajettavissa.

jopa minä ajoin myllyltä ylös ilman kosketuksia paitsi tukin yli (ettei kukaan masennu ) ja rotkonkin polkaisin ylös .

myös Zippolandiassa Savio-Kvan hautuumaa-Pyöräkallio polut loistokunnossa, suosuorakin ihan ajettavissa.

tulihan tehtyä eka lenkki viikkoon kun toi polvikaan ei hirveesti vihotellut, sen verran Burana-pöllyssä olin.

Mites tuo Hallainvuoren sunnuntain reissu? Sää ennusteista kun katteli niin siellä ei lumi ainakaan lopu Nyt pyryttää viimestä päivää ja lisää ois tulossa loppu viikosta

Voitte huoletta unohtaa ton hallain vuoren ja kaikki muutkin polku ajot pääkaupunki seudulta 15 senttiä uutta lunta tasaisesti jokapaikassa ja lisää tulee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Voitte huoletta unohtaa ton hallain vuoren ja kaikki muutkin polku ajot pääkaupunki seudulta 15 senttiä uutta lunta tasaisesti jokapaikassa ja lisää tulee.
    Joo, eihän tuonne voi edes hiihtämään lähteä, kun on noin paljon lunta

Kyllähän nyt sunnuntaina jo on alamäkipätkä auki - eihän Jäkestä kannata talvella Hallainvuoreen asti muuten tullakaan. Jos tulkkasin tiedotetta oikein ja tänään vaan tulee snögöö. Ehkä jotain vielä pe. Ja jos ei muuten, niin äkkiähän sitä sen verran avaa porukalla. Poluista noin muuten ei sit tiedä, mut multa voi koittaa kysellä, pari-kolme kertaa viikossa olen koittanut ulkoilla enkä meinaa ihan kokonaan masentua pienestä lumisateesta.
    juminy muokkasi tätä : 08.02.2011 at 11.01

Mua tuo rata kiinnostais . Laittakaa viestiä ollaanko menossa tai siirretäänkö reissua viimeistään torstai illaksi. Niin voin ottaa pakun perjantaina töistä jolla voidaan lapiot ja pyörät kuskata
    Tuollaisen löysin netin syövereistä http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=3.0 Onko kukaan käynyt ajelee?
    Tom1 muokkasi tätä : 08.02.2011 at 13.25

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom1 Katso viesti
    Mua tuo rata kiinnostais . Laittakaa viestiä ollaanko menossa tai siirretäänkö reissua viimeistään torstai illaksi. Niin voin ottaa pakun perjantaina töistä jolla voidaan lapiot ja pyörät kuskata
    Tuollaisen löysin netin syövereistä http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=3.0 Onko kukaan käynyt ajelee?
    sunnuntainakos sinne H-vuorelle retkeä suunnitellaan?

jos hallitus ei keksi mitään päänmenoksi, vois sinne lähtee nojaileen lapion varteen. pyörää en taida uskaltaa ottaa mukaan tai sitten pitää hommata joku kokovartalohaarniska että pysyy paikat ehjänä.

hienon kartan olit löytänyt Keiniksestä, koska lähdetään sinne lapioimaan?

jk forecan ennusteesta perjantain sateet häipyneet.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •