Juuri sain pyöräytettyä 26" Crossmaxille Schwalben Rocket Ronit kokoa 2.4". Renkaan paino oli 477 g ja leveys kyljistä 54 mm ja nappuloista 59 mm.
Kyljet on kyllä aika ohuet, että mitään kilometriennätystä noilla tuskin tehdään. Taakse meinasin huomenna laittaa 2.25" Racing Ralphin...
Ps. Aika jännästi nuo renkaiden leveydet heittää saman merkin sisälläkin. Meikeläisen 29:ssä Racing Ralph 2.25" on 54 / 58 mm, eli lähes sama kuin tuo 2.4" Rocketti.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Vähän OT:tä:
Eka lenkki Nobbyilla takana. Varauduin jo henkisesti pahimpaan, mutta kuten vanha latteus toteaa niin pessimisti ei pety
Sehän piti löysällä pohjalla (hiekalla, irtosoralla ja turvekankaalla) kuin tauti, ilmoitti aika selkeesti ennenkuin irtosi ja yleensä vielä haukkas kiinni pienen korjausliikkeen jälkeen. Mudassa vähän tunnoton mutta puhdistui nopeasti. Rullaskin vielä kovalla pohjalla kivasti, ei tosin yhtä hyvin kuin esim. Mountain Kingi Supersoniccina. Kohtuu kuivaa tosin oli, ne harvat märät paikat tuli kyllä mentyä kieli keskellä suuta. Kuivan kelin yleisrenkaaksi tuntuis todella hyvältä, aika näyttää.
Ja tämä siis 2.25" EVO ja juurikin tota uutta sarjaa. Paineita 1.8 bar edessä.
Märkään juurakkoon ja kivikkoon menen kuitenkin paljon mieluummin FA:lla.
mjh78 muokkasi tätä : 04.09.2010 at 23.49
Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Eilen tuli heitettyä eka testilenkki RQ 2,4" UST ja takana 2,2" UST combolla. Edessä Black Chili ja takana normaali. Kovin märkää ei ollut, joten normi RQ:n pidosta ei vielä pysty paljon sanomaan. Testi jatkuu.
www.tkudeadsailors.com
-El Presidente-
Ajokuvia:
http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/
Kertokaas jotkut hyvät karkeakuvioiset 26" 2.2" renkaat. Ei tarvitse mitkään hirveät nappulat olla, mutta isompikuvioisempi kuin esim Continental MountainKing.
Kertokaas jos näette Schwalben kumeja noilla uusilla seoksilla ihan kaupan listoilla (siis FA, BB tai MM).
Hitto. Tänään tuli ajeltua vähän reippaammin FA:n kanssa ja taitaa kuitenkin olla 2.4" vähän turhan jööti rengas mun kapeahkoille vanteille. Ei haluais kauheesti nostaa paineita.
Vois hommata vähän kapeammat (2.25") molempiin päihin kerralla, täällä olis hyvä paketti. Onko noilla kaposemmilla kukaan ajellut? Litkuilla aattelin laittaa. Kehaskaa nyt niin uskallan tilata.
E: jaa kato, löysinkin ihan ite..saa silti kehua.
mjh78 muokkasi tätä : 08.09.2010 at 00.44
Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?
Ei muuta kuin lisää asennetta ajoon. Kyllä se sieltä vielä yllättää. Vai oisko se sitten kuskin vika aina loppupeleissä? Vehkeitä toki kuuluu syyttää epäonnistumisista, ei siinä mitään... niin ne tekee muutkin.
Intensen DH-kumia vaan alle kaikki joilta pitoa yhä uupuu vaikka kaikki täällä listatut renkaat jo on läpi käyty. Maagiset sanat Fro Lite ja 50a ovat merkki suorituskyvystä ja nimikin kertoo, että silkkaa keventelykamaa. Eikä puhkea juurakkoisemmassakaan polkuajossa. Pitää ihan missä vaan jos yhtään osaa ajaa. Myöskään kaikesta keventelystä huolimatta tarvi olla heti neitinä pikkurilli pystyssä jos joku sen renkahan vaakaan iskee..
2,5" World Cup Fro Lite menee alle jahka keskeltä slicksiksi ajetusta Edgestä raaskii luopua... hyvin tuo yhä menee vaikka keskikuvio on johonkin jo jäänyt.. kuskin koomailut olleet suurin este etenemiselle, valitettavasti. Vaikka loppupeleissä tietty renkaan vika onkin.
..makes Jack a dull boy...
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Kompsis. Testannu takakumina Edge FRO Liteä kanssa, 2.35-tuumaisena ei_UST-versiona. Jos renkaan vetopitoa pitää arvostella,
niin tuo kummi saa arvosanan 11. Lienee eka renkuli jota ei oo edes tullu vielä mieleen kokeilla väärinpäin (takana siis) .
Intensen sticky rubber ei oo samanmoista liisteriä kun vaikkapa Maxxiksen 42A, mut on selvästi
tahmeempaa kun muut vastaantulleet 50-kumiks väitetyt tekeleet. Tuon kummin muiden ominaisuuksienkin kanssa pystyy elämään -
eihän tuokaan mun versio paina edes 900g:aa ...
Lisäke: ... mahtaneeko se tuo Intense olla koskaan tehnytkään USTi-kummeja ???
Epäilyni osottautui oikeaksi, kun pääsin töihin tullessa ajamaan aamukasteisessa metsässä puolitoistatuntia.
WTB Weirwolf 2.5 race ON hyvä rengas juurakkoon, verrattuna MK 2.4 protectioniin ero on selvä.
Nyt saa viidelläkympillä parin melkein ajamattomia continenttaaleja, jos joku niin haluaa.
Umpimärkä metsä on WTB:llä vielä kokematta, mutta luotto on kova.
 Yöhöpisijä
					
					
						Yöhöpisijä
					
					
                                        
					
					
						Kuinka leveä se 2,5" Wierdwoof on asennettuna? Varovaisena hankin testiin 2,3" kapoiset nakit joita en ole vielä viritellyt kehille mutta hyvältä ne hiplatessa tuntuu.
päivitys:
2,3" Wierdwoof on näköjään 54mm leveä Mavic:in 729 kehällä, 4mm kapoisempi kuin MK2,4" protection.
Shimaani muokkasi tätä : 09.09.2010 at 12.40
Kyljessä olevat 55/62 lukemat pitää paikkansa Mavicin XM 321 vanteella, 2 bar paineella
Mie hiplasin 2,1" Werewolffia tuos juur, mut eipä ollut oma. Aika söpö oli kuitenq.
WTB:n Stoutit erään verkkokaupan alelaarista on täällä nyt jokusella kuskilla alla ja kehuja saavat. Itse olen takarenkaana kulutellut moista tuossa kesän aikana ja on kyllä varsinainen yleisrengas, liekö huono missään muualla kuin hiekkarannalla, todellisessa mutapainissa ja vaakakupissa? No ehkei se maantiellä ole kaikkein nopein myöskään. Kaver veteli niillä Sappeella ja hyvin kait tuntui sielläkin pelittävän.
..makes Jack a dull boy...
Jaa. Pitää kuin purkka tukassa ja nappulat on viimesintä hi-tekkiä. Eikä paina ustinakaan ihmeitä (850g). Skeptikkona odottelen vielä kokemuksia kylkien kestävyydestä, että mitenkä kestää kyljet kivikkojuurakkohelvetissä vai kuuluuko muutakin kuin paluuvaimennuksen suhinaa....?
Tai sitte meen ja hankin yhden renkulan testiin ja pidän turpani kiinni, varmaan parempi optio.
-Usot sie jot myö uitiin?
Jos meinaat weeteebeetä niin ainakin FR merkityistä renkaista saa kyljet rikki. Pudotin metsäkynnykseltä ilmeisesti kiven kylkeä hipoen ja 5cm matkalta aukesi yksi yksilö oikein komialla palkeenkielellä. Joku Maxxis 1-ply DH on silti paperia noihin verrattuna, mutta kontaktin laatuhan sen päättää miten käy. Holy Rolleria on kiusattu pitkin kesää eikä siinä juur jälkiä ole, eli eipä ole vaan tainnut osua - vielä. Kai USTit nyt sentään vähän tukevampia on?
..makes Jack a dull boy...
Nojuu, turhan provosoiva oli toi mun edellinen kommentti (no läppä oli)....kai se on jossain vaiheessa hommattava testiin, kun kevväästä asti tuota jo katellu "sillä silmällä".
-Usot sie jot myö uitiin?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Nyt sitten odotellaan sateita, kun kuriiri toi Big Betty gooey gluey 2.4" ja Maxxis Ardent 2.4" foldingin. Painoa tulee pyörään 370 grammaa lisää, mutta kai noilla jaksaa ajella kun kilon painoisilla nastarenkaillakin on ajeltu.
Nobby Niccien tilalle tulevat syysrenkaiksi. Ei niccikään mikään hirveän liukas ollut matalilla paineilla. Pohjoisessa pääsi niitä demoamaan pitkään jatkuneiden sateiden jälkeen, jolloin pinnat olivat puhdistuneet. Pienen kesäsateen jälkeen täällä etelässä ne olivat kyllä hirveät, kun pinnoissa oli (siite)pölyä ja muita luonnon eritteitä.
 Vanha jäärä
					
					
						Vanha jäärä
					
					
                                        
					
					
						Jaahas, vanhojen ja väsyneiden Rabö Kviinien(*) tilalle voisi sopia vähän järeämmillä nappuloilla varustettu Baron:
http://www.singletrackworld.com/2010/09/fresh-goods-67/
*(en ole ajanut metriäkään RQ:lla)
Oho, mielenkiintoisen näköinen kumi.
Nyt on näköjään Continentalin sivuillekkin tulleet ensi kauden uutuudet:
http://www.conti-online.com/generato...1/New2011.html
Holokki auki ku H. Moilane.
Ovat continenttaalillakin jo huomanneet, millainen kuvio maastorenkaassa pitää olla.
Sensijaan WTB:llä asia on oivallettu ainakin Weirwolfin kohdalla, tämänpäiväisen tihkusateen kastelema metsä ei tuntunut ollenkaan liukkaalta 2.5" / 1.8 bar yhdistelmällä.
Iglumies muokkasi tätä : 11.09.2010 at 20.18 Syy: Märästä metsästä kerätty data.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Pari milliä tuli yöllä vettä saharan kuivaan metsään. Keli oli ilmeisesti liukkaista liukkain. Paineet olivat edessä 1.7 ja takana 1.9.
Ardent oli sitä mitä 2.25" perusteella odotin, pehmeät keskinappulat antoivat hyvä vetopidon suorissa kallionousuissa.
BB/GG kerran alussa luiskahti, mutta antoi luottamusta jonkun kilometrin jälkeen. Loppu lenkistä sitten palautti maan pinnalle. Lähti etupää niin lapasesta kallioportaaseen tullessa, onneksi oli suojat. Varmaan tästäkin kuitenkin tulee hyvä rengas 30 tunnin jälkeen, alku oli kuitenkin positiivinen. En ole ennenkään yhdestäkään Schwalbesta pitänyt pakasta vedettynä.
Mimmoiset noi WTB Velociraptorit mahtaa olla? Laitanko alle, vai speksaanko enemmän? Ei-chili mountain kingit lipsu ja suti aikalailla tänään...
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
No niin, nyt on takanakin Rocket Ron, kokoa 2.25" Paino oli 471 g ja leveys kyljistä 50 mm ja nappuloista 54 mm. Aika rimpulalta tuo näytää, kun vertaa edessä olevaan 2.4" kumekseen.
Mutta kummasti tuo rengas venyy, heti paineen pumppauksen jälkeen leveys 48.5-49.0 mm ja puolen tunnin säätämön siivouksen jälkeen rengas oli jo millin leveämpi. Saas nähdä mitä se on viikon päästä.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Eihän ne yhtään pitäneet, vähän ajaa juureen niin rengas luistaa alta. Vai ovatko ne jotenkin erikoisen luikkaita ensimmäisten sateiden jälkeen? Jos ne Rubber Queenit vaan sitten tilaa, ei viiti itseään tappaa kun tuntuu että luistaa mihin sattuu...
Ps. paljonko auttaa juurakoissa menossa Dart 3 --> Reba -vaihto... pitää vähän perustella itselleen ostosta
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
Kirjanmerkit