FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 47 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1381
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mites maantie-etuvaihtajien käyttäjät on saanut säädettyä vaihtajan liikkumaan tarpeeksi pitkälle ulos isommalle rattaalle vaihtaessa? Puhun nyt siis ihan 2x9 tai 2x10 setupeista. Tuntuu ettei tuossa vaihtajassa riitä edes kahdella rattaalla liike tarpeeksi pitkälle ulospäin.
    Mikä vaihtaja? Muistaakseni Recordia miun ei tarvinnut dremelöidä juuri ollenkaan että sen sai yltämään kolmelle rattaalle, mutta Dura-acea piti jonkin verran. Nyt kun molemmissa pyörissä on vain kaksi eturatasta, niin toimii vielä paremmin (ja joutuu ottamaan painoa takkiin säätöruuvienkin muodossa )
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  2. #1382
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Sain äsken puhelimen päähän Tunelta tyypin, ja lupailivat että uuden lähettävät. Laitoin kuvat sinne, katsotaas. Sanoivat myös että olivat jotain 3kk tuon miun setin oston jälkeen vaihtaneet alumiinimateriaalinsa kestävämpään, ja kehui että kaikki WC-ajajatkin ajavat aluversioilla. Titaaninen vapaaratas maksaisi ehkä 80-100€ väliä, jos niitä enää saa. Näkeepä. Vaan jos sillä titaanilla uskaltaisi ajaa huolettomammin niin ehkäpä sitä sen muutaman ylimääräisen grammankin (10?) kestäisi mielellään
    Kestipä siinä. Eilen tuli Tunelta mailia että laittavat uuden vapaarattaan tulemaan. Hyvä toki, että takuuseen meni ilman sen kummempia ongelmia. Mutta näyttääpä olevan lähetyslistan perusteella alua tuo uusikin, vaikka sanoin maksavani välirahat tuosta titaaniversiosta. Huoh.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  3. #1383
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kyseessä on siis DA 7900 etuvaihtaja. Hieman ihmettelen ettei yllä kunnolla edes kahdella eturattaalla tarpeeksi ulos. Ehkä mulla on liian leveä Q-Factor tai jotain. Campan Velocen sai toimimaan ihan hyvin vaikka siinäkin piti se ulompi säätöruuvi ruuvata kokonaan auki. Nyt mulla on DA:ssa se ruuvi kokonaan auki ja silti ketju hinkkaa häkin ulkoreunaan isommalla eturattaalla oli takana mikä ratas tahansa käytössä.

    EDIT: Mulla toi vaihtaja on hieman eri näköinen kuin Akilla, koska mulla on ihan vaan se 34.9mm clampilla varustettu malli, ei siis braze-on.

    EDIT2: Nyt kun oon tutkinut tota paremmin, niin on se vissiin tuo sama kohta mistä ottaa kiinni. Eli siis se osa missä on tuo vaijerin kiinnityspultti ottaa tohon vaihtajan runkoon kiinni eikä se pääse sen takia tarpeeksi pitkälle?
    elasto muokkasi tätä : 20.07.2010 at 21.13
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #1384
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Tommosta kevyttä ja uutta vapaaratastyyppiä tulossa Extralitelta:


    Prototyypin paino kuvassa ja tavoitepainoksi ilmoitettu 169g:
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  5. #1385
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    EDIT2: Nyt kun oon tutkinut tota paremmin, niin on se vissiin tuo sama kohta mistä ottaa kiinni. Eli siis se osa missä on tuo vaijerin kiinnityspultti ottaa tohon vaihtajan runkoon kiinni eikä se pääse sen takia tarpeeksi pitkälle?
    Juuri näin.

  6. #1386
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Pitää siis ruveta askartelemaan, voi veljet.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  7. #1387
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Minkäs kokoisia MSC Koncepteja teillä on P-olkisin ym? MSC:n kokotaulukon mukaan kun tällaiselle vajaa 180 senttiselle käy sekä M että L -koot.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  8. #1388
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Kumikylä
    Viestit
    381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Mikä vaihtaja? Muistaakseni Recordia miun ei tarvinnut dremelöidä juuri ollenkaan että sen sai yltämään kolmelle rattaalle, mutta Dura-acea piti jonkin verran. Nyt kun molemmissa pyörissä on vain kaksi eturatasta, niin toimii vielä paremmin (ja joutuu ottamaan painoa takkiin säätöruuvienkin muodossa )
    Mun Epicissä on DA etuvaihtaja ilman muokkauksia ja se toimii kuin junan vessa vaikka pystyputkessa on pullotelineen alempi kiinnityskohta juuri etuvaihtajan pannan kohdalla. Edessä siis rattaat 26/40.

  9. #1389
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Minkäs kokoisia MSC Koncepteja teillä on P-olkisin ym? MSC:n kokotaulukon mukaan kun tällaiselle vajaa 180 senttiselle käy sekä M että L -koot.
    Mulla on L koko ja 90mm stemmi. Olen 181cm.
    Jerryllä on muistaakseni M koko ja Olmilla kans.

    Mulla ei olis M koossa oikein satulatolpan pituus riittäny.

    Rungon paino 1436g / koko L / sis. vaihtajan korvakkeen sekä integroidut ohjainlaakerin kupit!
    XR Carbon 165mm iskari 146g
    Eli iskarilla 1582g
    www.hypy.fi

  10. #1390
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Maantievaihtajan käytöstä.

    MSC:ssä vaijeri tulee ylhäältä joten maantievaihtajat tarvii lisäpalikan jotta ne toimii ylöspäin vetävällä vaijerilla.
    Näitä tekee ainakin Speen.de ja Carbon-Ti.

    Sramin RED oli käytössä jo viime kaudella NoSaintissa ja nyt alkukauden MSC:ssä. En ikinä saannut kyseistä vaihtajaa toimimaan kunnolla. Suurin ongelma oli se että vaihtaja ei jaksanut pudottaa isolta eturattaalta, jos oli vähäänkään veto päällä.

    Record kuitupannalla ja Carbon-Ti top-pull converterilla ei toimi XTR kammilla kun rattaiden puolella on kaksi prikkaa keskiössä. Tällöin vaihtaja ei liiku tarpeeksi ulos rungosta, jotta siirtäisi ketjun isolle rattaalle. Ongelmaa ei ehkä olisi jos vaijeri vetäisi alhaalta päin kuten kuuluisi.

    Lightningin kammilla pelitti jotenkuten. Täytyy taas vaihtaa Lightningit takas kun spider on uudelleen kiristetty. Pääsee sitten taas säätää vaihtajaa.

    Seinäjoella testasin vähän Jerryn XX etuvaihtajan toimintaa ja voin sanoa että se oli "kisakelpoinen" toisin kuin omat viritykseni. Grippareita odotellessa!
    www.hypy.fi

  11. #1391
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Seinäjoella testasin vähän Jerryn XX etuvaihtajan toimintaa ja voin sanoa että se oli "kisakelpoinen" toisin kuin omat viritykseni. Grippareita odotellessa!
    Itse olen pitkään miettinyt tuota maantievaihtajan laittamista eteen, mutta tuntuu sen verta virittelyltä ja säätämiseltä että taidan tuon XX:n puoleen kääntyä. Lisäksi olen melko mestari rikkomaan asioita jotenka en viitsisi viritellä.

    Maailmalla ovat tuunanneet X0 gripparit toimimaan 10 vaihteisena XX vaihtajan kanssa. -> http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=563544
    Ideana tuossa on ollut yhden lisäpykälän viilaaminen tuonne grippariin ja joku tuolla MTBR:n foorumilla myy valmiiksi tuunattuja grippareita mutta melko suolaiseen hintaan.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  12. #1392
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Eikö tuo XX etuvaihtaja muuten ole dual pull vaihtaja? Eli pitääkö ostaa erikseen eri mallit alhaalta ja ylhäältä tulevalle vaijerille?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #1393
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    dualpull mallia ovat kaikki mutta eri malli vaihtoehtoja löytyy ainakin 23 kappaletta!

    Täällä lisätietoa:
    http://www.sram.com/_media/techdocs/...ifications.pdf
    www.hypy.fi

  14. #1394
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    176 cm ja M koko,vois olla mulle hippasen lyhyempi vaakaputki...täytyy koittaa lyhyemmällä kannattimella,nyt on 100 mm.Redin etuvaihtaja pelittää just kun snurrasin rajoittimet pois ja siirsin ketjulinjaa lähemmäs runkoa,kampina kcnc double , kahvana SEC ja vaihtimessa SPEEN.

  15. #1395
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Sram XX etuvaihtaja on vaan joku ylä-tai alavedolla. Tälläi sanotaan XX-esitteessä.

    Vaihtajahan on paras mitä on. Pirun jäykkä jousi ja vaihtaa jämäkästi niin ylös kuin alas. Itte käytän X0-vipujen kanssa ja pelittää aivan täydellisesti. Sitten XX-vivulla ja eturattailla vaihto olisi vielä pehmeempää ja jouheampaa.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  16. #1396
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Joo niin näyttäis olevan. kiitos korjauksesta. Itse tulkitsin tuota linkin dokumenttia hiukan hätäiseti. Siinä kun sanotaan top or down pull. Kaupoissa näyttäis myös olevan vaihtoehtoiset mallit ylä ja ala vedolle, joka onkin yksi syy tuohon että malleja on miljoona.
    www.hypy.fi

  17. #1397
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Onko kukaan kokeillut noita kokonaan titaanisia pakkoja?

    Esim: http://luckynino.blogspot.com/2009/0...cassettes.html

    Tai: http://r2-bike.com/MTB-titan-Kassette-Recon-Shimano_1

    Kannattaako unohtaa suoraan? Tällä hetkellä käytössä XTR.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  18. #1398
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    ...Kannattaako unohtaa suoraan? Tällä hetkellä käytössä XTR.
    Joo, kannattaa unohtaa. Mulla oli aiemmin ja kesti ehkä pari lenkkiä ja sitten vääntyivät rattaat. Liian ohutta titaania. XTR/Dura-Ace/XX on varmaan keveimmät mitä kannattaa käyttää.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  19. #1399
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Se muuten pitää sitten paikkansa, että 290-grammaiset ZTR Race -kehät (joita kai nykyään kutsutaan Podiumeiksi), on race day only -kamaa. Etukiekossa kehä kyllä kestää, mutta tänään napsahti työmatkapyörästä jo toinen takakehänä ollut ZTR Race.

    Ensimmäinen hajosi viime marraskuussa, mutta silloin räjähtäminen saattoi mennä ainakin osittain omaan piikkiin, kun pinnojen jännitysjakauma ei välttämättä ollut ihan tasainen... Vaihdoin tilalle uuden lähes samanlaisen kehän (Race 7000), ja sittemmin on pari kertaa kuussa tullut tarkastettua, että pinnat on tasakireydessä ja sopivassa jännityksessä. Kovin paljoa tuolla kiekolla ei ole edes ajettu, mutta tänään siitä kuitenkin tuli yksi nippeli läpi kohtuullisen rauhallisen lenkin päätteeksi.

    Etukiekkoon tuollainen kehä kyllä kelpaa, mutta taakse kannattaa laittaa jotain muuta, jos kiekot on edes jossain määrin ahkerassa käytössä.

  20. #1400
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441

    Tune Komm-Vor

    Uusi kevyehkö (alle 100g) satula Tunelta:


    Jos tarpeeksi hyvin osaa perustella, sellaisen voi saada ilmaiseksi.

  21. #1401
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    No, pääsi käymään niin että Spark10 runko on matkalla kotiin. Nyt pitäisi päättää millaisen keulan siihen laittaa kiinni ja kaipailen lähinnä Sparkin omistajien, tai sillä kokeilua enemmän ajaneiden näkemystä. Runko on vuosimallia '09 ja se on kokoa L.

    Ensimmäinen valinta on, että laittaako 100mm vai 120mm keulan. Olen aavistuksen kallistumassa 100mm vaihtoehtoon, kun viihdyn lähinnä helpohkoissa marathon -tyyppisissä maastoissa. Varsinaista kisapeliä tuosta rungosta ei ole tulossa, mutta tulevan käytön suhteen mara tai xco -tapahtumiin osallistuminen ei suinkaan ole poissuljettua.

    Tällä hetkellä potentiaalisimmat vaihtoehdot ovat:
    (1) 2011 mallin uunituore Fox 32 F100 RLC, ~1450gr
    (2) 2010 mallin Fox 32 F120 RLC, ~1480gr
    (3) 2010 mallin DT Swiss XC100 (tai XRC 100), ~1250gr

    Mikäköhän näistä nyt olisi hyvä - vai löytyykö vielä joku muu harkitsemisen arvoinen vaihtoehto?
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  22. #1402
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Mites RockShox:in Sid?
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  23. #1403
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Mites RockShox:in Sid?
    Rokkarin huoltaminen Mansessa on ollut vähän niin ja näin ...muutenkin on vuosien varrella ajossa ollut pari SIDiä eikä se nyt ole oikein ykkösvaihtoehto. Fox sopisi varmaan tukevuutensa puolesta, mutta toisaalta kevyt, kevyt houkuttais. Tuskinpa tuo DT nyt mitenkään ihmeellinen pomppujousi SIDiin verraten on (huollonkaan suhteen), mutta voisihan sitä koittaa vaihtelun vuoksi.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  24. #1404
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Kumikylä
    Viestit
    381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Ensimmäinen valinta on, että laittaako 100mm vai 120mm keulan. Olen aavistuksen kallistumassa 100mm vaihtoehtoon, kun viihdyn lähinnä helpohkoissa marathon -tyyppisissä maastoissa. Varsinaista kisapeliä tuosta rungosta ei ole tulossa, mutta tulevan käytön suhteen mara tai xco -tapahtumiin osallistuminen ei suinkaan ole poissuljettua.

    Tällä hetkellä potentiaalisimmat vaihtoehdot ovat:
    (1) 2011 mallin uunituore Fox 32 F100 RLC, ~1450gr
    (2) 2010 mallin Fox 32 F120 RLC, ~1480gr
    (3) 2010 mallin DT Swiss XC100 (tai XRC 100), ~1250gr

    Mikäköhän näistä nyt olisi hyvä - vai löytyykö vielä joku muu harkitsemisen arvoinen vaihtoehto?
    Mulla on Epicissä -10 mallin F100RLC FIT keula ja nyt kun alkaa säädöt löytyä omalle ajotyylille sopivaksi niin vaikea tuohon on lisämausteita enää toivoa. Painoa keulalla on suunnilleen tuo 1450g joten mun suositteluni osuvat tuohon F100:een.

  25. #1405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Se muuten pitää sitten paikkansa, että 290-grammaiset ZTR Race -kehät (joita kai nykyään kutsutaan Podiumeiksi), on race day only -kamaa.
    Joo, ei ole ikuisia kyseiset vanteet. Vuoden pari maksimissaan noilla ajaa kisaa :-(
    Mullakin hajonnut jo yksi kiekko vaikka aika kevyt ja "siivosti" ajava kuski kyseessä...

  26. #1406
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Mites RockShox:in Sid?
    No niin. Tietysti menin sitten tilaamaan juuri sen mitä ei pitänyt, kun SID WC:ia oli tarjolla vastustamattomaan hintaan
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  27. #1407
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Tohkiiko kysyä että mistä moisia?

  28. #1408
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Tämmöinen vinkki löytyi tuolta alennusmyynnit -ketjusta...
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  29. #1409

    Kevennyskiekot uusiksi

    Onkos Akilla nuo kiekot jotka tuolla ekan sivun spekseissä mainitaan?
    Näillä tippuu liki 50g parin painosta, jahka niitä kauppaan saadaan. Pitäisi olla jopa lujempi kuin CX-ray.

    AX-lightness on tehnyt noista aika näppärän 745g maantiekiekkosatsin. http://www.wielernet.be/blog/58/sapim-superspoke.html

    Juu morjes vaan kaikille

  30. #1410
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Superspoke on kyllä kieltämättä kiinnostava. Mahtaako kellään foorumilaisella olla tuollaisia vielä käytössä? Voisi vaikka talven pimeinä iltoita viritellä moiset CX-Rayn tilalle, kunhan joku nyt ensin testaisi ne riittävän luotettaviksi...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •