GiantElectrobikeLostInLaplandAjopyoraCanyon
Sivu 54 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 1842

Aihe: Ibis Mojo / Mojo SL

  1. #1591
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Joskus jossain pyörässä laitoin kaksi pohjaanlyöntikumia iskariin juuri tuo ajatuksena, olisko jopa ollut Sunday. Kyllä se toimi eikä mitään kynnystä tuntunut, mutta voi olla että joustomatkaa ei saa ihan kokonaan käyttöön kun eivät kumit painu olemattomiin kuitenkaan. Ja Vividissähän tulee mukana kolme erijäykkyistä kumia.

  2. #1592
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Tälläviisiin tässä edetään:


  3. #1593
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Lähinnä olen ävälänzistä lukenut, että hyvä iskari jos sattuu sopimaan, mutta kun ei saa tilattua sellaisena kuin kuvittelee haluavansa.
    Itse asiassa noin mulle kävi kun aikoinaan tilasin Lumivyöryn, mutta kauppaan kuului yksi ilmainen iskarin säätökerta, jos sen teki 30 päivän sisällä iskarin vastaanottamisesta. Lähetin iskarin takaisin, koska se ei ollut ihan säädöissään. Selostin mitä muutoksia siihen piti tehdä ja kun iskari tuli takaisin, niin se toimi todella hyvin. Aikamoista säätämistähän tuo tietenkin on lähetellä iskaria postissa ympäriinsä. Ei huono valinta tuo Elka, kun huolto-/tuunauspalvelutkin löytyy Suomen rajojen sisäpuolelta. Kommentit sitten kun sillä on kierretty Makkarajärvi muutamaan kertaan...

  4. #1594
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu S Katso viesti
    Joskus jossain pyörässä laitoin kaksi pohjaanlyöntikumia iskariin juuri tuo ajatuksena, olisko jopa ollut Sunday. Kyllä se toimi eikä mitään kynnystä tuntunut, mutta voi olla että joustomatkaa ei saa ihan kokonaan käyttöön kun eivät kumit painu olemattomiin kuitenkaan. Ja Vividissähän tulee mukana kolme erijäykkyistä kumia.
    Kaks pohjaanlyöntikumia Sunnuntaissa.
    Ei ainakaan meikäläisestä pohjaaminen ole ongelma sunnuntaissa, vaikka jopa liian löysällä jousella ajan.

  5. #1595
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Kaks pohjaanlyöntikumia Sunnuntaissa.
    Ei ainakaan meikäläisestä pohjaaminen ole ongelma sunnuntaissa, vaikka jopa liian löysällä jousella ajan.
    Jos sää et vaan aja tarpeeks isosti?

  6. #1596
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Joo, ei nyt pysty millään muistamaan oliko se Sunday vai sitten Sunnin radical, mutta saahan nyt sundaynkin pohjaamaan, iskarista ja jousesta se kai on kiinni...

    Mutta juu varmasti Elka on hyvä vaihtoehto, jo ihan pelkästään huollon ja osien saatavuuden puolesta. Varmaan joutuu itsekin jossain vaiheessa talvea semmoisen virittelemään Mondrakeriin kiinni, toisaalta toi Cane Creek olis kanssa ihan mielenkiintoinen. Elkan Stage 4-patruunan laitoin jo tilaukseen: http://www.elkasuspension.com/?q=stage4

  7. #1597
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Jatkan härskisti offtopiccia: Kyllähän sunnuntain saa pohjaamaan vaikka parkkipaikalla, mutta meikästä koko jousituksen idea menee ihan hukkaan kahdella pohjaanlyöntikumilla.

    No mutta niin, jos siitä ei ole varmuutta mihinkä runkoon se on tehty, niin tämä narina on ihan turhaa, jatkakaa siis.

  8. #1598
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu S Katso viesti
    Elkan Stage 4-patruunan laitoin jo tilaukseen: http://www.elkasuspension.com/?q=stage4
    Tosta patruunasta haluan vielä kuulla mielipiteet kunhan on ensin asennettu Boxxeriin(?) ja parit ajot alla. Olishan noita muitakin patruunavaihtoehtoja, kuten CR1, Avalanche jne...

  9. #1599
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Jatkan härskisti offtopiccia: Kyllähän sunnuntain saa pohjaamaan vaikka parkkipaikalla, mutta meikästä koko jousituksen idea menee ihan hukkaan kahdella pohjaanlyöntikumilla.
    Kuinka?

    Jep, Avalanchen patruuna oli toinen varteenotettava vaihtoehto, se olis ehkä ollut jopa mieluisampi vaihtoehto vähän yksinkertaisempana rakenteeltaan, mutta saatavuus ratkaisi tällä(kin) kertaa.

  10. #1600
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Ensitesti takana Vivid Airin kanssa. Mielenkiintoinen vehjes. Jouduin ottamaan ilmat pois asennuksen ajaksi. Täyttö onkin sitten mielenkiintoista. Halutut paineet pitää pumpata muutamaan kertaan sisään. Kai siellä jotenkin paineet kiertelee kammioissa ja säiliöissä, joista ne sitten tasaantuvat. Ensi alkuun liukasteltiin turhan kovilla paineilla, muutaman paineenpudotuksen jälkeen rupesivat säädöt löytymään sinne päin. Näin ensi liukastelujen jälkeen voi kuitenkin todeta, että vähintään yhtä hyvä kuin korvattu kitkutin.

    Täällä paljon puhuttua "progressiivisuutta" tuntuu jouston loppua kohden löytyvän enemmän kuin korvatussa HV RP23:ssa. Tätähän haettiinkin. Joku viisaampi voi täällä kertoa, että mistä se mahdollisesti johtuu. Painoonsa nähden näyttää aika massiiviselta. Tuolta SRAM:in sivustolta löytyikin jo tekniset manuaalit. Mitään erityistä ohjetta ton vehkeen muusta säätämisestä ei löydy, joten sovelsin jousi version vastaavaa alkuvirittelyjen osalta.

    Ja sitten vielä kysymys viisaammille. Miten "virittäisit" tätä?
    Tarkoitan siis normaaleista perussäädöistä poikkeavaa ns: henkistä ja sisäistä viritystä. ;-)

    MPI muokkasi tätä : 01.11.2010 at 15.52
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  11. #1601
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    232
    Ei kellään sattumalta ole ylimääräisenä tuollaista MRP:n Mini-G ketjuohjuria Mojo HD:lle? Tai tietoa kaupasta jossa sellainen löytyy hyllystä? Ibiksen omasta storesta tietysti tulisi mutta sitten saa odotella taas tullia jne.


  12. #1602
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Oletko siltä Suomen maahantuojalta kysynyt?

    Nythän löytyy tämmöinenkin, kepeämpi versio, mikä käy sekä perus- että HD:een. Perusversioon installointi vaatii lisäksi uuden linkun pultin, misson kierre päässä.


  13. #1603
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Oletko siltä Suomen maahantuojalta kysynyt?
    Joo, pari viikkoa kestäisi toimituksessa ja ei nyt oikein malttais odotella.


  14. #1604
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    No ekslusive bike Saksmanniassa?


  15. #1605
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    No ekslusive bike Saksmanniassa?
    Ei ollu siellä eikä noin kymmenessä muussa kaupassa josta kyselin. No pistin sitten tilauksen suoraan Ibikseltä, äsken tuli vastaus että ehkä kuun lopussa tulee varastoon! Hienoa, tehdään joku ihme viritys johon sopii yksi tietty tuote jota ei sitten saa mistään... Tarjosivat tuota Lopes guidea mutta ei se käy kun ei ole kuulemma bashring yhteensopiva.

    Pyörä odottelee tuossa muuten valmiina, vähän pääsin koittamaan mutta ei siitä oikein mitään tullut kun ketju tipahtelee kokoajan.


  16. #1606
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    232
    Jos joku sattumalta hakee tuollaista Mini-G:tä Mojoonsa, kannattaa odotella hiukan aikaa. MRP:ltä tuli tälläistä tietoa "we are moving forward with our new Mini-G2 SL for Ibis. It's a lighter, stronger version of the original. It should be available in 30-45 days."

    Itsehän ehdin juuri tilaamaan sen painavan ja heikon alkuperäisen version...


  17. #1607
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    653
    Täähän nyt ei liity aiheeseen yhtään mitenkään tai siis no tota emmätiiä.
    --

  18. #1608
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    "...American white ibises."

    Varmaan joku tommonen valkoinen punaisilla osilla on eniten ghey, ei epäilystäkään.


  19. #1609
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Kannattee hommata Ibiksestä unisex malli niin ei tule ongelmia. Joko Elkasta on otettu ensi sauhut?

  20. #1610
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Eijoo, taitaa pukki tuua. Väliaikatietoja on toki tullut ja niiden mukaan lentokone murtaa jäätä jossain päin vai ajoiko se laiva karille vai miten se meni. Pakkasiakin tietty ollut enkä suinkaan uskalla silloin kihnuttaa, jottei herkkä cuitu katkea.


  21. #1611
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Oho, uppos kun wanhaan ihmetykseen.


  22. #1612
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    PuNppAA varmasti Täysii! Vieterit ja kaikki.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  23. #1613
    On se porno.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  24. #1614
    Itsekin ostin joululahjaksi SL Mojolleni uuden iskarin, joka ilmeisesti on ylenpänä olevan Elkan hyvä tuttu, kun kerta ovat samassa lastissa matkanneet tänne Finlandiaan asti.


  25. #1615
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Herroilla Sw ja Leku on iskarit asennutettu eri päin...

  26. #1616
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Yleensä noi sikapussilla varustetut iskarit ei mahdu kuin Lekun vääntämällä tavalla. Elka näemmä poikkeus.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  27. #1617
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Mites paljon tuo ilmakannu liikkuu vertikaalisesti perän ääriasennoissa? Ettei vaan olis turhan lähellä?
    Hölmön näköinen sitä paitsi noin..
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  28. #1618
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    nO NIINNO ER(saatana capsit)ilaiset rungothan tossa on kyseessä, eli vaativat erimoiset kujeetkin. Toi ei mulla mahdu toisinpäin, sekin piti viä varmistaa ilman jousta, ettei lisäkanisteri kosketa runkoon mihinää vaiheessa, mutta jäähän sitä ylimääräistä tilaa millitolkulla.


  29. #1619
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Mites paljon tuo ilmakannu liikkuu vertikaalisesti perän ääriasennoissa? Ettei vaan olis turhan lähellä?
    Hölmön näköinen sitä paitsi noin..
    Jos tarkotat tuota Lekun tyyliä, niin mulla ei aikaisemmin mahtunut normi XL-mojoon kuin Fox VanR sikapussi alaspäin. Tosin tehtaan insinöörit tarkistivat cadillä, että toimii kaikissa tilanteissa. Samoin päin mulla on myös Vivid Air. Eikös tuo ole aika helppoa tarkistaa ihan kotikonstein ilman jousta tai ilmaa.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  30. #1620
    Maranello Guest
    Palautellaas Ibismiä taas hieman pinnalle Mojon keulapohdintojen kera.
    Muutaman lenkin Mojollani viime syksynä ja talvellakin ajaneena aloin kaipaamaan pidempää keulaa 120mm foxin tilalle. Kyseisen keulan AC-mitta on noin 490-495mm ja ilmeisesti Mojoon jonkinlainen optimi yleisajoon olisi noin 510-515mm. Jotain 140mm joustavaa keppiä oon siis koittanut etsiä ehdoilla että ei mahdoton ankkuri, pääväri musta, 15mm akseli ja pm-levarikiinnike. Seuraavat keulat on ollu speksailun alla:

    - Foxilta löytyy 140mm float 15mm akselilla, mutta saatavana vain valkoisena. Talas-versiota saisi mustana, mutta en tarvii turhaa painoa ja lisäkustannusta lennosta muutettavasta joustomatkasta. Foxit siis tippuu pelistä pois, vaikka AC-mitta olisi juurikin oikeaa luokkaa.

    - Rokkarilta vuoden 2011 Revelationit on varstettu 15mm akselilla ja RLT ti-mallit vaikuttaa päteviltä. XX-mallissa on turha tankolukitus ja WC-malli on vain 1,5" tapered putkella, mikä ei tietty normi-Mojoon mene. Siispä RLT ti mallit tarkasteluun: Dual Air -malli olisi erittäin pätevä, mutta saatavissa vain valkoisena. Jonkinlainen plussa on tässä keulassa se, että joustomatkaa voisi muuttaa keulan purkamalla, jos alkaa pidemmän päälle vaikuttaa siltä että lyhempi olisi sittenkin parempi. Dual Position Air -malli vaikuttaa myös pätevältä ja sitä olisi saatavana mustana. Tästä ei ole kuitenkaan tietoa että voiko keulaa lyhentää spacereilla. Dual Position Air mallissa on jonkinlainen joustomatkan säätöominaisuus, mutta sekin on tarkoitettu vain ylämäkien ajamista helpottamaan. Kaikki Revelationit on 150mm ja AC-mitta 525-530mm.

    - DT:n kepeistä tiukimman speksauksen alla ovat olleet EXM/EXC-mallit joko 130mm tai 150mm versioina. Ominaisuudet vaikuttaa oikein hyviltä ja koska en ole DT:n keuloja aiemmin omistanut on mielenkiinto suuri näitä keuloja kohtaan. 130mm version AC-mitta on 505-510mm ja 150mm AC-mitta 525-530mm. Yksi lisäoptio olisi 140mm XMM/XMC-mallit, mutta nää taitaa olla ennemminkin xc-kurjisteluun tehtyjä laitoksia, vaikka pituus natsaisikin (AC 515-520).

    - Manitoulta kai pitäis tulla 15mm keuloja jossain vaiheessa vuotta, mutta ne ei kerkeä tälle speksailukierrokselle mukaan.

    Käytännössä vaihtoehdot siis rajoittuvat joko DT:n 130/150mm EXM-keulaan ja rokkarin 150mm revelationiin. 130mm DT on kuitenkin 15-20mm pidempi kuin tällä hetkellä kiinni oleva 120mm foxi, eli oikeaan suuntaan menisin jo tuolla 130mm keulallakin. Hiljalleen olen kuitenkin kallistunut 150mm keulaan, mutta pieni epäilys on, että onko se kuitenkin liian pitkä omiin ajoihin. Ajo on kuitenkin pääasiassa normaalia mettässä möyryymistä. Tässä kohtaa siis tarvitsisin jonkinlaista kommenttia, että kannattaako ottaa suoraan nykyistä 35mm pitempi keula vai tyytyä tuohon vajaa 20mm pitempään keulaan? Jollain on varmaan kokemusta ja näkemystä miten Mojo muuttui vaihdettaessa 130mm keulasta 150mm keulaan? Tässä jo hivuttelin tilausnappia DT:n 150mm EXM:n osalta, mutta pientä lisänäkemystä tämä päätös nyt kaipaa. Jos Mojosta ei aivan traktoria tule tommosella liki 530mm AC-mitan omaavalla keulalla, niin semmonen se pitää kiinni laittaa.

    Pistetään tähän loppuun vielä yksi suttuinen kuva pyörästä, mistä lähinnä näkee miten jyrkät kulmat siinä tällä hetkellä on:



    -Markus
    Maranello muokkasi tätä : 29.01.2011 at 23.32 Syy: Kuvalinkki korjattu, luultavasti...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •