ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 19 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #541
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Muutamia viikkoja sitten Tapiolan nurkilla huomasin, että eräässä risteyksessä oli nöyryytysnappula potkittu irti tolpastaan
    Tehokkaampaa olisi avata nöyryytyslaatikko ja säätää se jalankulkijalle ystävällisemmäksi. Näyttävät olevan sellaisella security-torx -pultilla suljettuja, joten jos joltain löytyy avain ja kolvaustaitoja, niin ei muuta kuin yön pimeydessä boksia hakkeroimaan. Tai no, haalarit päälle niin voi sen tehdä päivänvalossakin.

  2. #542
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    En ylipäätään ymmärrä mikä idea noissa nöyryytysnappuloissa on. Monesti on käynyt niin, ettei itse ehdi painaa nappulaa ajoissa mutta autoilijat kuikuilevat hämmentyneenä MIKSEI se mene tien yli kun kerran itelleen palaa vihreet. Miksei jalankulkijoille ja pyöräilijöillekin vois vaan automaattisesti palaa vihreet.

    Tuo kolvaus toimis kyllä varmaan parhaiten jos on mahdollisimman vähän noita laatikoita, mutta sitten jos nappuloita on vähän joka paikassa johka vaan keksitään asentaa niin alkaa olla vähän turhan paljon hommaa..

    Miehellä olis kyllä kolvi, noista torxeista en ole varma, jotain on mutta onko sit oikeanlaisia..

    Kukakohan nuo nöyryytysnappulat on oikeasti keksiny? Voisi laittaa sille vaikka postia..

  3. #543
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti

    Helsingin keskuspuistossa täytyy tosin eräillä väylillä varoa ajamista turhan reunassa, aurattu osuus kun ei täysin orjallisesti noudata tietä vaan saattaa välillä koukata hieman ojan puolelle. Paha auramiehiä tästä syyttää, kun mitään aurauskeppejä ei ole tien laitaan pystytetty - tähän nähden ovat aika hyvin onnistuneet arvaamaan tien sijainnin.
    Vähän samaa vaivaa on myös muualla. Perä-Esboon auramiehet ei aina tiedä, missä on kevlin ja ajoväylän välinen tiputus...pari tiputusta ja osaan jo varoa
    Kehä III:n kevli kulkee välillä ns. nurmikolla, ei lähelläkään asfalttia. Mutta minne muualle sitä lunta tunkis ajoväylältä syrjään kun kevlille?!?!?!

  4. #544
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Saat
    Kiitti.

    Onko muille osunut viime aikoina ns. kohteliaita autoja kohille? Jos mun uhkaa keulakoristeeksi ei lasketa, niin viime aikoina on kiitettävästi tullut tietä tuolla teillä Ja nimenomaan niissä risteyksissä, joissa mä olen etuoikeutettu. Kesällä ja syksyllä nää samat pyörätien jatkeet oli niitä pahimpia veetuksen aiheuttajia! Ihan kun autoilija huomaisi pyöräilijän näin talvella paremmin kun muina vuodenaikona. Sama kevli, eri käytös.

  5. #545
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Onko joku täällä kokeillut moista?



    Tuolla lisää juttua http://www.treehugger.com/files/2010...ies-photos.php
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  6. #546
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lähinnä tuo näyttää siltä että jollakulla olisi ollut vaikeuksia saada ulkorengas pysymään vanteella.

    Olen tosin itsekin tullut joskus käyttäneeksi remmiä apuvälineenä laittaessani Marathon Winter -rengasta vanteelle. Nippusiteisiin ei ole vielä tullut turvauduttua muussa kuin matkamittarin kiinnityksissä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  7. #547
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Onko joku täällä kokeillut moista?



    Tuolla lisää juttua http://www.treehugger.com/files/2010...ies-photos.php
    Jos ja kun levyjarrullisessa pyörässä on vaikeuksia saada vanne kulumaan niin tuossa on siihen vastaus. Miettikääs miltä toi vanne näyttää keväällä, kun koko talven rospuutot & mössöt on noiden siteiden alla hoidellut hiomistyötä. Mahdollinen renkaan puhkeaminen ajossa voi myös tuottaa aika mielenkiintoisen sormiharjoitteen.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  8. #548
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Lähinnä tuo näyttää siltä että jollakulla olisi ollut vaikeuksia saada ulkorengas pysymään vanteella.

    Olen tosin itsekin tullut joskus käyttäneeksi remmiä apuvälineenä laittaessani Marathon Winter -rengasta vanteelle. Nippusiteisiin ei ole vielä tullut turvauduttua muussa kuin matkamittarin kiinnityksissä.
    jotenkin tuttua viime syksyltä kun haljennutta ulkorengasta paikattiin Äimälänniemessä ilmastointi teipillä....

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...18#post1495818

  9. #549
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Kukakohan nuo nöyryytysnappulat on oikeasti keksiny? Voisi laittaa sille vaikka postia..
    Ei sitä oikeastaan nappulan keksijää kannata syyttää. Enemmänkin kannattaa keskustella niiden kanssa, jotka ovat ottaneet ne käyttöön.

    Yleensä noita nappulasysteemeitä voidaan ohjelmoida. Kaikkein nöyryyttävin vaihtoehto on se, jossa ennen jalankulkijan vihreitä odotetaan yksi ylimääräinen autoilijoiden valokierto. Sitten ne saadaan myös ohjelmoitua automaattisiksi, jolloin nappia ei tarvitse painaa. Se on tosi nöyryyttävän näköistä, kun jengi painelee nappia vaikkei tarvitsisi

  10. #550
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Jäällähän nuo ei auta, mutta tietysti jos aivan slikseillä ajelee niin kyllähän nuo varmaan pitoa lumessa hieman lisäävät. Eiköhän se parempi ratkaisu ole vaan kuvioitu rengas ja sitten mahdollisesti nastat.
    Mut varmaan toimii keski-euroopassa sen pari viikkoa, kun ihmetellään sitä lunta.
    Hauskan näköiset nuo on kyllä tosin.
    Asiaan liittyen cycling plussassa oli just talvirengastesti jossa erinomaisesti pärjäsivät mm Schwalbwe Duranot

  11. #551
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Kovaksi poljetulla lumipinnalla Vittorian halpis Randonneuritkin olivat ihan jees. Sitä voisi kuvitella ajavansa kilpurilla kerran toisenkin jos talvea pitelee.



    Gramma-allergikoille erittäin epäsopiva takakiekko pakkoineen, renkaineen (sisällä latexi), linkkuineen ~1980g! Eihän noin painavalla maastotakakiekollakaan kukaan suostune ajamaan?!!? Ja tää on muka kilpuri...

    Etupään 24mm leveä 28mm rengas toki lähtee näköjään lapasesta aika härösti kun tulee pehmeämpi kohta tiessä.. ja jarruilla taasen ei tee mitään, pyörä - tarpeen vaatiessa - pysäytetään kengällä.
    ..makes Jack a dull boy...

  12. #552
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    21
    Sain tänään vihdoinkin talvirenkaat (W240) Kona Jaken alle ja oli kyllä hauskaa. Paineet olivat riittävän alhaiset ja pitoa riitti. Alamäissä vähän hirvitti sellaisessa vauhdissa, josta kesällä ei olisi moksiskaan.

    Harju-Lauttasaari -reitillä oli pääosin hyvä ajella.

    Aleksis Kiven kadun pyörätie oli hyvin aurattu, paitsi Fleminginkadun risteyksessä oli pieni valli. Sturenkatu-Hesari-Töölönlahti(länsi)-Mansku-Salomonkatu-Lapinrinne-Porkkalankatu oli hyvin aurattu. Pieni koukkaus Meripuistotien pyöräliikkeeseen vaati jo taluttamista, Lauttasaarentien pohjoispuolen jalkakäytävä oli kapea ja yhdestä kohtaa poikki niin piti siirtyä ajoradalle. Gyldenintien jälkeen oli aurattu leveämmin ainakin Isokaarelle asti.

    Pahinta oli paluumatkalla sotkea Vaasankadun urissa, silloin piti taas taluttaa.

  13. #553
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    50
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Kiitti.

    Onko muille osunut viime aikoina ns. kohteliaita autoja kohille? Jos mun uhkaa keulakoristeeksi ei lasketa, niin viime aikoina on kiitettävästi tullut tietä tuolla teillä Ja nimenomaan niissä risteyksissä, joissa mä olen etuoikeutettu. Kesällä ja syksyllä nää samat pyörätien jatkeet oli niitä pahimpia veetuksen aiheuttajia! Ihan kun autoilija huomaisi pyöräilijän näin talvella paremmin kun muina vuodenaikona. Sama kevli, eri käytös.
    Itse olen todennut näin talvella saman ilmiön: autoilijat useammin antavat tilaa ja huomioivat pyöräilijän. Voisiko olla syynä:
    -vähemmän pyöräilijöitä liikenteessä->autoilijan helpompi huomata yleisestä "vilinästä"
    -talviaikaan pyörässä useammin valot päällä

    Itse pyöräilen pääasiassa siihen aikaan että valo aina päällä pyörässä.

    Ja nämä siis täysin omia spekuleerauksia

  14. #554
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.209
    Eiköhän se että talvella autoilijat väistää pyöräilijöitä perustu ihan itsesuojeluvaistoon. Suurin osa ihmisistä kun pitää talvella fillaroivia vähän outoina tapauksina ja pyrkii välttämään kontaktia.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  15. #555
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikrometri Katso viesti
    Eiköhän se että talvella autoilijat väistää pyöräilijöitä perustu ihan itsesuojeluvaistoon. Suurin osa ihmisistä kun pitää talvella fillaroivia vähän outoina tapauksina ja pyrkii välttämään kontaktia.
    Tähän sen on pakko perustua. Mikään muu ei voi selittää miten ruuhkainen tie tänään aukesi kuin meri Mooseksen edessä vaikka seisoin kolmion takana odottelemassa. Hämmentyneenä sitten moikkasin molempiin suuntiin kun ylitin risteystä...

  16. #556
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Asiaan liittyen cycling plussassa oli just talvirengastesti jossa erinomaisesti pärjäsivät mm Schwalbwe Duranot
    Itselläni jäi Schwalben Durano Plussa takarenkaaksi cc:iin, kumiseos jotenkin vaan pitää lumella, jarrutuksissa siitä ei ole paljon apua, mutta sitä varten edessä on Marathon Winter
    "Virheistä oppii...!"

  17. #557
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikrometri Katso viesti
    Eiköhän se että talvella autoilijat väistää pyöräilijöitä perustu ihan itsesuojeluvaistoon. Suurin osa ihmisistä kun pitää talvella fillaroivia vähän outoina tapauksina ja pyrkii välttämään kontaktia.
    Näin mäkin olen tämän asian miettiny
    Tai just tuo valollisuus...mullakin on valoa, liiviä, heijastavia tereitä jne.
    Mutta silti, onhan kesälläkin erittäin hyvä näkyvyys ja reisipinta-alaa enemmän esillä, jolloin luulisi huomion kiinnittyvän myös?!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tähän sen on pakko perustua. Mikään muu ei voi selittää miten ruuhkainen tie tänään aukesi kuin meri Mooseksen edessä vaikka seisoin kolmion takana odottelemassa. Hämmentyneenä sitten moikkasin molempiin suuntiin kun ylitin risteystä...
    Olen myös monena aamuna ollut lapa pystyssä paikoissa, joissa ei IKINÄ ns. sesonkiaikana saa tilaa!
    Omat kiksit tostakin touhusta saa, sillä tilaa antavat autoilijat myös todennäköisesti antavat rispektiä omassa mielessään meille hulluille, jotka jaksavat tuosta lumesta ja pakkasesta huolimatta paahtaa tuolla ahkerasti liikenteessä

  18. #558
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Kyllä tuo runsas lumisuus tuo oman lisänsä siihen yleiseen näkyvyyteen. Tosin lumikinokset alkavat olla jo paikoin sen verran korkeita että alkavat haitata näkyvyyttä autoista pois.

    Ajamisen iloa kaikille jotka tänään taas antautuvat liikenteeseen. Yöllinen lumisade ei ollut kovin sakea, mutta kuitenkin ihan riittävä tehdäkseen ajamisesta pykälän verran raskaampaa. Ja sääennusteen mukaan hieman lisää lunta tiedossa lähipäivinä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  19. #559
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Tässä talvipyöräilyssä oppii että kesäinen pieni vesisade ja tuuli ei ole kuin ns. "walk in the park" ja näin vuodenvaihteessa alkaa odotukset keväästä nousemaan uusiin sfääreihin odottaen hetkeä jolloin ajat slikseillä paljasta asfalttia(!) pitkin.
    Hyvää uutta vuotta kaikille!

  20. #560
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    73
    Onko kellään käyttökokemusta Talus ColdAvenger Pro:sta? Saako hankittua jostain EU:n alueelta? Valmistajan sivuilla on nettikauppa, mutta voisi napata tuon jostain lähempää, mikäli löytyy.

    Toisaalta, mikäpä hätä tässä enää, kun taas valutaan plussan puolelle .

  21. #561
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Atomi Katso viesti
    Toisaalta, mikäpä hätä tässä enää, kun taas valutaan plussan puolelle .
    Juu, kohta saadaan polkea kuravellissä saappaat jalassa, kun mitkään kengätsuojat ei enää riitä

  22. #562
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Täytyy kyllä sanoa että en ole mitenkään kaivannut tuota räntäsohjossa eteenpäin yrittämistä, jota niin monena aiempana talvena on saanut kokea säännöllisesti.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  23. #563
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    pari talvee takaperin oli Tampereella maa musta tähän aikaan vuodesta vielä

  24. #564
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Atomi Katso viesti
    Toisaalta, mikäpä hätä tässä enää, kun taas valutaan plussan puolelle .
    Jaa missä valutaan plussan puolelle... aamulla mittari näytti -24 ja nyt jotain -20. Ei haittaa vaikka vähän lämpenis, vink vink säidenhaltija.
    Ananasakäämä!

  25. #565
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Jaa missä valutaan plussan puolelle... aamulla mittari näytti -24 ja nyt jotain -20. Ei haittaa vaikka vähän lämpenis, vink vink säidenhaltija.
    http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Sein%C3%A4joki

    Siinä Seinäjoelle lupaus jo....

  26. #566
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Ainakin tänne pääkaupunkiseudulle on ennustettu viikonlopuksi nolla/plussakelejä. Ja luonnollisesti lisää lumi/räntäsateita.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  27. #567
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    ... mutta mutta. Nyt jos oikeesti plussalla käy niin polkujen pohjat entisestään tiivistyy.
    Jokunen vuosi sitten maaliskuu oli euforisorgastista talvimaastopööräilysesonkia.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  28. #568
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    ... mutta mutta. Nyt jos oikeesti plussalla käy niin polkujen pohjat entisestään tiivistyy.
    Jokunen vuosi sitten maaliskuu oli euforisorgastista talvimaastopööräilysesonkia.
    Tällä plussalla on vaan tonne huonosti/heikosti auratuille klv:lle kiva seuraus...non ensin täynnä sitä sohjoa, jota ei vain ole saatu pois ja sit ens viikosta se sohjojaska pakastuu siihen. Avot, kyllä tulee nastat tarpeeseen ja tasapaino paranee. Saattaa olla, että ajoaika töihin ehkä vähän pitenee

    Pitää vissiin itekin siirtyä tonne maastoon tolla cc:llä, jos siellä on parempi ajaa

  29. #569
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Pitää vissiin itekin siirtyä tonne maastoon tolla cc:llä, jos siellä on parempi ajaa
    Ainakin kaatuileminen on pehmeää, kun polun molemmin puolin on puoli metriä pehmeää lunta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  30. #570
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Tällä plussalla on vaan tonne huonosti/heikosti auratuille klv:lle kiva seuraus...non ensin täynnä sitä sohjoa, jota ei vain ole saatu pois ja sit ens viikosta se sohjojaska pakastuu siihen. Avot, kyllä tulee nastat tarpeeseen ja tasapaino paranee. Saattaa olla, että ajoaika töihin ehkä vähän pitenee

    Pitää vissiin itekin siirtyä tonne maastoon tolla cc:llä, jos siellä on parempi ajaa
    Kohta lähdetään Tampereella maastoon ja luulen että ensimäisen 10km pätkän pääsee rossarilla.... lopusta ei takuuta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •