Eilen saapui uusi Magicshine akku, kuukauden tilauksen jälkeen. Huomasin että johto on paksumpi ja pehmeämpi kuin alkuperäisessä.
Miten olette kiinnittäneet Magicshine lampun kypärään? Tällainen löytyy.
Tämän firman nopeutta en kyllä alkaisi kehumaan, tilasin sieltä semmoisen pienen muovisen lamppukiinnikkeen (värkki jolla saa taskulampun ohjaustankoon kiinni) .. kesti 2kk tulla![]()
Omaan pottaan (joku Cratoni) lampun sai suoraan rungostaan kiinni omalla kumilenkillään. Hyvin on toista vuotta pysynyt kiinni ja näyttää keskimäärin kohdalleen.
Toisessa potassa ei ollut sopivaa poikittaista kiinnitysrakennetta. Piti teipata pätkä katkennutta stongaa pottaan ja siihen taas kiinni omalla kumilenkillään. Kevyempiä pikkuledejä olen laittanut lamppujen omilla "hikinauhoilla" ja parilla nippusiteellä.
Onneksi edes puoli ajokautta pärjää ilman valovirityksiä.
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Jaahas, nyt nähdään kuinka toimii reklamaatiot kiinanihmeeseen. Lamppuun tilatuista 18650 akuista toinen täysin kuollut heti paketista otettaessa. Piti lähettää oikein kuvakin toimimattomasta akusta kun ei ilman kuvaa reklamaatiota päässyt tekemään...
Kerropa kokemuksia sitten. Itsekin pitäis varmaan tehdä reklamaatiota, kun ostamani tikkulamppu ei toimi täydellä valoteholla kuin muutaman sekunnin, jonka jälkeen sammuu. Himmeät modit toimii, joten saattaa olla jokin ylikuumenemis-suojaus/häiriö. Onko muilla vastaavia kokemuksia kiinalampuista? Lamppu tais olla MTE "merkkinen" p7-ledi-lamppu, johon menee yks tuollainen 18650-akku.
Itsellä myös "MTE" merkkinen DX lamppu P7 ledillä. Lamppu on kyllä suoraan sieltä, mihin aurinko ei paista. Ei paljon kannata valitella, kun sitä on tullut vähän kolvattua eli siitä tuli DIY projektin aihio. Lampun driveri ja kytkin ovat ne huonot osat, lisäksi lasi on vähän pieni eli helisee ja valokuviossa keskellä musta kohta. Led on vielä ehjä
.
Tiedätte varmaan, että nuo DX:än "MTE"-lamput ovat piraattikopioita aidoista MTE-lampuista, joiden laatu on huomattavasti parempi.
Postinjakajalla varmaan kivaa tänään kantaessaan laatikkoon 4 paukkumuovikuorta DX:stä ja huomenna yhden saapumisilmoituksen![]()
Tuokaan ei ole tullut mistään muualta ilmi, kuin joltain suomalaiselta myyjältä mikä itse käytti nettikaupassaan myös tuolta otettuja kuvia ja mte:n jostain sivuilta. Dx taitaa vaan myydä niitä liian halvalla niin rupeavat kopioiksi väittämään. Kummastakin paikasta saadut lamput ovat nimittäin olleet merkinnöiltään ja muutenkin täysin samanlaisia. Niin kauan, kun ei ole mitään todisteita esittää niin väittää voi mitä tahansa.
jos vain omistat jonkinlaisen mittarin niin mittaa ne kennojen jännitteet... siellä saattaa olla heikossa hapessa oleva kenno muiden täysnäisten keskellä ja siksi ei toimi...
reklamaatiohan dx:ssä on toivotonta sillä rahojaan sieltä ei takaisin saa vaan ainoa jonka voi saada niin x verran alennusta jostakin toisesta tuotteesta...
itsekkin voisin ruveta korjaamaan vaikka noita mutta se ei välttämättä ole kannattavaa kun laskee pelkät postit molempiin suuntiin (siis suomen sisäiset postit) niin hintaa vaan tulee sen verran että melkein halvemmalla saa kun tilaa uuden akkupaketin lentopostina dx:stä
kokeile ensin täydellä akulla ja jos vika jatkuu niin tarkista kolvaukset... vaikka kolvaukset näyttävät hyviltä niin voi olla hyvä idea kolvata myös kaikki uudestaan jotta saa kylmäjuotokset pois...
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Kts. viesti numero 9:
http://www.candlepowerforums.com/vb/...to-disassemble
MTE antaa kolmen vuoden takuun lampuilleen:
http://www.mte-led.com/about.asp?id=1
Jos nuo Dealextreme MTE-lamput ovat aitoja, niin miksivät sitten anna niille valmistajan kolmen vuoden takuuta?
Eilen tuli sitte lähes kahden kuukauden oottamisen jälkeen tää kasa:
Speksit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44676
Onnistuin akkua pyörään kiinnittäessäni vetään ton mustan tarranauhan poikki. Jotenki akku tuntu vähän heiluvan stemmin alla,
joten piiiiikkusen piti kiristää - poks - nauha poikki. Varovasti sen kanssa siellä.
Tarranauhan "koukku-osa" oli vain liimattu tai jotenkin "kuumajuotettu" toiseen puoliskoon.
Meni ompelukonehommiksi. Siis mun pitää kiinnittää lumilyhty niin sitte ommellaan, kuulemma.
Työmatkalla (20km-20km) valo sinällään toimi hyvin. 1/2-tehot riitti puhtaalla lumella. Pikkusen toi korkea kiinnityssysteemi antaa lampun täristä epätasasella.
skott muokkasi tätä : 08.12.2010 at 20.15 Syy: typo
ei kuitenkaan olisi myöskään ensimmäinen kerta kun "sopimus valmistaja" x möisikin b-laatuiset + sudet eteenpäin hyvään hintaan kun aito sopimuksen tehnyt saa suht priimalaatuiset itselleen ja sopimus valmistajalle ei jää susia varastoon/roskiin...
tavara voi olla jopa identtistä, toimivuus ehkä ei, hyvän haluava kuluttaja ostaa kalliin, halvan haluava ostaa b-laatua ja jos on tuuria niin toimii kuten priima tai ainakin jos esim yksi kolvaus on irronnut niin osaava kolvaa sen kuntoon ja nauraa kalliin lampun ostajalle![]()
valintoja on monia ja menee niitä rikki muutenkin oli hintaluokka mitävaan.. halvalla ostohinnalla taataan tavallaan se takuu itselleen kun voi ostaa vaikka kolme lamppua joista kaksi varalle, jos yksi hajoaa ja silloin "takuu" ei ole "maksanut" yhtään ylimääräistä vieläkään jos kolmen hinnalla saisi yhden paremman...
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Mielenkiintoista. Laitapa linkkiä moisesta dokumentoidusta käytännöstä. Kuka merkkilampun valmistaja on toiminut noin ja jäänyt kiinni?
Ei tuo sinun teoria oikein toimi MTE:n kohdalla, koska aito ja piraatti ovat mm.komponenteiltaan erilaisia. Et tainnut lukea noita mun linkkejä? Eli sun näkemyksen mukaan MTE tekee sekä priimaa että sekundaa, jota sitten halvalla myydään? Linkkejä kehiin, jossa tuo vahvistetaan.
Tässä MTE:n tiedotus asiasta:
http://98.196.65.94/practicalpreps/f...hp?f=35&t=2720
I regret to say that the light you have is not a genuine MTE product. The design of the reflector and the LED assembly is different from our genuine product.
The exact diameter of our lens is 32.3mm, which is slightly smaller than the one you have and regretfully not suitable for your torch.
-----------------------
We regret that we are not able to help to service your torch as the technical design is different. Should you be interested, we can sell our torches to you directly.
We will post the situation on Candle Power Forums shortly to inform flashlight enthusiasts of the situation. The forums is located at http://www.candlepowerforums.com and feel free to share your story to prevent others from falling prey as well.
As we are a Singapore company, the legal action we can take against them is limited. Hence, the best action we can take now is to spread the word to alert others of the situation so that no one else will get cheated.
DealExtreme is not one of our distributors.
If you need any further help or support, feel free to contact us. We are very grateful to you for alerting us to this situation. As you mentioned, low quality imitations like this hurt our brand and hurt our valued customers and we do not wish to see anyone else being cheated. So, thank you.
tähän hätään en pysty todistamaan juuta taikka jaata... mutta jonkun dokumentin olen nähnyt (joskus ylen kanavilta) joissa joku toimittaja tms on käynyt kiinan tehtaissa ja tehdaspäällikö on myöntänyt että näin tapahtuu ja he voi myydä ko tavaraa rajattomia määriä...
olisi pitänyt olla selkeämpi... en tarkoittanut että tässä tapauksessa MTE olisi lähelläkään kopio dx:ää...Ei tuo sinun teoria oikein toimi MTE:n kohdalla, koska aito ja piraatti ovat mm.komponenteiltaan erilaisia. Et tainnut lukea noita mun linkkejä? Eli sun näkemyksen mukaan MTE tekee sekä priimaa että sekundaa, jota sitten halvalla myydään? Linkkejä kehiin, jossa tuo vahvistetaan.
mutta ihan varmasti brändi x:än lamput ovat toisaalla myynnissä toisella nimellä b-laatuisena jottei mitään tartte haaskata...
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Eiköhän tuo LED tule itse vaihdettuaKysäisin DX:ltä ttuillessani että mites tehhää. Ois pitäny lähettää sinne, ei tuu tapahtumaan. Katsotaan mitä vastaavat, kun kysäisin että lähettävätkö pelkästään P7-ledin. Kovasti epäilen, niinhän se meneee, että jos ei koita, ei voita. Alla muuten kuva tummuneesta LED:stä. Kaikki neljä emitteriä on tummunut, mutta eiköhän tuolla vielä ajele pyöräteillä.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._3691990_n.jpg
Nyt kun näitä kiinanihmeitä on ruvennut näkymään työmatkaliikenteessäkin aika usein, niin täytyypä vähän valittaa.... Häikäisee nimittäin vastaantulevaa pyöräilijääkin aika pahasti, autoja varmasti vielä enemmän
Se kumirenksu kiinnitys on hyvä siinä mielessä että KVLllä voi työntää sen valon osoittaan eturenkaaseen niin ei häikäse niin paljon edestä tulevia. Ja taas nostaa takas jos ei ketään tuu vastaan, siis jos on tosi pimeä tie.
Ja eihän se kiinanihme ainoa tehokas valaisin oo ...![]()
Mikkihiirilampun himmennyssysteemi on kans ihan hyvä, tai sitten "lähivaloille" vaihtaminen.
Tuli tuossa pari päivää sitten vastaus että selaile tuotteesta käytyjä keskusteluja foorumilta ja jos ei löydy apua niin ota yhteyttä uudestaan. Tälläisen moden kirjoittaman viestin löysin "TrustFire batterys are okay, its just the protection circuit thats sometimes the problem. As the circuit sounds knackered, you could just remove it and the battery should work fine without it."
Ymmärrän kyllä mitä tässä käsketään tehdä mutta mitä tuolle akulle pitäisi oikeasti tehdä ja onko se itse tehtävissä? Jos joku viisaampi kertoisi?
Oletko kokeillut ladata kuollutta akkua? Se saattaisi resetoida suojapiirin, jos vika on siinä, mutta älä lataa pitkään. Kun Li-ion kennoa puretaan liian matalaan jännitteeseen voi - elektrodin virrankerääjänä käytettyä kuparia liueta elektrolyyttiin ja muodostaa elektrodien välissä olevan erotinkalvon läpi oikosulun. Tyhjällä kennolla tämä ei ole kovin paha asia, kun kennon koko varaus on jo purettu. Jos kennolle on käynyt näin ei sen lataus ole enää kovin turvallista.
Tuo ehdotus suojapiirin pois otosta voi kyllä toimia, jos vika on suojapiirissä, mutta kuulostaa aika oudolta, kun kyseessä on suojapiiri, jonka pitäisi varmistaa, että akku on turvallinen mahdollisessa ylilatauksessa (ihan hyvä asia halpojen latureiden kanssa), ja estää ylipurku.
Jos suojapiirin poistaa niin kennosta tulee alkuperäistä lyhyempi ja ymmärtääkseni suojapiiri on - päässä (ei ole vielä tullut tarvetta purkaa kennoja) niin pitää myös varmistaa vaikka teippaamalla ulkokuoren eristys.
Jos intoa ja uteliaisuutta riittään niin kennon päällä olevan eristemuovin voisi kuoria niin paljon, että saa suojapiirin esiin. Jos kennossa on järkevä jännite ennen suojapiiriä (>3.5V, mutta jos <2V niin anna olla), voi kokeilla piirin irroitusta, mutta tätä pitää seurata latauksessa huolellisemmin, jos laturi on mallia halpis eli kokeilumielessä voi kokeilla, mutta 3-4e kennon kanssa ei kovin paljon kannata taistella.
Edit: On muuten erikoinen kommentti tuo etsi vastausta foorumilta. Itseään kunnioittava kauppa ei kyllä näin vastaisi. Noiden DX tavaroiden kanssa on kyllä niin, että vastuu viallisista tuotteista on ostajalla. Itse olen monesti sortunut näihin ja aika usein niitä on pitänyt tinata itse ja tuotteet ovat olleet DX foorumilla kehuttuja. Jos haluaa varmasti hyvän niin DX ei ole se oikea ostopaikka, mutta DIY henkisille ihan käypä vaihtoehto.
Akkumies muokkasi tätä : 18.12.2010 at 00.38
Kokeilin itseasiassa vähän latailla sitä mutta ei tullu mitään. Taidan jättää noi purkamiset sikseen ja koitan pyytää uutta tilalle tai jollei muuta niin tilaan uudet.
Jos tuo DX fillarilampun akun toiminta-aika tuntuu lyhyeltä niin tässä olisi korvaava akku:
http://www.open-light.de/en/Batterie...mp%20Head.html
Kapasiteettia 4 kertaisesti , ei pitäisi loppua valon vaikka polkisi koko yön.
Hinta saattaa olla vähän kova.
Kaikkea se kiinailen tekee
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.52736
Kirjanmerkit