FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 51 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1501
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Saitte ylipuhuttua. En mä niitä Podiumeita osta, koska en mä niillä oikeesti mitään tekisikään. Kunhan vaan leikittelin ajatuksella keventää fillaria. Inhottava sairaus tuo keventely. Aika kalliiksi nuo Podiumit kyllä tulisi jos about vuoden välein puskisi joku pinna takakehästä läpi.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #1502
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Itse en enää laita Podiumia (jota aiemmin kutsuttiin ZTR Raceksi) takakiekkoon, mutta etukiekossa se tuntuu kestävän ja kestävän. Ainakin jo kolme vuotta on toiminut etukiekossa ongelmitta. Toisen fillarin etukiekossa on Olympic-kehä, enkä ainakaan ajossa pysty havaitsemaan minkäänlaista jäykkyyseroa noiden etukiekkojen välillä.

    Mutta takakiekossa Podium ei kovin kauaa ainakaan omien kokemuksieni mukaan kestä...

  3. #1503
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Mitenkäs muuten Kijas, eikös sullakin ole tuollaiset kevytkiekot ? et ainakaa niitä kauheesti kehunu Alpinet on järkevät kehät kisaamiseen, ei muita tarvikkaan.
    Menee tietty vähän OT:ksi mutta vastataan nyt kuitenkin. Löytyy yhdet ZTR race kehät revolution pinnoilla (ja progress navoilla). Ehdottomasti suurin ongelma on nuo liian kevyet pinnat, niiden takia kiekot ovat melko lailla löysät. Tämän huomaa ihan millä alustalla vaan ja aiheuttaa ongelmia pyörän ohjauksen kanssa, joka on kaikkea muuta kuin tarkka (siihen kun vielä löisi kapean suoran tangon niin painajainen olisi valmis ). Kehät taas aiheuttavat sen että tulee ajettua aivan liian varovasti maastossa vaikka kuskilla on painoa vain vähän enemmän kuin keijukaisella. Kun ei kalliita vanteita haluaisi rikkoa. Jos saan aikaiseksi niin vaihdatan compin pinnat noihin, vaihdan joka tapauksessa alpineihin jos menevät rikki. Podiumit/racet on tehtykin kulutustavaraksi mutta ei ne silti järkevimmät vaihtoehdot ole. Sellanen vajaa 1500 g kiekkosetti on mun mielestä kevyin järkevä ei-hiilari kiekkosetti (hiilarikiekoista ei mitään kokemusta), on tarpeeksi jäykkä ja tarpeeksi kevyt.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Itse en enää laita Podiumia (jota aiemmin kutsuttiin ZTR Raceksi) takakiekkoon, mutta etukiekossa se tuntuu kestävän ja kestävän. Ainakin jo kolme vuotta on toiminut etukiekossa ongelmitta. Toisen fillarin etukiekossa on Olympic-kehä, enkä ainakaan ajossa pysty havaitsemaan minkäänlaista jäykkyyseroa noiden etukiekkojen välillä.
    Itsekin välillä ajanut niin että race edessä ja crossmax ST takana jotta voi ajaa dropeista ja muista kivoista paikoista. Itse havaitsen kyllä suurenkin jäykkyyseron myös etukiekkojen välillä mutta niinkuin sanoin niin se johtuu ainakin omasta mielestäni dt revol. pinnoista. Mutta joo, luulen että edessä podium/race menisi ihan hyvin tarpeeksi jäykillä pinnoilla...

    Sori Aki OT.


  4. #1504
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Sama homma vähän Sapimin CX-ray:n kanssa. Pinnoja saa kiristellä parin lenkin välein ja on mennyt poikkikin pinnoja muutaman kerran. Podiumit on muuten kestänyt mulla. Eipä ole kyllä tullut ajettua kuin yksi kausi yhdellä kiekkosetillä ja sen jälkeen uudet. Mitenköhän uudet Superspoket?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  5. #1505
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Itse havaitsen kyllä suurenkin jäykkyyseron myös etukiekkojen välillä mutta niinkuin sanoin niin se johtuu ainakin omasta mielestäni dt revol. pinnoista.
    Tää on mielenkiintoista... Itse oon jo vuosia tiennyt olevani kyvytön huomaamaan tällaisia asioita, sillä en taannoin huomannut ajossa eroa edes vanhan rimpula-SID:n ja vähän järeemmän Foxin välillä. Toki sen eron huomasi, kun fillarin nokkaa väänteli paikallaan, mutta ajon aikana jäykkyyseron huomaaminen menikin sitten paaaljon hankalammaksi.

    En lainkaan väitä, ettei jäykkyyseroja olisi, vaan pikemminkin tarkoitan sitä, etten oo ihan paras henkilö näitä asioita vertailemaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Sori Aki OT.
    No problem. Ei tää oo mun säie.

  6. #1506
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Sama homma vähän Sapimin CX-ray:n kanssa. Pinnoja saa kiristellä parin lenkin välein ja on mennyt poikkikin pinnoja muutaman kerran. Podiumit on muuten kestänyt mulla. Eipä ole kyllä tullut ajettua kuin yksi kausi yhdellä kiekkosetillä ja sen jälkeen uudet. Mitenköhän uudet Superspoket?
    No toi kyllä haisee ja pahasti. CX-rayta käytetään jopa DH-fillareissa.

    Löisin melkein vetoa että kiekot on yksinkertaisesti kädettömästi kasatut. Löysä pinna on se joka katkeaa. Jos kireys on riittävä ja tasainen, ne kiekot ei löysty, eikä yksikään pinna katkea.
    Kaar ittelles vaa

  7. #1507
    tiksi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Itse oon jo vuosia tiennyt olevani kyvytön huomaamaan tällaisia asioita
    Joo en mäkään huomaa vaikka edessä vaan 24 Revon pinnaa. Toisissa kiekoissa 32 competition pinnaa ja tuntuu ihan samalta paitsi pirusti raskaammalta. Eniten se rengas taitaa kuitenkin antaa sivuttaissuunnassa periksi.

  8. #1508
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    ....Löisin melkein vetoa että kiekot on yksinkertaisesti kädettömästi kasatut. Löysä pinna on se joka katkeaa.....
    Kasauksesta en tiedä, mutta ainakin mun kiristelyt on kädetöntä. Löysät pinnat ne onkin katkenneet mm kakkosnelosen parilla sadalla kilsalla meni yx, kun ei viitsinyt pinnoja käymään läpi kesken ajojen. Ennen tapahtumaa kiristin kyllä. Muullon tainnut olla ennemminkin huolimattomuutta.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  9. #1509
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Ne kannattais rihtauttaa kuntoon kireysmittaria käyttäen. Ja kun kehien max. kireys taitaa olla aika vaatimaton, niin senkin vuoksi voisi kyllä olla paikallaan käyttää lukitetta nippeleissä. Varmuuden vuoksi.
    Kaar ittelles vaa

  10. #1510
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Meikäläisellä on ollut käytössä yhtenä kiekkosettinä race7000/XTR/CX-Ray setti, kuten täällä on todettukin. Olen käyttänyt noita pelkästään kisakiekkoina ja aikalailla hyvin ovat kestäneet. Hommasin kiekot -09 kesällä ja kertaakaan ei ole tarvinnut rihtailla, paitsi...

    Viime kaudella Paloheinän XC-cupissa vedin kuitenkin fillarilla katolleen, korvake vääntyi ja seuraavassa ylämäessä ketjut pomppasivat pakan väliin ja murjoivat hieman pinnoja. En kuitenkaan ruvennut pinnoja vaihtelemaan, vaikka "mekaanikko" kovasti näin ohjeistikin. No, Tahkon kisan loppuverryttelyssä napsahti sitten yksi pinnoista pakan takaa poikki. Siitä lähtien kiekot ovat olleetkin telakalla ja loppukauden kisat ajoin Turun SM:iä lukuunottamatta XTR:n valmiskiekoilla. Nyt ovat uudet pinnat tilauksessa pakan puolelle ja eiköhän tulevan kauden avauskisa taas noilla ajella.

    Jos tuo Paloheinän episodi unohdetaan niin kyllä noi omasta mielestä ovat olleet todella hyvät kiekot. Ja kyllä, ovat toki löysemmät kuin esim. XTR:t, mutta eipä tuo ole ongelmaksi muodostunut omassa käytössä, ja hanaa olen kyllä aina antanut mitenkään kiekkoja säästelemättä. Mitään pinnojen löystymisongelmia ei myöskään ole ollut, joskin kiekkojen kasaaja onkin ammattimies, jota nuo kehät todellakin vaativat jotta ongelmilta välttyy. Ja jos joku noita kehiä kaavailee omaan käyttöön, niin en itse suosittele kuin pelkästään kisakiekoiksi, treenihommiin sitten omat kiekkonsa. Ja vertailutiedoksi oma paino, joka pyörii siinä 70kg nurkilla.


    Edittiä: Missään nimessä en lähtisi kiristelemään pinnoja noista ilman kireysmittaria ja ammattitaitoa, aivan varmasti tulee ongelmia.
    Antti Kuitto muokkasi tätä : 31.01.2011 at 22.03
    https://www.instagram.com/xtranza/

  11. #1511
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073

    Alpine max. kireys

    NoTubesin sivulla ei ole erikseen mainittu Alpinen max. pinnankireyttä. Tietääkö joku kenties muuta lähdettä josta se selviäisi vai tietääkö muuten varmasti sen kireyden?
    http://www.notubes.com/support_wheelset.php

    Edit: NoTubesin Messageboard:sta löyty 95kg. Jotain muutakin asia kiinnosti...
    Pekka L muokkasi tätä : 09.02.2011 at 12.54
    Kaar ittelles vaa

  12. #1512
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kenelläkään kokemusta Sramin XG-999 pakasta? Kuullut jotain ongelmia ainakin oliskohan ollut XTR:n ketjun kanssa. Vähän epäilyttää se alumiininen 32 piikkinen ratas...
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #1513
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Kenelläkään kokemusta Sramin XG-999 pakasta? Kuullut jotain ongelmia ainakin oliskohan ollut XTR:n ketjun kanssa. Vähän epäilyttää se alumiininen 32 piikkinen ratas...
    Sen verran kokemusta, että toimitukset Eurooppaan kusi viime keväänä pahasti. Tilasin helmikuun puolessa välissä ja tehdas lupasi toimituksen maaliskuulle, paketti tuli heinäkuun lopulla. Tarkoitus testata tulevalla kaudella.
    Jos ketju kunnossa niin en kyllä keksi miksi pakka ei toimisi. Ja aika hyvin se alumiininen 32 piikkinen eturattaanakin pelittää. Paino oli tuotteessa kyllä grammalleen oikein ja se on hyvÄ

  14. #1514
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla on paketissa uusi KMC X10SL ketju, jota ajattelin käyttää tuon pakan kanssa jos sen hommaan. Ainakin MTBR:n weight weenies -osiolla näyttäisi olevan tuosta yhdistelmästä ihan hyviä kokemuksia.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  15. #1515
    Bike 3/11 mielenkiintoinen sisäkumitesti. Eclipse, joka oli testin kevein tuote olikin kestävin!!! Puhkaisutestissä lähimmäksi pääsi yli 400g painavampi Onzan DH sisuri, "kevennysbutyylit" ja lateksit ei saavuttanut menestystä. Ett. joskus näinkin pÄin...

  16. #1516
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Edit: NoTubesin Messageboard:sta löyty 95kg. Jotain muutakin asia kiinnosti...
    Tietääkö joku vielä huonompaa? Nisin 70-luvun professional kehä?


  17. #1517
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tää on mielenkiintoista... Itse oon jo vuosia tiennyt olevani kyvytön huomaamaan tällaisia asioita, sillä en taannoin huomannut ajossa eroa edes vanhan rimpula-SID:n ja vähän järeemmän Foxin välillä. Toki sen eron huomasi, kun fillarin nokkaa väänteli paikallaan, mutta ajon aikana jäykkyyseron huomaaminen menikin sitten paaaljon hankalammaksi.
    Ei noitten jäykkyyserot ole mitään verrattuna kun vaihtaa 98' SID:in Cannarin 70mm Headshok:iin. Sillä kun paukutti jotain kivikujaa pitkin näreessä niin toivoi sivuttain hieman löysempää keulaa....

    Tilasin sit piruuttani Enve 260g tuubikehät, CX-ray pinnat ja koska toisetkin King-navat oli oivan tuntuiset, sellaset tulee noihinkin. Pyörivä massa on aika kepoisa vaikka setti painaakin jopa 1260g. 28 pinnaiset ovat. Tufon 450g tuubi hiperlöitynä vaikuttaa varsin käyttökelpoiselta verrattuna 300g avokkeihin+ joku järkevä sisuri joten jos totaalimassa on vastaava mutta kesto selvästi paree, olisi paketti ns. kunnossa.

    Vaihdepalikat ja jarrut kun jaksiais speksata viä. Jos laiskottaa, laitan XT:tä...

    Runko on Litespeed Piasqah, keula Sid tai joku Foxi, tanko, tolppa, penkki,stemmi,kammet, rattaat, keskiö on Rotoria. Ketju on vissiin 11s. Chorus ja gripit custom teetetyt Lizard Skin lock on.

    Messuille tarttisi saada.

  18. #1518
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Satuin just kattelemaan erään merkin ilmoitusta: "...up to 130kg in the front and 150kg on the drive side rear."

    Alkaa olemaan navat heikoin lenkki, varmaan leekerit hölskyy jo pesissään kun tommoset jännitykset kiskaisee pinnoihin.


  19. #1519
    Mistähän nuita Envekiekkoja saa. No, enivei, halbaa hubaa!
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  20. #1520
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Mistähän nuita Envekiekkoja saa. No, enivei, halbaa hubaa!
    sekunnin googletus kertoi ainakin tuollaisen. mutta kuten sanoit, halpaa hubaa
    http://www.wheelbuilder.com/store/rims/

  21. #1521
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Kenelläkään kokemusta Sramin XG-999 pakasta? Kuullut jotain ongelmia ainakin oliskohan ollut XTR:n ketjun kanssa. Vähän epäilyttää se alumiininen 32 piikkinen ratas...
    Onkos toi muuten sama kuin XG-1099, mutta yhdeksänrattaisena? Niitä mulla on ollut käytössä kaksi kappaletta reilun vuoden ja ketjuina KMC X10SL. Toimii kuin ajatus muiden XX-komponenttien kanssa. Suurinta ratasta tulee käytettyä aika vähän joten ei kyllä ole kulunut juri yhtään
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  22. #1522
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Siis onko Edge nykyään Enve?

    Leikkasin just kyljestä revenneen Tufon XC2 plus tuubin auki. Eipä ole kovin paksulti kumia. Ens kaudella ois tarkoitus testatta Schwalben uusia tuubeja.
    www.hypy.fi

  23. #1523
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Siis onko Edge nykyään Enve?
    taitaa se olla. mun mielestä Edge oli kyllä parempi nimi, mutta jotain envy henkistä ylemmyydentunnetta siinä on ehkä haettu. en tiedä
    hinta on ainakin kohdallaan, tosin ei sen kummempi kuin muillakaan hipohiilareilla.

  24. #1524
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Siis onko Edge nykyään Enve?
    Copy/pasteus:

    Tuesday, August 24, 2010 at 1:53 PM
    Edge Composites Announces Name Change

    Edge Composites, manufacturer of carbon fiber bicycle rims and components; has announced their new company and brand name as ENVE Composites. Effective September 1st, the new name and associated collateral will be introduced at Eurobike. Ownership, management and staff will remain the same.
    Trademark issues in Europe have been problematic for the three year-old company. Founder Jason Schiers said, “When we started the company three years ago, we were focused mainly on gaining a foothold in the domestic market. We were Engineers, Designers and Cyclists, and frankly, we didn’t consider checking for trademark registrations outside of the U.S. Obviously our reputation overseas has outgrown this mindset and it has become an issue recently.”

    Schiers added that they had an opportunity for a license agreement in Europe but opted against it, advising “We have actually established a great relationship with the current trademark holder in Europe and, regardless of the fact that there will be no license agreement between us, there is a strong likelihood that we will discuss a future collaboration.”

    Chairman Paul Lehman cited a confluence of factors affecting the decision, primarily the opportunity created by recent developments in engineering. “In the past few months we started construction on a new 20,000 square foot state-of-the-art composite facility and are announcing a major partnership with one of the top aerodynamic specialists in the world that we collectively believe will change the way bicycle wheels are designed. So much great stuff has happened that we really feel like we are a new company and so, what better time to launch a new name to go with it?”
    “We have made a conscious decision to focus our energy and resources on new product development and we’re really comfortable with that, plus we really like the new name. It signifies a start of a new direction and an evolution of our products. We have spent the last year creating some exciting improvements to our product line that you will get to see and ride in the year ahead,” Lehman added.
    Edge branded components and wheels will continue to be sold into the U.S. through the end of the year.

    Eli joo.



  25. #1525
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Kiitos ja takaisin aiheeseen....
    www.hypy.fi

  26. #1526
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tää ei nyt varsinaisesti mee takaisin aiheeseen, mutta tein tossa viikonloppuna hiukan huoltoa Sparkkiin. Kiillottelin UV:stä harmaantuneita stemmiä, tankoa ja comboa Suomen Nopeimmasta Pyöräkaupasta saaduilla tuotteilla, ja tunnin hinkkaamisen jälkeen AX-osat ja Signature-istuin kiilsivätkin taas kuin uudet. Kyllä noilla kelpaa ajella keväthangilla.

    Lisäksi tuli vaihdettua öljyt keulaan. R7 MRD:n öljynvaihto on kyllä niin miellyttävän yksinkertaista puuhaa, että taas alkoi epäilyttää itsehuoltokiellossa olevan DT:n ostaminen... Keulahuolto oli siinäkin mielessä riemuisa tapahtuma, että negatiivijousena toimineen elastomeeripötkylän poistaminen laihdutti keulaa hulppeat 15 g! Olo on jotenkin kuin lottovoittajalla.

  27. #1527
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Onkos toi muuten sama kuin XG-1099, mutta yhdeksänrattaisena? Niitä mulla on ollut käytössä kaksi kappaletta reilun vuoden ja ketjuina KMC X10SL. Toimii kuin ajatus muiden XX-komponenttien kanssa. Suurinta ratasta tulee käytettyä aika vähän joten ei kyllä ole kulunut juri yhtään
    Periaatteessa joo, kyseessä on 11-32 ysipakka.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #1528
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    ...negatiivijousena toimineen elastomeeripötkylän poistaminen laihdutti keulaa hulppeat 15 g!
    No tota noin. Kai sait siihen nyt sitten vastineeksi vimmaisen top-out kolinan?


  29. #1529
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> LeQ

    Ei kolise yhtään. Hienomman näköinen keulasta vaan tuli, kun liukuputkia näkyy aiempaa enemmän, eli joustomatkakin nimellisesti kasvoi. Tosin huolletun keulan testi on toistaiseksi ollut vain vartin ajelu sileillä takuupoluilla, joten saattaahan se pidemmällä lenkillä räjähtää, kuten saattaa koko pyöräkin...

    Vinkki elastomeeripötkylän poistamiseen tuli niinkin korkealta taholta kuin Rtechin maanmainiolta Koutsilta. "Sillä negatiivielastomeerilla ei Manitoun keulassa tee yhtään mitään", oli vapaasti suomennettu Koutsin lausahdus.

  30. #1530
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Joo-o. Kaikkee sitä kuulee kun jaksaa elää.

    >Imu-setae

    Enven ETAa tiedossa? Varaa Korpelalle jo hivellysaika, sehän selvästi tarvitsisi tuommoiset. Ne kulkee nimittäin hyvin lumihangessa tuommoiset kehät, melkein yhtä hyvin kuin Lightweightit.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •