Sekalaisen sälä-paketin tilasin tuolta. Nopeasti tosiaankin tuli kotiovelle asti. Erikoinen ja toimiva tuo heidän maksukäytäntönsä: heillä on Suomessa Nordean tili jonne maksetaan lasku.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						 
 
		Sekalaisen sälä-paketin tilasin tuolta. Nopeasti tosiaankin tuli kotiovelle asti. Erikoinen ja toimiva tuo heidän maksukäytäntönsä: heillä on Suomessa Nordean tili jonne maksetaan lasku.
Samanlaiset kokemukset (tai paremminkin yksi). Maksu maanantaina Nordean tilille, lähetys tiistaina, Suomessa perjantaina, seuraavana maanantaina kotiovella. Tosin DHL ei itse pitänyt meteliä itsestään: Jos en olisi sattunut maanantai-aamuna katsomaan lähetysseurannasta, että paketti oli lähtenyt jakoon, en olisi ollut kotona kun kuriiri soitti ovikelloa. Olisihan se toisaalta kiva, että soittaisivat puhelimella ennen jakoa, mutta kaikkeahan ei voi saada... Tavara oli sitä mitä pitikin, joten voin suositella ko. kauppapaikkaa.
Pakko taas kehua kauppaa. Tilaus sisään maanantai-iltana, tavarat lähtivät kohti Suomea tiistaina ja äsken toi lähetti paketin työpaikalle.
Tavarat oli mitä piti ja toimitus paljon nopeampaa kuin esim. CRC:stä.
Lisäksi omien tilausten sisältö on aina ollut halvin kyseisestä kaupasta tilattuna.
Toimii edelleenkin. 19.9. tilaus, jossa kaikki (5) tuotteet 2-7 päivän toimitusajalla. Maksu 20.9. Ja tänään 5.10. tavarat täällä. 11 arkipäivää tilauksesta. Ei mielestäni paha.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
Mulla on ruvennut tökkimään kyllä nää tilaukset tämän firman kanssa. Lauantaina tilaus sisään "in stock" -kamasta. Maanantaina maksu Nordean tilille ja perjantaina ei vieläkään kuulu mitään, joten laitan kyselyä tilauksesta. Vastauksena perus "paketti lähtee tänään". Eipä lähtenyt. Tää on jo toinen kerta kun käy näin. Viikon päästä lähden loppukuuksi pois Suomesta, joten olisi kiva saada paketti ennen sitä. Muutenhan se lähtee takaisin. Taidan alkaa keskittää ostoksia nykyään enempi Bike-Discountiin, koska ne on parantanut toimintaansa huomattavasti. Siellä homma pelaa nykyään ihan kiitettävästi.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Samanlaisia kokemuksia täälläkin, tilaus 21.9. neljästä artikkelista, joita kaikkia oli varastossa. Maksu 22.9 Nordeaan, viikon päästä 29.9 kyselin, että miksei tavaroista kuulu mitään. Sain vastauksen, että rahat on tulleet, kamat lähtee heti kun mahdollista. Tavara lähti liikkeelle 30.9, saapui työpaikalle 5.10. Tilaus kesti kauan ja 29 euron toimituskulu kiekkoparista on kohtuuton. Tuolla rahalla saa hirmuisen nipun auton- tai moottoripyörän renkaita kuljetettua Saksasta tai vaikka Espanjasta. Taisi olla minun toka ja vika tilaus tuosta lafkasta. Seuraavaksi kokeilen vaikka Roseversandia tai esim Cycle-Basaria.
xx851z muokkasi tätä : 10.10.2010 at 12.33
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Ihmettelinpä minäkin, kun maksoin tavarat Nordean tilille samasta pankista viikko sitten lauantaina, eikä lähetyksestä kuulunut mitään. Pari kertaa ennen tilatessani tavara on lähtenyt heti seuraavana arkipäivänä ja nytkin oli kyse 24 h -toimitusajan kamasta.
Ajattelin loppuviikosta laittaa kyselyä, mutta sitten jo tulikin sähköpostiin lähetyksen seurantakoodi ja nyt paketti on eilen ollut Hannoverissa tulossa. Ei onneksi ollut kiire tällä kertaa, joten jos oikeat tuotteet on paketissa, niin ookoo.
Se on ilmeisesti aika turha laittaa mitään kyselyä edes, koska sieltä tulee aina vastaus, että "paketti lähtee tänään" vaikka ei lähtisikään. Näköjään on pakko tilata luottokortilla ja maksaa siitä enempi jos haluaa tavaransa nopeammin. Taitavat olla etusijalla tilauksia käsitellessä...
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						En itsekään ole joutavien kyselyjen kannalla eikä nyt ollut kiire.
Koska kuitenkin aikaisemmat kokemukset oli sellaisia, että tavara lähtee nopeasti, niin ajattelin että ehkä tässä on tapahtunut joku sekaannus maksun ohjautumisessa tms. Virheitä sattuu maailmassa. Jos ei olis tullut viikossa mitään tietoa tavaran lähdöstä, niin olisin varmuuden vuoksi tiedustellut, missä mennään.
Huono homma, jos kyselyihin vastataan noin ylimalkaisesti.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Välistä taisi hävitä viestejä, joissa kerrottiin Visalla maksamisen toimivan nopeammin.
Itsellä meni nyt näin: tilaus myöhään perjantaina, lauantaina sain maksutiedot + maksoin Nordeaan. Paketin lähetystiedot tulivat seuraavan viikon torstaina ja paketti lähti matkaan perjantaina. Puolentoista viikon kuluttua tilauksesta eli tänään paketti työpaikalle.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Taas tökkii. Laitoin tilauksen sisään 29.9 ja muutamien kamppeiden status oli 2-7 päivää. Seuraavana päivänä tuli viestiä, että housua saa vasta 22.10 ja eilen sain infoa, että kenkää on saatavana vasta 12.11. uittu.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						kunnon säätöö, nyt muuttui 12.11->18.10. pysys nyt ees siinä.
Kerran olen jotain +20 kamaa ottanut (joku satula kenties?). Paketti lähti yllätykseksi seuraavalla viikolla liikkeelle. Moukan tuuria kait kun pari kertaa 2-7 päivää on kestänyt huomattavasti kauemmin. Tosin loppupeleissä mulle on ihan sama kuinka kauan Saintin keskiöt kestää tuolta tulla kunhan vaan joskus tulee... on se niin halpaa.
..makes Jack a dull boy...
Hidasta meinaa kyllä olla toimittaminen, taitaa ensimmäinen kerta jäädä viimeiseksi. Tilasin pelkästään varastossa olevaa tavaraa sunnuntaina 3.10. Maksoin nordean tilille toisesta pankista maanantaina 4.10, mutta tavarat lähtivät vasta torstaina 7.10 matkaan. Paketti löysi itsensä perille tiistaina 12.10.
Olisin muuten maksanut luottokortilla, mutta 5e lisähinnan pyytäminen siitä huvista on mielestäni aivan liikaa.
Näköjään katosi noita aiempia raapustuksia, mutta viimeksi (ja itseasiassa useimmilla muillakin kerroilla) homma meni näin:
Tilaus keskiviikkoiltana, maksu visalla, tavarat lähti torstaina ja olivat perillä työpöydällä maanantaiaamuna. Ei siis mitään valittamista.
Ainoat ongelmat sekä viivästykset kaupan kanssa tulivat joskus muinoin, kun erehdyin maksamaan tilauksen tilisiirtona.
Jos postimaksut ovat sen 10 euroa ja luottokorttilisä sen 5 euroa, niin eikös se ole vielä aivan normaali hinnoissa oleva postimaksu maailmalta tänne?
Vertailun vuoksi esim Actionsports taitaa veloittaa 20 euroa postimaksuja tilauksesta.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Yllättävän nopeasti sait. Itse tilasin "in stock" -kamaa ja maksoin Nordeasta sinne Nordean tilille. Maksusta meni yli viikko ennen kuin tilaamani kiekot lähti edes liikkeelle. Siinä välissä ehdin niiden perään jo kysellä kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla niiden luvattiin lähtevän "tänään", vaan eivät lähteneet. Nyt on kiekot onnellisesti kotona, mutta tämä liike lähti kyllä boikottiin. Bike-Discount on parantanut toimintaansa viime aikoina sen verta hyvin vanhoista tämän tapaisista mokailuista, että siirryn kyllä takaisin heidän asiakkaaksi.
Mä oon ainakin laittanut kyselyä sieltä sivujen kautta omasta asiakastilistä kun selaa niitä tehtyjä tilauksia. Tulee sähköpostiin vastaus muutaman tunnin sisällä jos pulju on auki sillä hetkellä.
Pelolla markkinointi on päivän sana. Maksa viiskymppiä niin saat pesukoneeseen kolme vuotta lisätakuuta.
Ns. terve järki kertoo kyllä minne voi maksaa etukäteen ja minne ei. On hienoa että toiset firmat hyvittää käteisasikkaille luottokunnan provikan jopa kokonaan (esim. Starbike hyvittää koko summasta -2%) tai ainakin postikuluista osa pois.
Niinpä niin. Nettipuljunhan ei kannata yrittää pitää asiakkaitaan mahdollisimman tyytyväisinä, jotta tilaisivat uudestaankin. Oli kyse sitten toimitusajoista tai kommunikoinnin nopeudesta. Tässäkin tapauksessa asiakkaan säilyttämiseen olisi tarvinut käyttää ehkä jopa minuutti sähköpostin kirjoittamiseen. Tämän tilauskokemuksen perusteella en ole jatkossa tuolta mitään ostamassa.
Onneksi vaihtoehtoja on ja voin jatkossakin tilata liikkeistä joissa maileihin vastataan alle puolessa päivässä, eikä luottokorttimaksusta tule ylimääräisiä kuluja. Tämä paikka on kymmenistä käyttämistäni nettikaupoista ensimmäinen, jossa luottokorttimaksusta peritään lisähintaa.
Jaa, asiakas on aina oikeassa diedennii. Mutta jos raha tulee tilille keskiviikko ja tavara lähtee torstaina niin aika hyvä vastaus se on. Vai mitä heidän olisi pitänyt vastata. Että onko tavara varastossa? No sehan luki jo sivuilla. Ja onko raha tullut perille? Halloo gutentag. Siis tiistaina. Kun maanantaina maksetaan, sehan olisi jo pikapano. Mitä he voivat sille, että sinä et voi luottaa oman maan pankkiisi?

http://www.pellossalo.fi/
Bike-Componentsin suuruusluokka versus Bike-Discount, mulla ei ole varsinaista tietoa, mutta kun ensimmäisen hinnoittelu on yleisesti ottaen ns. kunnossa, oletan että kauppa myös käy. Siitä jälkimmäisestä tiedän että lähettävät ~500000 (viisisataatuhatta) pakettia vuodessa. Sellaisella tasaisen vauhdin taktiikalla tekee vajaa parituhatta lootaa per arkipäivä.
Emmä nyt ihan verisesti loukkaantuisi jos tavarat lähtee 1-2 päivässä maksun perillemenosta, eikä juuri siltä istumalta vastata meiliin.
Ai niin, Bike-Discount(kin) ottaa luottokorttikaupasta isommat lähetyskulut.
Jos tavaralla on ns. tulipalokiire, sitä ei tilata pankkisiirrolla Saksasta?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Itse törmäsin viimeksi maanantaina luottokorttimaksuun Finnairin verkkokaupassa, lisäkustannus 7,50/lippu enemmän jos maksaa Visalla eikä tililtä.
Mäkin tykkään, että hyvä kun on vaihtoehtoja. Itse arvoin tilannekohtaisesti, voinko kantaa riskin vai maksanko mielummin lisämaksun ja luottokortilla. Jos Finski menee tässä välissä konkkaan niin se on voi, oma moka. Kerran olen saanut käteismaksun takaisin, vaikka lentoyhtiön toiminta loppui yllättäen, kun siinä välissä oli matkatoimisto.
Bike-Components ei enää kuulu niihin paikkoihin joihin lähetän rahaa etukäteen. Sen verran paljon on tullut tuon paikan kanssa tahkottua tilausten virheistä ja saapumattomuudesta sähköpostia, ettei enää huvita itse hermoilla jos homma ei toimi.
Viime aikoina ovat ulkomaantilaukset suuntautuneet ihan muihin kauppoihin, mutta nyt pitäisi taas tilata Campan 9-ketjuja ja tuolla on pitkään ollut reilusti muuta maailmaa halvemmat hinnat, vaikka olisikin se vitosen näkyvä lisä korttimaksussa.
PS. Myykö Starbike ilmaista lounasta?
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Kyllä mulla homma on toiminu Bike-Components:n kanssa niin hyvin kuin minkä tahansa muunkin kanssa. Sähköpostien lähettämistä olen välttänyt, mutta kun niitä on tullut lähetettyä, on vastaus tullut yleensä samana päivänä.
Mun mielestä hyvä ominaisuus on se, että ostoskorin saa pysymään tallessa login:n takana. Toki muuallakin tää on mahdollista, muttei kaikkialla.
Tavallaan ymmärrän tuon lisämaksun luottokorteilla, koska kauppiashan joutuu maksamaan noista ostoista provisiota korttifirmalle. Tosin voisi kuvitella, ettei tilienkään seuraaminen ihan ilmaista ole kun varsinkin kun käytetään vapaamuotoista kuvaustekstiä tilauksen tallentamiseen.
Myös tuo "price alert" toimii, eli hinnat saa tingittyä jos löytää muualta halvemmalla.
Ride and Smile!
Kirjanmerkit