Tuota joo. Maantiepyörän kasaus edennyt siihen vaiheeseen, että vaihteiden säätö menossa. Ihmettelen että miten voi mennä kerralla kohdalleen sekä taka- että etuvaihtaja ilman mitään hirvittävää säätöä. Tein vaihtajien mukana tulleen ohjeen mukaan säädöt ja alkoi heti pelittämään. Campan Centaur 10s vaihtajat.
Nyt vähän vaan arveluttaa että voiko tuo takavaihtaja olla tehdasasetuksilla niin hyvin kohdallaan, että L ja H rajoittimetkin sattuvat kohdalleen ilman mitään säätöä. Testailin ja vaihtuu ilman mitään rallatuksia tms. ja ei pyri menemään yli kummaltakaan puolelta. Viime kesänä meni sekä vaimon että pojan pyörästä takavaihtaja (ei ollut minun säätämä) paskaksi sillä tavalla että ketju meni takaa ison rattaan yli. Sen takia vähän arveluttaa että voisiko tuolle omalle pyörälle nyt käydä samalla tavalla. Kokeilin väännellä sitä L ruuvia (ylempi) aika paljonkin ja en havainnut mielestäni mitään vaikutusta siihen että rajoittaako se ketjun menemistä isoimman rattaan yli. Eikös tuon ruuvin pitäisi vaikuttaa juurikin siihen?
Kirjanmerkit