Hopen takanapoja en arvosta kovin korkealle.Räikänkynnet ei kestäneet kuin pari lenkkiä.
Ääni tälle :
![]()
Täytynee kokeilla Hadleyta, jos Hope joskus antautuu allani. Näillä reisillä ei kyllä ihan heti pääse speksailemaan![]()
Kävin ekalla lenkillä mun "vanhalla uudella" sinkulalla, ja lopputuloksena kipee ahteri... 6 kertaa hyppäsi tunnin lenkillä ketjut päältä, ja kerran vähän kirpas ylämäessä.
Ketju on kyllä kireä, mutta ilmeisesti se tai runko antaa periksi nopeassa röykytyksessä sen verran, että ketju pääsee hyppäämään pois rattaalta. En tiedä kummasta päästä se sen tekee, sillä sitten kun olen sitä katsonut, on se ollut edestä ja takaa pois.
Takana siis oikea 16 -piikkinen sinkularatas, ja edessä XTR:n käytetty 32 -piikkinen, ja ketjuna XTR:n pari tonnia ajettu.
Ketjulinja näyttää suoralta, mutta voihan sitäkin vielä koittaa säätää.
Olisko hyviä vinkkejä, vai hankinko oikean sinkulaketjun ja eturattaan? Tai jonkun ohjurin/kiristimen?
Siis onkos siinä nyt ketjunkiristäjää ollenkaan? Itse epäilisin kyllä eturieskaa, se kun on rampitettu ja lyhytpiikkinen juurikin sitä varten, että ketju siltä helposti pois lähtisi... Minulla on vanhassa fillarissa 32t rampiton ja pitkäpiikkinen 9-ketjulle tarkoitettu etulimppu. Voin lainata sitä, jos haluat testata. Ja ketjunkiristäjääkin, jos sinulla ei sitä ole.?.
Onpa menny tekniseksi sinkuatouhu. LOL!!
Ei, mutta, aamulla jos menee touhu hankalaksi; OTB:tä j.n.e., niin on toispualmaailmaa paljon vaikeempaa: http://apina.biz/33541.jpg
onks pakko, jos ei haluu
XTR:ssä on oma 4 pultti jako.
Kyllä noi omat FC-970 -sarjalaiset hyväksyy muitakin kuin XTR:n rattaita. 104/64 pitäisi olla jako. Edellisessä XTR:n sarjassa oli muistaakseni joku muu jako..?
Juu, huomenna ajellaan kympiltä, ihan kympillä. Jousto-/vaihdepyörä on ajajaa vaurioittamattomassa kunnossa(?) - etenkin kun vaihdoin tuosta sinkulasta toisen puolen "vispilän" hajonneen tilalle. Kestihän se sentään n. 300km taas. Tällä kertaa oli polkimen titaanilenkki murtunut/katki; onneksi huomasin ennen kuin se petti kokonaan.
Ysiketju on ok kunhan se takaratas nyt ei ole mikään 1/8"... Tuskin on, eiköhän se ole 3/32". Mut sit jos se ketju on kunnolla venynnä, vienyt mennessään sen eturattaan, ja takaratas on uus, niin voihan olla, ettei ne ihan puol kahteen asti jaksa skulata. Tönäri tai ketjutulkki kertoo lisää tästä. Sinkularatas siihen eteen on silleenkin ihan hyvä, että niissä, ainakin osassa, on pidemmät hampaat kuin ketjun helpommin pois päästävissä vaihteellisiin tarkoitetuissa. Sinkulaan sopii käytännössä mikä tahansa ketju, 1/8" tai 3/32" ja jälkimmäisestä 1, 5, 6, 7, 8 ja 9 -vaihteiset variaatiot - tai mitä nyt yleensä on olemassa. Sehän vaihtuu vaan se ulkomitta. Oletuksena tietenkin 3/32"-rattaat, mutta eiks ne yleensä ole...
(muistinkohan mitat oikein, no sinnepäin)
Vettä sataa, mutta sadetutkat ennustavat sateen siirtyvän länsirintamalle. Lähdetäänkö tonne kastumaan vai pitäisikö siirtää lenkin alkua tunnilla?
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Kun ei kaikki kuitenkaan käy lukemassa tätä, niin kai me voidaan vähän kastuakin...
Itse tulen kymmeneksi, mutta tullaan (josko olisi muitakin) vaikka kello 11 uudelleen katsomaan, jos joku haluaa liittyä vielä "sateen jälkeenkin" porukkaan.
Sade lakkaamassa. Pistän kumpparit jalkaan ja sydvästin päähän ja yritän ehtiä kymmeneksi. Perutaan klo 11.![]()
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Eilen käytin kattelemassa Espoossa maratoonia. On nähtävästi tuloksetkin arvottu aika kivasti. Lista näyttää Mun ja ARJ:n eroksi 3 sekunttia. Kyllä taisin jopa muutaman minuutin syyä banaania ennen kuin arto tuli maaliin. Taisi siinä jopa viitisen kuskiakin tulla välissä. (Ihan kuin tällä olisi jotain väliä mihinkään). Retzi meni kyllä kovaa. Tää reissu muistutti hyvin tankkauksen tärkeydestä. 6 km ennen maalia loppu puhti kokonaan. Ihan kuin olisi loppumatkan ajanut täydelliseen vastatuulleen. Ei muuta kuin pk:ta alle, että ensi kesänä menee vähän kovempaa.
En päässyt sinne asti, mutta Kaskelan tempoa kävin kyllä treenaamassa.
Tiistaina olis Erkylän-majalla viimeinen Bianchi-cup. Lähtö olis 18:30 ja saunaankin näköjään pääsee. Näillä näkymin olisin menossa. Onko muita innokkaita?
Tällainen reissu tehtiin: http://www.sports-tracker.com/#/work...8j3ebfvn25h0l9
Oikein hyvältä tuntui, mukavaa kun oli muutama vierailija näyttämässä mallia (Korkeakallioltakin voi laskeutua siis ajamalla), ja hienoa oli saada Marakin taas mukaan.
Vaikka oli märkää, ei ollut kuitenkaan liian liukasta - edes Kellokosken kallioilla. Vesisade sentään loppui kuin tilauksesta kello 10.
Täytyypä pohtia tuota tiistain kisaa; joutuu tulemaan kyllä kesken työtehtävien, jos ollenkaan...
Kylläpä oli piristävä lenkki. Kiitos Jäken porukalle. Täytyy yritellä pykälään uudestaankin.
Edit: jos toi kiinnostaa, niin ilmoitelkaa. Koukataan mun fillari Jäkestä, joten samalla pääsis kyytiin, autossa olis yks paikka vielä vapaana. FillaRilla ei ainakaan voi vastustaa kiusausta...
juminy muokkasi tätä : 29.08.2010 at 20.35
Olisko kellään lainata avidin jarru kittiä (elixir 5) tai vinkkiä mistä saa ostettu käyvät osat muutamalla eurolla. En usko että parit lääkeruiskut ja parit sovittimet voi maksaa 10€ enempää :
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=30137
edit :
Tämä alkaa näyttämään oikelta satsilta.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=31822
Täältä pitäisi tilata 100€:lla. Muuten pätevän oloinen paketti.
http://www.bike-discount.de/shop/k47...eding-kit.html
javal muokkasi tätä : 29.08.2010 at 21.56
Meinaakko jo huomenna Lahteen mennä kaahaamaan? Siellä ei kait voi vetää ihan normi-Mtb:llä? En taida ihan näin lyhkäselä varoajalla ennättää matkaan, mutta ex-motocrossarina, voishan tota joskus kokeilla.
Saakohan siellä radalla yrittää ihan omin päin ekaks treenata? Kisaan suoraan on vähän liian sankaritouhua meikäläiselle.![]()
onks pakko, jos ei haluu
Ajateltiin ottaa kaks jäykkäperää messiin, että josko kokeiltavia fillareita ei riitä kaikille, niin kai siellä voi vähän vetää maasturillakin. Huomenna joo. Edelleen on autossa se yks paikka vapaana, joten mukaan vaan. Jäkestä noin 17:15 voi hypätä kyytiin. Just ton motocross-taustan takia yritän yllyttää... mulla ei ole mitään taustaa mistään eikä ees fullface-kypärää, mut jos silleen varovasti kokeilee ja kattoo mikä meininki on.
Hyvä löytö. Toi hinta ja letkuyhteiden valikoima ei enää ole niin paha, että välttämättä jaksais mennä penkomaan johonkin "alan" liikkeeseen. Hydrauliikkakaupoista kai niitä sais. Etköhän tonne saa kimpan kasaan, ilmoittele, jos et, niin katotaan. Mulla olis varmaan helpostikin satkulla tarvetta poistaa tuolta hömppää, mut ei ehkä ihan vielä.
Kuin kaksi marjaa:
marja 1
marja 2
Tietääkö joku ovatko nuo saman sankarin luomuksia? Kun näin ekan kerran tuon Marjaniemen rumiluksen, niin tuli heti entinen kotikaupunki mieleen.
juminy muokkasi tätä : 29.08.2010 at 22.51
Kirjanmerkit