Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
Itse asiassa noin teinkin, eli ostin (kavereiden kanssa jakosuhteesta sopien) ison satsin punaisia AA- ja AAA-akkuja

Ensinmainittuja noin 80 pakettia ja jälkimmäisiä 40 pakettia, eli yhteensä 480 akkua ja jokusen hajakoon (C,D, 9V) vielä päälle. No, siinä ne suunilleen tässä lokaaliliiterissä loppuivatkin sitten!

Tämän akkumäärän (toistaiseksi osittaiseen) tutkailemiseen perustuu siis arvioni kyseisen firman punaisten akkujen vaihtelevaan laatuun! Kun tuossa alkuviikosta olimme saaneet kasaan noin 30 varmasti viallista AA-paristoa, kiikutin ne takaisin liiteriin. Ja kyllä hyvittivätten meikäläistä sen 30 akun yksikköhinnan verran, siis laskettuna siitä 4 akun paketin hinnasta.

Yritin kyllä kysellä ehtaa tavaraa tilalle, mutta se ei tullut kysymykseen, vaan halusivat suoraan heittää rahat kouraan! Tuo reklamointi onnistuu muuten Liiterissä ihan suoraan kassaneidille (pojalle), niin hän alkaa sitä setviämään ja sen jälkeen kyseinen jono onkin jumissa piiiitkiä aikoja!
Ihan kunnon setti niitä akkuja! No, mitä omiin Lidlin akkuihin tulee, niin ovat olleet luvatuissa "mahheissa", sekä perus-mustaharmaat että nuo uudet punaiset. Olen siis ehkä yllättävän onnekas, jos yhtään sutta akkua en kyseisestä lafkasta ole saanut.

Ja mitä Lidin palautuskäytäntöön tulee, niin se vaihtelee:
Ostin keväällä miesten ulkoiluasun, ja kun en tykännytkään, niin palautin liikeeseen. Pukua olin kokeillut kotona, ja tuotelappu oli vielä puvussa kiinni. Vein kassalle, siinä tyttö antoi kauppahinnan käteen, ja muistaakseni kirjoitin erityiseen palautuskuittiin nimen, osoitteen ja allekirjoituksen. Homma oli sillä selvä.
Toisella kertaa, viime kesänä vaihdoin autojääkaapin, koska siitä oli kahva lauennut (hyvin yleinen ilmiö). Kassalle menin, ja odotin samaa nopeaa reklamaatiokuittikäytäntöä, mutta tällä kertaa kassatyttö ottikin jääkaapin siihen kassan sivuun, ja sain hakea uuden myymälästä ja kävellä saman tien ulos. Ei tarvinnut nimmareita jakaa. (tuolloin oli tosin eri paikkakunnan myymälä kyseessä.