Hyvät oli ne takaluukkusuccikset tänään Lamminpäässä takaa ajossa![]()
Hyvät oli ne takaluukkusuccikset tänään Lamminpäässä takaa ajossa![]()
Sovitaanko niin että kaikki kauppiaat mitkä myyvät laatukamaa halvemmalla mitä guntheri niin saa höpistä "paskaa" täällä?Linjat pysynevät aika hiljaa siinä tapauksessa ainakin suurimman osan kauppiaiden osalta... Samukin voi sit jatkaa jos/kun ehdot täyttyy.
Ontopic: Cervelo
Edit: Ja tietysti kaikkien kauppiaiden kantsii funtsia että minkä tyylin pitää päällä. Tietty agressiivinen sissimainontatyyli voi karkoittaa paljon potentiaalisia asiakkaita. Niin olen kentältä kuullut huhua monelta suunnalta...
Edit2: Tuohon ylläolevaan guntheri höpinään liittyen, jos tarjouspyyntöön vastataan kunnon tarjouksella, niin kyllä kauppa käy, oli höpinät missä ja miten tahansa! Minulle ainakin parasta höpinää on oikea numero siinä tarjouksessa ennen €-merkkiä.
Ikävähän sitä on sellaisia tuotteita tai merkkejä mainostaa, joissa ei ole mitään kehumista. Ei ihmekään että harmittaa kuin oravaa, jonka käpy jäätyi![]()
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
paria kirjoitusta edellisistä lainaten
juurikin näin ... Suurin osa "höpinöistä" ihan asiaa ja pahimmat ylilyönnit lienee poistettu. Tarjouspyyntöön vastailujen perusteella äänestän itsekkin ja tietysti asiantunteva palvelu on plussaa, jos sellaista kotimaasta kerran löytyy. Ihan joka provoon ei liene tarpeen tarttuakkaan![]()
-- not fast but furious --
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Pitää paikkansa meidän täällä vähän kauemmin roikkuneiden osalta, jotka tuntee "tapauksen" ja osaa suodattaa perskarvat yms. pois. Entäpä ensimmäistä pyöräänsä etsivä "nöösi" joka eksyy tälle sivulle, eikä ole nuo anti-körvelölasit vielä kehittyneet...Saattaa tulla mielikuva että körvelö on mualiman ainut ajokelpoinen pyörä notkuvien italonuudeleiden ja vinokkien joukossa. Samapa tuo, omaa oksaansahan kauppias noilla huuteluillaan sahaa, sillä kotimaastakin löytyy pilvin pimein fiksuja pyöräkauppiaita jolle voi tilinsä kantaa. Eiköhän tämä OT ole osaltani tässä.
Noo, en mä nyt ainakaan Samua vielä ollu roviolle viemässä, kyllä noita hyviä kirjotuksia sentäs sen verran täältä löytyy...![]()
Kevyttähän tuo Samun mainostus on ollut verrattuna MTBR:n Weight Weenies-foorumin Ninoon. Joka lopulta sit sieltä bannattiin.
Ei kai kukaan täällä nyt ota tosissaan näitä Cervelo-Camun myyntipuheita. Nehän on useimmmat lähinnä vitsejä (pouislukien usein myös asiallinen ei-kaupallinen tieto), ja niistä paistaa läpi hillitön gyntterin-pelko, niin kuin pitääkin. Huvittavimmasta päästä on tuo Canyon-ketjun satulaputken maalivaurion kommentointi, sehän on se nimenomainen osa, jonka Cervelo on Canyonista kopioinut... Jostain syystä luulen, että Camu ei tähän threadiin paljoa postaile Cervelon takuukeissejä, joita korjailee varmaankin melko taajaan. Niistä lienee ollaan aikas hiljaa...![]()
"Life is shit, and then you fucking die" - Ozzy Osbourne
Mutta jokaisella ne taitaa jonkunlaiset lasit - kauppias tai ei - esim. vaikkapa uskomus italialaiseen ylivoimaan... Mutta varsinaisesti tähän saman juttuun törmättiin jo aikaisemmin keskustelussa kiekoista (FFWD vs. muut kiekot) ja silloin tuli jo mainittua tästä ilmiöstä, että sinällään hyvä tavara voi peilautua täällä pienessä Suomessa johonkin henkilöön ja ko. merkki voi joutua hyljeksityksi pelkästään sen takia.
Tai sitten ne lasit voivat olla jostakin tietämättömyyden ja totisuuden rajalta...
Ps. olen omistanut italialaisen (Bianchi) ja nyt alla sekä Canyon että Cervelo...
Onkohan tämä thread karannut hieman harhaan topicista? Eikö tämän otsikon alla pitäisi keskustella ennemminkin Cervelosta ja sen tuotteista kuin eräästä tamperelaisesta jälleenmyyjästä?
Mun mielestä Samun ei tarttis muuttaa tapojaan yhtään. Räväkkää tyyliä, joka tuo eloa palstalle. Sen verran oon miehen kanssa itsekin asioinut, että suuri kunnioitus kiireenkin keskellä intohimolle pyöriin ja pyöräilyyn ja auttamisen halulle. Kuinka paljon muuten normaali suomalainen kauppias ajaa ja testaa myymiään pyöriä. Meeppä johonki muualle kysymään, että mikä on ero ajotuntumassa tämän ja tuon välillä. No tässä on Deore ja tässä jopa XT. Moro.
Topikin aiheesta ajotain...öö...jos en olis köyhä ja mulla ois uitusti ylimäärästä rahaa, niin ehdottomasti sais Samu kasata mulle Kärvelon maantiepyörän.
Freude am Fahren.
Samaa mieltä, että ei nyt tarttis jäädä makaamaan näihin muotoseikkohin lopuksi vuotta tmv. Oleelliset tuli keskusteltua. Itsekin pidän Cerveloa ihan hienona pyöränä muiden joukossa. Jokaiselle jotakin.
Tärkeintä on että pyöräillään.
Komppaan Silveniusta. Viestejä Samun puolesta, Samua vastaan ja siltä väliltä on tullut julki edustava määrä, joten voidaan taas palata keskustelemaan Cervéloiden hyvistä ja huonoista puolista - entistä asiallisempaan tyyliin toki.
t. Markku Liitiä
mode
Piti siis palata kirjottamaan asiaa Cervéloista, uskokaa jo! Pistin muutaman viestin kuutamolle.
Entäs kun ei ole kirjoittanut sen kummemmin puolesta eikä vastaan ja silti viestit pois... Taitaa olla joku aivan muu kuutamolla... Tällä logiikalla kannatta nyt sitten jo vihdoin pistää pystyyn aihe esim. Shimanon osasarjoista, sillä jos mainitsee sanan Campagnolo siinä ketjussa, niin valvoja tulee ja poistaa. Moisessa ketjussa kun tuppaa tuo C-alkuinen vilahdella jo viimeistään kolmannessa vastauksessa tyyliin "Virveli tehtaan kamat on roskaa ja C...". Vaviskaa!
Samu kirjoitellut vain omaan tapaansa palstalla ja sitten muutamat vetävät herneet nenään olemattomista. Ehkä kaikkien tosissaan pitäisi miettiä minkälaisten lasien takaa katsoo ja suodattaa omat ja vieraat tekstit sitten asiallisesti.
Ja niin niistä Cerveloista: mistäs keskustellaan, kun minulla ollut tässä vuosien varrella P2K, P3, P3SL, P2C, P3C, Soloist Team ja R3SL. Nyt on sitten kenen kanssa keskustella, sillä syksyllä 2000 kun ensimmäisen hankin, niin ei niitä muita tullut vastaan täällä Suomessa eikä oikeastaan Euroopan puolellakaan.
Seurava pyörä kyllä voisi sitten olla Colnago tai DeRosa. Mua kiinnostaisi esim. C59/M10 tai DeRosan RS. Kokemuksia? Ai niin täällä ei saanutkaan keskustella kuin Cerveloista.Sorry!
PTM muokkasi tätä : 03.12.2010 at 17.39 Syy: Lisäys
Omistaako kukaan Cervelon RS-mallia? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ajotuntumasta ja -mukavuudesta.
Ajeltu on yksi kausi vuoden 2009 mallilla. RS on vähän pidemmällä emäpukella aivan mainio peli; en oikein tiedä parempaa ajettavuudeltaan. Kokemusta alkaa olla jo aika monista pyöristä Colnagosta Canyoniin. Voi vilpittömästi suositella.
Ja noissa 2011 malleissahan taitaa olla kanssa aika pitkät emäputket muissakin malleissa.
R3:n ja RS:n erot kiinnostaisivat myös. Kumpihan harrastelijan kannattaisi ostaa jos oletetaan, että hintaluokka on suht sama? Onko ajomukavuudessa selkeää eroa?
Mulla on vuoden 2009 S1 ja RS (56"). R3:seen en osaa RS:ää valitettavasti verrata. RS on mulla maaseudulla ja ajelin sillä lähinnä viikonloppuina. S1:llä ajelin paljon työmatkaa kaupungin liepeillä. RS:llä tuli viime kesänä noin tonni ja S1:llä noin 3000km.
Molemmissa samanmerkkiset kiekkosettit, satula, tanko ja stemmi. Ajoasento on aikalailla sama. Ostin rungot ja osat erikseen.
Painan itse hieman yli 100kg ja ajattelin RS:ää ostaessa että se olisi selvästi mukavampi kuin S1. Ehkä RS nielee hieman paremmin rosoisen asfaltin mutta ero on niin pieni että siitä en maksaisi. Hieman ovat luonteeltaan erilaiset. RS menee kuin juna ja tuntuu ehkä hieman liiankin jähmeältä käännöksissä kun taas S1 on selvästi ärhäkämpi.
Jäykkyydestä on vaikea sanoa. Ihan perstuntumana voisin sanoa RS:ää ihan hivenen jäykemmäksi putkelta runnottaessa.
Jos kuitenkin noi fillarit olisi vierekkäin ja vois valita kummalle lenkille lähtee niin nappaisin S1:sen. Se on vaan jollain tapaa hauskempi ja ketterämpi.
Nämä ovat siis vain omakohtaisia kokemuksia perustuen viimekesän kilsoihin. Varmaan joku muu näkee asiat aivan toisin. Taidan tänä talvena hommata toisen S1 rungon ja siirtää RS:n osat siihen. RS:n runko tulee varmaankin myyntiin. Tää ei ollut tosin kovin hyvä myyntipuhe![]()
Kiitokset Mihalle ja jakolle vastauksista.
Vähän mietityttää R3:n sopivuus omaan ajotyyliini. Ajoasentoni ei ole erityisen aggressiivinen. Kuinka pystyn ajoasennon tuohon malliin voi säätää stemmillä ja spacereilla? Pääsisiköhän lähellekään kuvan säätöjä?
![]()
Pystympään ajoasentoon kannattaa suosiolla ajatella RSää.
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Mulla on RSän ohjaustangon yläreuna 8 cm alempana kuin satulan yläreuna. Säätövaraa on 1 cm alaspäin ja ja 2 cm ylöspäin. Pyörän koko 54 ja minun pituus 176 cm, inseam 82 cm. Pyörä mallia 2010. Noilla asetuksilla ajelin viime kesänä 6300 km enkä keksi mitään valittamisen aihetta. Stemmin kääntämällä saa tangon melko ylös.
Pyöräilyä jo vuodesta 2007
http://www.probikeshop.com/road/frames-c72.html
tuolta sitten vaan ostamaan raamia kohtuualennuksilla.
Kirjanmerkit