FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 31 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #901
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Mittasin tuon ohjaustangon ja satulan välisen korkeuseron cyclocossista ja se näyttäisi olevan 6cm. RS:n säätövara näyttäisi siis riittävän jos tuosta Kalasin yhtä kokoa isommasta rungosta voi jotain päätellä.

    Tässä videossa R3 SL on säädetty silmämääräisesti aika lähelle:
    (kohdasta 2:15 eteenpäin) http://www.youtube.com/watch?v=zYtcuxRJl_k

  2. #902
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Olvilan keskusta
    Viestit
    1.096
    Videolla näkyvän pyörän R3 SL etuhaarukan kaulaputki näyttää pitemmältä kuin mitä myynnissä olevien pyörien kaulaputki on. Kannattaa varmistaa tuo säätövara ennen ku ostaa.
    Pyöräilyä jo vuodesta 2007

  3. #903
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6
    Mulla oli tosiaan RS:n koko 56". Itse olen 181cm pitkä ja tiputus satulan tasolta tangolle on 8cm. Yksi 5mm spacer tangon alla. Stemmi on -10 astetta ja 120mm. Mulla on pitkähkö yläkroppa verrattuna jalkoihin.

    Saat mainiosti säädetty kuvaamasi ajoasennon RS:llä. Uudessa (2011 56") R3:ssa on vain 7 mm lyhyempi emäputki kuin RS:ssä joten uskon kyllä että sekin taipuu asentoosi sopivaksi.
    jako muokkasi tätä : 06.12.2010 at 09.23 Syy: mittavirhe

  4. #904
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jako Katso viesti
    Uudessa (2011 56") R3:ssa on vain 7 mm lyhyempi emäputki kuin RS:ssä joten uskon kyllä että sekin taipuu asentoosi sopivaksi.
    Toistaiseksi täytyy katsella noita alennuksessa olevia 2010-malleja. Ei riitä pelimerkit ensi vuoden vastaaviin.

    Tässä vielä geometriat 2010-malleista vertailun vuoksi (koko 51):

    Size, Wheel Size, Head Tube Angle, BB Drop, Top Tube, Head Tube Length, Front Center, Rear Center, Stand Over Height, Stack, Reach

    R3 2010 51 700c 73° 68 530 120 558 399 729 522 370
    RS 2010 51 700c 71° 68 532 140 588 410 742 531 369

  5. #905
    di luca Guest
    Nuo vaakaputken pituudet tuntuu liian pitkiltä kokoon 51, heittäskö vähän?
    Korjaan, silmät heittää luin väärin taulukkoo...
    di luca muokkasi tätä : 06.12.2010 at 14.03

  6. #906
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Iso kuva Hushovdin S3:sta (huomaa sinisen ja punaisen värin paikkojen korjaus - en osaa sanoa onko pyörässä vaiko photoshopissa tehty). Hienohan se kyllä on.

  7. #907
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Noita äskolmosia on kuulemma ollut hiljattain myynnissä halvalla: cervelofoorumin mukaan täydelle Red-pyörälle on US-sivuilla näytetty hinnaksi 3200 taalaa. Hinnoitteluviurhe todnäk.

    Samalta foorumilta kyllä löytyy viesti, jossa S2-rungon UK-hinta olisi 999 puntaa/euroa; sivuillakin tuo hinta näyttää pitävän paikkansa.
    Rule #1: Obey The Rules

  8. #908
    TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Samalta foorumilta kyllä löytyy viesti, jossa S2-rungon UK-hinta olisi 999 puntaa/euroa; sivuillakin tuo hinta näyttää pitävän paikkansa.
    Pitää sitten kirjoitella pukille UK:hon

  9. #909
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Pitää sitten kirjoitella pukille UK:hon
    Luulen, että tuossakin on kyseessä pelkästään virhe cervelon sivuilla...
    Rule #1: Obey The Rules

  10. #910
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Pitää sitten kirjoitella pukille UK:hon
    Sama 999e hinta rungolle on cervelo.com sivuillakin näkyvissä. Viime vuonna rungon listahinta oli 2800 e, joten lienee virhe kyseessä.

  11. #911
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Saanen huomatuttaa että kyseessä taitaa olla S1:n runkohinta joka laski hieman....

  12. #912
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Saanen huomatuttaa että kyseessä taitaa olla S1:n runkohinta joka laski hieman....
    Näin se hyvin todennäköisesti on ottaen vielä huomioon että S3:n hinta on kutakuinkin ennallaan ja S1:n hinta puuttuu kokonaan.


    edit: nyt on S2:n hinnat korjattu. Runko 2800e, pyörät alkaen 3400e.
    viller muokkasi tätä : 09.12.2010 at 08.28

  13. #913
    di luca Guest
    Joutessani kattelin 2011 mallien geoeroja entisiin, erit R3 kiinnosti, siis oma malli. Tuossa tehtaan sivulla ei ole ilmoitettu satulaputken kulmaa. Osaisko esim. Samu tähän jotain sanoa, onko kuten ennen? ....vai olenko TAAS sokea, kuten noita katellessa tuppaan olla

  14. #914
    TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    joutessani kattelin 2011 mallien geoeroja entisiin, erit r3 kiinnosti, siis oma malli. Tuossa tehtaan sivulla ei ole ilmoitettu satulaputken kulmaa. Osaisko esim. Samu tähän jotain sanoa, onko kuten ennen? ....vai olenko taas sokea, kuten noita katellessa tuppaan olla
    "73 Degree Seattube Angle"

  15. #915
    TetedeCourse Guest
    Cervelo ja Canyon sopimukseen patenttiriidassa:

    http://road.cc/content/news/29387-ca...patent-dispute

  16. #916
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Samaa muotoa löytyy kyllä paljon aikasemmin fillareista, ihan metallisistakin rungoista todistettavasti ja siten patentti ei ole laillinen. Itseassa aiha harva hiilarirunko on töysin pyöreä etuvaihtajan korkeudelta mutta taas kyllä pyöreä yläpäästään. Canyon ei tule vaatimaan mitään korvauksia tai takaisinvetoja koska jos he häviäisivät jutun korkeimmassa oikeudessa, heidä voidaan haastaa vahingonkorvauksiin ja sillon he ovat kyllä liian pieni pulju...
    Kaikesta tuosta huolimatta Canyon kuitenkin sai korvauksen.

  17. #917
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Sai vai ei, sitä ei selviä linkin jutusta. Canyon joutuu kuitenkin muokkaamaan patenttiaa, se kuitenkin siitä selviää. Aika monessa rungossa kuitenkin on ja on jo kauan ollut tasainen litistys etuvaihtajalle. Eli sitä ei kyllä PITÄISI pystyä patentoimaan. Joskus tietty voi olla että myös oikeuskulut ovat suuremmat kuin korvaus. Eipä tolla ole ihan suurta väliä enää...toi on jo ns. vanhaa tekniikkaa kuitenkin.


    Uusissa R5 ja R3 Kuitenkin uusissa toi satulaputken idea on viety pitemmälle. Niissä on Squaoval:in tapainen tasasivuinen muoto ( Kuin I-palkki) kummallakin puolella joten tavaraa saadaa mekaanisesti tehokkaimmalle kohdalle. Vähemmän painoa tai enemmän tukevuutta.

    Tua on uudet fillarit mutta ei viä pyöriteltäviä kuvia. Niistä näkisi. Mulla on tietty paperikataloogit joita ei yleensä jaeta. Niissä on paree kuvat.

    http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/

    Ihan mielenkiinnolla odotan tavallista R5:sta, meneekö tosiaa sekin alle 800g 56cm koossa joka ei ole enää mikään lasten koko...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 15.01.2011 at 09.12

  18. #918
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tua on uudet fillarit mutta ei viä pyöriteltäviä kuvia. Niistä näkisi. Mulla on tietty paperikataloogit joita ei yleensä jaeta. Niissä on paree kuvat.

    http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/
    On siellä 360-astetta pyöriteltävät kuvat kaikista 2011-malleista.

  19. #919
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    316
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Sai vai ei, sitä ei selviä linkin jutusta. Canyon joutuu kuitenkin muokkaamaan patenttiaa, se kuitenkin siitä selviää. Aika monessa rungossa kuitenkin on ja on jo kauan ollut tasainen litistys etuvaihtajalle. Eli sitä ei kyllä PITÄISI pystyä patentoimaan. Joskus tietty voi olla että myös oikeuskulut ovat suuremmat kuin korvaus. Eipä tolla ole ihan suurta väliä enää...toi on jo ns. vanhaa tekniikkaa kuitenkin.


    Uusissa R5 ja R3 Kuitenkin uusissa toi satulaputken idea on viety pitemmälle. Niissä on Squaoval:in tapainen tasasivuinen muoto ( Kuin I-palkki) kummallakin puolella joten tavaraa saadaa mekaanisesti tehokkaimmalle kohdalle. Vähemmän painoa tai enemmän tukevuutta.

    Tua on uudet fillarit mutta ei viä pyöriteltäviä kuvia. Niistä näkisi. Mulla on tietty paperikataloogit joita ei yleensä jaeta. Niissä on paree kuvat.

    http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/

    Ihan mielenkiinnolla odotan tavallista R5:sta, meneekö tosiaa sekin alle 800g 56cm koossa joka ei ole enää mikään lasten koko...
    http://www.canyon.com/_en/service/ne...t.html?nt=2104

  20. #920
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Oli muuten hauska käydä ajaan uudella R3:lla. Väitän että on melkoinen meriitti ajettavuudeltaan. Jos R3SL oli jäykkä ja kiihtyvä niin tämä on selkeästi parempi. Toki odotan mielenkiinnolla mitä Gyntterit penkittää siitä mutta kinttutuntuma oli vallan oiva. Käytin verrokkina suht. kallista BMC:tä.
    On se hieno eikä ole hinnankaan kiroissa....Mitenhän muuten on mukavuuden laita? Täytyis löytää sellanen runko jonka päällä voi istua vähän pitempäänkin. Liekö tuota jäykkyytä tullut lisää mukavuuden kustannuksella?Ainakin -10 mallia on kehuttu jopa mukavaksi. Colnagot on liian pitkiä, Timeltä tai lookilta voi just joku mitoiltaan sopiva löytyä. Oikeestaan noikaan ei lyhene yhtään mun System Sixistä...kun Cervelo taas sopis mitoiltaan (luulisin) paremmin. lisäksi sen sais tästä läheltä mikä on kans hyvä juttu.

    Ongelmaa vain pahentaa ettei mulla ole kokemusta yhdestäkään kunnollisesta hiilaripyörästä metriäkään...täytynee odottaa kevättä että pääsee koeajamaan...mutta vertaile täällä sitten kun ei oo paljon vertailtavaa....toki tohon mukavuuteen voi vaikuttaa renkailla ym mutta kuulemma noissa rungoissakin on eroja, väitetään intterwebissä....

  21. #921
    di luca Guest
    Mulla on 2008 R3 ja mukavaksi sitä sanoisin. Saa nähä mitä ens kesänä, kun laitan 27,2 satulatolpan sovitteella, pitäs vaan parentua. 2010 R3:ssa on tuo ohuempi tolppa vakiona. Noita viime vuotisia vielä saanee, jos kokoja löytyy.

  22. #922
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    On se hieno eikä ole hinnankaan kiroissa...
    Esimmäiset 2011 Cervelot valuivat juuri perille asti R3 54 ja 56cm kokoa että ainakin hypistelemään pääsee jo. 56cm menee kokoon huomenna että sitä pääsee kokeilemaan ja 54cm tulee runkomalliksi että pääsee punnailemaan sen painon etc.

    EDIT: Ei malttanut. Uusi haarukka oli 364g ja siitä voi sahata viä jonkun 3-4cm pois, runko oli keskiön kanssa 1054g. Elikkäs runko on jotakin 970g ilman keskiötä. Kammet oli 53/39 rattailla 653g. SRAM ilmoittaa S900 kampi/keskiö setille 795g. Jotenkin epäilisin että keskiö on lähempänä kyllä 80g kuin 142g:aa. Tarttee ottaa vissiin pois että totuus selviää. En vaan jaksanut enää. Keulan paino oli aika paljon alle sen mitä koulutuksessa jorisivat ja runko vähän yli. Jäi nyt kyllä vaivaan, sen keskiö todellinen paino. R5:n pitäisi olla joku 150g tota laihempi, R5CA taas 165g R5:sta.

    Meidän "Facebook manager" on nakitettu nyt laittamaan valmistuvien fillarien kuvia FB:n ja speksejäkin sen mukaan mitä keritään. Tarkoitus on olla herättämättä närää ja olla ylikuormittatta tätä palstaa ylimääräisellä tiedolla vastaisuudessa.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 19.01.2011 at 09.38

  23. #923
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Kävinpä ottaan kylmätyypit R3sesta paikkakunnan myymälässä. Olipa TYRMÄÄVÄ vaikutus. Siinä missä viimevuotinen rukki ei mua sytyttänyt, niin tämä punamusta kaunokainen sen teki. Oli se vaan muuttunut paljon. Ihan eri pyörä. Uus takahaaraukka ja emäputki, slouppikaan ei näyttänyt enää pahalta, oli vaan asiallisuuden ja sirouden yhdistelmä joka avas montun ammo auki. Tää pyörä täytyy NÄHDÄ livenä... Mikään ei oikesstaan häirinnyt tossa, ei edes grafiikat... ja viimeistelty mun mielestä hyvin...

    Tossa vieressä on toi mun vanha cannari, jossa reach vähän pitempi, niin on se vaan hirvee hirvi, ei näytä hyvältä enää ei, pakko saada uus. Oli se cervelo kyllä kasattukin kivasti. Sramin kammetkin oli asialliset. Rotorit kyllä pistäsin omaan, ja recordit tai redit. Rivalit sit lootaan odottaan kyklon runkoa... Hintaero rvitoseen oli iso, mitähän sillä saa muuta kun 150 grammaa keposemman....geometriakin kai sama. Olis kiva testata r5 ja 3, että onko tuntumassa eroa....




  24. #924
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Väliin vähän vanhemman Cervélo-mallin juttua:

    Haluaisin laskea Soloistin tankoa alemmas eikä spacereitä ole, mutta on siinä kartiomainen kaulus, mikä sitten onkaan oikealta nimeltään. Kai noita saa jostain matalampiakin? Löytyykö esimerkiksi Velosportista? Tätä on jo vähän hiottu, korkeus on nyt 23 mm.
    10k-kerhon jäsen

  25. #925
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Haluaisin laskea Soloistin tankoa alemmas eikä spacereitä ole, mutta on siinä kartiomainen kaulus, mikä sitten onkaan oikealta nimeltään.
    Olisiko kulmikkaampi stemmi toinen vaihtoehto?

  26. #926
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Kävinpä ottaan kylmätyypit R3sesta paikkakunnan myymälässä. Olipa TYRMÄÄVÄ vaikutus. Siinä missä viimevuotinen rukki ei mua sytyttänyt, niin tämä punamusta kaunokainen sen teki. Oli se vaan muuttunut paljon. Ihan eri pyörä. Uus takahaaraukka ja emäputki, slouppikaan ei näyttänyt enää pahalta, oli vaan asiallisuuden ja sirouden yhdistelmä joka avas montun ammo auki. Tää pyörä täytyy NÄHDÄ livenä... Mikään ei oikesstaan häirinnyt tossa, ei edes grafiikat... ja viimeistelty mun mielestä hyvin...

    Tossa vieressä on toi mun vanha cannari, jossa reach vähän pitempi, niin on se vaan hirvee hirvi, ei näytä hyvältä enää ei, pakko saada uus. Oli se cervelo kyllä kasattukin kivasti. Sramin kammetkin oli asialliset. Rotorit kyllä pistäsin omaan, ja recordit tai redit. Rivalit sit lootaan odottaan kyklon runkoa... Hintaero rvitoseen oli iso, mitähän sillä saa muuta kun 150 grammaa keposemman....geometriakin kai sama. Olis kiva testata r5 ja 3, että onko tuntumassa eroa....



    Vaikea sanoa, mutta tällä hehkutuksella luulisi irtoavan muutama kymmen pinnaa hinnasta joka tapauksessa...
    "Life is shit, and then you fucking die" - Ozzy Osbourne

  27. #927
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Väliin vähän vanhemman Cervélo-mallin juttua:

    ....
    Uudemmissa on 18mm ohjainlaakerin yläosa. Esim Pro:lta saa Cerveloon sopivaa laakeria jossa on tosi matala yläosa. Noita saa järkevistä fillarikaupoista yleisesti.

    R5:sta pääsee testaamaan kun sellanen tulee vaan. Tilattu on muutama.

  28. #928
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Väliin vähän vanhemman Cervélo-mallin juttua:

    Haluaisin laskea Soloistin tankoa alemmas eikä spacereitä ole, mutta on siinä kartiomainen kaulus, mikä sitten onkaan oikealta nimeltään. Kai noita saa jostain matalampiakin? Löytyykö esimerkiksi Velosportista? Tätä on jo vähän hiottu, korkeus on nyt 23 mm.
    Ruusulankadulta Bike Companysta löytyy Cane Creek mustana ja 10 mm korkeana (tai ainakin löytyi viime kesänä kun itse sellaisen hommasin).



  29. #929
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Olisiko kulmikkaampi stemmi toinen vaihtoehto?
    Komps. -17 asteen stemmi

  30. #930
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Uusi maantiemenijä haussa ensi kesäksi. Olen katsellut bianchin infinitoa ja wilierin izoardia. Cervelo on jotenkin mennyt täysin ohi, jostain luin tästä RS mallista. Mitenkäs vertautuu vaikka noihin infinitoon tai izoardiin?

    Tuolla: http://www.probikeshop.com/cervelo-r...ite/28943.html olisi vielä ihan kivaan hintaan tarjolla varmaankin vielä sopivaa kokoa (itse olen 187cm). Osaatteko tietojen/kuvan perusteella sanoa minkä vuoden malli on kyseessä?

    Enpä tiedä... loppu viikosta ajattelin hoitaa rungon tilauksen. Nyt saa hehkuttaa ja vakuuttaa meikäläisen että kannattaa unohtaa noi italialaiset...
    HET Cycling

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •