GarminElectrobikeEfatGiant
Sivu 2 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Eilen oli rasvaprosentin mittaus. Kahden eri mittaustavan tulos oli 21 ja 24 %, joten arvioni 23 % piti aika hyvin paikkaansa. Tänä kesänä ei paino laskenut, koska ajokertoja tuli aika vähän, vaikka matkat olivatkin pitkähköjä. Vähän tuntuu siltä, että hitaasti ajettu pitkä matka sujuu aika hyvin pulleroltakin, joten jospa tässä ei nyt niin hirveästi painonhallinnasta stressaisi. (Ensi kevääksi kyllä lasken silti painoa "radikaalisti" ainakin viisi kiloa)
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Itsellä toimii se, että illalla syö muutaman kanamunan tms. iltapalaksi ja päälle vielä loraus rypsiöljyä. Näin energiansaanti pysyy tasaisena ympäri vuorokauden eikä aamupäivällä ole ihan hirveä nälkä. Näin lounaskokokin pysyy kohtuullisena, eikä tule mätettyä ihan hirveitä annoksia päivällä niin kuin joskus ennen tuli tehtyä. Iltapäivälle klo. 12-16 välille kaipaisi vielä jotain välipalaa, muuten tulee pitkähkö tauko ennen iltaruokaa. Näillä opeilla lähti kymmenisen kiloa kevät 2009-kevät 2010 välisenä aikana, sen jälkeen paino pysynyt aikalailla samoissa. Oishan tuossa muutama kilo vielä varaa pudotella...vielä ollaan mittareiden mukaan lievästi ylipainoisia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Ainakin makunsa ja koostumuksensa puolesta lähinnä kumia muistuttavat kevytjuustot ovat minusta aika turhia tuotteita. On hyvän leivän pilaamista läntätä moista tuotetta siihen päälle.

Kunnon juustossa pitää olla makua - tällöin sitä riittää pienikin määrä.
    Samaa mieltä Jos haluaa juustosta kolmanneksen vähemmän rasvaa on sama syökö juustoa, jossa on sen verran vähemmän rasvaa ( maistuu kumilta ) tai vähentää esim. aikaisemmasta kolmesta siivusta / voileipä kahteen siivuun ja syö edelleen kunnon juustoa.
    Parempi kulua kuin ruostua.

sitten kun tottuu 17 prossaseen juustoon (tottuu siihen) semmonen perus oltermanni tai muu maistuu aika hirveeltä. huomaa silloin mistä se maku koostuu. no nää on maku asioita.

Kompensoidaan oma paino pyörän painossa...

Lähinnä ajattelen niitä kaikkia kemikaaleja mitä noihin kevyt-hommeleihin yleensä työnnetään että saavat "oikean"-konsistenssin. Niitä mielellään välttelen. Tekevät ruosta epäterveellisen paljon suuremmassa määrin kuin rasva tai sokeri. Kunhan muistaa kohtuuden. Kevyttuotteissa usein se filosofia että voit syödä yhtä paljon tai enemmän kuin ennen kunhan syöt näitä meidän kemikaaleja, sen sijaan että syö vähän vähemmän ja terveellisemmin oikeaa ruokaa. *mielipide*
    J.F muokkasi tätä : 29.10.2010 at 15.53 Syy: pieni lisäys
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Painonhallinta ( laihtuminen / lihominen ) on matematiikkaa mitä suurimmassa määrin. Mutta yhdyn monen ihmisen mielipiteeseen siinä, että aktiivinen ihminen ( säännöllinen liikunta / työ ) voi ja pitääkin syödä kaikenlaista ravintoa kohtuudella. Itse olen 80-luvun alussa käynyt läpi erittäin kovan "laihdutusohjelman", jonka aikana aloin lukea kirjallisuutta ihmisen fysiologiasta ja ammatin vuoksi myöhemmin tarkkaan anatomiasta. Tuon kärsimyksen jälkeen silmäni ovat avautuneet ja tiedän, miten minun tulee elää ja syödä, että pysyn siinä painoluokassa, jonka katson itselleni sopivaksi. Ja lähes kolmekymmentä vuotta tuo elämänohje on pitänyt ja olen ollut terve ja hyväkuntoinen, vaikka ikää alkaa jo olla. Kaikesta huolimatta kannustan kaikkia niitä, jotka omasta tahdostaan joko laihtuvat tai lihovat.

Mä oon siitä hassu että nautin hiilarini lähinna urheilujauheista. Viimeiksi eilen kokeilin riisin syömistä. Tuli huono olo, vähän jotenkin "nousi päähän" ja vatsa turposi. Kaikki hitaasti sulava hiilari aiheuttaa kyseistä reaktiota, urheilujauheista ei sitten mitään aiheudukkaan mikä on jees.

Lähinnä syön lihaa ja kasviksia, paino on tippunut aika hurjaa tahtia, keväästä on lähtenyt n. 10 kiloa ja n. 5 kiloa vielä tiputettavana. Varmaan ensi keväänä olen siinä 55 kg painossa johon tähtään.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

izmon kulutuksella taitaa olla ihan se ja sama vaikka vetäisi päivällistä klo 04.00

Kovassa kulutuksessa määrä ei liene se olennaisin vaan sisältö. Jos ei syystä tai toisesta saa lisäkulutusta niin silloin sillä määrälläkin on suurempi merkitys. Ateriarytmi rules.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    sitten kun tottuu 17 prossaseen juustoon (tottuu siihen) semmonen perus oltermanni tai muu maistuu aika hirveeltä. huomaa silloin mistä se maku koostuu. no nää on maku asioita.
    Nämä ovat kanssa hyvänmakuisia juustoja. Ihan oikeasti...

http://www.arlaingman.fi/tuotteet/ju...arla-kadett-5/
    http://www.arlaingman.fi/tuotteet/ju...rla-kadett-10/
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

mutanaama Guest
    Pelkästään suht säännöllisellä liikunnalla en ole päässyt paljoakaan laihtumaan, mutta en myöskään lihomaan. Tästä huitasen sellaisen johtopäätöksen, että jos pystyn välillä pudottamaan painoa sellaisen inhimmillisen määrän kerrallaan, se myös pysyy poissa. Siis vaikka palaisin takaisin samanlaiseen ruokavalioon. Kulutushan ei kuitenkaan putoa mihinkään, kun keventynyt paino hyödynnetään nopeampana pyöräilynä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    No ei se nyt ihan näinkään ole. Kuitu on (mm.) paksusuolen bakteerien ravintoa.
    Kiitokset valistuksesta. Täytynee käydä tankkaamassa vähän lisää kuitua että nuo bakteerit pysyvät tyytyväisinä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

se on se vanha ruokaympyrä hyvä dieettiohje. Siitä kaikkia kohtuudella. Jos liikkuu, esim 1000kcal lenkkejä per päivä niin ei ainakaan paino nouse. Jos tavoite on painonlasku, on kulutettava enempi kuin syö. Itse syön 2 tunnin välein jotain, lounaalla vetäsen niin paljon salaattia ja vihanneksia ku kehtaan ottaa työruokalasta. Muuten jos on yli tunnin lenkkejä, syön pastaa ja leipää enemmän (koska on näläkä ja viluttaa), jos teen "lihastreeniä" palautan maidolla, kanalla ja raejuustolla.
    Iltasyön jos on näläkä, eli jo teheny jotain tai tuun aamulla tekemään.

Eikös tuo painonhallinta ole helppoa kuin heinänteko. Lisäät pyöräilyä, niin kulutat enemmän . Itse painoin pari vuotta sitten n. 81kg ja sitten keksin tämän mainion liikuntalajin ja nyt paino huitelee 73 kg:n huippeilla ja saa syödä aika vapaasti. Työmatka on kyllä 30km suuntaansa.

"Ihan oikeasti hyviä",onkohan makuaistisi hereillä?

Persaukisella on helppoa tuo painonhallinta: syö niin paljon joka kuukausi kun on varaa. Ei pääse paino liikoja nousemaan. Autoon kun ei oo varaa, niin on pakko pyöräillä (vaikka muutenkin pyöräilisi).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Makuasioista en lähde kiistelemään mutta terveellisiä eivät varmaankaan ole.
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Meikäläisellä tuo paino vaihtelee sen verran että innostuin tuossa taannoin keräämään jopa tietoa:

Vink vink

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    No ei se nyt ihan näinkään ole. Kuitu on (mm.) paksusuolen bakteerien ravintoa.
    Kiitokset valistuksesta. Täytynee käydä tankkaamassa vähän lisää kuitua että nuo bakteerit pysyvät tyytyväisinä.
    Tähän voisi jatkaa valistuslinjalla, että arvaapas mitä on pyöreästi kolmasosa siitä tavarasta, mikä sieltä suoliston päästä lopulta putoilee posliinille. Vihjeeksi voidaan kertoa, että oikea vastaus liittyy edelliseen viestiini, ja se oikea vastaus ei ole kuitu.

Vihainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.F Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Makuasioista en lähde kiistelemään mutta terveellisiä eivät varmaankaan ole.
    Että pitikin sitten juuston ystävänä mennä katsomaan tuotetietoja.

Valmistusaineet, Arla Kadett 5%: Maito, hapate, suola, juoksute

Ja sitten vertailun vuoksi toinen juusto, jota on tullut aina joskus itse ostettua:

Valmistusaineet, Arla Pohjanpoika (rasvaa 32%): pastöroitu maito, hapate, suola (1,3 %), juoksute, happamuudensäätöaine (E509), säilöntäaine (E252)

Tähän voisi jatkaa valistuslinjalla, että arvaapas mitä on pyöreästi kolmasosa siitä tavarasta, mikä sieltä suoliston päästä lopulta putoilee posliinille. Vihjeeksi voidaan kertoa, että oikea vastaus liittyy edelliseen viestiini, ja se oikea vastaus ei ole kuitu.
    Jatketaan vielä mielenkiintoisilla knopeilla. Suolistosta noita pieniä ystäviämme löytyy yhteensä pari kiloa. (á ~1x10^-12 g)

Lukumäärällisesti mikrobisoluja on suolistossa enemmän kuin ihmisellä on omia soluja koko kropassa.
    Suo, kalja ja läski.

Että pitikin sitten juuston ystävänä mennä katsomaan tuotetietoja.

Valmistusaineet, Arla Kadett 5%: Maito, hapate, suola, juoksute

Ja sitten vertailun vuoksi toinen juusto, jota on tullut aina joskus itse ostettua:

Valmistusaineet, Arla Pohjanpoika (rasvaa 32%): pastöroitu maito, hapate, suola (1,3 %), juoksute, happamuudensäätöaine (E509), säilöntäaine (E252)

OK. Jos tuo pitää paikkansa myönnän virheeni. Ilmeisesti kevytjuustot eivät ole epäterveellisiä. Monet kevyt-tuotteet sen sijaan ovat täynnä kaikenlaista myrkkyä joilla ne yritetään saada muistuttamaan alkuperäistä tuotetta maultaan ja rakenteeltaan.

Elintarvikkeen kaltaisia kemikaaleja. Nam.
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.F Katso viesti
    OK. Jos tuo pitää paikkansa myönnän virheeni. Ilmeisesti kevytjuustot eivät ole epäterveellisiä. Monet kevyt-tuotteet sen sijaan ovat täynnä kaikenlaista myrkkyä joilla ne yritetään saada muistuttamaan alkuperäistä tuotetta maultaan ja rakenteeltaan.
    Monessa "kevyttuotteessa" rasvaa korvataan kaiken sortin nopeasti sokeriksi hajoavilla tärkkelysvirityksillä, jotta rakenteesta saadaan "täyteläinen". Tuollaisen tuotteen energiasisältö voi hyvinkin olla puolet pienempi kuin täysrasvaisen version, mutta toisaalta monessa tapauksessa kevyttuotetta pitää pupeltaa yli 2x määrä, jotta nälkä pysyy poissa yhtä kauan. Ei hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Monessa "kevyttuotteessa" rasvaa korvataan kaiken sortin nopeasti sokeriksi hajoavilla tärkkelysvirityksillä, jotta rakenteesta saadaan "täyteläinen". Tuollaisen tuotteen energiasisältö voi hyvinkin olla puolet pienempi kuin täysrasvaisen version, mutta toisaalta monessa tapauksessa kevyttuotetta pitää pupeltaa yli 2x määrä, jotta nälkä pysyy poissa yhtä kauan. Ei hyvä.
    Itse olen todennut helpommaksi käyttää "aitoa" tavaraa, mutta vähemmän.

nimim. -10 kg maaliskuusta. indeksi 27,1 -> 23,8
    Suo, kalja ja läski.

Taitaa nuo painon hallinta asiat olla osaksi perintö tekijöitä, Itse en ole koskaan joutunut tuon ongelman kanssa taistelemaan 18 vuotiaasta asti on painoni vaihdellut 71-76 kg välillä,tällä hetkellä 72 . Syön kaikenlaista ruokaa , viimeisen 30v olen syönyt yhden lämpöisen aterian ja iltaisin mysliä jygurtin kanssa ehkä pari tummaa leipää, samoin kun lähdetään aamupäivällä ajamaan niin tuo mysli annos kuljettaa 4-5 tuntia hyvin juomat mukaan lukien. Nytkin kun olen ollut parivuotta eläkkeellä niin paino tuppaa vaan laskemaan vaikka syön samalla lailla kuin ennenkin. Uskoisin tasaisen elämän rytmin auttavan asiaan paljonkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Taitaa nuo painon hallinta asiat olla osaksi perintö tekijöitä, Itse en ole koskaan joutunut tuon ongelman kanssa taistelemaan 18 vuotiaasta asti on painoni vaihdellut 71-76 kg välillä,tällä hetkellä 72 . Syön kaikenlaista ruokaa , viimeisen 30v olen syönyt yhden lämpöisen aterian ja iltaisin mysliä jygurtin kanssa ehkä pari tummaa leipää, samoin kun lähdetään aamupäivällä ajamaan niin tuo mysli annos kuljettaa 4-5 tuntia hyvin juomat mukaan lukien. Nytkin kun olen ollut parivuotta eläkkeellä niin paino tuppaa vaan laskemaan vaikka syön samalla lailla kuin ennenkin. Uskoisin tasaisen elämän rytmin auttavan asiaan paljonkin.
    Tämähän oli kuin olisin itse kirjoittanut, tosin taidan olla jonkin verran nuorempi. Paino on vaihdellut täysi-ikäiseksi tultua välillä 68 - 75 kg, josta jälkimmäinen 3 vuoden lähes täyden urheilemattomuuden aikana. Luulen että erilaisilla geeneillä (hitaammalla aineenvaihdunnalla) varustettu olisi lihonnut helposti yli 90 kiloiseksi.

Tällä hetkellä paino on 70 kg ja uskon että näissä lukemissa pysytään nykyisillä harjoitusmäärillä. Kilo tai kaksi vois vaikka lähteäkin. Ruokavalio on hyvin samankaltainen kuin PMT:llä, yksi lämmin ateria, ruisleipää, jugurttia, mysliä ja banaaneita. Jonkin verran kaakaota tulee myös juotua ja vettä varmaan useempi litra päivässä (muuten alkaa tuntua huonolta). Saunakaljat kuuluu asiaan ja lisäksi aivan liian paljon karkkia, jota yritän vähentää.

Joitakin vuosia sitten yritin kasvattaa lihasmassaa oikein tosissani, mutta ei siitä oikein mitään tullut. Kestävyysurheilijan geenit joten parempi valita lajit sen mukaan.
    Ananasakäämä!

Ei noi kevytjuustot maistu miltään! Kotona tuli silmänpyörittelyjä joskus kun laitoin oivariinia 5% -juuston päälle.

Kyllä sen huomaa kesäisin kun ajaa enempi pyörällä että hoikistuu tehokkaammin. En tiedä laihtuuko suoranaisesti mutta päivärytmi saattaa olla hiukan parempi ja tottahan ne lihakset kivoja on kropassa olla, hyvässä kunnossa.

Ite syön 3 kertaa päivässä, nyt en ole laskenut vähään aikaan noita ravintosuhteita mutta yleensä se on mennyt kutakuinkin näin: 30-40g hiilareita, ainakin 70g proteiineja ja vähintään 150g rasvaa, mieluummin lähemmäs kahtasataa. Näillä on laihduttu ja voitu hyvin, elämänprojekti tosin vielä kesken ja jatkuu aina.

Vuosi on tullut kökittyä töissä näyttöpäätteen edessä, sisältäen pitkiä päiviä ja jatkuvaa kiirettä sekä ressiä. Lenkillä ei ole juuri jaksanut käydä saatikka kerinnyt.
    No lopputulos noin +10kg ja mäet ovat muuttuneet entistäkin ikävämmiksi.
    Seurava projekti on koittaa päästä vanhoihin systeemeihin, tavalla tai toisella. Itse taidan kuitenkin olla mallia "liikkumalla laiha", kuin "syömättä laiha".
    Lihakset tulevat ja menevät, mutta läski on ikuista!
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Samoilla linjoilla mennään Premnasin kanssa. Ainoa ero että laitan Pohjanjanpoikajuuston päälle voita. Tosiaan leivän voi unohtaa pois.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •