GiantFillariHephaElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Jaha, nyt alkaa ymmärrys lisääntyä. Jos porukkalenkki halutaan vetää VK:na tai intervallina, sitä pitää kyllä sitten lyhentää. Ei 2,5 tunnin VK:ssa tai intervallissa taida olla mitään järkeä. Vedetään sitten tunnin lenkkejä, joissa painetaan oikein kunnon intervallia tai VK:ta.
    Siis VK:na (MK:na) koko lenkki ei ole tietenkään järkeä. Intervalli sana tässä yhteydessä muuttaa asian; intervallihan tarkoittaa taukoa. Intervalliharjoituksia voidaan tehdä millä teholla (PK, VK, MK, harvoin PK) tahansa. Siis 2½h:n lenkki, jossa on esim. (niinkuin meidän lenkit usein on mulle) VK- jopa MK-vetoja (sykemittarin mukaan ja tuntemuksena jaloissa/kropassa; (niinkuin eilen; "hengätyin tuossa yhdessä kohdassa") 5-10krt. ja palautukset (=intervallit) siihen, niin sehän on ihan OK. Jos mennään 2½h VK- teholla jatkuvasti, niin se on tietty liikaa treenatessa. Kisaillessa eri juttu. Ja jokusen kisanomaisen VK-lenkin voi 1- 1½h:n mittaisena tasavauhtisenakin kesässä tehdä. Etenkin jos ei juuri kuntotapahtumissa tai kilpailuissa käy. Muutenhan ei kisavauhtiaan opi tuntemaan. Eli lyhyesti; Fourtour edellisessä sanoi asian just niinkuin meikäläinen asian kokee ja tietää. Ja edellinen postaukseni oli vain oma tuntemukseni. Moni kovakuntoisempi varmaan vellittelee PK- lenkillä, kun minä vedän melkein täpöä.
    P.S. Mitä Tauno ymmärrät intervallilla, tarkoituksessa, jossa käytät sanaa lainauksen vikassa lauseessa? Et vissiin tarkoita taukoa?
    P.S.2. Vauhtileikittely on myös hyvin lähellä sitä, mitä meidän porukkalenkit on mulle. Vauhtileikittely on intervalliharjoituksen serkku, jos ei veli .
    FillaRilla muokkasi tätä : 19.08.2010 at 23.07 Syy: lisäys
    onks pakko, jos ei haluu

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •