GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 29 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #841
    ton Guest
    Mahtuuko Nokian 622*37 cyclocrossiin? Onko nokialla kapeampia?

  2. #842
    Liittynyt
    02/2009
    Viestit
    156
    Riippu kuinka leveä haarukka ja takahaarukka on pyörässä.

  3. #843
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FoMoCo Katso viesti
    Schwalbe Marathon Winter koossa 28x1,35 Dew Dropin alla.
    Sama rengas, mutta eri pyörässä. Takana sitä ennen noin 150km lumisilla teillä ajoa Maraton-kesärenkaalla. Nyt laitoin Winterit alle ja kävin ajamassa kokeeksi 12km. Aivan mahtava pito verrattuna pelkkään maratoniin. Painetta laitoin 5 baria. Nyt uskaltaa ajaa taas kovaa töihin. Sisäänajon aikana ei vaan saisi suditella liikoja :-)

    Onneksi täällä "pohjoisessa" talvi normaalisti on talvi, eikä tarvi loskan kanssa taistella. Otin suojalumen varalta kuitenkin cyclosta lokarit pois. Niillä ei pohojosen talavessa tee mitään.

    rjrm

  4. #844
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1
    Olen hurahtanut maantie-pyöräilyyn - tosin tähän mennessä vain kesäaikaan.
    Nyt olen sitten suanu pieneen päähäni idean, että laitan nastat alle ja aloitan myös talvella ajon.

    Suositelkaa renkaita? Muuta huomioitavaa?

    (Mielellään semmosia renkaita mitkä pysyisi edes jollakin tavalla kohtuu-hinnoissa, opiskelijan varoilla ei ihmeitä ostella.)
    En halua olla kuin joku muu.
    Jos olisin, kuka olisi minä?

  5. #845
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SiliäTie Katso viesti
    Olen hurahtanut maantie-pyöräilyyn - tosin tähän mennessä vain kesäaikaan.
    Nyt olen sitten suanu pieneen päähäni idean, että laitan nastat alle ja aloitan myös talvella ajon.

    Suositelkaa renkaita? Muuta huomioitavaa?

    (Mielellään semmosia renkaita mitkä pysyisi edes jollakin tavalla kohtuu-hinnoissa, opiskelijan varoilla ei ihmeitä ostella.)
    Tarkoitatko että käyttäisit maantiepyörää myös talvella? Silloin on lähinnä kysymys siitä miten paljon tilaa renkaalle on. Jos mahtuu 35mm rengas voisi Schwalben Marathon Winter olla kelvollinen. Myös Nokian W106 saattaa löytyä sen kokoisena mutta en tiedä onko pienempiä olemassakaan.

    Jos on tarkoitus ajella esim. pääkaupunkiseudun kevyen liikenteen väyliä olisi kyllä mukavampi hankkia kokonaan toinen ajopeli talviajeluun. Maastopyörä on hyvä lähtökohta. Silloin myös hyviä rengasvaihtoehtoja löytyy paljon enemmän.
    thomas_s muokkasi tätä : 19.11.2010 at 13.32

  6. #846
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ton Katso viesti
    Mahtuuko Nokian 622*37 cyclocrossiin? Onko nokialla kapeampia?
    Saa olla aika nihkeät haarukat CC:ssä jos ei mahdu, kun useat CC-renkaatkin ovat lähellä tuota kokoa. Omassa krossarissa kengänkärki osuu kyllä pahasti eturenkaaseen jos nastakumeja käyttää, mutta se pitää vaan käännöksissä muistaa.

  7. #847
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ton Katso viesti
    Mahtuuko Nokian 622*37 cyclocrossiin? Onko nokialla kapeampia?

    Löytyy malli A10 32mm leveenä. Mulla sellanen edessä, hiljanen ja pyörii kevyen tuntusesti.

  8. #848
    Hieman sohaisen rengasfriikkien tunteita. Viime talvi meni naisten hybridillä ja Nokian W106 edessä ja takana, ihan ok, mutta kiemurtaa ja pito välillä pelottava. Nyt laitoin omaan miesten Scottin hybridiin Bilteman 622-32 nastakumit (markkinoiden kapeimmat tällä hetkellä?), joiden profiilin idea näytti tosi hyvältä: syvät ja jyrkät kuviot, kapeat, todella paljon (huonolaatuisia?) nastoja. On ollut nyt 90 km erittäin positiivinen kokemus, polkeminen on rentoa auratulla pyörätiellä, pito ainakin näin vähän kuluneilla nastoilla jäällä hyvä, kuivalla hiljaiset ja hyvin rullaavat. Syvä profiili ja kapeat kumit purevat kovaan lumeen lähes kuin kesällä ja syvä kuvio menee suoraan pienessä uudessa lumessa (kokemus vasta 5 cm:stä). MInulla ei ole Bilteman osakkeita ja siellä paljon roskaa(kin) myynnissä.

  9. #849
    Nohjo Guest
    Tervehdys,

    Tänne helsinkiin tuli pyöräteille melkoisen kehnot ajopinnat, kun lumi sataa, tallataan möykkyiseksi ja jäätyy. Lyhyitä koulumatkoja olen kulkenut muutamat talvet jo fillarilla ihan perus kesärenkailla (maastopyörällä). Nyt kuitenkin eturengas on kulunut melkein sileäksi ja ajattelin testata talveksi jotain nastarengasta ainakin etupyöräksi.
    Nokian renkaista tuo W204 näytti hyvältä reunanastojensa vuoksi. Mistä kyseistä rengasta saisi? Saa suositella myös samaa hintaluokkaa olevaa toistakin rengasta.
    Koulumatka siis tapahtuu pyörätiellä, joka on vaihtelevasti aurattu, mutta useinmiten jäätynyttä loskaa, eli liukasta ja möykkyistä pintaa.

  10. #850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nohjo Katso viesti
    Tervehdys,

    Tänne helsinkiin tuli pyöräteille melkoisen kehnot ajopinnat, kun lumi sataa, tallataan möykkyiseksi ja jäätyy. Lyhyitä koulumatkoja olen kulkenut muutamat talvet jo fillarilla ihan perus kesärenkailla (maastopyörällä). Nyt kuitenkin eturengas on kulunut melkein sileäksi ja ajattelin testata talveksi jotain nastarengasta ainakin etupyöräksi.
    Nokian renkaista tuo W204 näytti hyvältä reunanastojensa vuoksi. Mistä kyseistä rengasta saisi? Saa suositella myös samaa hintaluokkaa olevaa toistakin rengasta.
    Koulumatka siis tapahtuu pyörätiellä, joka on vaihtelevasti aurattu, mutta useinmiten jäätynyttä loskaa, eli liukasta ja möykkyistä pintaa.
    Tarkoittanet W240 -rengasta? "Lähikaupasta" saanee edullisesti Extreme294 -rengasta, joka on havaintojeni mukaan oiva valinta vaihteleviin talviolousuhteisiin. http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=1944

    - Tomi

  11. #851
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Miltähän tuo 294 tuntuu verrattuna freddieen tai wxc300'een? Erityisesti toiminta lumessa kiinntostaa.

  12. #852
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Miltähän tuo 294 tuntuu verrattuna freddieen tai wxc300'een? Erityisesti toiminta lumessa kiinntostaa.
    Kumi ei tukkeudu lumella, vetopitoa on sen verta paljon että loppuu mummovaihteella ennemmin jaloista joissain kohdissa voima kuin sutisi, vetopidon puolelta oon pidon saanut loppumaan tamppaantuneella loskalla, silloin lähtee perse liiraamaan ylämäissä.

    Vertailua ko. renkaisiin en pysty sanomaan kun en ole ajanut... tietty jollain lenkillä voi tota orankia testata noilla kumeilla.

  13. #853
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Miltähän tuo 294 tuntuu verrattuna freddieen tai wxc300'een? Erityisesti toiminta lumessa kiinntostaa.
    Vertailenpa hieman, kun kaikilla olen kuitenkin jonniin verran ajanut:

    Lumessa kaikista huonoin on vanha WXC300 2.1"-leveä taitettava versio. Extreme 294 2.1" menee lumessa paljon kauniimmin, mutta pienen ilmatilan vuoksi rengaspaineita ei voi laskea kovin alas. Freddies SW 2.3" ('lite') on tässä juuri ilmatilansa vuoksi parempi.

    Jäällä ja muilla kovemmilla pinnoilla eroa Freddie's SW:n ja Extreme 294:n välillä on vaikeaa huomata, molemmat luistavat jo varhain, mutta ilman yllätyksiä.

    Uusi 2.2"-levyinen Hakka 300 SWA tuntuu myös hyvältä yleisrenkaalta arkiajoon, mutta sillä en ole ajanut vielä sataa kilometriäkään joten on hieman aikaista vetää johtopäätöksiä -- paitsi että veto- ja jarrutuspito kirkkaalla jäällä on täysin käsittämätön, voisi luulla että alla on ruuvirenkaat

    Summa summaarum: lumelle kannattaa laittaa alle mahdollisimman isot renkaat mahdollisimman pienellä ilmanpaineella, nastoilla ei ole merkitystä. (eli puksutin siis...)

    - Tomi

  14. #854
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No ehkä sitten poimin ne uudet 2.2" WXC't, onpahan helpompi säilöä kesällä.

  15. #855
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ärsyttävää, miksi tuon uudemman 2.2" wxc'n kokemuksia ei löydy mistään? Kukaan ajanut vanhalla ja tuolla? Onko eroa? Kiermurteleeko vähemmän?

  16. #856
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Ostin just noi 2.2set, mutta en kerenny vielä ajamaan. Huomenna tarkotus olis ajaa työmatka niillä niin sais sisäänajettua ennen metsään menoa. Vertailukohtana muutaman vuoden ollu ne 2.1set...Laitan kommenttia kun olen testannut.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  17. #857
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Olisiko ihan kuollut idea heittää Noksun Extreme 294 eteen ja jatkaa Mount & Ground W160:llä takana? Vähän tuntuu turhan huteralta tämä nykyinen yhdistelmä W160+W160, erityisesti, jos väylää ei ole höylätty viimeisen päälle sileäksi. Kahdella 294:llä ajaminen taitaa olla jo melkoista kivireen vetämistä?

  18. #858
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ei noussut Ice Spiker Pro Evo vanteelle ilman sisäkumia. Nyt on sitten ensimmäistä kertaa pariin vuoteen sisurit käytössä. Viime talvena vanhat lankareunaiset Ice Spikerit menivät helposti vanteelle, mutta nämä ei sitten millään. Katsotaan jos sisäkumien kanssa saisi sen verran muotoutumaan, että litkutus onnistuisi.

    Vähän hätävarjelun liioittelua tuokin oli, kun ei tänään ollutkaan kallioilla yhtään jäätä. Vierintävastus kyllä melkoinen.
    Minä sain sen litkuilla nousemaan vanteelle. Litkut renkaaseen. Pyörittelyä ja renkaiden kyljistä vetämällä vannenauha vanteen urasta kylkiä päin... Oli aika paini, mutta onnistui. Pari päivää sai pumppailla paineita aamuisin, mutta sitten alkoi pitämään ilmat sisällä.
    MH

  19. #859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marola Katso viesti
    Hieman sohaisen rengasfriikkien tunteita. Viime talvi meni naisten hybridillä ja Nokian W106 edessä ja takana, ihan ok, mutta kiemurtaa ja pito välillä pelottava. Nyt laitoin omaan miesten Scottin hybridiin Bilteman 622-32 nastakumit (markkinoiden kapeimmat tällä hetkellä?), joiden profiilin idea näytti tosi hyvältä: syvät ja jyrkät kuviot, kapeat, todella paljon (huonolaatuisia?) nastoja.
    Kiitti vinkistä. Saatanpa seurata esimerkkiä ja testata noita aivan piruuttani. Talvipyöräily ei välttämättä ole kovin lähellä sydäntäni, mutta siltä varalta, että vieroitusoireet fillarista käyvät ylitsepääsemättömiksi, pitäisi olla jonkunlaiset nastagummit olemassa. Biltema-kamaksi nuo eivät ole edes kovin erityisen halvat.

  20. #860
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Kiitti vinkistä. Saatanpa seurata esimerkkiä ja testata noita aivan piruuttani. Talvipyöräily ei välttämättä ole kovin lähellä sydäntäni, mutta siltä varalta, että vieroitusoireet fillarista käyvät ylitsepääsemättömiksi, pitäisi olla jonkunlaiset nastagummit olemassa. Biltema-kamaksi nuo eivät ole edes kovin erityisen halvat.

    Hi5bikesistä Nokian samanlevyset Suomessa tehdyt A10:t lähtee 6 euroa halvemmalla kuin nuo Biltemasta..

  21. #861
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Olisiko ihan kuollut idea heittää Noksun Extreme 294 eteen ja jatkaa Mount & Ground W160:llä takana? Vähän tuntuu turhan huteralta tämä nykyinen yhdistelmä W160+W160, erityisesti, jos väylää ei ole höylätty viimeisen päälle sileäksi. Kahdella 294:llä ajaminen taitaa olla jo melkoista kivireen vetämistä?
    Onhan siellä välissä vielä Hakkapeliitta W240 1,9" ja nastoja tuossa tietenkin nimensä mukaisesti. Voi olla kans vaihtoehto työmatkapyöräilyyn. Extreme 294:llä klv:llä jossa muutama sentti lunta on kyllä puurtamista.

  22. #862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Onhan siellä välissä vielä Hakkapeliitta W240 1,9" ja nastoja tuossa tietenkin nimensä mukaisesti. Voi olla kans vaihtoehto työmatkapyöräilyyn. Extreme 294:llä klv:llä jossa muutama sentti lunta on kyllä puurtamista.
    Oletko ajanut molemmilla? Extreme 294 on ohutkylkinen, toisin kuin W240, ja siten Extreme 294 rullaa paremmin vaikka omaakin enemmän nastoja.

    - Tomi

  23. #863
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Oletko ajanut molemmilla? Extreme 294 on ohutkylkinen, toisin kuin W240, ja siten Extreme 294 rullaa paremmin vaikka omaakin enemmän nastoja.

    - Tomi
    En olet testannut. Oletin vain että kapeampi rengas vähemmillä nastoilla olisi rullaavampi.

  24. #864
    Keli jossa nastoista voisi olla paljonkin apua on syksyn märät kalliot, juurakot ja iljanteiset pitkospuut - onhan suunnistajienkin tossuissa nastat myös kesällä!

  25. #865
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paakku Katso viesti
    Keli jossa nastoista voisi olla paljonkin apua on syksyn märät kalliot, juurakot ja iljanteiset pitkospuut - onhan suunnistajienkin tossuissa nastat myös kesällä!
    Nastat puree pitkospuihin ja juurakoihin kyllä, mutta kallioilla pito on erittäin huono. Toiseksi nastat eivät pysy renkaassa, jos niillä ajelee pitkin kivikkopolkuja. Kokemusta on.

  26. #866
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    En olet testannut. Oletin vain että kapeampi rengas vähemmillä nastoilla olisi rullaavampi.
    Näin ei kannata olettaa Itsellä kauppasinkulassa 1.75" Marathon Winter 200 nastalla ja rullaavalla kuviolla. Maasturissa 2.1" Ice Spiker Pro ja nastoja 361. Marathon Winter jäykkäkylkisenä painaa kuitenkin 950g, kun taittuvakylkinen Ice Spiker painaa 695g. Ja tuon eron kyllä huomaa (osin kyllä pyörästäkin johtuvaa). Ice Spiker Prolla ajelee oikein mielellään kun Marathon Winterillä tuntee kyllä paljon selvemmin ajavansa nastarenkaalla. Kovalla pinnalla, tasaisessa maastossa tuo Marathon Winter saattaa kuvionsa ansioista olla rullaavampi, mutta vielä en ole sitä kyllä havainnut Kevyemmällä on vaan paljon kevyempi ajaa ja rullaavuuteen vaikuttaa aika paljon myös kumiseos ja kyljet.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  27. #867
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ärsyttävää, miksi tuon uudemman 2.2" wxc'n kokemuksia ei löydy mistään? Kukaan ajanut vanhalla ja tuolla? Onko eroa? Kiermurteleeko vähemmän?
    Nyt tuli vähän luntaki kotimatkalla, ja alla oli nuo 2.2set WXC:t. Ohkasessa lumessa mun mielestä kiemurtaa vähemmän ku 2.1set, mut en tiedä onko vaan plasebovaikutusta. Ajoin tosin vasta muutaman sentin lumessa ja poluilla en vielä käyny, pitää huomenna ajaa loput sisäänajot ja jos sitte kerkeis vielä koittaa jossain polunpätkälläkin noita.

    Niillä 2.1 WXCeillä oon ajanu monta vuotta, ja tykänny kovasti kaikin puolin muuten, mutta just tuo paksun lumen käytös on aina ärsyttäny hiukkasen. Ei nuo ainakaan huonommat oo
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  28. #868
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Mun mielestä WXC300 ei edes ole kiemurrellut mitenkään erityisen pahasti. Ainakaan jos vertaa Schwalben Ice Spikeriin, se vasta mahdoton rengas on. Sitäpaitsi Noksu rullaa huomattavasti kevyemmin. Maalaisjärjellä ajatellen kiemurtelu pehmeässä lumessa voisi jopa lisääntyä sitä mukaa, kun leveys kasvaa? Mutta jos ei, niin vois kyllä ainakin eteen vaihtaa sellaisen 2,2":sen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #869
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Näin ei kannata olettaa Itsellä kauppasinkulassa 1.75" Marathon Winter 200 nastalla ja rullaavalla kuviolla. Maasturissa 2.1" Ice Spiker Pro ja nastoja 361. Marathon Winter jäykkäkylkisenä painaa kuitenkin 950g, kun taittuvakylkinen Ice Spiker painaa 695g. Ja tuon eron kyllä huomaa (osin kyllä pyörästäkin johtuvaa). Ice Spiker Prolla ajelee oikein mielellään kun Marathon Winterillä tuntee kyllä paljon selvemmin ajavansa nastarenkaalla. Kovalla pinnalla, tasaisessa maastossa tuo Marathon Winter saattaa kuvionsa ansioista olla rullaavampi, mutta vielä en ole sitä kyllä havainnut Kevyemmällä on vaan paljon kevyempi ajaa ja rullaavuuteen vaikuttaa aika paljon myös kumiseos ja kyljet.
    Aijaa. Mulla nimittäin on Marathon Winter 1.75" vaihteellisessa työmatkamaasturissa ja sillä tempoaa kuin kesäkumeilla konsaan. Maastosinkulassa oli Ice Spiker Pro 2.1" ja ne oli musta melkoisen raskaskulkuiset. Vaihdon takaisin wanhat WXC300:set ja johan rupesi sinkulakin kulkemaan .
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #870
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Onhan siellä välissä vielä Hakkapeliitta W240 1,9" ja nastoja tuossa tietenkin nimensä mukaisesti. Voi olla kans vaihtoehto työmatkapyöräilyyn. Extreme 294:llä klv:llä jossa muutama sentti lunta on kyllä puurtamista.
    Oli taas taman paivan pyryssa ja auraamattomilla klv:lla ajaminen sellaista duathlonia, etta kotimatkalla paatin koukata paikallisen pyorakaupan kautta. Ei ollut Noksua hyllyssa, joten mukaan lahti Extremen kaltainen Schwalben Ice Spiker (304 nastaa). Semmoinen siis eteen, Mount & Groundilla jatketaan takana. Raportoin yhdistelman toimivuudesta jahka kilometreja taas kertyy.

    Menipa muuten helposti tuo Schwalbe Mavicin vanteelle. Ei tarvinnut edes rengasrautoja avuksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •