ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 14 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 535

Aihe: On-One Inbred

Joo ja kyl mä voin koittaa jeesata (jos osaan). Aikaa on tietty rajallisesti ja _toivottavasti_ ei tule ite ens talvena mitään uutta kasailtua. Pikemminkin tosiaan puran pari ja myyn/varastoin osat.

Flipfloppiakin kannatta ehkä harkita, on halpa kokeilu. Ratas parikymppiä velosolosta uukoosta.
    juminy muokkasi tätä : 12.09.2010 at 22.22

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Toi vihreä on kyllä aika hieno kaikesta huolimatta. Ei vaan ainakaan mulle sovi toi täysjäykkäily siten yhtään. Toisinaan tulee kokeiltua ja lopputulos on aina sama. Melkein hauskaa sen kerran kaks ja mukavaa, ettei oikeesti tarvii semmosella ajaa.
    Juuei, taitaa mennä keula tilaukseen. Mikäs on arvon raadin mielipide toimisko 120mm keula karvalakki-inbredissä? Nehän suosittelee nykyään 100mm maksimia, mutta legenda kertoo että suositusta alennettiin ihan vaan jotta se täyttäisi paremmin ne rasitusstandardit, eli rakenne sama kuin ennenkin.

...vai pitäiskö laittaa sinistäpossua samantien...
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Juuei, taitaa mennä keula tilaukseen. Mikäs on arvon raadin mielipide toimisko 120mm keula karvalakki-inbredissä? Nehän suosittelee nykyään 100mm maksimia, mutta legenda kertoo että suositusta alennettiin ihan vaan jotta se täyttäisi paremmin ne rasitusstandardit, eli rakenne sama kuin ennenkin.

...vai pitäiskö laittaa sinistäpossua samantien...
    Eiköhän se ole ihan jees. 5mm lyhemmästä löytyy näköjään foorumiltakin nimimerkki simojoelta kokemusta.

Miksei sinistäkin possua. Eihän toi ole edes paljoa on-one 456SS:ää kalliimpi (olikohan 50e, jos vertaa kotiin-hintoja crc/on-one). Ite ajattelin, että olisko pitäny vaihtaa 456 -> 456SS, mutta kun ei ollu sopivaa väriä (lemon meringue tjsp.) varastossa, niin antaa olla. Sitä paitsi rahatkin meni jo muuhun ja 456:nen rokkaa edelleen.
    juminy muokkasi tätä : 13.09.2010 at 20.47

115 millisenä on tosiaan Reba ollu pari vuotta kekenä, eikä ole pahaa sanottavaa. Voi pitää aavistuksen isompaa sägiä, niin ei etunakki irtoa pikkuheitoissa tiestä. Tekis mieli laittaa 120 Foxi tohon tilalle.
    Tuoreempi foto.

Viimeisin inkarnaatio. Toi 120mm keppi (sen verran sägiä kuin kuvassa olevasta renkulasta näkyy) tuntuu pirun hyvältä, stemmin kun laittoi senttiä lyhyemmäksi ja tankoa leveämmäksi niin tuntuis olevan ihan täydellinen kaikkeen käyttöön.

Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

Apua!

Eka postaus ja ekaa kunnon fillaria hankkimassa.
    Koska tähän ketjuun kirjotan on kyse siis On One fillareista, tarkemmin sanottuna 456 Summer Season.

Kyseinen malli vaikuttaa kaikista mielenkiintoisimmalta, muita vastaavia olen kanssa katsellut esim. TransAm ja Blue Pig. TransAm vaikuttaa hieman kalliilta muihin verrattuna ja Blue Pig pitäisi kasata itse, jota hieman vieroksun koska en sitä ennen ole tehnyt.

Harkinnassa siis valmis 456 Summer Season On-One-nettikaupasta, joko se perus malli tai sitten parempi(?) malli XT-osilla.
    Ongelmana on koko, 18" vai 20"?
    Mun mitat on:
    Pituus 183,5cm eli 6"0 ja 6"1 välissä.
    Paino 83kg.
    Sisäjalan pituus 92-93 eli noin 36".

