HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 9 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BlueRoan Katso viesti
    Onkos jollain valmistajalla siedettävän näköisiä kypäriä, joissa tuuletus ei ole prioriteetti #1? Vähän pakkasilla ottaa viima nuppiin tuolla nykyisellä. Jossain olen nähnyt myös sellaisia kypärän päälle vedettejy "kortsuja", toimiiko sellainen hyvin?
    Mä vetäisin kiireessä kypärän etupuolen päälle muovikelmun ("Elmu-kelmu"). Eipä jää liimajälkiä, tosin eleganttiudesta ehkä miinuspisteet. Toimivuudesta sen sijaan täyden pisteet tuulen suojauksen osalta eikä hintakaan ajanut konkursiin. Pidemmän päälle taidan laittaa palasen tuulensuojakangasta tms. elegantimpaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Pärjäisiköhän näillä. Levarit kun eivät vaadi kun yhtä sormea ja röykytyksessä pysyy paremmin tangossa kiinni kun näppäimistö on täydellisempi.
    Toimii yllättävän hyvin, mulla on Spessun vastaava malli. Verrattuna 5-sormellisiin "pakkas"hanskoihin sisäsormikkailla näillä keleillä todella lämpimät ja varmaan tarkenee vielä ~viitisen astetta kylmemmälläkin.

Pää pysyy hyvin lämpimänä kahdella myssyllä, alla Adidaksen tuulenpitävä juoksupipo ja päällä ohut (mutta syvä) fleecepipo. Ei oo edes tarvinnut teipata kypärää umpeen vielä.

Muuten päällä Löfflerin softshell-takki, Craftin henkselihousut ja alla joku paksuhko halpis sporttikerrasto. Jalassa vaelluskengät.

Kylmemmille keleille ei oikeastaan muuta muutosta tule kuin kerrasto vaihtuu merinovillaiseksi. Noilla mentiin viime talvikin -26 asteeseen saakka.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Asiaa!
    ...
    Uskoisin crossarin "jarrukaffoihin integroitujen" vaihteiden käytönkin noilla onnistuvan mainiostikin.
    Surly LHT ja Bike Friday ovat varustettuja tangonpäävaihtajilla, joten vaihtamainen ei ole probleemi. Itse asiassa vaihtaminen ei muutu miksikään, sillä vaihdan aina kämmenellä rannetta käätäen. Jarruttaminen onnistuu hyvin kahvoilta kuin dropiltakin.

Suurkiitokset omasta puolestani kaikille hyvistä vinkeistä, joita olen mielenkiinnolla lukenut ja joista otan varmasti vaarin. Kävin tänään heittämässä parin tunnin maastopyörälenkin huomatakseni, että aamulla ostamani moottorikelkkahanskat eivät sitten pitäneet kylmää loitolla. Onneksi olin ottanut reppuuni vanhat kunnon nahkaiset tumppuni, joilla niilläkin tulee raja helposti vastaan. Perustan kohta hanskanäyttelyn (smell the glove).

Minulla toimii näillä keleillä ainoastaan mahdollisimman iso ilmatila eli esimerkiksi tänään pidin välillä pidin kaikkia sormia samassa "tilassa". Maastopyöräily muuttui tosin pyöräilyksi kvl-väylällä, kun ihan tarpeeksi eivät koirankusettajat olleet polkuja vielä tamppailleet ja latupohjia en periaatteesta ajele. Cyclo kehiin ja pyöräteille. Toistaiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Uskoisin crossarin "jarrukaffoihin integroitujen" vaihteiden käytönkin noilla onnistuvan mainiostikin.
    Itselläni on tässä kaksi ongelmaa:

1.) Shimanon vaihtajien kanssa sisempää vipua vaihdettaessa rukkasen reunaa tuppaa osumaan ulompaan vipuun.
    2.) Pyrin ajamaan ns. turvaotteella, jossa pidän peukaloa, nimetöntä ja pikkusormea tangon ympärillä, ja vaihteitten rassaamiseen käytän sitten etusormea ja keskisormea.

Tosin talviajossa ei tuohon etuvaihtajaan juuri joudu koskemaan, kun isoa eturatasta tulee käytettyä todella harvoin.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Jopo Juoppo Guest
    Totta haastelet, en ollut miettinyt asiaa lopuun saakka. Rukkasia en ole päässyt vielä koklaamaan kun ovat kadoksissa, kaupan kautta piipahdettava.

Thx kommentista, vetäydyn pohdiskelemaan.

Jarrukahvojen teippaaminen vaikkapa erkalla auttaa myös sormien lämpimänä pysymiseen, jos ei tullut keskustelussa jo ennemmin esille.
    Pain is temporary quitting lasts forever

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BlueRoan Katso viesti
    Onkos jollain valmistajalla siedettävän näköisiä kypäriä, joissa tuuletus ei ole prioriteetti #1? Vähän pakkasilla ottaa viima nuppiin tuolla nykyisellä. Jossain olen nähnyt myös sellaisia kypärän päälle vedettejy "kortsuja", toimiiko sellainen hyvin?
    Urge Endur-O-Maticissa on vain 6 tuuletusreikää.

http://urgebike.com/

mtbcentre ainakin myy noita

*Focus* Guest
    Mä kyllä tykkään ehdottomasti pukeutua liian lämpimästi kuin liian kylmästi talvella. Kädessä on kunnon lasketteluhanskat ja yli -10 jälkeen laitan kunnon laskettelurukkaset. Ainakin noilla mun Ski Pointin rukkasilla tulee hiki vielä -30 Päässä pidän kypärän alla paksua 2kerros laskettelupipoa tai mun pää ja korvat jäätyy kun hiuksia ei ole päässä kuin millin verran. Ostin just MPY.stä kunnon kotimaisen sissipipon mikä on kyllä todella hyvä kovassa tuulessa ja tuiskussa. Jaloissa on Vikingin vaelluskengät + paksut villasukat. Päälivaatteina mulla on Haltin Giro asu ja alla lisääntyy/vähenee alus ja fleecekerrastot ja poolopaita sään mukaan. Sitten kun menee yli -25 niin laitan kunnon Rukan laskettelupuvun niin johan on lämmin.

Työmatkaa mulla on 10km. suunta ja poljen joka päivä kelistä riippumatta. Alla mulla on Cube LTD Race 2010 ja renkaina Continentalin 1,9 Trafficit. Koskaan en ole nastoja käyttänyt mutta tänä talvena olen kovasti harkinnut ostavani Hakka 300 kumit. Tosin tolla mun reitillä Tapanila-Helsinki-Vantaan lentokenttä on yleensä aika hyvät olosuhteet mutta noi fillarinurat ja kengänjäljet peilikirkkaassa jäässä kyllä nykyisin alkaa hiukan pelottamaan. =)

Tänään oli jo melkein liian kuuma (paitsi tietty sormissa ja varpaissa eli uudet hanskat tarttee ja sitten sähköpohjalliset kaivaa esiin). Laskettelukypärä oli hyvä, ihan märkä hiestä kun otin kotona pois mutta ei nyt varsinaisesti tuntunut epämukavalta ajaessa.

Marathon Winterit toimivat tosi hyvin n. 3bar paineilla, ei ollut tietoakaan liukastelusta kelvillä vaikka toki ajoinkin hieman tavallista varovaisemmin kurveissa eikä keskivauhtiakaan ollut kuin n. 15km/h.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Marathon Winterit toimivat tosi hyvin n. 3bar paineilla, ei ollut tietoakaan liukastelusta kelvillä vaikka toki ajoinkin hieman tavallista varovaisemmin kurveissa eikä keskivauhtiakaan ollut kuin n. 15km/h.
    No huh! Mahtaa olla melkoinen pito noilla paineilla. Olen kokeillut toistaiseksi vain yhtä ja samaa painetta. Kun laitoin Winterit, pumppasin 5 baria ja siinä olen pitänyt. Tosi hyvin rengas pitää tuollakin paineella. Jos keuhkot kestävät, niin vauhtia voi pitää. Olen ajanut työmatkaa 20km/h keskinopeudella. Kovalla pakkasella, kuten tänään -17C, hirmuisia kiihdytyksiä ei kestä tehdä. Alkaa äkkiä tuntua erilaista rasitusta keuhkoissa. Ja sormet ja varpaat on 30 minuutin jälkeen melkoisen työläitä pitää lämpimänä. On kai pakko mennä kauppaan etsimään oikein isot talvikengät. Ja lisää lämpöä hanskoihinkin.
    rjrm

Mites jengi on hoitanu ton nestepuolen tälläisilla pakkasilla? Nesterakko on jäässä puolen tunnin jälkeen (letku ainakin). Onhan kaupat pullollaan eristettyä rakkoa letkuineen, mutta jostain lueskelelin, että ei nekään ihan pakkasta pitäisi loitolla. Vinkkejä? Tietenkin joku termospullo repussa olisi varmaan sula, mutta sitä ei jaksaisi reppusta asti noukkia.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Yksi konsti on pitää juomapulloa ajopaidan takataskussa.

Ei ole vielä itse tarvinnut kokeilla, kun ajelen pakkasella yleensä sen verran rauhallisesti että en tarvitse lauheasti nestetankkausta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lämmintä/kuumaa vettä reppuun ja kun oot juonu, niin puhalla letku täyteen ilmaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Mites jengi on hoitanu ton nestepuolen tälläisilla pakkasilla? Nesterakko on jäässä puolen tunnin jälkeen (letku ainakin). Onhan kaupat pullollaan eristettyä rakkoa letkuineen, mutta jostain lueskelelin, että ei nekään ihan pakkasta pitäisi loitolla. Vinkkejä? Tietenkin joku termospullo repussa olisi varmaan sula, mutta sitä ei jaksaisi reppusta asti noukkia.
    Juomareppu takin alle tai kunhan juomarakko on selkää vasten.. Mehukatti sanoi, että juomisen jälkeen puhaltaa ilmaa letkuun ja sit vaikka suutinosa kauluksen/huivin sisään tai vastaavaa..
    Still rides with 26er

Tarpeeksi väljä talviajotakki ja kuumalla mehulla täytetty juomareppu sen alle. Juonnin jälkeen aina letkun valutus tyhjäksi ja letku takin alle suojaan. Toimii.
    Edit: ARGGHH!!! Nappis oli nopeempi....

Oma reseptini nesteiden jäätymiseen on ripaus suolaa ja sopivasti sokeria.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Löysin fillarikellarista tämmöisen:

http://www.118golf.co.uk/Powakaddy/Z...1bd8pd2599.htm

pitäisti toimia pakkasilla, etenkin jos ensin täyttää kuumalla vedellä, antaa koko pullon lämmetä, kaataa vedet pois ja kuumat nesteet tilalle.

testaamaan en ole päässyt, tautia on pukannut

mulla on paska selkä että juomareppu ei houkuta ja vielä vähemmän juomapullo takataskussa.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Löysin fillarikellarista tämmöisen:

http://www.118golf.co.uk/Powakaddy/Zefal-Thermx-Isotherm-Bottle_ct1bd8pd2599.htm

pitäisti toimia pakkasilla, etenkin jos ensin täyttää kuumalla vedellä, antaa koko pullon lämmetä, kaataa vedet pois ja kuumat nesteet tilalle.
    Mulla on ollut juuri tuollainen zefalin pullo + juomavyö muutaman talven käytössä (hiihtäessä), ja kyllähän se mehun pitää sulana pari tuntia vielä ainakin -15 pakkasessa. Toki se mehu (tai mitä sitten käyttääkin) on ihan jäätävän kylmää loppuvaiheessa.

Korkki on jotenkin tosi nihkeä, pulloa joutuu puristamaan ihan tosissaan jotta saa nesteen tulemaan läpi. Lisäksi saisi olla tilavuudeltaan vähän suurempi.

Mutta kyllä tuo aina perus muovipullon voittaa, jossa neste jäätyy hetkessä.

E: Rengas oli nopeempi mutta näköjään ihan samoja kokemuksia. Suutinosa tosiaan jäätyy ikävästi.
    Ananasakäämä!

Normaali juomapullo täynnä lämmintä vettä/urheilujuomaa/tms ja parin villasukan sisälle reppuun - pysyy yllättävän hyvin lämpimänä.
    Miinuspuolena, joutuu pysähtyä juomataukojen ajaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Mulla on ollut juuri tuollainen zefalin pullo + juomavyö muutaman talven käytössä (hiihtäessä), ja kyllähän se mehun pitää sulana pari tuntia vielä ainakin -15 pakkasessa. Toki se mehu (tai mitä sitten käyttääkin) on ihan jäätävän kylmää loppuvaiheessa.

Korkki on jotenkin tosi nihkeä, pulloa joutuu puristamaan ihan tosissaan jotta saa nesteen tulemaan läpi. Lisäksi saisi olla tilavuudeltaan vähän suurempi.

Mutta kyllä tuo aina perus muovipullon voittaa, jossa neste jäätyy hetkessä.

E: Rengas oli nopeempi mutta näköjään ihan samoja kokemuksia. Suutinosa tosiaan jäätyy ikävästi.
    Just hommasin tuollaisen Zefalin eristetyn pullon. Jos sitä nesteentuloa yrittää puristamalla edesauttaa niin saakin sitten aika reilulla kädellä pistää menemään. Sisäpullo on nimittäin alumiinia tai vastaavaa tavaraa, eli vähän sama jos yrittäisi terästermaria puristella...

Zefalin pullon suuttimissa on kesäversiossakin sama toimintaperiaate. Parhaiten sieltä tulee nesteet pihalle, kun suullaan hakee sen liikkuvan suutinkappaleen oikeaan toimintasyvyyteen ja imuttelee sieltä siten, että korvausilmaa menee samalla pullon suuntaan. Vähän vaikea selittää tota, mutta näin olen järkeillyt että tuota pitäisi käyttää. Kesäversiota voi toki puristellakin ihan tuloksellisesti.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Mulla on tällanen, joka pitää nesteen sulana 15C pakkasessa ehkä 1,5h. Lämmin vesi on tiety aina parempi http://www.bike-discount.de/shop/k35...lue-600ml.html. Suomessakin on näkynyt ainakin retkiaitassa, vaatimattomaan 25e hintaan. Hyvänä puolena tuo korkki joka on tiivis eikä tarvitse aukomisia. Puristus pullosta ja nestettä virtaa.

Tätä on kehuttu vielä paremmaksi, mutta käyttökokemuksia ei ole ennen kuiin paketti tuo sen saksasta http://www.bike-discount.de/shop/a38...te-500-ml.html

Jos haluaa monia tunteja pärjätä lienee pakko mennä termoslinjalle tai pitää nesteet takin sisäpuolella.

Jos pakkanen käy keuhkoihin, niin http://www.jonas.fi/tuotteet/ myy apuja. Ainakin lämmön puolesta tuo jonasport on ihan toimiva peli. Vaihtoehtona meinaan kokeilla noita perusmalleja, jotka ovat solumuovia eikä kosteaksi menevää hengittävää reunuksiltaan. Se voisi olla vähän mukavampi ja tuntuu tiiviimmältä eli ei ehkä huurruta silmälaseja yhtä paljoa. Laskettelulasit ei tosin huurru ja ovat muutenkin mukavammat kunnon kylmällä.

muuten on talvi suhailut ollu hauskoja mutta taka jarru jäätyy parissa minuutissa. pitäisköhän sinne jotain spessumpaa paskasnesterasvaa tunkea?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    muuten on talvi suhailut ollu hauskoja mutta taka jarru jäätyy parissa minuutissa.
    Millainen jarru mahtaa olla kyseessä?

Mitä tulee noihin termoksiin, niin niitten toimivuutta kannattaisi kokeilla jo ennen lenkille lähtöä kotioloissa. Ei muuta kuin purkki täyteen nestettä, ja sitten terassille tai pakastimeen jäähtymään. Puolen tunnin välein voi sitten kurkkia onko sisältö vielä nestemäisenä.

(Lumen syöminen nestevajauksen korjaamiseksi ei muuten ole kauhean suositeltavaa, ainakaan suurina määrinä.)

Vinkki niille jotka pohtii ratkaisua tuohon juomien jäätymiseen: Thermos Hydration bottle.
    + juomat pysyy taatusti sulina, ja mikä parasta lämmin mehu on lämmintä koko lenkin ajan
    + kansi aukeaa nappia painamalla, pulloa ei tarvitse puristaa, juominen on helppoa, kannen saa takaisin kiinni yksinkertaisesti painamalla suoraan alaspäin eikä se aukea itsestään, juominen onnistuu ajaessa vaikka rukkaset kädessä
    + ei tartte tunkea niitä pulloja takin alle tai käyttää reppua
    + kestävää tekoa
    - ei sovi suoraan kaikkiin pullotelineisiin (on kapeampi), mutta toimii ainakin Topeakin säädettävien telineiden kanssa, istuvuutta telineeseen voi tukevoittaa siirtämällä pulloa ympäröivän kumisen oteosan pullon alareunaan

Pysyykö -15C 3h lenkin ajan lämpöisenä ja sulana pullotelineessä? Pistäpä linkki.
    Mulla on todella pienessä Hydrapakin juomarepussa tuollaiset 7-8 desiä juotavaa mukana talven lenkeillä. Bonuksena kuuma mehu repussa lämmittää mukavasti takin alla selkää.
    Reppu on niin pieni ettei sitä ajaessa oikein edes huomaa. Ei kyllä jaksa alkaa minkään terrmospullon kanssa säätämään. Noh, kukin tyylillään...

Edit: Mulla on siis tämä Hydrapak Chute 1.5 litraa:

PHI muokkasi tätä : 29.11.2010 at 21.29

Jatketaan nyt tätä pullo keskustelua, mä kävin sekä retkiaitassa että partioaitassa (?) kysymässä juomapulloa, Myivät kummatkin ei oota, vasta Annankadulla sitten tärppäs. ("nauratti" juoksennella liikkeestä liikkeeseen)

Onneks täällä pääkaupunkiseudulla on noita huoltsikoita mistä saa nestettä kätevästi ettei lunta joudu syömää.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Pulloista puheenollen, onko joku testannut tätä? http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2688 Kuinka kauan kestää juoma sulana vaikkapa näillä -15 keleillä?
    https://www.instagram.com/xtranza/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Pulloista puheenollen, onko joku testannut tätä? http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2688 Kuinka kauan kestää juoma sulana vaikkapa näillä -15 keleillä?
    En tiedä, mutta pian selviää. Tänään oli jo DPD:n kuriiri yrittänyt tuoda tollaista kotia, muuta olin töissä.

Mä hommasin pullotelineeseen istuvan termarin. Ei siis mikään vähän eristetty juomapullo, vaan ihan termospullo. Polttavan kuumaa on neste vielä parin tunnin lenkin jälkeen. Juoda ei voi vauhdista, ku on normaalin termospullon korkki/kuppi päällä. Istuu mukavasti suurimpaan osaan pullotelineistä, joskin joissakin vähän kolisee. Voin suositella. Vetoisuus puol litraa.

http://www.edinburghbicycle.com/ebwP...erID=-1&f_bct=
    Etäpohjalainen banaanijänis.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •