GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 3 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 53 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #61
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Satanta Katso viesti
    Kerro sun Marinista! Käyttökokemusta!
    Ihan tyytyväinen oon ollut, joten toista kesää lähden sillä puskemaan. Jämäkkä on ja omasta mielestä ihan toimiva geometria. Kevyttä siitä on hankala rakentaa, mutta eipä se paino oo haitannu kuin mentaalipuolella. Jos ei viihdy välillä rinteessä, niin kannattaa varmasti hommata joku kevyempi pyörä. Mielestäni tuon rungon potentiaali menee hukkaan, jos siihen laittaa liian kevyitä(XC) osia. (L-koon runko n.3,65kg)
    Love me, love my bike.

  2. #62
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greek Letter Pi Katso viesti
    Ihan hyvä joo mutta paras tapa perustella mielipide ei mun mielestä ole kertoa MUTU tää on paras ratkaisu.
    Hannulle sallitaan MUTU-perustelu, en heti keksi ketään jolla olis enemmän erilaisia pyöriä alla käyny. Tai no on mullakin aika paljon, mut ei sitä lasketa jos ei niillä aja paljoa

    Toki jos jossain pystyttäisiin ihan absoluuttisesti perustelemaan, ettäkö jokin jousitusratkaisu olisi x-määrän sekunteja nopeampi jollain absoluuttisella testiradalla niin olishan se kivaa, vaan kun ei voi.
    Sillon joko hankitaan se pyörä joka tuntuu kivemmalta/nopeammalta tai sitten nielaistaan markkinointiteksti sisään ja ollaan tyytyväisenä siinä uskossa että nyt mä olen nopeampi, kun joku Dave on suunnitellut mun jousituksen ja se on paras

    Musta puolestaan tuntuu, että mikäli tuota nykyistä enduropyörää (Banshee Spitfire) olisi saanut jostakin muuten samoilla spekseillä (geometria siis lähinnä) mutta singlepivottina (joku linkku siihen joo ehkä perään) ja sitä myöten ihan vähän yksinkertasempana ja ehkäkevyempänä, niin olisin ottanut mieluummin sen, ihan vaan siksi etten jaksa uskoa että tuolla virtuaalipivotilla saavutetaan mitään käytännön ajossa merkittäviä eroja, mielikuvia toki paljonkin.

  3. #63
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greek Letter Pi Katso viesti
    Joo pito on jo menetetty kun rengas lukkiutuu, mutta pikku patikossa toi pakkautunut iskari alkaa pompottaan sitä takanakkia joka voi TEORIASSA johtaa herkemmin tilanteisiin
    No jos takaiskarinsäädöt on vituillaan niin siinä vaiheessa ei hirveesti ole väliä onko SP vai OMFGWTFBBQ nelilinkkupatentti alla.

    Edelleen, jos haluaa hyvän SP setupin niin unohtaa ilmaiskarit ja laittaa hyvin säädettävän jousi-iskarin alle.

    Kaikki joilla on ollut Alpine rp23 kannulla ja on kokeillut mun Stage 5llä olevaa niin pelkkiä kehuja on kuulunut.

  4. #64
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    56
    Au -> Voidaan vaihtaa päikseen sun Banshee mun Transitioniin Sä saat mitä tahdoit ja mä saan kans? Geometriathan on hyvin samankaltaiset, mulla on M-koko.

    sakuvaan -> Mä en ole vielä keneltäkään Stage5 omistajalta ole kuullut mainintoja huonontuneesta jousituksen toiminnasta, riippumatta pyörästä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti au Katso viesti
    Hannulle sallitaan MUTU-perustelu, en heti keksi ketään jolla olis enemmän erilaisia pyöriä alla käyny. Tai no on mullakin aika paljon, mut ei sitä lasketa jos ei niillä aja paljoa

    Toki jos jossain pystyttäisiin ihan absoluuttisesti perustelemaan, ettäkö jokin jousitusratkaisu olisi x-määrän sekunteja nopeampi jollain absoluuttisella testiradalla niin olishan se kivaa, vaan kun ei voi.
    Sillon joko hankitaan se pyörä joka tuntuu kivemmalta/nopeammalta tai sitten nielaistaan markkinointiteksti sisään ja ollaan tyytyväisenä siinä uskossa että nyt mä olen nopeampi, kun joku Dave on suunnitellut mun jousituksen ja se on paras

    Musta puolestaan tuntuu, että mikäli tuota nykyistä enduropyörää (Banshee Spitfire) olisi saanut jostakin muuten samoilla spekseillä (geometria siis lähinnä) mutta singlepivottina (joku linkku siihen joo ehkä perään) ja sitä myöten ihan vähän yksinkertasempana ja ehkäkevyempänä, niin olisin ottanut mieluummin sen, ihan vaan siksi etten jaksa uskoa että tuolla virtuaalipivotilla saavutetaan mitään käytännön ajossa merkittäviä eroja, mielikuvia toki paljonkin.

  5. #65
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Yksi vaihtoehto lienee myös lähettää se RP23 Pushattavaksi TF Tunediin. Tilauksessa voi speksata mikä on pyörä, kuskin paino, ajotyyli ja erityistoiveet. Lienee halvin vaihtoehto?

  6. #66
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ohan se, sillä tosin ei saa lisävipuja mitä 'aftermarketti' kepeillä saa.. paljos tollanen pushaus maksaa rahdeilla, reilut parihunttia?

  7. #67
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Sori offtopic: Tuleehan kaikki mutufyysikot skabaamaan Enduroa tulevana suvena? Yst. terv. nimim. 180/170 jyrä + flätit.
    --

  8. #68
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kyllä mäkin suosin tuota Stage 5'ttä, ja on ollut myös aikaisemmin pari pushattua RP23'sta ja pushattu DHX5 vertailun vuoksi. Elka tekee mukavia iskareita, ja toimivat kokemuksieni mukaan hyvin myös kovilla pakkasella (jopa verrattuna kierrejouselliseen Lyrikkiin).

  9. #69
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Ohan se, sillä tosin ei saa lisävipuja mitä 'aftermarketti' kepeillä saa.. paljos tollanen pushaus maksaa rahdeilla, reilut parihunttia?
    Mihinkäs niitä lisävipuja enää tarvii, jos iskari on oikeissa säädöissä?
    Ja tervetuloa vaan kaikille koittamaan enduroa ensi kesänä, rungon tai iskarin vipujen määrästä riippumatta!

    Ja parempi vaan, kun ei kokeile muiden pyöriä, niin oma tuntuu vielä hyvältä
    Love me, love my bike.

  10. #70
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Sori offtopic: Tuleehan kaikki mutufyysikot skabaamaan Enduroa tulevana suvena? Yst. terv. nimim. 180/170 jyrä + flätit.
    Joudutaan ehkä laittamaan sarjat uusiks. Linkkuhimmelisarja ja Retrosinglepivottisarja. Ainoastaan linkkusarjassa jaetaan palkintoja.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Yksi vaihtoehto lienee myös lähettää se RP23 Pushattavaksi TF Tunediin. Tilauksessa voi speksata mikä on pyörä, kuskin paino, ajotyyli ja erityistoiveet. Lienee halvin vaihtoehto?
    Komppaan, yhtään Elkaa vähättelemättä. En oikeestaan tajua miksen oo vielä lähettäny nykysen pyörän Foxia tonne.
    Patrik muokkasi tätä : 20.01.2011 at 16.31
    Att inte cykla är att gå för långt

  11. #71
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greek Letter Pi Katso viesti
    Au -> Voidaan vaihtaa päikseen sun Banshee mun Transitioniin Sä saat mitä tahdoit ja mä saan kans? Geometriathan on hyvin samankaltaiset, mulla on M-koko.
    Toi oli mulla pitkään vaihtoehtona, mutta siinä pitäis olla tuuma vähemmän joustoa (että eteen saa kevyemmän 140mm/150mm keulan sujuvasti), asteen loivempi keulakulma ja ainakin puoli kiloa painosta pois. Eli vähän niinkun Bandit, jossa olis loivempi keulakulma, se olis ihana. (Saiskohan siihen anglesetin, hmm.. ettei taas menis kalliiks tää keskustelu)

  12. #72
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Tuosta voi kiinnostuneet vilkaista millaisilla setupeilla ajellaan astetta isompia nyppylöitä ylös ja alas.
    Ja sama Googlella käännettynä.

    Näyttäisi tuollaisella alle 160mm joustavalla pyörälläkin vielä pääsevän enduropoluilla eteenpäin. Ainakin jos Vouillozta tai Clementziä on uskominen.

  13. #73
    Onko ketjun aloittaja antanu jo periks ja tilannu cyclocrossin?
    Ei sentään! Täytyy tässä vielä funtsia hetki ja käydä koeajoilla. Sillähän se sitten selvinnee!

    Tässä nyt on pyörät joita ajattelin ainakin käydä tsekkaamassa. Ne nyt pyörii jotakuinkin samassa hintahaarukassakin.

    Orangen Alpine 160
    Orangen Five AM
    Spezialized Enduro Comp
    Sunn Charger s2
    Jukka A. muokkasi tätä : 20.01.2011 at 23.06 Syy: lisäys

  14. #74
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka A. Katso viesti
    Kiitokset kaikille vastauksista jo tässä vaiheessa.

    Kiinnostuin hieman tuosta Commencal Meta 6:sta kun löysin vuosimallin 2010 pyörän aika edukkaasti. Olisko jollain aikaa hieman avata tuon ja Orange Alpine 160 eroja? Onko niissä kahdessa olemassa suurta eroa? Alpine on vuosimallina 2011 noin 500 euroa kalliimpi.
    Viimeisen viestisi mukaan lienet jo sulkenut Commencalin pois laskuista, mutta mulla oli viime vuonna loppusuoralla nuo kaksi, tosin astetta kevyempinä versioina eli Five ja Meta 5. Suurta eroa niissä ei ollut, mutta Orange oli mielestäni tunnokkaampi ja vaste jollain lailla loogisempi omaan ajotyyliin. En päässyt pyöriä kylläkään testaamaan vierekkäin ja koeajoissa oli useampi päivä välissä.

    Mitä hintaan tulee, niin ainakin tuolloin (toukokuu 2010) hi5:n hinnat oli ns.tiukat, tinkivaraa ei ollut, kun taas mtbcentrestä sain Fivesta uskomattoman hyvän tarjouksen (verrattuna Orangen omien sivujen hintaan).

  15. #75
    Viimeisen viestisi mukaan lienet jo sulkenut Commencalin pois laskuista
    No joo täytyy jotenkin rajata poiskin jotta saa joskus jonkin valinnan aikaiseksi.

  16. #76
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka A. Katso viesti
    Ei sentään! Täytyy tässä vielä funtsia hetki ja käydä koeajoilla. Sillähän se sitten selvinnee!

    Tässä nyt on pyörät joita ajattelin ainakin käydä tsekkaamassa. Ne nyt pyörii jotakuinkin samassa hintahaarukassakin.

    Orangen Alpine 160
    Orangen Five AM
    Spezialized Enduro Comp
    Sunn Charger s2
    Kannattaa yrittää suodattaa nämä linkkulässytykset pois, ja luottaa siihen että Orangen ja Commencalin singlepivot-perät ihan varmasti pärjää viivalla esim. Spessun FSR:lle.
    Sunn on noista se erikoisin vaihtoehto, josta kellään täällä ei varmaan oo vielä kokemusta. Siinä taitaa olla noista pyöristä korkein keskiö. Varmasti nopea peli. Vanhoja Sunneja on ollu euroopan kisoissa vissiin aika paljon.
    Spessussa ärsyttää custom-iskari, joka ei ole muuta kun iso keskisormi kuluttajalle.
    Att inte cykla är att gå för långt

  17. #77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka A. Katso viesti
    Tässä nyt on pyörät joita ajattelin ainakin käydä tsekkaamassa. Ne nyt pyörii jotakuinkin samassa hintahaarukassakin.
    Käy koeajamassa vielä yksi VPP-tai DW-linkullinen hässäkkä. Itsellä on muodostunut oikein positiivinen kuva noista toteutuksista. Eli Santa Cruz Nomad tahi vaikka Giant Reign. Tai Pivot Firebird. Ja sorry linkkulätinä, ei pelkästään sen nilkun takia, vaan siksi että jos itse ostaisin pyörää niin se olisi aika varmasti joku noista. Enduro olisi vaihtoehtona vasta sijalla 4.

    Orange on kyllä legendaarinen. Jos niitä saa lisää viivalle niin mahtawa homma.

    Vouillozin ajopelistä ei kannata paljon katsoa mallia. Äijä ajaa pystysuoraa alas tai ylös vaikka tulitikulla jos haluaa. Yleisesti ottaen taidokas kuski voi ajaa kevyemmällä pelillä, kun ajotekniikka kerää sen mitä pyörä ei pysty haukkaamaan.

    Ja joo, tänä kesänä koko sarja taas läpi. Paitsi Jyväskylä, kun siellä pitäisi olla järjestäjänä, mutta eiköhän sitä paanaa tule ajettua ihan tarpeeksi...
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  18. #78
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    56
    Jos talous ei ole ongelma niin Ibis Mojo HD, toinen legendaarinen peli Yeti 575ASR. Näissä molemmissa on täysin erilaiset linkkuhässäkät ja en ota enää millään tavalla kantaa niiden keskinäisiin eroihin

    Pitäis kyl ensi suvena päästä kokeilemaan hissienduroa kun kuulostaa niin mukavalta puuhalta!

  19. #79
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hri Katso viesti
    Tuosta voi kiinnostuneet vilkaista millaisilla setupeilla ajellaan astetta isompia nyppylöitä ylös ja alas.
    Ja sama Googlella käännettynä.

    Näyttäisi tuollaisella alle 160mm joustavalla pyörälläkin vielä pääsevän enduropoluilla eteenpäin. Ainakin jos Vouillozta tai Clementziä on uskominen.
    Jos kattelee noiden ammattilaisten setuppeja kannattaa muistaa etteivät he ole ammattilaisia sen vuoksi että heillä on noi pyörät, vaan heillä on noi pyörät koska ovat ammattilaisia. Yhtälailla - minä en lähtisi ajamaan missään niin isosti kuin joku hyvä kuski koska rikkoisin pyöräni ja itseni (en osaisi ottaa hittejä yhtä smoothisti), ja sama pätee pyörään; tarvisin enemmän joustoa kuin joku pro joka ajaa pyörän kestävyyden rajoilla.

    Ei sillä että kuvittelisin suomessa oikeasti tarvittavan jotain jyrää.

  20. #80
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jos kattelee noiden ammattilaisten setuppeja kannattaa muistaa etteivät he ole ammattilaisia sen vuoksi että heillä on noi pyörät, vaan heillä on noi pyörät koska ovat ammattilaisia.....
    Hei... viisautta!

    Palleroita!


  21. #81
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Siinä Sunn Chargerissa on muuten takahaarukka terästä. Ainakin on valtavirrasta poikkeava ratkaisu.

    Juu ja Janille haluan vielä viisastella, että VPP tai DW perää ei löydy Giantista, vaan siinä on Maestro, joka on Dual Link, kuten VPP ja DW. VPP perässähän ne kaksi pientä linkkua kiertävät vastakkaisiin suuntiin. DW ja Maestro ym. ratkaisuissa linkut liikkuu samaan suuntaan...

    Ja tosiaan, ammattilaiset ajaa sillä millä tahtoo. Jos se pyörä kestää yhden kisan maaliin, niin se varmasti riittää. Remy Absalonkin ajelee Commencal Meta carbonilla, jossa on RF Next sl -hiilarikammet, Crossmax slr ym. Voihan se tietty olla, että ne kestääkin hyvin ja pitkään, mutta kynnys lähteä koittamaan on vähän liian suuri...
    Love me, love my bike.

  22. #82
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Spessussa ärsyttää custom-iskari, joka ei ole muuta kun iso keskisormi kuluttajalle.
    Ei siinä 2011 mallissa taida olla enää mitään customia...
    Love me, love my bike.

  23. #83
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greek Letter Pi Katso viesti
    Pitäis kyl ensi suvena päästä kokeilemaan hissienduroa kun kuulostaa niin mukavalta puuhalta!
    Siellä unohtuu linkuttimet ja jopa kellon tikitys kun hienoja baanoja tykittää naama hangonkeksillä.

    Laitetaan vielä väännön lopuksi tämä linkki kun sitä jostain syystä ei vielä ollut. Rehellisiä numeroita takajousitusten toiminnasta.
    Att inte cykla är att gå för långt

  24. #84
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Ei siinä 2011 mallissa taida olla enää mitään customia...
    Ei kai tuo pidennyshärpäke, eli "Enduro extension" oo ruuvattavissa mihin tahansa iskariin?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spessu
    REAR SHOCK Custom Fox RP2, ProPedal and rebound adj., 8.5 x 2.125", Enduro extension
    Att inte cykla är att gå för långt

  25. #85
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Ei kai tuo pidennyshärpäke, eli "Enduro extension" oo ruuvattavissa mihin tahansa iskariin?
    Ei minustakaan. Sama vika Stumpjumperissa


  26. #86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Juu ja Janille haluan vielä viisastella, että VPP tai DW perää ei löydy Giantista, vaan siinä on Maestro, joka on Dual Link, kuten VPP ja DW. VPP perässähän ne kaksi pientä linkkua kiertävät vastakkaisiin suuntiin. DW ja Maestro ym. ratkaisuissa linkut liikkuu samaan suuntaan...
    No tiedän... joskus vaan on niin vaikee kirjottaa sitä mitä ajattelee. DW ja Maestro on vaan niin lähellä toisiaan, että olen samaistanut ne suunnilleen samaan alilokeroon. My bad.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  27. #87
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti

    Ja tosiaan, ammattilaiset ajaa sillä millä tahtoo. Jos se pyörä kestää yhden kisan maaliin, niin se varmasti riittää. Remy Absalonkin ajelee Commencal Meta carbonilla, jossa on RF Next sl -hiilarikammet, Crossmax slr ym. Voihan se tietty olla, että ne kestääkin hyvin ja pitkään, mutta kynnys lähteä koittamaan on vähän liian suuri...
    Ainakin omien Megavalanche-kokemusten pohjalta suht kevyet pelit tuntuivat olevan sinne juuri oikea ja ihan hyvin kestäväkin valinta. Tosin noista omista megareissuista on jo aikaa jokunen vuosi, eli voi olla että reitti on muuttunut vaativammaksi kaluston kannalta.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  28. #88
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Siellä unohtuu linkuttimet ja jopa kellon tikitys kun hienoja baanoja tykittää naama hangonkeksillä.
    Näin lauantain harjoituksissa, kisassa sitten oksennus suussa. No linkuttimet ja kellon tikitys unohtuu siinäkin tapauksessa
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  29. #89
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Ei kai tuo pidennyshärpäke, eli "Enduro extension" oo ruuvattavissa mihin tahansa iskariin?
    Niin onhan siinä tosiaan se. Ei kyllä kuvissa näytä ihan niin kiinteältä kuin mitä Stumpin vastaava... Mut saattaahan tuokin olla kiinteä?
    Love me, love my bike.

  30. #90
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Laitetaan vielä väännön lopuksi tämä linkki kun sitä jostain syystä ei vielä ollut. Rehellisiä numeroita takajousitusten toiminnasta.
    Osaatko tarkemmin kertoa mitä kaikkea kivaa tuolta saa selville omasta pyörästään? Kato ku vasta keväällä pääsee kokeilemaan miltä se käytännössä tuntuu ja miten se oikeasti toimii niin myötä- kuin vastoin.. eiku siis vastamäessä!

    Lähinnä sitä meinaan että käsitinkö oikein jos luulen että mitä pienempi prosentti squattia niin sitä parempi, vai onko olemassa joku optimaalinen luku?
    --

    Pivot on sellanen mitä mäki lähtisin ihan ensimmäisten joukossa kokeilemaan (ja lähdenkin heti kun siihen tarjoutuu tilaisuus), joko firebird tai sit mach 5.7 riippuen siitä löytyykö tallista eri pyörä lenkkipyöräksi vai tarttisko enskapyörän myös toimia lenkkipyöränä. Pivot on siitä hyvä että sitä saa tietääkseni kokeilla tositoimissa jo ennen ostopäätöstä. Cannondalen jekylliäkin olisi mielenkiintoista päästä kokeilemaan, vaikuttaa hyvältä tuo uusi tuplaiskari ja nousu/lasku-systeemi. En tiedä onko sitten pelkkää hypetystä cännärin osalta ja toimiiko käytännössä niinkuin väittävät. Jos lompakko olisi tosi paksu niin miettisin myös nomad carbonia.
    kijas muokkasi tätä : 21.01.2011 at 13.17


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •