Mulla on vuoden 2009 S1 ja RS (56"). R3:seen en osaa RS:ää valitettavasti verrata. RS on mulla maaseudulla ja ajelin sillä lähinnä viikonloppuina. S1:llä ajelin paljon työmatkaa kaupungin liepeillä. RS:llä tuli viime kesänä noin tonni ja S1:llä noin 3000km.
Molemmissa samanmerkkiset kiekkosettit, satula, tanko ja stemmi. Ajoasento on aikalailla sama. Ostin rungot ja osat erikseen.

Painan itse hieman yli 100kg ja ajattelin RS:ää ostaessa että se olisi selvästi mukavampi kuin S1. Ehkä RS nielee hieman paremmin rosoisen asfaltin mutta ero on niin pieni että siitä en maksaisi. Hieman ovat luonteeltaan erilaiset. RS menee kuin juna ja tuntuu ehkä hieman liiankin jähmeältä käännöksissä kun taas S1 on selvästi ärhäkämpi.
Jäykkyydestä on vaikea sanoa. Ihan perstuntumana voisin sanoa RS:ää ihan hivenen jäykemmäksi putkelta runnottaessa.
Jos kuitenkin noi fillarit olisi vierekkäin ja vois valita kummalle lenkille lähtee niin nappaisin S1:sen. Se on vaan jollain tapaa hauskempi ja ketterämpi.

Nämä ovat siis vain omakohtaisia kokemuksia perustuen viimekesän kilsoihin. Varmaan joku muu näkee asiat aivan toisin. Taidan tänä talvena hommata toisen S1 rungon ja siirtää RS:n osat siihen. RS:n runko tulee varmaankin myyntiin. Tää ei ollut tosin kovin hyvä myyntipuhe