ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 22 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #631
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    78
    En huomannut tässä topikissa vielä juttua, mutta onkohan Cervelon laatu laskenut vai onko se ollut aina kuraa? Nyt on aika monta poikkinaista Cervelon runkoa näkynyt ja 3T:n haarukat tuntuu katkeilevan sen liimatun alumiiniputken jälkeen ihan yhtenään. Ite en uskaltais lähteä repimään tuollasella keulalla kun ei tiedä millon menee poikki.

  2. #632
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Keskiö on kuin Stronglightin vastaava.
    6.7 WTF/kg


  3. #633
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Keskiö on kuin Stronglightin vastaava.
    Linkki jossa olisi tarkka speksi? Tarvisin sellasen speksin nääs....

    Ajatushan on simppleli, tehdä vaan paras keskiö hiilarirunkoon.

  4. #634
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46


    Voihan sen toki näinkin tehdä.

  5. #635
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Tehä minkä ja miten?
    Laittaa shitmanoa kerveloon? Pitää idioottia julistetta seinällä? Flipata kuva peilikuvaksi?

  6. #636
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Tehä minkä ja miten?
    Laittaa shitmanoa kerveloon? Pitää idioottia julistetta seinällä? Flipata kuva peilikuvaksi?
    Kääntää valokuva väärinpäin

  7. #637
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Aika-ajorungosta rakennettu maantiepyörä vähän pisti silmään mutta kai se sitte on ihan normaalia.

  8. #638
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Aika-ajorungosta rakennettu maantiepyörä vähän pisti silmään mutta kai se sitte on ihan normaalia.
    Joillakin on niin kova tarve päästä viisastelemaan, ettei ehdi edes kuvaa katsoa ajatuksella.

  9. #639
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti patterson Katso viesti
    joillakin on niin kova tarve päästä viisastelemaan, ettei ehdi edes kuvaa katsoa ajatuksella.
    Niimpä. Juliste tuli huomattua mutta ei muuta.

  10. #640
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Aika-ajorungosta rakennettu maantiepyörä vähän pisti silmään mutta kai se sitte on ihan normaalia.
    Mitenkä tuollainen toimii noin yleisesti ottaen. Meikäläisen vivustolla ei tunnu mitenkään saavan matalaa ajo-asentoa maantiepyörillä. V*tuttaa kahtoa kun äijät vieressä kihnuttaa selkä vaakatasossa kädet suorina, ja ite on kroppa pystyssä kuin maasturilla ajais. Sama kai se mitenkä peesissä köllöttelee mutta vois edes haaveilla irtiotoista.

  11. #641
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Mitenkä tuollainen toimii noin yleisesti ottaen. Meikäläisen vivustolla ei tunnu mitenkään saavan matalaa ajo-asentoa maantiepyörillä. V*tuttaa kahtoa kun äijät vieressä kihnuttaa selkä vaakatasossa kädet suorina, ja ite on kroppa pystyssä kuin maasturilla ajais. Sama kai se mitenkä peesissä köllöttelee mutta vois edes haaveilla irtiotoista.
    Ei se TT-runko juuri sen paremmin toimi jos ei taivu

  12. #642
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Ei se TT-runko juuri sen paremmin toimi jos ei taivu
    Ei se taipumisesta ole kiinni selkärangattomalle miehelle. Maantiepyörissä on vaan sen 3cm pidempi emäputki? (head tube) kuin tempopyörissä. Tuota eroa ei stemmin kulmilla taikka käppyrän muodoilla kompensoida.

    Lähinnä ihmettelin temporungon vakautta maantieajoon.

  13. #643
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Sun pitää vaan reenata lisää niin kyllä se pyörä kiihtyy yläotteeltakin ajaessa.

  14. #644
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Ei se taipumisesta ole kiinni selkärangattomalle miehelle.
    Ah! Luulin että "vivusto" oli runollinen ilmaisu

  15. #645
    yypy Guest
    Sanokaahan vielä, onko S1:nen "paras" runko tonnin hintaluokkaan, vaikkei sitä täältä kannattaisi varmaan kysyä.

  16. #646
    zerohero Guest
    Kuinka hyvin S2 toimii pitkillä yli 100 km lenkeillä ja tarkoitan etupäässä yleistä ajomukavuutta. Pyörä kuitenkin tulisi kisakäyttöön lyhyemmille matkoille.

  17. #647
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zerohero Katso viesti
    Kuinka hyvin S2 toimii pitkillä yli 100 km lenkeillä ja tarkoitan etupäässä yleistä ajomukavuutta. Pyörä kuitenkin tulisi kisakäyttöön lyhyemmille matkoille.
    Ainakin minulla toimii vallan mainiosti. Pisin tämän kesän lenkki on ollut 333km.
    Jari

  18. #648
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    566

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zerohero Katso viesti
    Kuinka hyvin S2 toimii pitkillä yli 100 km lenkeillä ja tarkoitan etupäässä yleistä ajomukavuutta. Pyörä kuitenkin tulisi kisakäyttöön lyhyemmille matkoille.



    Kesäkusta lähtien olen ajellut S2 Redillä ja aineskin airodynamisesti tähänastisista kulkupelestä sopivin. Aijemin 2xScott, Bianchi viaNironen
    cerkulla nyt kilometrejä takana 3000 ja pisin punnerrus Kilpisjärvi-Tornio eli PyöräMaratoni (ajettiin 2pv) Vuan suosittelen Signaturella käyntiä
    harbom muokkasi tätä : 20.08.2010 at 09.02

  19. #649
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Uusimmassa Tour-lehdessä on esittelyssä uusin Cervelo. Lopullinen nimi rungolle on R5CA.

    -Testikappale painoi 675,5g 56cm koossa ja lehti julisti se heti maailman keveimmäksi sarjatuotantorungoksi!

    -Haarukan on Cervelolle valmistanut Saksalainen THM ja se painaa 280g. (Eli ero R3SL on 170-200g runko+haarukka, yli -600g vs. Colnagon EPS joka on myös selvästi löysempi...)

    -rungon tekemiseen menee 350kpl hiilikuitumatonpalaa. Optimointi on varmasti mietitty loppuun...

    -Cervelolle ominaiseen tapaan valmista ja kompromissejä sisältävää polkua ei ole kuljettu, mitään ei muuteta vain muodin vuoksi vaan muutosten pitää olla todellisia, teknisesti asiota parantavia: Rungossa on uusi keskiöstandardi jolla on korjattu BB30:n runkoa heikentävät ominaisuudet ja vältetty BB86/BB91:n kampea heikentävät ominaisuudet. Laakerit ovat 14% leveämmällä kuin BB30 ja akseli 20% paksumpi kuin BB86/BB91. Runkosetissä tulee mukana Rotor-kammet. (Todennäköisesti moni muukin kampi kyllä sopii koska laakerileveys on sama kuin ulkoisilla laakerilla, Esim THM Clavicula kammet menevät varmaankin suoraan ilman laakerikuppeja ja silloin puhutaan jostain todella kevyestä aihiosta!!!)

    -valmistusmäärä vain ~300kpl/vuosi

    -Hinta tällä hetkellä: 9600USD/7500€
    taisi AX vetää enkat tässä laihdutuskilpailussa, 580 grammaa! Tiedä sitten millainen notku on sitten ajella...

    http://www.roadbike.de/news/eurobike...n.443086.9.htm

  20. #650
    zerohero Guest
    Kumpaankohan on sitten järkevämpi sijoittaa: Kevyeen R3 SL:n vai aerodynaamiseen s2:n?

  21. #651
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zerohero Katso viesti
    Kumpaankohan on sitten järkevämpi sijoittaa: Kevyeen R3 SL:n vai aerodynaamiseen s2:n?
    Riippuu aika pitkälti siitä että kumman haluaa.

  22. #652
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zerohero Katso viesti
    Kumpaankohan on sitten järkevämpi sijoittaa: Kevyeen R3 SL:n vai aerodynaamiseen s2:n?
    R3SL on etupään kiertojäykkyydeltään tukevanpi kuin S2. Keskiön seutu on myös jäykempi. S3 taas on keskiöstä yhtä jäykkä kuin R3SL.

    Useimmiten valinta näyttää menevän ihan henk. koht mielipiteen perusteella. Ite tykkään S3:sta eniten mutta R-pyörillä ajelen kun ei viitti hankkin montaa samaa yhteen talouteen.

    BTW, S1 Rival osilla, alutangolla, King Cage SS pullotelineillä, Rotor penkillä ja Red kammilla,Rotor rattaat, FFWD F2 kiekoilla ilman polkimia = 6,57kg.

    S2 Chorus 11s ja FFWD F5 50mm profiilikiekoilla+SS pullotelineet ilman petaaleja= 6,78kg

  23. #653
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Cervelo-foorumilta poimittua:

    Cervelo R3 2011



    Lisää kuvia Bike Cafe:n Facebook-sivulla.

  24. #654
    di luca Guest
    Kysyjälle, että onhan tuo R3:kin vaihtoehto SL:n lisäksi, ei huono, kuten kuvasta näkkyy.

  25. #655
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zerohero Katso viesti
    Kumpaankohan on sitten järkevämpi sijoittaa: Kevyeen R3 SL:n vai aerodynaamiseen s2:n?
    R3SL:n hankkiminen viime vuonna ei ole kaduttanut hetkeäkään, päinvastoin. S2:n hankkimisesta ei (vielä) ole kokemusta
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  26. #656
    Kontti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zerohero Katso viesti
    Kumpaankohan on sitten järkevämpi sijoittaa: Kevyeen R3 SL:n vai aerodynaamiseen s2:n?
    Cervelo vastaa itse:
    http://www.cervelo.com/en_us/enginee...presentations/
    Ja sieltä slideshow "Aero vs. Weight"

    Ja vastauksena: Kuolevaiset ottakoot aina Aeron, ja Prot sitten vähintään 8% nousuihin sitten kevyet.

    Eli jos Suomessa ajat, niin S2.

  27. #657
    Kontti Guest
    Hmm.. Oli näköjään presentaatioihin tullut Project Californian tiimoilta uusia esityksiä.

    Yksi hyvin mielenkiintoinen oli "G21 Geometry"
    Siinä erityisen jännä oli 7. slide, joka vertailee eri pyörien runkokokojen stack & reach arvoja.
    Siinä jännittävimmät oli kaksi käyrää:
    - Cervelo R3 2010
    - Cervelo R series 2011

    Havaintopisteiden perusteella runkokokojen lukumäärä ei lisäänny, mutta muuttuuko geometria ensi kaudelle? Onko RS samalla geometrialla kuin R3 ensivuonna?

  28. #658
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Cervelo-foorumilta poimittua:

    Cervelo R3 2011



    Lisää kuvia Bike Cafe:n Facebook-sivulla.
    Aika korkealla emäputkella on R3 varustettu..!?

  29. #659
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Eiköhän ole vaan spacereita rivosti kun on kuvaa varten laitettu vaan jotain osia kiinni. Cervelon emäputken on "järkevän" mittaisia eli niihin ei tarvitan yli 20mm maantipyörissä ikuna tai on syytä harkita RS:ää. Vastaavasti on niitä korkeampiakin nähty esim Colnagossa ja Canyonissa.

    Minusta tuo 2011 R3 on aika hyvin mun makuun...

  30. #660
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kontti Katso viesti
    Hmm.. Oli näköjään presentaatioihin tullut Project Californian tiimoilta uusia esityksiä.

    Yksi hyvin mielenkiintoinen oli "G21 Geometry"
    Siinä erityisen jännä oli 7. slide, joka vertailee eri pyörien runkokokojen stack & reach arvoja.
    Vekkulia on myös huomata että joillakin valmistajilla rungon koko ei todellisuudessa kasva vaikka "senttikoko" kasvaa...reach saattaa jopa pienentyä kun runko "suurenee"?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •