GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 169 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 69 119 159 167 168 169 170 171 179 219 269 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.041 - 5.070 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Hienot ovat vee:n sivut. Oletko huomannut, että monien Fenix:n nimelliset lm arvot ovat laskeneet, eli kesällä LD10 oli 132lm, nyt 100lm ja sama toistuu monessa, esim. TK11 ennen 285, nyt 258lm, jne. Tiedätkö onko kyse mittatavasta vai ovatko tehot oikeasti uusissa alemmat, kuin keväällä, milloin tuli moneen noita R5 led päivityksiä?
    Eiköhän syy ole sama kuin monella valmistajalla, eli ANSIn tulokset ovat tulleet sisään. Lähes kaikilla tämä on tiputtanut lukemia, toisilla enemmän kuin toisilla. Noiden tekemisessä voi kuulemma kestää jopa yli 6kk, joten valmistajat laittanevat ensin tuotteen julkistuksessa omat arvionsa ja sitten päivittävät tietoja.

Fenixin valoja tämä ei taida koskea, mutta monella liian kuumana käyvällä valolla tulokset ovat heilahtaneet reippaasti. ANSIn testissä nimittäin valovoima mitataan vasta 3 minuuttia päällekytkemisen jälkeen, jossa vaiheessa monet lamput ovat jo lämpöreguloinnin puolella.

Olisiko Maelstormin lisäksi testiin tulossa muita 4Sevensin valoja? Sunwaymanit kiinnostaisi myös.

Varmasti tulee lisää 4Sevensin lamppuja testiin jos niitä täällä kysellään.
    Taskulamppu.fi:n pojat varmaan sitten huomioivat kysynnän ja laittavat niitä minulle
    Minusta se ei ole kiinni.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tpievila Katso viesti
    Olisiko Maelstormin lisäksi testiin tulossa muita 4Sevensin valoja? Sunwaymanit kiinnostaisi myös.
    Aika houkutteleva tarjous tuosta Maelstromista oli kyllä valmistajan sivuilla. 96 dollaria kotiin kannettuna, eli reilut 70 euroa. Sehän on vain tuplasti enemmän kuin mitä lie satunnaista laatua olevilla dealextremen p7-lampuilla. (Toki Maelstromissa ei P7:aa ole, vaan XP-G, jota kyllä sitten ajetaan täydellä teholla).
    Esko muokkasi tätä : 25.12.2010 at 01.02 Syy: typot

Kaipa nuo valot jotenkuten näkyy.

Tosin tuon Raylightin "varalampun" voisi kyllä vaihtaa hieman tehokkaampaan versioon, joten ehdotuksia otetaan vastaan. Valotehoa saisi olla vähintään 250 lumenia ja hintaa alle 50 euroa. Reguloitu ohjainpiiri olisi plussaa, koska noissa halpislampuissa valoteho alkaa yleensä hiipumaan jo parin tunnin käytön jälkeen.
    ahav muokkasi tätä : 27.12.2010 at 21.41

VEE:n testit

Itse ostin joitakin aikoja sitten ton police pro r 5 ja olin hyvin tyytyväinen. Sitten tilasin "paljon tehokkaamman" light floodin joka oli pettymys , vaikka lumenia piti olla peräti 900 !! Hinta oli suhteessa kova 84e. Palautus myyjälle ja tilalle light boom. Valoa riittää ja hinta edellistä halvempi?!
    Eli näyttää VEE:n testit menneet yksiin omien silmämääräisten havaintojeni kanssa.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahav Katso viesti
    Lamppu on ilmeisesti osoitettu suoraan kohti kameraa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Itse ostin joitakin aikoja sitten ton police pro r 5 ja olin hyvin tyytyväinen. Sitten tilasin "paljon tehokkaamman" light floodin joka oli pettymys , vaikka lumenia piti olla peräti 900 !! Hinta oli suhteessa kova 84e. Palautus myyjälle ja tilalle light boom. Valoa riittää ja hinta edellistä halvempi?!
    Eli näyttää VEE:n testit menneet yksiin omien silmämääräisten havaintojeni kanssa.
    Veehän ilmoittaa tosiaan tehot lukseina eikä lumeneina, en tosin tiedä mistä kohdasta tai miten mitattuna (kertoisitko, en ainakaan kuvasivuilta nopeasti tietoa löytänyt). Nimi "light flood" kertoo kyllä lampun tyypistä sitä, että keila on leveä ja huiput jäänevät mataliksi. Itse asiassa kuvasta ei edes erota mitään hotspottia, epäilemättä hyvä wall of light -tyylinen lamppu. Muttei niinkään hyvä, jos pitää nähdä kauas. Ja kun kyse on eri valmistajien lampuista, niin hintaanhan vaikuttavat toki muutkin seikat kuin pelkkä absoluuttinen teho...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Veehän ilmoittaa tosiaan tehot lukseina eikä lumeneina, en tosin tiedä mistä kohdasta tai miten mitattuna (kertoisitko, en ainakaan kuvasivuilta nopeasti tietoa löytänyt). Nimi "light flood" kertoo kyllä lampun tyypistä sitä, että keila on leveä ja huiput jäänevät mataliksi. ...
    Kaikki tuo on totta , mutta leveä valokuvio näytti tosi heikolta. Itselle silmämääräisesti jäi vaisu kuva. Light boom on myöskin melko leveä valokuvioltaan ja vaikuttaa hyvältä silmään.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Jaahants.
    Tuo mittausselitys on näemmä johonkin häipynyt jossain vaiheessa Kuvaboxin kanssa

Mutta yritän lyhyesti selittää tässä.
    Mulla on mittalaatikko joka "kerää" kaiken lampusta tulevan valon.
    Mittari ei mittaa suoraa valoa, vaan kaiken mitä sinne valkoiseen laatikkoon aukosta lampulla tungetaan.

Ei siis ole juurikaan merkitystä millainen valokuvio on.

Ajan saatossa on huomattu että minun mittalaatikko antaa suunnilleen suustaa-antavia Lumen arvoja jos ottaa nollan pois tuloksesta.

Kuitenkaan en halua ilmoittaa tuloksia Lumen arvoina ettei vaan joku luule niitä oikeiksi, esim. valmistajien lupaamiksi.
    Tähän on monta mielipidettä, mutta näin nyt vaan homma aloitettu tekemään ja sitä kesken muuttaminen on turhaa.

Mittalaatikko ei ole minun keksintö. CPF-foorumiltahan nuo kaikki keksinnöt tulee ja Jaunon kehoituksesta aloin itsekin tuolle linjalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Lamppu on ilmeisesti osoitettu suoraan kohti kameraa?

Veehän ilmoittaa tosiaan tehot lukseina eikä lumeneina, en tosin tiedä mistä kohdasta tai miten mitattuna (kertoisitko, en ainakaan kuvasivuilta nopeasti tietoa löytänyt). Nimi "light flood" kertoo kyllä lampun tyypistä sitä, että keila on leveä ja huiput jäänevät mataliksi. Itse asiassa kuvasta ei edes erota mitään hotspottia, epäilemättä hyvä wall of light -tyylinen lamppu. Muttei niinkään hyvä, jos pitää nähdä kauas. Ja kun kyse on eri valmistajien lampuista, niin hintaanhan vaikuttavat toki muutkin seikat kuin pelkkä absoluuttinen teho...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Mulla on mittalaatikko joka "kerää" kaiken lampusta tulevan valon.
    Mittari ei mittaa suoraa valoa, vaan kaiken mitä sinne valkoiseen laatikkoon aukosta lampulla tungetaan.
    Ei siis ole juurikaan merkitystä millainen valokuvio on.
    eikö tuolla nimenomaan ole aika isokin merkitys että jos vaikka on erittäin kapea P7 spotti jonka valokuvio onnistuu sopivasti "täyttämään" vain laatikon niin silloinhan ko lamppu saa huimat lux arvot kun taas pahimmassa tapauksessa ajetaan esim mc-e:tä linssi hieman pielessä jolloin keskelle valokuviota jää neliskanttinen kuollut kohta ja jolloin loput valosta menee laatikon ohi (ja seinien ohi myös jolloin ei tule ennen laatikkoa myöskään hajavaloa) ja luxit ovat todella huonot ?
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

mutanaama Guest
    Öööh, mitenkä sitä valoa menee ohi? Siinähän on eri heijastimille sopivat aukotukset.

Kyllä laatikko on minun.

Mikäli mitta-anturi olisi suoraan valokuvion keskellä, olisi valokuviolla suuri merkitys mittaustulokseen. Mutta koska anturi sijaitsee samalla seinällä kuin mistä valaisinta sisään tungetaan, se ei mittaa suoraa valoa ollenkaan vaan vain heijatunutta valoa jota laatikko on ääriään myöden täynnä
    Koska koko loota heijastaa valoa tasaisesti.

Tää homma on niin moneen kertaa käyty juuriaan myöden läpi etten enää jaksais. Ja aina on tultu siihen lopputulokseen ettei parempaa konstia ihan heti ja helposti saa tehty.

Joten eiköhän tämä riitä? Ja jos joku tahtoo jatkaa, niin ilman minua. Ei pahalla sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Kyllä laatikko on minun.

Mikäli mitta-anturi olisi suoraan valokuvion keskellä, olisi valokuviolla suuri merkitys mittaustulokseen. Mutta koska anturi sijaitsee samalla seinällä kuin mistä valaisinta sisään tungetaan, se ei mittaa suoraa valoa ollenkaan vaan vain heijatunutta valoa jota laatikko on ääriään myöden täynnä
    Koska koko loota heijastaa valoa tasaisesti.

Tää homma on niin moneen kertaa käyty juuriaan myöden läpi etten enää jaksais. Ja aina on tultu siihen lopputulokseen ettei parempaa konstia ihan heti ja helposti saa tehty.

Joten eiköhän tämä riitä? Ja jos joku tahtoo jatkaa, niin ilman minua. Ei pahalla sitten.
    ok... käsitin itsekkin vielä väärin tuon laatikon toimintaperiaatteen (luulin että laatikko on tuon käytävän päässä kaukana lampusta)

Olisiko sinulla nimim. "vee" mahdollisuutta saada Lupinen Tesla TL 1200 pienikokoista käsifikkaria vertailuun mukaan?

Tuotahan mainostetaan suunnilleen maailman tehokkaimpana kompaktifikkarina kokoonsa nähden. Myös sen tehonsäätö ym. konfiguroinnit vaikuttavat mielenkiintoisilta.

Ainoa ongelma lienee vain sen mehukas hinta, yli 500 euroa toimivana pakettina!

Kieltämättä aika mielenkiintoinen tuo Tesla händylamppu.
    Mutta eipä taida olla suomessa ainoatakaan, joten saanti minulle asti aika epätodennäköistä näin äkkiseltään.
    Luulisi kyllä että tämänkin maan kansalaisista löytyy niitä jotka vois tuommosen ostaa pläjäyttää.
    Joten täytyy odotella jos maahantuoja vaikka tuollaisen hommais tontille.

Tänään hain postista kaksi tällaista: http://tacticalhid.info/e03, toinen varavaloksi ja toinen lahjaksi. Melko kirkkaalta vaikuttaa, ANSI-mitattuun Quarkiin verrattuna maksimikirkkaus on jossain 85 ja 200 lumenin välissä, silmäarviolta lähempänä sitä kahta sataa.

Riistovalo tuli postissa. Ihan siis Suomesta fikkarilta tilattu kun niillä nyt alennustakin oli, niin tilasin. Näyttää toimivan ja kaikkea.

Eli onko näissä laturi nyt sitten jotenkin erilainen muissa maissa myytäviin verrattuna. Ja räjähteleekö Suomessa akut paljonkin?

Kokeilin lampun kiinnitystä nopeasti hiilaritankoon(25.4) ja vähän liukui ympäri sillä pienemmälläkin kumirenkaalla... minkälaisia "kiristyksiä" jengi on tuohon tehnyt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Eli onko näissä laturi nyt sitten jotenkin erilainen muissa maissa myytäviin verrattuna. Ja räjähteleekö Suomessa akut paljonkin?
    laturit on samoja mitä dx:ssäkin eli voivat olla susia sisältä... akut samoin myös...
    mitään varmuutta ei ole tuotteen laadusta muutakuin se että ainakin suomessa myyjä on testannut laitteen toimivaksi (eli ei saa suoraan paketista sutta) ja se että takuu ainakin on jos laturi/akut poksahtavat.
    sen verran monet laturit/akut on tehty kiinassa tms että mitään takeita ei ole vaikka ostaisisit 1000euron laturin suomesta (jonka pohjassa lukee made in prc kuitenkin )

Kokeilin lampun kiinnitystä nopeasti hiilaritankoon(25.4) ja vähän liukui ympäri sillä pienemmälläkin kumirenkaalla... minkälaisia "kiristyksiä" jengi on tuohon tehnyt?
    kokeile karhentaa hiekkapaperilla lampun liukueste pintaa...
    omassa fillarissani lamppu kyllä pysyy vaikka hiilaritanko onkin (normikoko myös) (rikkinäisestä sisäkumista voi myös leikata fylli palasen tms)
    fsol77m muokkasi tätä : 11.01.2011 at 12.22

Jos tarvetta, niin Biltemasta saa ostettua O-renkaita yksittäin säälliseen 0,20 € kappalehintaan. Kysy sieltä palvelutiskiltä. Ota vanha malliksi mukaan ja valitse hieman pienempi renksu.

Vinkki: Vedä lamppu kiinni yhden paksumman sijasta parilla kolmella ohuemmalla O-renkaalla. Jos yksi ainut O-rengas katkeaa -> lamppu tippuu. Jos kahdesta toinen katkeaa -> lamppu ei tipu. Turvallisempaakin näin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPI Katso viesti
    Mulle tulee Troutien Liberator kunhan herra saa aihiot pajalta.
    Liböreissön 3 tilattu myös. Kai se nyt tuommosen kiinanvalon pieksee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    En usko että voidaan puhua pieksemisestä. Teurastaminen olis parempi termi

On nuo XPG:t kyllä hyviä ledejä, mä en tosin niihin lähtenyt vaan hyppään P7:sta suoraan XML:ään sitten joskus kun innostun taas nikkaroimaan...

Onpa kyllä halvan oloinen tuon teholuokan valoksi, vrt. vaikka Lupinet. En löytänyt pientä pränttiä, kai noissa jokin kääntöpuoli on?

eipä tuommoisen tekeminen nyt mitään rakettifysiikkaa ole, harrastelusta tuokin lienee lähtenyt liikkeelle. Eikä se silti ilmainen ole.

Betty on aika idiootinkestäväksi tehty ja onhan se upea tuote, kyllä siitä voi pientä ekstrahintaa maksaa vastaavantehoisiin verrattuna. Kuinka paljon, se on sitten ihan eri asia.

Laita tangon ympärille kiveniskukalvoa kohtaan johon kiinnität härpäkkeitä. Helikopteriteipiksikin ainetta sanotaan kun sitä pieninä paloina myydään.

Lisää kitkaa sopivasti. Ei liiku itsestään riistovalot vakiokumilenkeillä kesällä eikä talvella, silti helposti vauhdissa säädettävissä. Suojaa tehokkaasti hankaumilta eikä kalvoa ainakaan mun hiilaritangossa edes näe, ellei oikein tarkkaan katso.

Joko alkaa piisaamaan? 15kpl XPGeetä vai mitä noi nyt onkaan.

Joko alkaa piisaamaan? 15kpl XPGeetä vai mitä noi nyt onkaan.
    Ei se määrä vaan miten sitä käyttää . Ts. paljos tuosta saa läpi watteja, kun ainakaan edestä päin ei näy mitään jäähdytysripoja?

Mitähän väriä herra tunnustaa...mustaa?
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

Khyyl. Kuinka niin? Postittiko se perkele mun valon sulle, kun ei ole näkynyt/kuulunut paypallittelujen jälkeen mitään...

Khyyl. Kuinka niin? Postittiko se perkele mun valon sulle, kun ei ole näkynyt/kuulunut paypallittelujen jälkeen mitään...
    Kuhan aattelin. Jotenkin tuli mieleen, että musta miellyttää. Mulle se ainakin vastaili kun kyselin maksunkin jälkeen. Ja kaikki niillä "täysvalkeilla" ledeillä?
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •