FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 26 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1542

Aihe: Cervelo

heitetäänpä tähän soppaa lisää tavaraa: olen ostanut yhtä lailla nettikaupoista, netin kautta muun maan kaupoista ja täältä koti-Suomesta tiskin yli. Jokaisesta on yhtä lailla hyviä ja huonompia kokemuksia; joskin netin kautta paljon helpompaa/halvempaa. Jos vaan tietää mitä hakee...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikrometri Katso viesti
    Toimiva ja valistunut kontrolli on pitkässä juoksussa kaikkien etu.
    Mistä lähtien kilpailun rajoittaminen on ollut kuluttajan etu?

Tämä ketju uhkaa mennä pahasti OT. Mutta ainakin minun etuni on että Suomessa ja mieluummin lähellä on asiantunteva pyöräkauppa, josta saa tarvittavia osia ja varusteita per heti hyllystä. Olen semmosesta ja palvelusta kyllä valmis kohtuulisesti maksamaankin. Ainakin Tampereella tämä toimii pirun hyvin, jotta hoomma voi toimia jatkossakin niin kannattaa hankkia läheltä.
    Jari

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Tämä ketju uhkaa mennä pahasti OT. Mutta ainakin minun etuni on että Suomessa ja mieluummin lähellä on asiantunteva pyöräkauppa, josta saa tarvittavia osia ja varusteita per heti hyllystä. Olen semmosesta ja palvelusta kyllä valmis kohtuulisesti maksamaankin. Ainakin Tampereella tämä toimii pirun hyvin, jotta hoomma voi toimia jatkossakin niin kannattaa hankkia läheltä.
    Hienoa että sinulle toimii. Kaikki muut varmasti toivovat että toimii heillekin, mahdollisesti jopa muualla kuin Tampereella.

Kuvitellaan että minä haluan vaihtaa mun vm. 2005 olevan Bianchin julamallin Hand Made in Italy rungon Cerveloon että saan uuden kirkkopyörän.
    Haluan pitää sen fillarin Campyn Triplan, Campyn kiekot, päivitetyt satulat ja jne. osat joihin olen edelleen tyytyväinen. Rungon ja haarukan voisi siis päivittää. Katson sopivan rungon joka on 54 tai 55 ja haluan pitkittäis joustavan mutta sivuttais jäykän. Hillitty väri pitää olla? Selaan Cervelon nettisivuja ja löydän sopivan. Hinta X. sitten laitan mailin paikalliselle dealerille että tarjoa tuo ja mitä kustantaa kun laitat nuo osat siihen (voiko ne edes laittaa?). Saan häneltä tarjouksen ja teen päätöksen että kummalta otan. Rungon Cervelolta vai paikalliselta sen minkä haluan.
    Tänä vuonna kun kävin ostamassa auton niin muut myyjät sanoi sille että oli varmaan elämäsi nopein autokauppa. Ei tarvinnut koeajaa tai keskustella maksuehdoista.
    Kysyin että mitä yksi semmoinen maksaa? Tingittiin sovussa 5 minsaa ja koko kaupankäyntiin meni 15 minsaa paperisotineen.
    Soittivat parin viikon päästä että voi noutaa ja lasku meni firman Ekonomille suoraan.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

Vielä ajoitin sen niin täydellisesti että auton verotusarvo vaihtui 31.1.2010. Sai Ekonomi aloittaa puhtaalta pöydältä uuden verotusvuoden Soittamalla sinne autokauppaan kysyäkseen että mitähän tämmöisen verotusarvo on. Ei laittanut laskua mulle edes hyväksytettäväksi.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    ... Mutta ainakin minun etuni on että Suomessa ja mieluummin lähellä on asiantunteva pyöräkauppa, josta saa tarvittavia osia ja varusteita per heti hyllystä...
    Niinhän se olisi minunkin etuni, mutta kun ei ole paikkakunnalla moista ja käytännössä sitten on jo ihan sama onko ostopaikka netti vai esim. kotimaan Tampere. Lisäksi en olisi saanut (ainakaan ihan helpolla) sellaista kokoonpanoa Cervelolle tuolta Tampereen puljusta kuin haluaisin. Joten ostotapa on ollut sitten runkoa ja osaa ulkomailta.

Vaihteeksi jotain muuta: Hushovdin uusi S3

Marcus Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Kokonaisen pyörän ostaminen ulkomailta on harvoin kovin joustavaa. Kokoonpano on "sellainen kuin se on" ja nopeista säädöistä/reklamaatioista ei tarvi haaveilla.
    sain kyllä täsmälleen semmoisen kokoonpanon kuin halusin kun tilasin saksasta.mukaanlukien aerotangon jonka merkkistä ko kauppa ei varsinaisesti pitänyt varastossa vaan tilasi minua varten.
    kävin sovittelemassa ja pyysin itse asiassa lähikaupasta silloin tarjousta vastaavanlaisesta kokoonpanosta.en koskaan saanut yhteydenottoa.joten tilasin 1000e halvemmalla saksasta.eli n. 20% edullisemmalla hinnalla.
    tosin pari pientä asiaa vaikeutui nettikaupassa asioidessa.olivat leikanneet jarruvaijerin niin lyhyeksi että jarrut laahasi päälle.ja lupasivat juomapullon kaupan päälle,mutta se unohtui kokonaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marcus Katso viesti
    kävin sovittelemassa ja pyysin itse asiassa lähikaupasta silloin tarjousta vastaavanlaisesta kokoonpanosta.en koskaan saanut yhteydenottoa.joten tilasin 1000e halvemmalla saksasta.eli n. 20% edullisemmalla hinnalla.
    Pyysit lähikaupastasi tarjouksen, jota et saanut, mutta johon verrattuna saksasta tilaaminen tuli 20% halvemmaksi. En ymmärrä.

By the way, onkohan Cervelolla ollut suunnitelmia tehdä cyclocrossaria?

Marcus Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mja Katso viesti
    Pyysit lähikaupastasi tarjouksen, jota et saanut, mutta johon verrattuna saksasta tilaaminen tuli 20% halvemmaksi. En ymmärrä.
    En saanut tarkkaa tarjousta. Esitin toivomuksen että saisin kokoonpanon jonka hinta jäisi alle 4500e. Myyjä vastasi skeptisellä katseella ja antoi ymmärtää että hinnaksi tulisi noin 5000e. Saksasta maksoin 3800e. Eli noin 1000e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    By the way, onkohan Cervelolla ollut suunnitelmia tehdä cyclocrossaria?
    Tälläisiä ovat ilmeisesti pari kappaletta tehneet: http://www.cyclocrossontario.com/cer...ross_prototype

Jokin aika sitten Cervelon sivuilla oli kysely, missä kysyttiin mitä asiakkaat haluavat. Itse ainakin vastasin että cyclocrossari voisi olla seuraava teos.

Jos jossain vaiheessa päättävät tehdä cyclocrossarin, niin halpa se ei ainakaan tule olemaan.

Joskus ainakin sanoivat että keskittyvät maantie-, TT- ja tri-pyöriin varmistaakseen huippuosaamisen, laadun ja paneutumisen näillä osa-alueilla.

Ei se nyt varmaan ihan hirveä homma olisi tehdä yhtä crossipyörää kun ratapyöriäkin kuitenkin tekevät. Tai muiden mallien tasoisen crossarin tekeminen varmaan vaatisi vähän paneutumista ja kokonaan uusia muotteja yms.
    6.7 WTF/kg

Luulisi, että R3 saisi ihan kohtalaisen crossarin kun vähän chainstayta pidentäisi ja vaihtaisi crossikeulan. Vai mitä mieltä asioista paremmin selvillä olevat on?

di luca Guest
    R3:sta on tehty customina USA:n huippukuskeille muutama versio. Siitä oli joskus juttu bikeradarilla.

Takahaarukan kanssa joutuisi askartelemaan enempi, jos meinaisi krossia tehdä. Cantitapit+vahvistus putkiin, tilaa renkaalle, chainstayn pidennys...
    Etukolmiohan kävis suoraan, maantiekeulaa pidemmällä krossikeulalla.

Jotain tuollaista siis on joskus ollut:
    wanderer muokkasi tätä : 15.10.2010 at 15.49
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Takahaarukan kanssa joutuisi askartelemaan enempi, jos meinaisi krossia tehdä. Cantitapit+vahvistus putkiin, tilaa renkaalle, chainstayn pidennys...
    Etukolmiohan kävis suoraan, maantiekeulaa pidemmällä krossikeulalla.
    Levarit niin ei tarvis canti/v-tappeja laittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    No sekin olisi toki mahdollista, mutta takakolmio menisi sittenkin uusiksi. Lisäksi valmista ja laadukasta krossikeulaa levarikiinnikkeillä ei taida olla saatavilla.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Edit: Jaahas, Wanderer ehti ensin.

Mutta asiaan: Jos Cervelo tekis crossarin myyntiin niin voisin hyvinkin olla kiinnostunut.
    TimoP muokkasi tätä : 15.10.2010 at 15.58 Syy: Wanderer ehti ensin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti di luca Katso viesti
    R3:sta on tehty customina USA:n huippukuskeille muutama versio. Siitä oli joskus juttu bikeradarilla.
    Eikös Ilonen voisi leipoa talven pimeinä hetkinä jostakin vanhasta rikotusta raadosta Cervelon ekan crossarin - käden taidot kun on kohdillaan kuidun käsittelyssä?

En ehkä saa sanoa julkisesti mutta CX-pyörästa oli kyllä puhe tän vuoden koulutuksessa. Konsepteja oli kyllä kaksi ja ne olivat täysin erilaiset. Mitä minä haluaisin Cervelolta, olisi R-pyörän konseptilla tehty CX ilman levareita, ja 29' mtb-ht levareille, toki. Kuituisena. CX-pyörästä voisi olla MYÖS "CX-1" versio, alumiininen, kiitos. Sellainen halvempi kisapeli silti joka kestää kohellusta.

On tässä kauden aikana nähty näitä netti-ostoksia. Esim. kun uudessa rungossa tulee eri ohjainlaakerit kuin kuuluu ja vanhan malliset satulatolpat mukana niin kyllä kävi pari kertaa mielessa että what...?

Ihan sama mulle moinen. Mun ainakin täytyy vaan keskittyä omiin juttuihin että homma ja palvelu toimisi paremmin. Siinä on aina tekemistä, kausi oli pitkä ja erittäin kiireinen ja nyt kun tulee Sariksen trainerit ja Powertap:it yms paljon muuta uutta, ja yksi isompi kiva juttukin vielä, niin sarkaa riittää. Ensikaudelle täytyy katsoa kyllä joku joka hanskaa sähköpostit tehokkaammin. Lisäksi olisi kiva keritä ittekin ajamaan enempi myös kesällä ettei kävisi kuten nyt että oma vire oli ihan surkea jo juhannuksena.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 25.10.2010 at 09.01

Lisäksi valmista ja laadukasta krossikeulaa levarikiinnikkeillä ei taida olla saatavilla.
    Enve:llä on ainoat minusta lupaavat. EA:t väpättää samalla lailla kuin muutkit halvemmat jarruttaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    En ehkä saa sanoa julkisesti mutta CX-pyörästa oli kyllä puhe tän vuoden koulutuksessa. Konsepteja oli kyllä kaksi ja ne olivat täysin erilaiset. Mitä minä haluaisin Cervelolta, olisi R-pyörän konseptilla tehty CX ilman levareita, ja 29' mtb-ht levareille, toki. Kuituisena. CX-pyörästä voisi olla MYÖS "CX-1" versio, alumiininen, kiitos. Sellainen halvempi kisapeli silti joka kestää kohellusta.

On tässä kauden aikana nähty näitä netti-ostoksia. Esim. kun uudessa rungossa tulee eri ohjainlaakerit kuin kuuluu ja vanhan malliset satulatolpat mukana niin kyllä kävi pari kertaa mielessa että what...?

Ihan sama mulle moinen. Mun ainakin täytyy vaan keskittyä omiin juttuihin että homma ja palvelu toimisi paremmin. Siinä on aina tekemistä, kausi oli pitkä ja erittäin kiireinen ja nyt kun tulee Sariksen trainerit ja Powertap:it yms paljon muuta uutta, ja yksi isompi kiva juttukin vielä, niin sarkaa riittää. Ensikaudelle täytyy katsoa kyllä joku joka hanskaa sähköpostit tehokkaammin. Lisäksi olisi kiva keritä ittekin ajamaan enempi myös kesällä ettei kävisi kuten nyt että oma vire oli ihan surkea jo juhannuksena.
    Häviääkö siinä paljon, jos laitetaan sekä levari että cantikiinnikkeet? Sitten maun mukaan keulaa ilman jompaa kumpaa.

Ei kai jos tekee takahaarukan 132.5mm leveäksi ja sais jotenkin levarin kiinnikkeistä sirot. Yleensä CX-runko/keula levarinkorvakkeilla on niin ruman näköinen.

Ei huano vuosi...

HJN Guest
    Oma silmä ei kerro: onks toi Hushovdin Cervélo kuvassa S2? Eiks kaveri kuitenkin ajanut kautta pääasiassa S3:lla.

Ja sitten kysymys, johon Samu varmaan tietää vastauksen. Vuoden 2011 Cervélot ovat järkyttävän värisiä, ainakin kuvissa. Onko kustomoitu maalaus mahdollista, ja mitä se maksaa?

*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Ei Euroopassa ole tietääksenin virallista custom-maalaria mutta aika monesta maantiemallista on 2 väriä. Ja kuten aina, nuo näyttää livenä paljon paremmilta kuin uusissa kuvisssa. Ite ajattelan nääs melkein samalla tavalla että:...vanhat väri oli paree..." mutta kun uudet näkee liveä, niistä pitääkin poaljon emempi. Itse ainakin tykkäsin niin paljon uudes R5:n väristä että tilasin sellaisen ittelle vaikka en vihreästä yleensä pidäkään. Palikat tulee siihen 3T Ltd sarjaa ja kiekot Enve:n 25mm matalat hiilarit, Red:iä vaihteet, Ciamillot jarruiksi ja Rotoria kammet/rattaat ja satula.

Uuden Cervelo-Garmin tiimin vaatteet tekee muuten Castelli edelleen.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 03.11.2010 at 13.31

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •