In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
Olen nyt ollut viikon ilman suklaata ja cokiksen määrä on vähentynyt radikaalisti. En ole vielä turvautunut exel-taulukkoon vaan jos on nälkä niin syön kotiruokaa sen kummemmin laskematta mitä missäkin on. Ehdin jo kyllä tällä viikolla ostaa jugurtticashew pähkinöitä ja 100 g:ssa on näemmä 540 kcal. gr8. aika tarkkana saa näemmä olla.
Pitää vain käydä ostamassa puntari kun se puuttuu. Miten usein te muut keventelijät itseänne punnaatte?
"Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"
www.pauliinapohtii.blogspot.com
Perhana, alkaa nuo kehnot ajokelit näkyä vyötäröllä. Joulukilot on selvästi tulleet takaisin![]()
joka aamu ennen aamukahvia ja lukema ylös exceliin.. Makkaroita löytyy, mutta ei mitään extremediettiä ole menossa. Painonhallintaa ja rasvamakkaroitten poistoa pikkuhiljaa kevättä odotellessa .. Ei viitsi vetää pipoa liian tiukalle tässäkään
![]()
-- not fast but furious --
Joka arkiaamu 0430 puntariin ja tulos Exceliin. Kerran viikossa (ma) laitan puntarin mittaamaan rasva%, lihas%, vesi%. Nämä tiedot myös ylös. Prosenteista ja painosta taulukkolaskentaohjelma laskee rasvan, lihaksen ja veden massat. Tavoitteena on, että painonpudotus tapahtuu mahdollisimman paljon tuosta rasvan määrästä.
Painoa pudottelen hiljakseen, tähän toki joulunaika teki hieman jopa takapakkia. Syksyllä paino oli 82kg, marras-joulukuussa 78kg ja nyt 75,5kg. Vielä vanha mies meinaa pudottaa lisää ja tässä tuo kerran viikossa tehty "pääasiallinen punnitus" yhdistettynä tähän päivittäiseen (jossa siis enemmän aaltoliikettä) auttaa kummasti pysymään tavoitteen suunnassa. Kehon koostumuksen mittaus on vielä ekstra+:aa.
Pähkinöistä ei onneksi liukene koko kalorimäärä. Kalkkuna on aika hyvä laihisnaposteltava, 200g laatikossa on ~170kcal ja suht' maukasta.
…
Ruokailua järkeistäessä olen kamppaillut lähinnä juomispuolen kanssa. Hakusessa on jokin A) maullinen (vettä menee erikseen), B) vähäkalorinen, C) “raikas” (eli ei yleensä maito) ja D) hiilihapoton neste…Sekä tuoremehuissa että mehujuomissa on yleensä todella paljon kaloreita – joissain enemmän kuin kokiksessa. Jotain Pepsi Maxia juo ihan mielellään mutta sekin turvottaa kun paljon lipittää.
Joo, juomapuoli vituttaa. Kun ei oikein ruuan kanssa pelkkä vesi nappaa ja koetan ainakin hieman vähentää kolan ja kaljan latkimistä.
Tässä tulisi mieleen etsiä jotakin sokeritonta/vähäsokerista mehutiivistettä, jota sitten voi laimentaa vedellä oman maun mukaiseksi.
En siis tarkoita sellaisia kaupan halpistiivisteitä, joiden pääainesosat ovat sokeria ja lisäaineet, vaan erilaisia oikeista marjoista valmistettuja täysmehutiivisteitä pienemmiltä tuottajilta. Jos haluaa pitää juodut kalorit matalina, niin sitten kannattaa valita mahdollisimman stydin makuinen mehu (esim. karpalo) - tällöin vettä joutuu blandaamaan sekaan aika runsaasti.
Kesällähän voi sitten itse kokeilla keitellä vaikkapa raparperi-inkiväärijuomaa saatavilla olevista aineista.
Jos paljas tee (ilman kahvia ja sokeria) maistuu, niin se voisi olla kanssa hyvä vaihtoehto. Eikä sitä teetä ole pakko juoda kuumana, osa teelaaduista on ihan juomakelpoisia huoneenlämpöisenä tai jääkaappikylmänä. Ja ainahan sitä teetä voi vähän piristää pienellä määrällä sitruunaa.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
joo moro, ostin obh nordical vaa'an joka arvioi myös neste% lihas% ja rasva%
masentavaa, painan 64,8 kg :/ pituutta on kuitenkin vain se 161 cm. rasva% oli normeissa mutta ylärajoilla. Joo-o, taistelu alkakoot. 10 kg olis kiva tipauttaa.
Ma en luottais yhtaan vaakojen absoluuttisiin rasvaprosenttilukemiin (muutoksen ne saattaa kertoa melko luotettavasti). Mun vaaka nayttaa mulle melkein 15 %-yksikkoa enemman kuin Jaaskelaisen Matin pihdit
Ma oon syyskuun alusta pudottanut 10% painostani hyyyvin yksinkertasella metodilla: Treenia sama maara kun ennenkin mutta ruokaa (erityisesti erilaisia pullamossoja) huomattavasti vahemman.
Hopohopo, nainen on nainen on nainen ihan just sellasena kun nainen itse haluaa.![]()
Olikohan se kerran Hesarin kuluttajasivulla, kun testattiin monen eri sähköisen rasvaprosenttimittarin tarkkuutta muutamalla eri koehenkilöllä. Tulokset vaihtelivat aika reippaasti eri mittarien välillä. Oli mielenkiintoista luettavaa.
Mittauspisteiden valinnalla on myös suuri merkitys: vaa'assa molemmat kosketuspisteet ovat jaloissa, joten saatu tulos kuvaa alaruumiin rasvapitoisuutta. Ja vastaavasti pelkistä käsistä otettu tulos yläruumiin rasvaprosenttia.
Pihdeilläkin taidetaan ottaa mittaukset vain kourallisesta paikkoja, joten eivät nekään anna välttämättä todellista kokonaisprosenttia.
[Itseäni kiinnostaa enemmän tuo itse mittaustekniikka kuin oma rasvaprosentti.]
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Kehon rasvan määrän voi mitata keittämällä kehoa isossa kattilassa 10 tuntia. Sitten kaavitaan rasva pinnalta ja punnitaan se.
no jos emma pooley on 1,57 cm pitkä ja painaa sen 50 kg niin jossakin tässä mättää pahasti.
samaten tismalleen saman pituinen kaveri painaa sen 53 kg.
on mun reidet lähempänä Mark Cavendishiä kun hoikan poikien mut ei se selitä tota painoa siltikään. perkele. Kunnon sotanorsu.
Jusehvilliä kerrassaan.
ohjekirjassa mainitaan:
ammattiurheilijat ja kehonrakentajat, joilla on usein suuret lihakset, voivat saada epätarkkoja tuloksia, koska eivät edusta normaaliväestöä lihastenh rakenteen yms. muun osalta. He voivat käyttää vaakaa viitteellisesti ja siten seurata rasva% mahdollisia poikkeavia muutoksia.
Paino mitataan pari kolme kertaa vuodessa d-tätin konttorilla muiden mittausten yhteydessä. Kotona en mittaa muuta kuin mittanauhalla joskus vyötärön ympärystä, se kertoo kyllä mun kohdalla missä mennään. Nimim. 81cm äsken mitattuna.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
mulla paino tipahti muutaman ratkasevan kilon kun lopetin duuniin fillaroinnin. ei oo himppeen tullessa niin perusteellinen nälkä, eikä sitä selitystä 'no, ajoinhan mä tsygällä', että tulee vaan toimeen vähemmällä. eihän toi meikäläisen duunitempoilu varmaan kuluta kun puolikkaan keksipötkön tai jotain. paras tyyli tiputtaa painoa on meikäläisellä siis otta lungisti ja jos mä en oo todellinen originelli niin ehkä jollain muullakin, ei toi urheilu hirveesti tunnu kuluttavan, tulee vaan nälkä![]()
Kun et ilmeisesti keinomakeaa pelkää, niin oletko kokeillut Robinsons' Light -tiivisteitä? Nyt menossa mansikka-kiivi ja viimeksi mulla oli verigreippiä. Näissä on joku minimaalinen määrä hedelmämehuakin, ja maku tulee siitä. Laimennetaan 1 + 6 ja siten valmiissa juomassa on kaksi kilokaloria desissä.
Varmaan kyllä tässäkin samoin kuin tuossa aiemmin vinkatussa sitruunavedessä on happoa, joka tekee eroosiota hampaisiin, ettei pitäisi olla pitkin iltaa juomassa.
eikö teitä kuseta yöllä ku juotte (mitä juotte) pitkin iltaa ?![]()
Ski muokkasi tätä : 27.01.2011 at 20.23 Syy: hymiö unohtu...
Tätä 21 prossaa...![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Tuo kehonkoostumusta mittaava (arpova) puntari on kyllä tämän (http://www.velopress.com/sample/sample_RW.pdf) lisäksi ollut äärimmäisen tärkeä omassa painonpudotusprojektissa, koska:
- harjoittelu ei ole saanut kärsiä painonpudotuksen takia
- painonpudotus ei saa heikentää suorituskykyä
- vain rasvan pitää vähentyä
- tavoitepainon saavuttamisen ja näin ylläpitoon siirtyminen ei saa muodostaa dramaattista muutosta elämäntavoissa
En usko minäkään, että puntarin tekemät mittaukset rasva-% ..jne. olisivat mitenkään absoluuttisen tosia. Se arpoo prosentit eri tavalla kuin toiset mittarit (mukaanlukien pihdit; eli silläkin metodilla arvotaan). Olennaista on, että mittarin mahdollinen mittavirhe pysyy samana, jolloin säilyy mahdollisuus verrata mittaustuloksia keskenään. Siihen tarkoitukseen laitteen olen hankkinut.
Tulokset ovat auttaneet ainakin minua tässä pitkäjänteisessä projektissa. Hyvän (tai siis ikävän) esimerkin sain tästä, kun poikkesin ravitsemuspuolen periaatteista, jotka siis olen ammentanut tuosta kirjasta. Paino laski normaaliin tapaan, mutta ei niinkään läskistä. Samaan aikaan harjoittelussa tapahtui selkeää takapakkia. Tuntui, että jokainen Watti vähintäänkin tuplaantui noin rasittavuuden kannalta (treenaan muutaman viikottaisen juoksulenkin ja kuntosalin lisäksi lähes päivittäin fillari+traineri yhdistelmällä). En siis pystynyt polkemaan samoja watteja harjoituksessa kuin normaalisti. Hyvä muistutus minulle siitä, ettei urheilusuoritus vain teoriassa ole paljon muutakin kuin sydämen ja hapenkuljetuksen varassa. Jos haluaa tehdä muutakin kuin matalatehoista harjoittelua, niin tämä kehon energiavarastojen kanssa pelaaminen on melkoista taiteilua.
Kirjanmerkit