Olisipa 19" runkoa niin valinta olisi helpompi.
    Jos muilla on tota pyörää niin minkä kokosia olette ja minkä kokoinen pyörä?

Idea sinkuloinnista kiinnostaa myös hieman, onko tuo 456 ss helppo muuttaa sinkulaksi myöhemmin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oobee Katso viesti
    Harkinnassa siis valmis 456 Summer Season On-One-nettikaupasta, joko se perus malli tai sitten parempi(?) malli XT-osilla.
    Mun mitat on:
    Paino 83kg.
    Sina tilata 18" runkolla poora mina luulla. Itse olla 194cm pituus ja 20" runko olla oikean kokoinen mulle.
    Sina otta pooraan huvat osat mina suositta xt-palikka, se olla huva. Hintapoliitikko ai osa sanoa, mutta helppo valita ai tarvi itse nuhrata voipi suoraan ajamaan lahtea.

Singel-speed ai osata vastata koska mina aja vaihteella -> huono kuski tarvitse vaihdet (jos ketju katketa silloin joutu ajaman singel-speed pakosta).

Huvaa paivan jatkoa.

carlos
    -Usot sie jot myö uitiin?

Apua!
    Mun mitat on:
    Paino 83kg.
    Ootko aivan varma, että jalan sisämittasi on 93 senttiä? Tuo nimittäin tarkoittaa, että olet toooooodella pitkäjalkainen ja lyhytselkäinen.

Ehdottomasti osta 20" ja siihen vähän lyhyempi stemmi. 20" runko ei ole muutenkaan kuin sentin pidempi kuin 18", ja lisäkorkeudesta ei tuolla jalan pituudella ole mitään haittaa. Eipähän vaan näytä yhtä tyhmältä kuin 18" runko tolppa taivaissa. Olen täsmälleen saman pituinen saman mittaisella jalalla ja tekisin noin. Satulan korkeus mulla on 92 inseamilla 80 cm.

Heh, oma Inbredi onkin tuolla Readers Ridesin kärkipaikalla, tuli ilmainen paita hommattua kuvien syötöllä

[QUOTE= tarkoittaa, että olet toooooodella pitkäjalkainen ja lyhytselkäinen.[/QUOTE]

En ole todellakaan varma, epäilen itsekin tuota aika vahvasti. Täytyy illalla mitata uusiksi, vinkkejä otetaan vastaan miten tuon voi varmasti ja helposti kotona mitata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Ootko aivan varma, että jalan sisämittasi on 93 senttiä? Tuo nimittäin tarkoittaa, että olet toooooodella pitkäjalkainen ja lyhytselkäinen.
    Jep, jopa meikäläisen persjalkaisen mittakaavasta 186 - 85 inseam tuo kuulostaa hurjalle.. Meikäläiselle tuo 18" vois olla sit varmaan passeli, vaikka tottunut maastureissa 19"-20" runkoihin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Itse olen yhtä pitkä mutta jalan sisämittaa on vähemmän. Minulla on xc-käytössä 18-tuumainen Scandal 90 mm stemmillä. Se tuntuu erittäin passelilta tekniseen ajoon, mutta kisakäyttöön kaipaan pidempää ohjaamoa. Tolppaa saa olla melkoisesti, ja ehkä siksi eräs kehnolaatuinen keventelytolppa antautui 68 kg massani alla. Tolpassa tarvitaan myös setbackiä.

Mieti siinä sitten. Tuskin menee kummallakaan koolla liikaa pieleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Itse olen yhtä pitkä
    Kenen kanssa?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Sori. Oikean koon kysyjän kanssa, siis oobeen.

En ole todellakaan varma, epäilen itsekin tuota aika vahvasti. Täytyy illalla mitata uusiksi, vinkkejä otetaan vastaan miten tuon voi varmasti ja helposti kotona mitata.
    Seisot sukkasiltaan selkä seinää vasten ja jalat parikymmentä senttiä toisistaan. Nostetaan kirja tmv. palikka tiukasti pyörän satulan paikalle (lonkkaluun pohjassa oleviin "möykkyihin" kiinni). Mitataan etäisyys kirjan yläreunasta lattiaan. Kokeillaan useamman kerran ja mieluiten jonkun toisen ihmisen avustamana.

Inbredit on muistaakseni brittityylin aika matalia ja pitkiä runkoja. Pituus on olennaisinta mutta korkeuttakin saisi olla sen verran että normaali satulatolppa riittää.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Noniin, sisäjalan uusintamittaus suoritettu, tällä kertaa tulos oli noin 88cm.
    Hitto ku on just noiden runkojen 18" ja 20" suosituskokojen välimaastossa.

On Onen taulukon mukaan;
    pituus.............sisäjalka....... runko
    5´9"-6´1"...... 30"-34"........ 18"
    6´-6´4".......... 33"-37"........ 20"

ja oma pituus vielä 183,5 eli 6´0.2" ja sisäjalka 88cm eli 34,6".

Ota nyt siitä selvää sit, harmi kun ei kokeilemaan pääse noita vehkeitä.
    Täytyy varmaa arvalla valita runko.

~
    180cm
    84cm

ja 18" on sopiva mulle. Melkein veikkaisin 20":sta sulle sopivaksi. Etenkin, jos et tykkää pitkällä stemmillä ajaa. Mut joku tykkää pienemmästä ja toinen isommasta.

Hesalaiselle näyttää taas rautapyöriä kertyvän. On uutta bemaksiä ja
    pitkää keulaa .
    Ride harder - Ride a totally rigid.

~
    180cm
    84cm

ja 18" on sopiva mulle. Melkein veikkaisin 20":sta sulle sopivaksi. Etenkin, jos et tykkää pitkällä stemmillä ajaa. Mut joku tykkää pienemmästä ja toinen isommasta.
    Tänks, antaa vähän jotai kuvaa että mikä sopii kellekki, vaikka se aika henkilökohtainen juttu onkin.

En tiiä millasella stemmillä tykkään ajaa, se selviää ehkä sitten ku saa pyörän hankittua. Edellinen pyöräni oli alkuperäinen Jopo joskus seitsemän vuotta sitten, sillon ei paljoa stemmit kiinnostanu...tai mitkään muutkaan pyörän osat

~
    180cm
    84cm

Juup, kävin äsken hakee tommosen 50mm ankkurin kokeiluun ja kyl toi ohjaamo aika ankeeks muuttu 90mm stemmin jälkeen.
    Täytyy ajella ja testailla sittenhän ton näkee.

Nyt tossa 20" rungossa on n. 19cm tolppaa näkyvillä, ja enempää ei kärsi tolla stemmillä nostaa. Syvemmälle jos survoo siitä tulee bemaksi. Mun veikkaus on edelleen 18" tai kanada.

Edit. re-mittasin tolpan (thomson) tarkemmin ja näkyvissä on satulankiskosta 19cm pannan yläreunaan. Satulan päältä tolpan kohdalta polkimen päälle 93cm. Kammet shimano deore 175mm, satula SDG bel air. Efektiivinen mitta satulatolpan päästä stongan keskelle 50mm stemmillä on 67cm.
    JiiPee muokkasi tätä : 04.11.2010 at 21.54 Syy: mittoja lisätty

Puhuuhan kaikki nyt 456 Summer Seasonista?
    Se näyttäisi olevan mitoitukseltaan vähän lyhempi kuin Inbred 26" tai 29".

Pienempi olisi luultavasti ketterämpi ja isompi olisi vakaampi.

.... lyhyt stemmi kaipaa leveää tankoa ...

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Puhuuhan kaikki nyt 456 Summer Seasonista?
    Se näyttäisi olevan mitoitukseltaan vähän lyhempi kuin Inbred 26" tai 29".

Pienempi olisi luultavasti ketterämpi ja isompi olisi vakaampi.

.... lyhyt stemmi kaipaa leveää tankoa ...
    Juu siitähän tässä kai keskustellaan. En tiiä, hankalat mitat oobee kyllä paiskas.
    Kuinkas leveää tankoa Pertti ehdottelis, 700mm on nyt mittoja ?

Eihän 700 mm edes nykymuodin mukaan ihan lyhyt ole...
    Omaan Chromagiini lyhensin tangon 72 senttiseksi 70 mm stemmillä: tuntuu vähän hassulta kun vain asfaltilla kruisaa mutta oikein sopivalta sitten metsän puolella.

20" Summer Season on oikeasti 18,5 korkea koska viimeiset puolitoista tuumaa satulaputkea ovat vaakaputken yläpuolella. Pitkäjalkaisena en ottaisi 18" runkoa koska runko suorastaan huutaa lyhyttä stemmiä, ja silloin ohjaamo on 183,5 pituiselle kuskille ahdas. Joku 100mm stemmi tuollaisessa rungossa tuolla ohjauskulmalla on suorastaan idioottimaista. Turhaan taas pelätään kakkosella alkavaa runkokokoa, mutta näitä tapauksiahan kyllä näkee usein kun katselee millaisilla kippanoilla jengi ajelee.

Satulan korkeudesta vielä sen verran, että tehokasta polkemista varten sillä on yksi oikea korkeus ja muut ovat vääriä. Maasturissa tosin itsekin pidän sentin alempana kuin maantiellä, mutta polvet kurkussa polkeminen on dorkaa. Alamäkeen kannattaa sitten harkita hissitolppaa.

Jees, luulen et toi 18" on mun valinta.
    Nyt voiki ruveta jännittää miten toi nettikauppa pelaa.
    Jos vaikka jouluks sais kuusen alle paketin...

Nyt voiki ruveta jännittää miten toi nettikauppa pelaa.Jos vaikka jouluks sais kuusen alle paketin...
    Täällä kommentteja puljusta. Joskus voi käydä niinkin, että joulupukki tuo kaksi runkoa yhden hinnalla.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=30605
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Voe vitalis, nyt alko jännittää vielä enemmän ku luki tota ketjua.
    Onneks olen suht kylmäpäinen, tosin rupee siinä varmaan nyppimään jos toista tonnia on laitettu menemään eikä yhteydenottoja tule.
    Pakko se on vaan kokeilla jossai vaiheessa, ei muuten tule mielenrauhaa.
    Harmi ettei oo luottokorttia, täytyy ton paypalin kanssa räpeltää jotenkin.

mielenrauhaa

No tänne perähyrylään ononni tuli reilussa viikossa tohon paikalliseen valintataloon, kaikki tuli mitä tilasinkin. Muistaakseni maksoin kyllä luottokortilla, onko tuolla sitten merkitystä niin en osaa sanoa? Paypaliakin olen käyttänyt ja noubrobs sou faar .

edit. Tuurilla ne laivatkin seilaa
    JiiPee muokkasi tätä : 04.11.2010 at 22.49

Harmi ettei oo luottokorttia, täytyy ton paypalin kanssa räpeltää jotenkin.
    Harmi etten maksanut tilaustani Paypalin kautta. Luottokorttimaksun vahvistukseksi pyytelivät kuvaa passista ja jostain kotiin tulleista laskuista ja tilaus on edelleen 'on hold'. Iso-Britannia -> maksuliikenteen takapajula. Saksasta tehdyt tilaukset menivät nätisti 'verified by Visa' kautta ja roinaa on jo matkalla.

Mutta työn alla on siis Inbred 29er yleispyöräksi. 1x9 vaihteinen Shimanon SLX osilla ja SRAMin vaihteilla. Budjetti noin €1000. Katotaan mitä tästä tulee kunhan kamat joskus saapuu..

456 ss kuudessa päivässä ovelle...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •