FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 46 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1351
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Mikkäs pinnat noissa Ehtaa Kuraa- kiekoissa on?
    Ja mistäs ostit?
    Se lukee siinä Pekka L:n viestissä: "CX-ray". Ostopaikka: xx-light-bikes.de

  2. #1352
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Sapim CX-ray kyllä, mutta hankittu Starbikesta. Noita nyt saa jokusesta liikkeestä, em. lisäksi mm. Hibike, CNC, Komponentix.

    Kontio, siitä ensimmäisestä linkistä niihin kiekkoihin näkyy pinnan malli.
    http://www.yishunbike.com/index.php?...products_id=43
    (ei kyllä aukee just nyt mulla)
    Sen lisäksi niistä pinnoista näkee kuvastakin päälle, etteivät ole erityisen sirot.
    Kaar ittelles vaa

  3. #1353
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Kontio, siitä ensimmäisestä linkistä niihin kiekkoihin näkyy pinnan malli.
    http://www.yishunbike.com/index.php?...products_id=43
    (ei kyllä aukee just nyt mulla)
    Aa... okei

    edit_Hyvä pinnakauppa on myös Hibike, muutaman kerran tilannut tuolta

  4. #1354
    tässä juttua ulkomaiselta foorumilta
    http://forums.roadbikereview.com/sho...d.php?t=216501

  5. #1355
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    92
    Tekisi mieli ostaa uudet kiekot pyörään. Vaihteistona on campan 10 vaihteiset, joten jos löydän hyvään hintaan shimano/sram sopivat kiekot ni mitä ratkaisuja löytyy? Muistelen, että olisi olemassa kasetteja joilla homma hoituu ja oliko mahdollisesti sellainen lisäkappale mikä laitetaan ennen takavaihtajaa?

  6. #1356
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0pa Katso viesti
    Tekisi mieli ostaa uudet kiekot pyörään. Vaihteistona on campan 10 vaihteiset, joten jos löydän hyvään hintaan shimano/sram sopivat kiekot ni mitä ratkaisuja löytyy? Muistelen, että olisi olemassa kasetteja joilla homma hoituu ja oliko mahdollisesti sellainen lisäkappale mikä laitetaan ennen takavaihtajaa?
    Ensisijaisena vaihtoehtona kannattaisi varmaan tutkia, että saako kiekkoihin erillistä Campa-yhteensopivaa vapaaratasrunkoa (freehub body). Esmes SRAMin S-sarjan kiekkoihin sellainen löytyy.

  7. #1357
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142


    Tuonkin merkkisiä on saatavilla Vois sanoa porilaisittain, että PEKAN PARHAAT
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  8. #1358
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Eastonin EA90 SL etukiekkoon oli tarkoitus vaihtaa laakereiden "pikasäädin", joka samalla toimii laakerin suojakuppina, mutta ei sitten hommat menneetkään ihan niinkuin piti. Kupit piti saada irti kahdella 5mm 6-koloavaimella, jotka tulevat akselin sisälle. Helppo homma siis. Avaimet paikoilleen ja koittamaan. Ei mitään liikettä. Vähän lisää voimaa ja avain pyörähti akselin sisällä tuhoten samalla 6-kolon hahlot ja nimenomaan pikasäätimen puolelta. Ei riittänyt, että hahlot menivät paskaksi, eli laakereiden säätö ei enää onnistu lainkaan, vaan lisäksi suojakuppi oli kiristynyt sen verran liikaa, että laakerit eivät pyöri siististi ja rahisevat. Ja ei, en vääntänyt väärään suuntaan, eli siitä tämä kiristyminen/hajoaminen ei johtunut. Milläköhän tuon nyt sitten saisi auki tuhoamatta akselia lopullisesti? Tähän mennessä aiheutettu damage ei vielä vaikuta etukiekon käyttöön (paitsi tietysti pientä lisävastusta tuo laakeri aiheuttaa), joten ei viitsisi akselia alkaa millään pihdeillä vääntämään ja tuhota sitä lopullisesti.
    Edelläänkään tämä ei välttämättä tähän ketjuun liity, mutta mikäli joku Eastonin kiekkoja on hankkimassa, niin uskallan suositella ja ennenkaikkea aftersales-puoli toimiii.

    Noissa EA90-kiekoissa on ollut pieni ongelma laakereiden pikasäädön löystyimisen kanssa ja Easton on korjannut sen tekemällä uudet pikasäätimet. Pistin kuukausi sitten Eastonille postia noista ja pari päivää myöhemmin Ruotsin Shimano-Nordicilta (ovat ilmeisesti Pohjoismaiden Eastonin maahantuoja) tuli sähköpostia, että lähettävät säätimet. Osat tulivat viikon päästä ensimmäisen sähköpostin lähettämisestä ilmaiseksi postilaatikkoon. Erittäin hyvää palvelua. Sitten tuli edellä kuvailemani keissi ja pistin siitä eilen aamupäivällä suoraan Eastonille sähköpostia. Ilmoitin rikkoneeni itse osan ja tarvitsisin uuden. Vastaus tuli ilmeisesti samantien, kun Jenkeissä vaan työpäivä oli alkanut ja siinä kyseltiin vähän tarkempia tietoja. Vastasin kysymyksiin ja puolilta öin oli tullut sähköposti, jossa ilmoitettiin, että lähettävät uuden osan ja varmuuden vuoksi uuden akselinkin, kun saatan kuulemma rikkoa irrottaessani (väkisin) tuota suojakuppia. Oletettavasti nämäkin osat tulevat ilmaiseksi, sillä ainakaan mistään hinnasta ei ollut mitään puhetta. Olisin ollut osista valmis maksamaankin, sillä itsehän tuon rikoin, enkä minkään takuun olettanut osia korvaavan. Mahtavaa palvelua joka tapauksessa. Näin pidetään asiakkaat tyytyväisinä!

  9. #1359
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Pitäisi laittaa hiilarivanne tolle PT navalle. Mietin vaan, että pitäisikö sijoittaa pieni omaisuus Enve 65 tuubiin vai laittaa suosiolla 50-60 mm kiinavanteet. PT:lle rakennettu kiekkohan ei taida olla missään tapauksessa UCI:n hyväksymä, eli voinee joutua vääntämään jos sattuu virkaintoinen komissaari kohdalle jossain kisassa. Toisaalta esimerkiksi QuickStep päästeli menemään FFWD aero-kiekoilla pitkän aikaa ennen kuin yksikään malli oli UCI:n hyväksymä, eikä syvemmät mallit ole edelleenkään hyväksyttyjä, mutta ovat pyörineet yhteislähdöissäkin kuskien alla.

    Katselin myös 2011 mallin 404 Zippiä, mutta hintaa on ihan liikaa jos ei löydy sopivaa diiliä.

    Hankalia päätöksiä ja tässä on sentään kyse vain polkupyörän vanteista.
    6.7 WTF/kg


  10. #1360
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Pitäisi laittaa hiilarivanne tolle PT navalle. Mietin vaan, että pitäisikö sijoittaa pieni omaisuus Enve 65 tuubiin vai laittaa suosiolla 50-60 mm kiinavanteet. PT:lle rakennettu kiekkohan ei taida olla missään tapauksessa UCI:n hyväksymä, eli voinee joutua vääntämään jos sattuu virkaintoinen komissaari kohdalle jossain kisassa. Toisaalta esimerkiksi QuickStep päästeli menemään FFWD aero-kiekoilla pitkän aikaa ennen kuin yksikään malli oli UCI:n hyväksymä, eikä syvemmät mallit ole edelleenkään hyväksyttyjä, mutta ovat pyörineet yhteislähdöissäkin kuskien alla.
    Miksi PT-kiekko ei olisi UCI:n sallima? Tarkoitatko tätä uutta systeemiä?
    Sampo Koistinen

  11. #1361
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lista UCI:n hyväksymistä kiekoista on ollut olemassa jo pitkään.
    Tuskin tulee jatkossakaan muodostumaan suomikisoissa kynnyskysymykseksi, jos jollakulla on customkokoonpanolla olevat kiekot.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  12. #1362
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Lista UCI:n hyväksymistä kiekoista on ollut olemassa jo pitkään.
    Tuskin tulee jatkossakaan muodostumaan suomikisoissa kynnyskysymykseksi, jos jollakulla on customkokoonpanolla olevat kiekot.
    Kiitos selvennyksestä. Googlellahan asiasta löytyikin lisää helposti...

    NON-STANDARD WHEELS IN CONFORMITY WITH ARTICLE 1.3.018

    Ja "standard wheels" ei vaadi tuota hyväksyntää. Ok.
    Sampo Koistinen

  13. #1363
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    No mites noitten itse kasattujen kiinakiekkojen laillisuus? Pukkaako sanktiota jos niillä kisaa (siis teoriassa, sillä kotimaan kisoissahan noita ei kukaan tunnu tarkistelevan, samoin kuin ei fillareiden painojakaan). Meinaan alle 6.8 kg pyörällä taitaa päästellä yllättävän moni.



  14. #1364
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    No kyllä niillä on kisattu Suomen ohella ihan juuroopassakin, ranking kisoissa (vai mitä ne on, ykspistejotain)

    Ihan mutulla lonkalta heitän, että asia kiinnostaa tuskin ketään niin kauan kun alla pyörivät kiekot on ns. normaalit kiekot.
    Ainoa mieleen tuleva mahdollisuus saada jotain sanktiota on protesti. Se vaatii sitten jo todella huonon häviäjän.
    Kaar ittelles vaa

  15. #1365
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Missä menee normaalin ja epänormaalin kiekon raja? Ovatko esim. MadFiberin kiekot epänormaalit?

  16. #1366
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    No itse tarkoitin ihan sellaista mitä nyt on yleisesti totuttu näkemään, ei mitään vallankumouksellisia uutuuksia.
    Normaalin "näköiset", käsittäköön kukin miten lystää
    Eli konstruktio ei pahemmin erotu joukosta?

    Madfiber kyllä herättää huomion.
    Kaar ittelles vaa

  17. #1367
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    A standard/traditional wheel is deemed to be a wheel with at least 16 metal spokes; the spokes may be round, flat or oval, provided that no dimension of their cross sections exceeds 2.4 mm; the section of the rim must not exceed 2.5 cm on each side.
    A 'standard' wheel may also be defined as a wheel manufactured entirely of metal and having 16 or more spokes.
    Sampo Koistinen

  18. #1368
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Toi on hieman hämärä kohta: eli pinnojen risteyskohdassa mikään mitta ei saa ylittää 2.4mm? Eikös kaksi pällekkäistä pinnaa ole paksumpi?

    Ja sitten tuo 2.5 cm "rim section"? What? Tarkoittaako tuo kiekon laipan korkeutta vai leveyttä?

    Edit: Jaa, eihän esim. tuo CX-Ray-pinna ole kuin 0,9 mm paksu ja 2,3 mm leveä; eli just määräykset alittava.



  19. #1369
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Toi on hieman hämärä kohta: eli pinnojen risteyskohdassa mikään mitta ei saa ylittää 2.4mm? Eikös kaksi pällekkäistä pinnaa ole paksumpi?
    “Cross section” on (läpi)leikkaus, eli yhdestä pinnasta on kyse.

    Ja sitten tuo 2.5 cm "rim section"? What? Tarkoittaako tuo kiekon laipan korkeutta vai leveyttä?
    Tässä ilmeisesti tarkoitetaan samaa, eli kehän minkään osan leikkaus ei saa ylittää tuota 25mm. (Edit: ellei kyseessä sitten ole nimenomaan “conic section” – jonka suomennosta en tunne – vaikka sekin taitaa johtaa samaan loppupäätelmään).

  20. #1370
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Eli traditionaalinen/standardikiekko muodostaa jonkinlaisen ryhmäpoikkeuksen ja niillä saa kisata vapaasti vaikka ne olisi ala-asteen käsityötunnilla kasattu ja osien laatu olisi mitä tahansa, kunhan mitat täyttyy ja kaikki on rautaa

    Toisaalta, et aja laillisilla kiekoilla jos ostat vaikka FFWD kehät, Aerolite pinnat sekä 240 navat ja kasaat ne itse?
    Kaar ittelles vaa

  21. #1371
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    (Edit: ellei kyseessä sitten ole nimenomaan “conic section” – jonka suomennosta en tunne – vaikka sekin taitaa johtaa samaan loppupäätelmään).
    Olisikohan conic section suomeksi kartioleikkaus? Tosin ei tule heti mieleen miten tuota voisi hyödyntää vanteen mittojen määrittelyssä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  22. #1372
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Eli traditionaalinen/standardikiekko muodostaa jonkinlaisen ryhmäpoikkeuksen ja niillä saa kisata vapaasti vaikka ne olisi ala-asteen käsityötunnilla kasattu ja osien laatu olisi mitä tahansa, kunhan mitat täyttyy ja kaikki on rautaa

    Toisaalta, et aja laillisilla kiekoilla jos ostat vaikka FFWD kehät, Aerolite pinnat sekä 240 navat ja kasaat ne itse?
    Itse asiassa ainakin hiilikuituvanteen pitäisi olla ok kunhan se on alle 25mm. FFWD vanne, aerolite pinnat ja 240 napa on myös ok kunhan vanne ei ole F9 malli.
    6.7 WTF/kg


  23. #1373
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Itse ajattelin myös ensin noin, mutta tuossa määritelmässähän sanotaan:

    "A 'standard' wheel may also be defined as a wheel manufactured entirely of metal and having 16 or more spokes."

    Eli kuitu ei sittenkään kävis? Mutta tuon määritelmän mukaan taasen esim. 30mm syvä aluvanne olis ok, eikö olekin yksiseliiteistä?
    Kaar ittelles vaa

  24. #1374
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Eli kuitu ei sittenkään kävis? Mutta tuon määritelmän mukaan taasen esim. 30mm syvä aluvanne olis ok, eikö olekin yksiseliiteistä?
    Loppuosa oikein, eli kokometallikiekon tapauksessa ei tarvitse välittää muista mitoista, siinä missä muiden täytyy.

  25. #1375
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    ... "A 'standard' wheel may also be defined as a wheel manufactured entirely of metal and having 16 or more spokes."...
    Eikös tuossa painoarvo ole juurikin tuolla "may" sanalla? Eli se voi olla määritelty tuolla lailla, mutta myös muuten.



  26. #1376
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lueskelin maatiekiekkoketjua ja yllättäen näistä DT:n kuitukiekoista ei ollut juurikaan mitään juttua.


    Ja vielä pari googletettua kuvaa, joissa nuo on jossain pyörässä kiinni:
    http://www.labicicletteria.net/corsa..._slr01_red.jpg
    http://www.bergamont.co.nz/wp-conten...83_492x720.jpg
    Aika kevyet on ja nyky muodin mukaisesti UD-kuitua.

  27. #1377
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    DT = Reynolds eri tarroilla. Tai näin olen antanut itselleni kertoa. Valkoiset pinnat iskee varmaan joihinkin kuin miljoona volttia, mutta mä en tohon trendiin ole lämmennyt. Onkohan DT:n tarrat lakan alla. Hintaa melko lähellä Lightweightin hintoja, mutta kiekko lähempänä FFWD yms. reilun tonnin kiekkoja...näin niinkuin mun mielestä. Tietty toi Reynoldsin kehä on ilmeisesti tosi vahvaa kamaa, mutta niin on moni muukin kehä.
    6.7 WTF/kg


  28. #1378
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    DT = Reynolds eri tarroilla.
    Joo, näyttää toi Reynolds aika tarkkaan samalta.
    http://www.reynoldscycling.com/index...m&p_itm_pk=595

  29. #1379
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Äkkiä katsottuna jarrupinnoissa on eroa.



  30. #1380
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Äkkiä katsottuna jarrupinnoissa on eroa.
    Ja ilmoitetuissa painoissa on 50 g eroa.

    DT: 500 g + 630 g =1130 g
    Reynolds: 1180 g

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •